Pitkä työmatka ja auto
Pohdiskelin tässä, että kuinka te muut toimitte, kun työmatka on pitkä (sanotaan nyt vaikka 50+km/suunta), julkisia ei kulje ja autoon tuleekin joku iso ja yllättävä remontti siten, ettei se ole käytettävissä vaikkapa viikkoon-kahteen? Ei vakuutusta joka korvaisi sijaisauton, eikä niitä sen puoleen ole saatavilla vuokrattavaksikaan.
Kommentit (34)
Meidän paikkakunnallamme on aktiivinen kimppakyytiryhmä, löytyy FB:stä. Ja vaikka ei olisi kimppakyytiryhmää, niin todennäköisesti on paikkakunnan palsta, jolla voi kysellä myös kyytiä.
Vaikka julkista liikennettä ei ole koko matkalle, niin onko osalle matkaa? Eli voiko puoliso heittää sinut autollaan jonnekin, mistä jatkat julkisilla?
Tai sitten tosiaan sinä lainaat hänen autoaan, jos hänen työpaikkansa kerran on lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Varaudun ennalta vaihtamalla auton sellaiseen johon ei tule isoja yllättäviä vikoja.
Ei ole olemassakaan autoa mikä ei voi mennä rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaudun ennalta vaihtamalla auton sellaiseen johon ei tule isoja yllättäviä vikoja.
No, kyllä ainakin Toyota ja Honda on niin luotettavia, että vakava vikaantuminen noissa on epätodennäköistä.
Korjaisin tuon kohdan, ei vakuutusta...ja ottaisin sen vakuutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä ainakin Toyota ja Honda on niin luotettavia, että vakava vikaantuminen noissa on epätodennäköistä.
Mulla on uutena 2010 ostettu Hyundai, eikä siinä ole ole ollut vikoja.
Minulla on huutokaupasta osettu Focus ja jos siihen tulisi vika veisin sen romuttamolle ja ostaisin tilalle vastaavaan alle 500€ auton.
Pitkämatkalaiset jo kilvan hankkii sähköautoa kun polttis jo aivan liian kallista ajoa.
Mulla on se vakuutus, joka maksaa sijaisauton. Just tätä varten, ettei tarvii tällaisia ihmetellä. Tosin kymmeneen vuoteen sitä ei ole tarvittu, mutta koputanpa puuta...
Käytän korjaamoja joilla on sijaisautopalvelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut molemmat. Hondasta meni moottori ja Toyotasta kytkin.
Jonakin päivänä kova sade huuhtoo kaiken tämän *askan pois...
Koska työmatkani on pitkä, on minulla ilman muuta vakuutus, joka tarjoaa sen sijaisauton. Tätä kutsutaan varautumiseksi ja se on syynä siihen, miksi menestyn elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Saa olla tosi iso remontti että auto on viikonkin huollossa.
Autohuollon työlistat ovat täynnä ainakin viikon eteenpäin, eli tosi hyvä tuuri pitää käydä jos selviää viikon odottelulla.
AP:n kysymykseen vastaukseni on että minä kulkisin polkupyörällä jos perheessä ei ole toista autoa. Fillarilla kuljen nekin päivät kun auto on vuosihuollossa.
Ai, jonnekin lähiön urea-elementtiläävään? En todellakaan, koti on koti.