Mies osti ihan kamalan kihlasormuksen!
Mies yllätti siis kihloilla ja ilolla suostuin. Mutta kun sormus ei ole yhtään mun tyylinen. Se on ruma. Mulla ei ollut sydäntä sanoa suoraan kun mies oli niin iloinen. Nyt lohduttaudun sillä, että kun naimisiin päästään niin käytän pelkkää vihkisormusta (jonka itse valitsen). Toi on semmonen sormus ettei sitä voi sellasen sormuksen rinnalla edes käyttää minkä haluan. Mies on valinnut sellaisen mikä omaa silmää miellyttää (ovat siis samanlaisia) eikä ole yhtään ajatellut millainen ihminen olen ja mikä voisi minua miellyttää..
Kommentteja?
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 21:10"]Miehet ei vaan ymmärrä näitä juttuja. Että se sormus on niinku rakkauden symboli. Siinä pitää olla iso timangi. Tai sitten sellanen ihan simppeli sileä rengas, mihin voi laittaa viereen sen vihkisormuksen, missä iso timangi. Ymmärrän sua.
[/quote]
Ja mikä piru on TIMANGI.
[/quote]
Niin se on DIMANGI, idiootit!
"Amerikkalainen kulttuuri-imperialismi on lyönyt läpi vahvasti meilläkin. Telkkarista on opittu, että mies kosii naista antamalla kihlasormuksen ja häissä vaihdetaan vihkisormuksia. Kotoperäinen tapa on, että kihlat ostetaan yhdessä ja häissä sulhanen pujottaa vihkisormuksen morsiamen sormeen. Ettäs tiedätte!"
Aivan, perinteet näyttävät oleva monelta hukassa. Kihlat ostetaan ja valitaan yhdessä ja sulhasen vihkitilaisuudessa antama sormus on tarkoin varjeltu salaisuus ja yllätys morsiamelle.
Ja mitä tulee ap:n rumaan kihlasormukseen, niin ehkä se nyt näyttää siltä, mutta vuosikymmenien aikana luulen makusi ja tyylitajusi olevan aivan toinen kuin nyt ja todennäköisesti se on vielä käytössäsi 60-vuoden jälkeen, jolloin muoti on muuttunut moneen kertaan ja saatat pitää sitä jopa kauniina, jos sulhanen on rakkaudella antanut.
No huh huh mikä kamala tilanne! Ymmärrän pettymyksesi, itse olisin varmaan lähtenyt kävelemään tuommoisesta suhteesta jossa miehellä ei ole mitään hyvää makua edes korujen suhteen!
Onneksi minun mies ymmärsi ostaa minulle kihlasormuksen Tiffanyltä, ja siihen tulee sopiva vihkisormus samasta paikasta ensi kesän häihini ja käymme yhdessä hakemassa sen New Yorkista huhtikuussa. Suomalaiset miehet ovat normaalisti aika pihejä eivätkä halua koristella naisiaan liikaa, onneksi mieheni ymmärtää hemmotella minua niin koruin, merkkilaukuin kuin matkoin :)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 09:22"]
"Toiselle on oikeasti vaikea ostaa mieluista korua. Siitä syytä mun mies antaa minun aina valita. Eli kun hän haluaa ostaa minulle korun lahjaksi, vie hän minut kultasepänliikkeeseen"
Joo, mutta silloin se ei enää ole lahja, vaan oma valitsema esine, muiden joukossa, jonka mies on maksanut.
Ja siitä puuttuu kaikki se yllätyksellisyys ja tunne arvo, joka lahjaan kätkeytyy, sillä lahjan ulkonäkö on aivan toisarvoinen, koska lahjan avulla välittyy aina tunneside niin antajan ja saajan välillä rakkaudesta.
