Miksi Spede suuttui ihan tosissaan ja kohtuuttomasti kun hävisi Speleissään?
Hirveä ja nolo rage jostain typeristä keilankaatajaisista!
Nyt kun mediassa on näitä niin ottaa vaan silmään tuollainen.
Mistä tuo tuollainen voi johtua?
Kommentit (396)
Vierailija kirjoitti:
Harvinaista behind the scenes -materiaalia!
Onpa Vesku nuori ja tukkakin on vähän kuin Neumannilla tuohon aikaan! Nyt vasta huomasin.
Maksumuurin takana :(
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008268099.html
Raiskasiko Uuno Turhapuro Elisabethin? Tuore kirja muistuttaa rakastetun viihdehahmon luojan Spede Pasasen oudosta naiskuvasta
Spede oli omasta mielestään niin super, että ei tarvinnut ketään, kaikkein vähiten naisia.
Pakko kuitenkin esittää kiinnostunutta ettei epäiltäisi poikkeavaksi.
"Tuore kirja muistuttaa rakastetun viihdehahmon luojan Spede Pasasen oudosta naiskuvasta"
Vierailija kirjoitti:
80 luvulla ravintolassa näin kun spede vesku ja simo oli siellä tärpättiä ottamassa. vesku ja spede veti naisia puoleensa se on selvä, simo jaaritteli tolkuttomassa humalassa jollekin pitkäpinnaiselle naiselle. tämäkin jätti simon lopulta juoman yksin ja meni speden seuraan. vesku löi joltakin mieheltä tajun kankaalle ja spede heitti rinnuksista nuyrin.
Perus baari-ilta näillä hulluilla
En ole koskaan voinut käsittää tämän henkilön suosiota. Erittäin epämiellyttävän oloinen tyyppi ja kaikki ne hänen tekeleensä ovat aina herättäneet minussa pelkkää myötähäpeää. Tässä asiassa suomalaisilla on todella kummallinen maku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa yllättävää että modernit nörttinaiset eivät ymmärrä kevyen toksista maskuliinista huumoria. Melko kuolemattomia ja sopivan yhteiskuntakriittistä huumoriahan Spede loi.
Kerran jätin panematta näyttelevää junatuttavuutta, kun riitauduttiin huumorimausta hänen kehuessa Kumman kaata ja itse kehuin Uunoja.
Mitä yhteiskuntakriittistä Uunoissa on?
Selitä ihan oikeasti, koska minä näen vain toilailua ja slapstick-huumoria, vähän naisvihamielisyyttä joukossa.
Yhteiskunntakritiikkiä Spede-tuotannoissa olen havainnut lähinnä joissain 80- luvun Spede-Show:n sketseissä.
Olihan se pääasiassa puhdasta pöhköilyhuumoria.
Speden Spelit oli kyllä koko perheen hyvänmielenohjelma seksistisyyttä(naisvieraat puettiin vartalonmyötäisiin asuihin) lukuunottamatta.
Lenita Airisto muistelee Noitanaisen ilosanoma -teoksessaan 1990-luvun alun välikohtausta Speden kanssa.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c91b823f-f278-4c79-95f4-1fd3a1…
Spede Pasanen on ERITTÄIN PALJON ARVOSTAMANI suuri taiteilija!
Sitä eivät jonkun puoliksi haudassa olevan noita-akan mustamaalausyritykset mihinkään muuta!
Mitähän siitä olisi tullut, kun Spede ja Kekkonen olisi lähteneet kalaan?
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä kilpailuhenkistä ihmistä.
Just näin. Kilpailuhenkinen ihminen haluaa voittaa aina. Ihan sama mikä on kyseessä. Ja hävitä ei halua koskaan. Ei kestä sitä. Mulla on pari kilpailuhenkistä kaveria. Ihan jossain mökkipeleissäkin hirveä huuto ja mailat lentää. Näiden reaktioille uskaltaa nauraa, koska eivät kohdista kiukkua muihin, vaan ovat itselleen vihaisia.
