Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mieheni kohtuuton vai olenko itse saamaton?

Vierailija
15.10.2014 |

Mieheni vaatii, että kolmen lapsen kotiäitinä kodin pitää olla joka päivä täysin siisti (keittiötä ja lasten huonetta myöten) hänen tullessaan kotiin. Pyykkiä pitää pestä päivittäin, ja lasten kanssa kuulemma pitäisi myös käydä vaunulenkeillä aamupäivisin (siis että minä juoksen samalla kun työnnän vaunuja - synnytyskiloja jäljellä vielä 7). Tämän lisäksi minun pitäisi suunnitella viikon ruoat etukäteen ja valmistaa ne. Mies onneksi käy kaupassa kerran viikossa. Pienin lapsista on aika vaativainen vauva, joka hereillä ollessaan viihtyy vain sylissä ja saa hurjia rintaraivareita, keskimmäinen temperamenttinen uhmaikäinen, jolle kaikki siirtymätilanteet on vaikeita  ja vanhin eskarilainen, jonka viemme koko porukalla tarhaan joka aamu kahdeksaksi ja haemme kahdeltatoista. Välillä minusta tuntuu, että en oikein meinaa pärjätä tällä työtahdilla, usein saan päivän ensimmäisen lämpimän aterian vasta illalla, kun lapset ovat jo nukkumassa. Käyn usein tuolloin myös juoksulenkillä, joka on vähän niin kuin mun omaa aikaa. Miten te muut kolmen lapsen äidit pärjäätte? Onko teidän koti aina siisti ja tiptop? Mulla meinaa itku päästä, kun mies on sitä mieltä, että olen vain laiska ja saamaton kun en onnistu tässä :(

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa vaihdatte viikoksi vaikka rooleja? Sinä menet "töihin" ja käyt kerran viikossa kaupassa ja mies hoitaa loput.

Vierailija
2/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teillä määrää? Pitäkää palaveri ja neuvotelkaa asiasta. Vai onko mies sun pomo ja sinä hänen piikansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sä haluat pitää neljättä lasta nurkissas pyörimässä. Voin entisenä kotiäitinä sanoa että on ihanaa päästä töihin lomalle ;)

Vierailija
4/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on kohtuuton. Aika törkeä mies. 

Vierailija
5/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anoppisi ollut aina kotiäitinä? Jos on niin mies varmaankin vertaa sua äitiinsä ja luulee, että se on normaali ja ainut oikea tapa toimia kun ei ole muutakaan lapsena nähnyt kuin äidin orjuuttamista. Miehesi tosiaankin on kohtuuton. Kun hänellä on seuraavan kerran loma niin vaihtakaa osia, että hän tekee kaiken ja sä lähdet päiviksi vaikka kaupungille/ystäville tmv.

Vierailija
6/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi että leikkii mamia vaikka viikonlopun. Sun miehes on ihan kohtuuton, ja ajattelematon. 

Vierailija
7/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:26"]Onko anoppisi ollut aina kotiäitinä? Jos on niin mies varmaankin vertaa sua äitiinsä ja luulee, että se on normaali ja ainut oikea tapa toimia kun ei ole muutakaan lapsena nähnyt kuin äidin orjuuttamista. Miehesi tosiaankin on kohtuuton. Kun hänellä on seuraavan kerran loma niin vaihtakaa osia, että hän tekee kaiken ja sä lähdet päiviksi vaikka kaupungille/ystäville tmv.
[/quote]
Ja piti vielä sanoa, että minun mieheni vertasi minua suhteen alkuaikoina äitiinsä. Minä tiskasin väärin ja en tehnyt sitä ja tätä kunnes kerran sitten sanoin, että kuule mä en ole sun äitis ja teen asiat just niinkun ite parhaaksi nään ja jos äiti tekee paremmin niin ole hyvä ja muuta takasin sinne äidin helmoihin. Siihen loppui vertaaminen.

Vierailija
8/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa sulla aika törkeä mies. Oliskohan elämässä tärkeämpiäkin asioita kuin pitää kämppä ihan tiptop?!

Mä olen kahden alle 3v:n kanssa kotona eikä mies ole kertaakaan vihjaissutkaan, että häntä ärsyttäisi jos en ole vaikka saanut yhtåän mitään siivottua päivän aikana. Joskus hän kysyy nätisti jos ehtisin pestä hänen työvaatteensa, mutta ei todellakaan vaadi mitään vaan tekee itse jos en ehdi. Miehelleni on siistiä kotia tärkeämpää, että vaimo ja lapset ovat onnellisia.
Mä en kyllä hetkeäkään katselis tollasta miestä joka pitää vaimoaan suorastaan orjana :(

Vierailija
9/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on kohtuuton, inhottavan kuuloinen ja puuttuu ihan liikaa sinun asioiksi. Esimerkiksi liikunta on ihan sinun juttusi, lenkkeilet juuri niin paljon tai vähän kuin haluat. Se ei ole mikään hoidettava velvollisuus kuten ei myöskään raskauskilojen karistaminen.

Kotitöistä ja ruoanlaitosta on vaikea kommentoida sen tarkemmin, mutta kyllä niissä pitäisi joku tolkku ja kohtuus olla. Jos mies ei itse osallistu, ei hänellä lähtökohtaisesti ole varaa valittaa.

Älä alistu tyranniaan vaan pidä puolesi. Miehesi kuulostaa suoraan sanottuna tosi ikävältä kumppanilta. Toivottavasti pystytte kuitenkin keskustelemaan näistä asioista.

Vierailija
10/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on ihan idiootti ja tiedät sen itsekin. 

Vierailija
11/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se.