[/quote]
Mieheni halusi kerran ostaa minulle korun erään erityisen tapahtuman muistoksi ja ehdotti, että valitsisin kuvastoista ja nettikaupoista useita minua miellyttäviä koruja. Hän teki sitten lopullisen valinnan, ja minullekin oli yllätys lahjan saamiseen asti, minkä hän oli valinnut. Hassua kyllä, vaikka olin merkinnyt kuvastoista aika paljon eri koruja, hän oli päätynyt siihen, josta pidin itse eniten.
Mielestäni tämä tapa on aika kiva. Siinä otetaan lahjansaajan maku huomioon, mutta yllätyksellisyys kuitenkin säilyy ja lahjan antajallakin on sananvaltaa.
Kuvaile tarkemmin, millainen se on
Pyydä uusi sormus häiden jälkeen, että mätsää siihen sun valkkaamaan.
M41
tuon takia justiin oon ohjeistanut miestäni että sitten kun päättää kosia niin kosii jollain kindermunasormuksella ja käydään sitten ostamassa yhessä molemmille mieluisat sormukset.
Ehkä voisit sanoa et se sormus ei sovi sen vihkisormuksen kanssa jonka välttämättä haluat niin kihlasormus pitää vaihtaa?
Ei miehet osaa ajatella että miten joku koru sopii naisen tyyliin tai luonteeseen, on kai vaan yrittänyt parhaansa mukaan valkata että kihla olisi romanttinen yllätys eikä ennalta sovittu. Käytä sitä ylpeänä.
Kihlasormusten kuuluu olla samanlaiset.
Miehet ei vaan ymmärrä näitä juttuja. Että se sormus on niinku rakkauden symboli. Siinä pitää olla iso timangi. Tai sitten sellanen ihan simppeli sileä rengas, mihin voi laittaa viereen sen vihkisormuksen, missä iso timangi. Ymmärrän sua.
Siihen hirvitykseen tottuu! Nimim. Kokemusta on
Toiselle on oikeasti vaikea ostaa mieluista korua. Siitä syytä mun mies antaa minun aina valita. Eli kun hän haluaa ostaa minulle korun lahjaksi, vie hän minut kultasepänliikkeeseen.
Voithan ajatella niin, että se on mieluinen, koska sun rakas osti sen. Älä tuijota sormuksen ulkonäköä vaan ajatusta ja rakkautta sen takana.
Olen sanonut kyllä, että sormus ei sitten sovi haluamani vihkisormuksen kanssa, mutta mies on joko niin tyhmä tai "muotitiedoton" ettei ota tätä kuuleviin korviinsa vaan toteaa vain, että sopiihan. Kuvaa en laita, mutta sormus on koruton, paksu tai massiivinen ja RUMA! Unelmien sormus olisi yksikivinen ja siro eli täysi vastakohta.
Olen alkanut epäilemään tätä suhdettakin jo kun mies ei selvästi vieläkään tiedä tyyliäni/tunne mua ollenkaan ja omalta osaltani sitä kun en uskalla sanoa asiasta! Toisaalta ainoa este on se etten halua hänen pahoittavan mieltään.
Ap
Kerrankin mammapalsta sai paremmalle mielelle! Kiitos näistä!
Ap
On teillä kanssa ongelmat, olisitte onnellisia että on kihlattu. Monet ovat yksinäisiä ja onnettomia.
Voivoi. Loinen ei saanut unelmiensa sormusta. Nyt on taas hyvä syy nalkuttaa ja pihdata.
Kunhan saat miehen lopullisesti satimeeen, niin olet tyytyväinen. Sitten voikin loisia antaumuksella.
Kieltäydythän avioehdosta?
Amerikkalainen kulttuuri-imperialismi on lyönyt läpi vahvasti meilläkin. Telkkarista on opittu, että mies kosii naista antamalla kihlasormuksen ja häissä vaihdetaan vihkisormuksia. Kotoperäinen tapa on, että kihlat ostetaan yhdessä ja häissä sulhanen pujottaa vihkisormuksen morsiamen sormeen. Ettäs tiedätte!