Mies osti ihan kamalan kihlasormuksen!
Mies yllätti siis kihloilla ja ilolla suostuin. Mutta kun sormus ei ole yhtään mun tyylinen. Se on ruma. Mulla ei ollut sydäntä sanoa suoraan kun mies oli niin iloinen. Nyt lohduttaudun sillä, että kun naimisiin päästään niin käytän pelkkää vihkisormusta (jonka itse valitsen). Toi on semmonen sormus ettei sitä voi sellasen sormuksen rinnalla edes käyttää minkä haluan. Mies on valinnut sellaisen mikä omaa silmää miellyttää (ovat siis samanlaisia) eikä ole yhtään ajatellut millainen ihminen olen ja mikä voisi minua miellyttää..
Kommentteja?
Kommentit (58)
Niin menetkö sen SORMUKSEN kanssa naimisiin, vai sen miehen??? Onko vain sormuksessa vikaa, vai miehessäkin? Monille miehille korut ovat ihan yhdentekeviä, ymmärrän kyllä, että ne saattaa olla hyvinkin tärkeitä symboleita naisille, mutta joku roti sentään. Tunnet itse miehesi varmasti sen verran hyvin, että voit nätisti kysyä (lue vaatia), että kihlasormus vaihdetaan sellaiseksi, joka sinulle sopii. Mies tarkoitti varmasti ihan hyvää, mutta eihän sitä aina voi tietää.
Tai voit olla ihan hiljaa ja käyttää sormusta nyt ja totulle siihen ja yrittää nähdä sen sormuksen kauneus. Ja kun yhdessä menette niitä vihkisormuksia valitsemaan, niin silloinhan voit jättää kihlasormuksen pois.
Av ei kyllä petä! Niin typeriä kommentteja täällä taas että huhheijaa. "Olisit onnellinen että on edes kihlattu! Kaikilla ei ole" "Menetkö sormuksen kanssa naimisiin etkä miehen?" Ei jumalauta nyt oikeasti. Saa kai sitä nainen olla pettynyt sormukseensa?? Sitä kuitenkin käytetään JOKA IKINEN PÄIVÄ ja joka asun kanssa!
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 21:13"]Olen sanonut kyllä, että sormus ei sitten sovi haluamani vihkisormuksen kanssa, mutta mies on joko niin tyhmä tai "muotitiedoton" ettei ota tätä kuuleviin korviinsa vaan toteaa vain, että sopiihan. Kuvaa en laita, mutta sormus on koruton, paksu tai massiivinen ja RUMA! Unelmien sormus olisi yksikivinen ja siro eli täysi vastakohta.
Olen alkanut epäilemään tätä suhdettakin jo kun mies ei selvästi vieläkään tiedä tyyliäni/tunne mua ollenkaan ja omalta osaltani sitä kun en uskalla sanoa asiasta! Toisaalta ainoa este on se etten halua hänen pahoittavan mieltään.
Ap
[/quote]
No ei se nyt niin kamala voi olla. Mun tutullakin on paksu kihlasormus ja ohuen ohut vihkisormus missä yksi pieni kivi. Mun mielestä nätin näköinen.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 02:01"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 21:13"]Olen sanonut kyllä, että sormus ei sitten sovi haluamani vihkisormuksen kanssa, mutta mies on joko niin tyhmä tai "muotitiedoton" ettei ota tätä kuuleviin korviinsa vaan toteaa vain, että sopiihan. Kuvaa en laita, mutta sormus on koruton, paksu tai massiivinen ja RUMA! Unelmien sormus olisi yksikivinen ja siro eli täysi vastakohta.
Olen alkanut epäilemään tätä suhdettakin jo kun mies ei selvästi vieläkään tiedä tyyliäni/tunne mua ollenkaan ja omalta osaltani sitä kun en uskalla sanoa asiasta! Toisaalta ainoa este on se etten halua hänen pahoittavan mieltään.
Ap
[/quote]
No ei se nyt niin kamala voi olla. Mun tutullakin on paksu kihlasormus ja ohuen ohut vihkisormus missä yksi pieni kivi. Mun mielestä nätin näköinen.
[/quote]
Siis nätin näköinen yhdistelmä. :-)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 21:13"]
Olen sanonut kyllä, että sormus ei sitten sovi haluamani vihkisormuksen kanssa, mutta mies on joko niin tyhmä tai "muotitiedoton" ettei ota tätä kuuleviin korviinsa vaan toteaa vain, että sopiihan. Kuvaa en laita, mutta sormus on koruton, paksu tai massiivinen ja RUMA! Unelmien sormus olisi yksikivinen ja siro eli täysi vastakohta. Olen alkanut epäilemään tätä suhdettakin jo kun mies ei selvästi vieläkään tiedä tyyliäni/tunne mua ollenkaan ja omalta osaltani sitä kun en uskalla sanoa asiasta! Toisaalta ainoa este on se etten halua hänen pahoittavan mieltään. Ap
[/quote] En jaksa edes pidemmalle lukea, joku muu on voinut sanoa saman myohemmin. Nuo sormusasiat tuntuvat niin kamalan tarkeilta sinusta juuri nyt. Sopiiko vai ei sovi, kun teidan pitaisi ajatella enemman sita miten sovitte elamaan yhdessa lopun elamaanne. Samoin se on haapaivan kanssa, yksi paiva pitkassa liitossa mutta morsiamilta tahtoo menna hermot.
