Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mieheni kohtuuton vai olenko itse saamaton?

Vierailija
15.10.2014 |

Mieheni vaatii, että kolmen lapsen kotiäitinä kodin pitää olla joka päivä täysin siisti (keittiötä ja lasten huonetta myöten) hänen tullessaan kotiin. Pyykkiä pitää pestä päivittäin, ja lasten kanssa kuulemma pitäisi myös käydä vaunulenkeillä aamupäivisin (siis että minä juoksen samalla kun työnnän vaunuja - synnytyskiloja jäljellä vielä 7). Tämän lisäksi minun pitäisi suunnitella viikon ruoat etukäteen ja valmistaa ne. Mies onneksi käy kaupassa kerran viikossa. Pienin lapsista on aika vaativainen vauva, joka hereillä ollessaan viihtyy vain sylissä ja saa hurjia rintaraivareita, keskimmäinen temperamenttinen uhmaikäinen, jolle kaikki siirtymätilanteet on vaikeita  ja vanhin eskarilainen, jonka viemme koko porukalla tarhaan joka aamu kahdeksaksi ja haemme kahdeltatoista. Välillä minusta tuntuu, että en oikein meinaa pärjätä tällä työtahdilla, usein saan päivän ensimmäisen lämpimän aterian vasta illalla, kun lapset ovat jo nukkumassa. Käyn usein tuolloin myös juoksulenkillä, joka on vähän niin kuin mun omaa aikaa. Miten te muut kolmen lapsen äidit pärjäätte? Onko teidän koti aina siisti ja tiptop? Mulla meinaa itku päästä, kun mies on sitä mieltä, että olen vain laiska ja saamaton kun en onnistu tässä :(

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:42"]Onko sulla taipumusta vetelehtimiseen, vai miksi mies yrittää sinua valmentaa?
[/quote]
No ilmeisesti miehen mielestä on. Hänkin varmaan ajattelee "valmentavansa" mua jotenkin. Ja tuota ehdotettua roolien vaihtoa ei tapahdu -- mies on niin tärkeässä virassa, ettei kotiinjäänti käytännössä ole mahdollista. :(
[/quote]

Miksei vaan esim. yksi viikonloppu?
[/quote]
Vauva on täysimetyksellä, enkä heru pumpulle :( Eikä mies suostu, naisilla ja miehillä on eri tehtävät, piste. Ei hänen kuulukaan pystyä samaan kuin minä vaan minun pitää pystyä samaan kuin muutkin naiset ja äidit (=hänen äitinsä ). Näin hän itse sanoo ihan avoimesti, kun asiasta keskusteltiin.

Vierailija
42/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:52"]No mun mielestä ei ole kyllä liikaa vaadittu miehen osalta, ihmettelen näitä muita kommentteja. Valtaosa työssäkäyvistä äideistä tekee kaiken tuon töiden lisäksi, olet kyllä vähän vetelän kuuloinen
[/quote]
No niin mäkin ajattelen. Pitäis saada tehtyä - ja kahden kanssa sainkin, mutta vauva sitoo niin valtavasti, että ei meinaa vuorokauden tunnit riittää. Mä alan olla tosi väsynyt, kun en ehdi joka päivä edes itse kunnolla syömään. Esim päivällisen aikana ei kannata ottaa itse ruokaa, kun ensin syötän keskimmäisen ja kun hän on syönyt, siirryn imettämään vauvaa, sitten taas kerätään lasten kanssa leluja ja lopulta saan syödäkseni vasta lasten nukkumaanmenon jälkeen... Ap
[/quote]

Miksei mies syötä keskimmäistä päivällisellä? Minkä ikäinen tämä keskimmäinen on? Meillä esikoinen söi jo päälle 1 -vuotiaana itse, ehkä voisi vähitellen opetella?

Kyllä sen miehen täytyy nyt ymmärtää, että pientä vaativaa vauvaa on raskas hoitaa. On laitettava proriteetit kohdilleen: sun pitää huolehtia ensin omasta jaksamisestasi, että jaksat hoitaa vauvaa ja muita lapsia. Jotkut pyykit ja siivoamiset ehtii kyllä myöhemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP!