Vierailija
12/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkee äijä. En kattelis/kuuntelis tollasta sekuntiakaan. Niin kuin joku tässä jo ehdottikin, niin ehdotas miehelles roolien vaihtamista, niin se näkis millasta se kotiäidin elämä oikeesti on!

Vierailija
13/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Herra on hyvä ja siivoaa stkut jotka häntä häiritsee" ois mun kommentti, ottaisin lasin punkkua, lösähtäisin sohvalle ja nostaisin jalat siihen (sotkuiselle) sohvapöydälle.

Vierailija
14/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:26"]Onko anoppisi ollut aina kotiäitinä? Jos on niin mies varmaankin vertaa sua äitiinsä ja luulee, että se on normaali ja ainut oikea tapa toimia kun ei ole muutakaan lapsena nähnyt kuin äidin orjuuttamista. Miehesi tosiaankin on kohtuuton. Kun hänellä on seuraavan kerran loma niin vaihtakaa osia, että hän tekee kaiken ja sä lähdet päiviksi vaikka kaupungille/ystäville tmv.
[/quote]
Itseasiassa joo. Äitinsä oli suurperheen äiti ja heidän kotonaan on ollut myös sijaislapsia. Kaikki edellämainittu kodinhoito on kuulemma ihan mahdollista toteuttaa, kunhan toimii vain tehokkaasti ja rivakasti. Mutta kun en mä ehdi. Niinä päivinä kun siivoan, en ehdi käydä lasten kanssa ulkona ja kun käyn ulkona , en ehdi pestä pyykkiä jne... Ehkä mä oon oikeesti vaan huono tässä

Vierailija
15/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuten muutkin sanoivat, miehesi on kohtuuton. Lähdepä vaikka yhdeksi viikonlopuksi jonnekin ja katsotaan miten tip-top se kämppä on, kun tulet takaisin. Minä luulen, että miehelle ihan riittää ne kaksi isompaa. Ei tartte olla kaverina vauvaa, joka valvottaa yöllä ja huutaa päivällä. Miten se mies on muuten ajatellut hoitaa sen taaperon liikunnan ja motorisen kehityksen tukemisen jos sinä lenkkeilet aamu-ulkoilun?

Vierailija
16/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:21"]

No jospa vaihdatte viikoksi vaikka rooleja? Sinä menet "töihin" ja käyt kerran viikossa kaupassa ja mies hoitaa loput.

[/quote]

Miksi "töihin"? Miksei töihin. Sellaisiin missä oikeasti tulee painetta ja palautetta.

Vierailija
17/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehes on vittupää. Ei oikeesti ketään miestä kiinnosta miltä joku lastenhuone näyttää. Ja ruokaa se voi kyllä tehdä itekin.

Vierailija
18/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:26"]Onko anoppisi ollut aina kotiäitinä? Jos on niin mies varmaankin vertaa sua äitiinsä ja luulee, että se on normaali ja ainut oikea tapa toimia kun ei ole muutakaan lapsena nähnyt kuin äidin orjuuttamista. Miehesi tosiaankin on kohtuuton. Kun hänellä on seuraavan kerran loma niin vaihtakaa osia, että hän tekee kaiken ja sä lähdet päiviksi vaikka kaupungille/ystäville tmv. [/quote] Itseasiassa joo. Äitinsä oli suurperheen äiti ja heidän kotonaan on ollut myös sijaislapsia. Kaikki edellämainittu kodinhoito on kuulemma ihan mahdollista toteuttaa, kunhan toimii vain tehokkaasti ja rivakasti. Mutta kun en mä ehdi. Niinä päivinä kun siivoan, en ehdi käydä lasten kanssa ulkona ja kun käyn ulkona , en ehdi pestä pyykkiä jne... Ehkä mä oon oikeesti vaan huono tässä

[/quote]En ymmärrä, miten et muka ehdi käydä sekä ulkona, että siivota??

Vierailija
19/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:26"]Onko anoppisi ollut aina kotiäitinä? Jos on niin mies varmaankin vertaa sua äitiinsä ja luulee, että se on normaali ja ainut oikea tapa toimia kun ei ole muutakaan lapsena nähnyt kuin äidin orjuuttamista. Miehesi tosiaankin on kohtuuton. Kun hänellä on seuraavan kerran loma niin vaihtakaa osia, että hän tekee kaiken ja sä lähdet päiviksi vaikka kaupungille/ystäville tmv. [/quote] Itseasiassa joo. Äitinsä oli suurperheen äiti ja heidän kotonaan on ollut myös sijaislapsia. Kaikki edellämainittu kodinhoito on kuulemma ihan mahdollista toteuttaa, kunhan toimii vain tehokkaasti ja rivakasti. Mutta kun en mä ehdi. Niinä päivinä kun siivoan, en ehdi käydä lasten kanssa ulkona ja kun käyn ulkona , en ehdi pestä pyykkiä jne... Ehkä mä oon oikeesti vaan huono tässä

[/quote]

et todellakaan ole huono! Oon varma, että sä teet paljon enemmän kotihommia kun keskivertokotiäidit yleensä. Ihan oikeesti, älä vaivu tohon itsesääliin. Nyt vähän itsekunnioitusta peliin, ja nosta kissa pöydälle miehes kanssa. Keskustelkaa ja tuo selkeästi omat pointtisi esiin!

Vierailija
20/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on samanlainen paska, joskus menee kauan ettei valita mutta huonon päivänä olen tehnyt kaikki väärin. Milloin lapsen kanss olisi pitänyt herätä kuudelta että hän saa sen helpommin nukkumaan ja lapsi nukkui väärään aikaan kub hän tuli töistä yms. Rauhsn aikaan tästä puhutasn mutta ei autaa.