Minulta on varastettu alkuperainen kihlasormus, raskaana ollessa sormet paisuivat niin etta ei voinut pitaa mitaan sormuksia. Nyt olen keksinyt sormeeni yhdistelman jolla ei ole mitaan tekemista kihlojen tai haitten kanssa mutta viikottain saan kehuja ihan vierailtakin.
Nielaise pettymyksesi ja ole onnellinen etta sulhasesi on sinulle sormuksen ostanut, moni ei saa sitakaan aikaiseksi. Han on onnessaan sinua ajatellut, se on aarre. Loppujen lopuksi vahan ajan kuluttua nuo sormusasiat kutistuvat toisarvoisiksi, usko minua. t. wanha aviowaimo.
Ja pari kommenttia sitten epäilit koko suhdetta, kun mies ei tunne sun tyyliä...toivottavasti saat bridezillailla häät oman makusi mukaan. Kuulostat kovin pinnalliselta.
Julmaa, mutta voithan sä jossain vaiheessa "hukata" sen sormuksen.. Tosin mun mielestä kannattais keskittyä sen sormuksen ulkonäön sijaan enemmän siihen mitä se symboloi. ;) toisaalta kyllä ymmärrän sua, onhan kihlaus iso ja tärkeä asia, niin olis varmaan kivempi esitellä muille ylpeänä sellasta sormusta josta itekkin tykkää:D toivottavasti parempi onni seuraavan (vihki)sormuksen kanssa!
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 21:04"]Mies yllätti siis kihloilla ja ilolla suostuin. Mutta kun sormus ei ole yhtään mun tyylinen. Se on ruma. Mulla ei ollut sydäntä sanoa suoraan kun mies oli niin iloinen. Nyt lohduttaudun sillä, että kun naimisiin päästään niin käytän pelkkää vihkisormusta (jonka itse valitsen). Toi on semmonen sormus ettei sitä voi sellasen sormuksen rinnalla edes käyttää minkä haluan. Mies on valinnut sellaisen mikä omaa silmää miellyttää (ovat siis samanlaisia) eikä ole yhtään ajatellut millainen ihminen olen ja mikä voisi minua miellyttää..
Kommentteja?
[/quote]
Milloin on häät?
Odotat kestävän, vaikka juuri mainitsit, etä onkohan mies oikea kun osti vääränlaisen sormuksen!
Eroa jo! Mies löytää varmasti itselleen paljon paremman puolison eikä noin kylmää ihmistä kuin ap!
Niin me vain ihmiset ollaan hyvin erilaisia! Mulle on aivan se ja sama millainen sormus on, iso ulkoneva timantti olisi ollut sinänsä harmi koska on niin epäkäytännöllinen ettei sitä vosi edes arkisin käyttää. Mielestäni sormuksella ei siis ole mitään väliä.
Ja se , että iniset siitä ettei mies muka tunne sinua kun osti aivan vääränlaisen sormuksen! Suuri osa miehistä nyt vaan on sellaisia, että ei ne joistain sormuksista ymmärrä mitään ja mielestäni se on aika pieni puute muuten hyvälle miehelle.
Onnittelut teille! :) Haluaisin niin tulla häihinne! <3
Ja haluan sanoa nyt pahoittelut rumasta kihlasormuksestasi, toivottavasti miehesi jatkossa miettisi sinua, eikä itseään.
Onnea elämään! :)
N23
Itse oon sanonu miehelle että jos kosii niin tekee sen ilman sormusta, et mennään yhdessä sit ostaan. Ja mies oli samaa mieltä ehdottomasti! En edes oleta että mieheni osaisi ostaa sellaisen sormuksen mistä tykkäisin, aika hauraalla pohjalla on suhde jos ruman sormuksen takia erota haluaa. Ymmärrän että harmittaa, mutta ei yksi sormus luulisi liittoa kaatavan...
Yleisesti ottaen suomalaisten sormukset ovat yleensä mitättömiä: gramman tai kahden rinkuloita, timuja ei ollenkaan tai korkeintaan 0.01 ct x 3. Jos jollain on karaatin timu, eli noin 6.5 mm kanttiinsa oleva kivi, ei kenellekään tule edes mieleen, että voisi olla aito. Kultajousessa muuten tuollainen kivi kehnohkolla laadulla maksaa 10ke :)
nimim. Sormukseni painavat yht 20 gr, pari timua yht 2 ct
"Toiselle on oikeasti vaikea ostaa mieluista korua. Siitä syytä mun mies antaa minun aina valita. Eli kun hän haluaa ostaa minulle korun lahjaksi, vie hän minut kultasepänliikkeeseen"
Joo, mutta silloin se ei enää ole lahja, vaan oma valitsema esine, muiden joukossa, jonka mies on maksanut.
Ja siitä puuttuu kaikki se yllätyksellisyys ja tunne arvo, joka lahjaan kätkeytyy, sillä lahjan ulkonäkö on aivan toisarvoinen, koska lahjan avulla välittyy aina tunneside niin antajan ja saajan välillä rakkaudesta.
On yllättävää, miten lahjan saajalla on aina niin hyvä maku ja tyylitaju, toisin kuin lahjan antajalla. Olisiko siinä itsekriitikan paikka?
Voi ap! Sun mies ei ole nähnyt sitä Sinkkuelämää -sarjan 4. kauden jaksoa numero 12. Iiiik! Tiedähän ap, että suhde ei voi onnistua, jos sormus on väärä, eli perupa äkkiä kihlat.