Vierailija
44/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:42"]Onko sulla taipumusta vetelehtimiseen, vai miksi mies yrittää sinua valmentaa?
[/quote]
No ilmeisesti miehen mielestä on. Hänkin varmaan ajattelee "valmentavansa" mua jotenkin. Ja tuota ehdotettua roolien vaihtoa ei tapahdu -- mies on niin tärkeässä virassa, ettei kotiinjäänti käytännössä ole mahdollista. :(
[/quote]

Miksei vaan esim. yksi viikonloppu?
[/quote]
Vauva on täysimetyksellä, enkä heru pumpulle :( Eikä mies suostu, naisilla ja miehillä on eri tehtävät, piste. Ei hänen kuulukaan pystyä samaan kuin minä vaan minun pitää pystyä samaan kuin muutkin naiset ja äidit (=hänen äitinsä ). Näin hän itse sanoo ihan avoimesti, kun asiasta keskusteltiin.
[/quote]

No sitten en voi sua valitettavasti enempää auttaa, sillä itse haistattaisin pitkät tuollaiselle miehelle. Mutta voit sille sanoa, että ei suurin osa nykyajan naisista noin toimi, vaan nykyään on huomattavasti yleisempää jakaa kotityöt.

Vierailija
45/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samanlaine tilanne kuin sulla, ap.:( päivät ovat kamalaa hosumista, kiirettä ja stressiä eikä mies siltikään ole koskaan tyytyväinen, ja itse olen jatkuvasti väsynyt ha stressaantunut. :(

Vierailija
46/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Minulla oli myös tuollainen mies. Hänen työnsä oli tärkeintä maailmasa ja minun piti pystyä tekemään kotona ihan kaikki mm. 3 ruokalajin päivällisen JOKA päivä. No minähän masennuin ja lihoin, mies alkoi käymään vieraissa (olihan sen ymmärrettävää kun edustusvaimoksi valittu löllähti ylipainon puolelle). Nyt 4vuotta eron jälkeen voin sanoa, että en ole ollut koskaan näin onnellinen- masennuskin on poissa. Voimia sinulle ap ja mieti tarkkaan nyt mitä teet. syömisistäsi sinun on pidettävä kiinni, imetätkin vielä!

Vierailija
47/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:42"]Onko sulla taipumusta vetelehtimiseen, vai miksi mies yrittää sinua valmentaa? [/quote] No ilmeisesti miehen mielestä on. Hänkin varmaan ajattelee "valmentavansa" mua jotenkin. Ja tuota ehdotettua roolien vaihtoa ei tapahdu -- mies on niin tärkeässä virassa, ettei kotiinjäänti käytännössä ole mahdollista. :( [/quote] 

Että on ihan niin tärkeä ettei voi jäädä töistä pois. No tärkeä se on siivoojakin. Mutta se ei ollut asiani, vaan se, että lähde viikonlopuksi menemään (vaikka vauvan kanssa jos ei voi olla ilman sua) ja jätä kahden vanhemman muksun kanssa kotiin. On siinäkin ihan riittävästi puuhaa viikonlopuksi, että ymmärtäisi.

Vierailija
48/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:42"]Onko sulla taipumusta vetelehtimiseen, vai miksi mies yrittää sinua valmentaa? [/quote] No ilmeisesti miehen mielestä on. Hänkin varmaan ajattelee "valmentavansa" mua jotenkin. Ja tuota ehdotettua roolien vaihtoa ei tapahdu -- mies on niin tärkeässä virassa, ettei kotiinjäänti käytännössä ole mahdollista. :( [/quote] Miksei vaan esim. yksi viikonloppu? [/quote] Vauva on täysimetyksellä, enkä heru pumpulle :( Eikä mies suostu, naisilla ja miehillä on eri tehtävät, piste. Ei hänen kuulukaan pystyä samaan kuin minä vaan minun pitää pystyä samaan kuin muutkin naiset ja äidit (=hänen äitinsä ). Näin hän itse sanoo ihan avoimesti, kun asiasta keskusteltiin.

[/quote]

Tiesitkö tämän silloin, kun menitte naimisiin?

Vierailija
49/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, silloin kn mä olin kolmosen kanssa kotona (esikoinen eskarissa, keskimmäinen 3pvää/vko x7h/pvä päiväkodissa), mä hoidin tuon sun luetteleman lisäksi myös kaupassa käynnin vauvan kanssa. Tosin pyykkiä pesin silloin kun sitä oli täysi koneellinen, ei sitä päivittäin saanut niin paljoa kasaan. Juoksulenkillä kävin kyllä todella harvoin, mutta eikä sen voisi tehdä sitten, kun kun ukko on kotona ja perhe ruoklittu? Lähtisit ilman niitä rattaita sinne lenkille?

Vierailija
50/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:48"]Mulla on ihan samanlaine tilanne kuin sulla, ap.:( päivät ovat kamalaa hosumista, kiirettä ja stressiä eikä mies siltikään ole koskaan tyytyväinen, ja itse olen jatkuvasti väsynyt ha stressaantunut. :(
[/quote]
Onpa kiva kuulla että on muitakin. Mun ei ilmaise tyytyväisyyttään, vaikka saisin joskus kaikki tehtyäkin. Se on kuulemma vähimmäisvaatimus ja itsestäänselvyys, joten kiitosta saa jos tekee jotain ekstraa lisäksi. Niin - ja turha kai sanoa, että seksiä päivittäin kuuluu vähimmäisvaatimuksiin. T: eräs toinen kohtalotoveri

Vierailija
51/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle ja anopille vaan tiedoksi, että nykyään lapsille toivotaan parempaa, ei mitään hiljaa jaloissa pyörimistä kun äiti touhuaa kodinhoitoaskareita. Kyllähän ap saa tehtyä kaiken tuon ja paljon muuta, jos juurruttaa lapset paikoilleen yksinään. 