Sitten on tietysti sellaisiakin häviötä kestämättömiä ihmisiä, jotka haukkuvat ja piikittelevät voittajaa. Vuosia sitten yksi tuttu haastoi minut baarissa yhdestä juomasta tikkakisaan. No, menin voittamaan hänet. Osti kyllä kiltisti ansaitsemani juoman minulle, mutta piikitteli kuinka oletti minun olevan aivan p*ska. Eikä todellakaan onnitellut voitostani. Oli ilmeisesti itse ilmaisen juoman tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Pasanen kuoli 71-vuotiaana kesken golfkierroksen sairauskohtaukseen vuonna 2001, joten häneltä ei voi kysyä kommenttia Airiston kertomukseen.
Pasasen ystäviä ja työtovereita on paljon elossa. Seuraavina viikkoina nähdään ja kuullaan, mitä he sanovat. Epäilemättä Airiston kertomus tulee ”ravistelemaan elokuvapiirejä”, kuten viime vuosina on ollut tapana kirjoittaa #metoo-liikkeen paljastuksista.
Viihdeikonin kollegat ihmettelevät syytöksiä
Karmeat muistot Speden lähentelystä! Katariina Souri tukee Lenita Airistoa ahdistelukohussa: "Minua oksetti koko mies"
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Karmeat-muistot-Speden-lahentelysta-Katar…
Samanlainen kuin Putin, jonka suuttumisen seuraukset ovat vain karmeammat. Suuttuu, joka kerran kun Suomi voittaa venäjän jääkiekossa ja seuraukset on nähty.
Samanlainen sukulainen on. Pakko yrittää hävitä peleissä, muuten on karmea ilmapiiri: alkaa syyllistäminen toisten salaliitosta pelissä, syyllistäminen pelin ulkopuolisista asioista... ja tämä saattaa kestää vuorokausia ja toisten pitää yrittää lepytellä. Ihan kuin pelaisi lapsen kanssa, jonka pitää antaa voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Maksumuurin takana :(
Raiskasiko Uuno Turhapuro Elisabethin? Tuore kirja muistuttaa rakastetun viihdehahmon luojan Spede Pasasen oudosta naiskuvasta
Olen miettinyt tuota samaa. Uunon vaimo, joka oli melko tavallisen näköinen nainen, oli kuin Uunon äiti tai joku omatunto. Aina säksättämässä. Uunolla oli sitten romantiikkaa muiden kanssa. Uuno palasi vaimon luo lepertelemään jos tarvitsi rahaa. Hauskaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitähän siitä olisi tullut, kun Spede ja Kekkonen olisi lähteneet kalaan?
Saalista jotakin???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko siis niin, että Spede ja Vesku oli alfoja, mutta Simo beta?
Simo taisi olla selvästi näistä fiksuin luonne. Tarvetta ei ollut päsmäröidä toisia, ja koomikkonakin Simo on näin jälkeen päin ajateltuna ylivoimaisesti paras näistä ...
Simo oli jo syntyessään koomikko.
Naisten mielestä hän oli vitsi, mutta Spede ja Vesku mielettömiä visionäärejä. Eipä ole Simoa naiset jälkikäteen muistelleet.
Valitettavasti näin. Simo oli liian kiltti ja alistuva, naisetkaan ei kunnioittaneet. Sen sijaan Spede ja Vesku, molemmat väkivaltaisia narsisteja, olivat naisten suosiossa.
Ei ole Simosta vielä paljastuksia kuulunut. Josta sietää olla hänen kannaltaan ylpeä. Taikka ainakin itse niin olisin ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli ihan teatteria vaan.
No ei edes ollut. Kaikki tiesi jo 80-luvulla, että mies on raivohullu eikä kestä häviötä yhtään. Saattoi tulla päällekin, näin puhuttiin. Ilmiö vaan paheni kun ukkoontui, kuten noista videoista voi katsoa.
Isän kaveri oli kolaroinut Speden kanssa kasarilla. Ukko oli itse aiheuttanut tämän pienen peltikolarin, mutta oli ollut tulossa silmille samantien. Epäonnekseen tämä isän kaveri oli karateka ja oli ottanut otteluasennon, jolloin Spede oli perääntynyt ja jatkanut matkaa. Homma jäi siihen, eikä tämä isän kaverikaan kehdannut perään soitella.
Eli ihan sekoboltsi oli.
Taaistelujaskaaaa
Harvinaista behind the scenes -materiaalia!