Vierailija
52/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:26"]Onko anoppisi ollut aina kotiäitinä? Jos on niin mies varmaankin vertaa sua äitiinsä ja luulee, että se on normaali ja ainut oikea tapa toimia kun ei ole muutakaan lapsena nähnyt kuin äidin orjuuttamista. Miehesi tosiaankin on kohtuuton. Kun hänellä on seuraavan kerran loma niin vaihtakaa osia, että hän tekee kaiken ja sä lähdet päiviksi vaikka kaupungille/ystäville tmv. [/quote] Ja piti vielä sanoa, että minun mieheni vertasi minua suhteen alkuaikoina äitiinsä. Minä tiskasin väärin ja en tehnyt sitä ja tätä kunnes kerran sitten sanoin, että kuule mä en ole sun äitis ja teen asiat just niinkun ite parhaaksi nään ja jos äiti tekee paremmin niin ole hyvä ja muuta takasin sinne äidin helmoihin. Siihen loppui vertaaminen.

[/quote]

Minun exä sanoi mulle kerran, että "sun pitäisi joka päivä pestä tuo vessanpönttö kunnolla pesuaineella ja harjalla. Äitikin tekee niin." Kysyin että miksi et itse pese enkä saanut vastausta, vain tuhahduksen. Oli vissiin naisen tehtävä.

Vierailija
53/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:52"]

No, silloin kn mä olin kolmosen kanssa kotona (esikoinen eskarissa, keskimmäinen 3pvää/vko x7h/pvä päiväkodissa), mä hoidin tuon sun luetteleman lisäksi myös kaupassa käynnin vauvan kanssa. Tosin pyykkiä pesin silloin kun sitä oli täysi koneellinen, ei sitä päivittäin saanut niin paljoa kasaan. Juoksulenkillä kävin kyllä todella harvoin, mutta eikä sen voisi tehdä sitten, kun kun ukko on kotona ja perhe ruoklittu? Lähtisit ilman niitä rattaita sinne lenkille?

[/quote]

Sulla oli se keskimmäinen 3 päivänä hoidossa, AP:lla taitaa olla keskimmäinen kotona.

Vierailija
54/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän kuulonen mies. Tuskinpa tuollaista sovinistia saa muutettua, joten parempi muuttaa erilleen. Ihmettelen kyllä minäkin, että eikö miehen sovinismi noussut esiin ennen kolmen lapsen hankkimista?

Vierailija
55/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:48"]Mulla on ihan samanlaine tilanne kuin sulla, ap.:( päivät ovat kamalaa hosumista, kiirettä ja stressiä eikä mies siltikään ole koskaan tyytyväinen, ja itse olen jatkuvasti väsynyt ha stressaantunut. :(
[/quote]
Onpa kiva kuulla että on muitakin. Mun ei ilmaise tyytyväisyyttään, vaikka saisin joskus kaikki tehtyäkin. Se on kuulemma vähimmäisvaatimus ja itsestäänselvyys, joten kiitosta saa jos tekee jotain ekstraa lisäksi. Niin - ja turha kai sanoa, että seksiä päivittäin kuuluu vähimmäisvaatimuksiin. T: eräs toinen kohtalotoveri
[/quote]

Niin ja mistä lähtien miehet ovat esittäneet naisille jotain "vähimmäisvaatimuksia"? Oliko se siis sun mies vai työnantaja? Jos työnantaja, niin vaadithan myös palkkaa ja lainmukaiset lepoajat? Ja teet rikosilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä, jos työnantajasi kehtaa ehdottaa sinulle seksiä.

Vierailija
56/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:26"]Onko anoppisi ollut aina kotiäitinä? Jos on niin mies varmaankin vertaa sua äitiinsä ja luulee, että se on normaali ja ainut oikea tapa toimia kun ei ole muutakaan lapsena nähnyt kuin äidin orjuuttamista. Miehesi tosiaankin on kohtuuton. Kun hänellä on seuraavan kerran loma niin vaihtakaa osia, että hän tekee kaiken ja sä lähdet päiviksi vaikka kaupungille/ystäville tmv. [/quote] Itseasiassa joo. Äitinsä oli suurperheen äiti ja heidän kotonaan on ollut myös sijaislapsia. Kaikki edellämainittu kodinhoito on kuulemma ihan mahdollista toteuttaa, kunhan toimii vain tehokkaasti ja rivakasti. Mutta kun en mä ehdi. Niinä päivinä kun siivoan, en ehdi käydä lasten kanssa ulkona ja kun käyn ulkona , en ehdi pestä pyykkiä jne... Ehkä mä oon oikeesti vaan huono tässä

[/quote]En ymmärrä, miten et muka ehdi käydä sekä ulkona, että siivota??

[/quote]

.. Minä mietin samaa, eihän esim. pyykinpesuun edes kulu aikaa juuri mitään? Pyykit koneeseen ja jossain vaiheessa kuivaamaan, oliskohan siinä jopa vartin verran tekemistä? Ja kuivaamasta suoraan viikkaa kaappiin, ei mene edes varttia päälle. Kyllä kai tuon nyt jossain ulkoilujen lomassakin ehtii hoitaa?

Vierailija
57/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinne sanoa, että miehesi on täysin kohtuuton. Sinä et ole puolisollesi piika, et ole orja etkä hänen äitinsä. Molemmat ovat vastuussa siitä, että hommat pelaa. Toki on ymmärrettävää odottaa, että koti on säällisin puolin siisti ja ruokaa pöydässä, jos toinen on kotona ja toinen töissä, mutta ei missään nimessä tuossa määrin. ETENKIN, koska et ehdi pitämään oikeasti itsestäsi huolta ja syömään säännöllisesti. 

Viikon ruokalista on sinun helpotukseksesi, ei mikään miehelle laadittava "todiste" siitä, ettet vain makoile kotona. Voit vallan hyvin tehdä vaikka suurpiirteisen ruokalistan ja pyytää miestä käyttämään vaikka omaa tervettä järkeään, kun hän käy ruokakaupassa. Ja itse asiassa: jos hän kiukuttelee vaikkapa siitä, että ruoka ei ole ajoissa pöydässä, se on väärän makuista tai että sitä joutuu vaikkapa ihan itse mikrossa lämmittämään... jos yltäkylläisyyden aikana meinaa nälkään kuolla, siinäpä kuolee. 

Sinä et ole myöskään tilivelvollinen hänelle yhdestäkään vaunulenkistä, teitpä sen juosten tai kävellen. Lenkit ovat sinun ja lapsesi hyvinvointia, eivät miehesi. Teet kun ehdit, ja piste. Miehellesi olennaisenpaa pitäisi olla se, että pystyt pitämään itsestäsi huolta kokonaisuudessaan eikä se, että näännytät itsesi kiireellä entisiin mittoihisi.

Ja mitä tulee ylipäätään kodin siisteyteen: se on sinunkin kotisi, ei miehesi toimipiste. Sinä voit hallita itse sitä, mitä ehdit siivota ja missä ajassa. Ja jokaisen suunnitelman laadit nimenomaan siten, että se helpottaa sinun arkeasi. Mies laatikoon omat töitä helpottavat suunnitelmansa töissään.

Tämä on kärkäs lista enkä kirjoittaisi näin ihan jokaiselle. Ymmärrän kyllä, että molemmat ovat vastuussa arjen pyörityksestä ja kotihommia jää hieman enemmän sille osapuolelle, joka enemmän kotona on. Mutta mikään käskyläinen ei kumpikaan toiselleen ole. Toisekseen: otapa joskus ja lähde vaikkapa vauvan kanssa muutamaksi päiväksi jonnekin matkalle, tärkeille asioille tai ylipäätään jonnekin, ettet pääse päivittäin kotia siivoamaan. Näet sitten, kiukutteleeko mies kodinkoneen puuttumista vai onko hän tosiaan tarttunut itse yhtä rivakasti toimeen, ja onko se hänen mielestään kohtuullinen työmäärä.

Toivon todella, ettet sietäisi tuollaista. 50-luku meni jo ja tasa-arvo on keskuudessamme, halusipa miehesi sitä tai ei. 

Vierailija
58/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hidas siivooja ja ruuanlaittaja. Sen sijaan olen nopea, tehokas ja taitava palkkatöissäni, joista maksetaankin ihan hyvin. En varmaan silti malttaisi ihan heti palata takaisin töihin, olisi vaan pakko sietää jonkinasteista epämukavuutta, koska viikottaiseen siivoojaankaan tuskin olisi varaa. Ap, miehesi on tylsä tosikko ja lisäksi epäkunnoittava sinua kohtaan. 

Vierailija
59/59 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi minkälaisia miehiä ap:lla ja joillain muilla tässä ketjussa on! Kyllä sanoisin pari valittua sanaa ja vähän muutakin tuollaiselle ukolle!!!