Maskinkäyttäjät, aiotteko luopua maskin käytöstä lokakuussa?
Hallitus ehdottanut, että maskeista tarkoitus luopua silloin. Äitini ainakin sanoi käyttävänsä silti.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ai että aionko luopua maskista silloin, kun koronatartunnat räjähtävät käsiin, kun rajoitukset poistetaan ja moni luopuu maskinkäytöstä ja kulkee tuolla tartuttamassa muita? Juu. Sehän olisikin just se järkevä tapa toimia. NOT. Päinvastoin siirryn silloin käyttämään hengityssuojaimia.
Räjähtävät käsiin? Täällä ei ole ollut kuukausiin minkäänlaisia rajoituksia. Tartuntoja korkeintaan 10 viikossa. Sellainen räjähdys.
Aion jatkaa maskin käyttöä symbolisena suojana ihmisten negatiivisia tunteita vastaan.
Kukaan ei hyökkää kimppuuni huutamaan maskin käytöstä kun sellainen on, yhdentekevää suojaako se vai ei kun olen jo molemmat rokotukset saanu enkä edes käy missään. Mulle tämä ylittää haitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunta auttaa kirjoitti:
Maskejahan jaetaan ilmaiseksi, eikä edes tarvitse ilmoittaa tulojaan. Har ihmeessä kunnaltasi ilmaiset maskit, jos se on rahasta kiinni.
Ainakin Helsinki on jakanut aivan järkyttävän huonoja kangasmaskeja, joita ei edes pysty käyttämään. Ne on teetetty työttömien hikipajassa, ja ovat malliltaan todella omituisia, kuminauhat vääntävät korvalehdet taitoksiin ja kovan kankaan ylätaitos painuu silmiin kun vähänkin kääntää päätään. En tajua, kuka heikkolahjainen sen kaavan on kehitellyt, ja miksi ihmeessä ei ole voitu tehdä normaaleja maskeja.
En todellakaan ole käyttänyt näitä. Päätin tämän ilmaismaskipaketin avattuani, että minun kohdallani maskisuositus saa jäädä toteutumatta. Ja hyvin olen pärjännyt ilman. Olisin voinut käyttää maskeja, jos olisin saanut kunnalta normaaleja kangasmaskeja.
Niin, se on tietysti tavallaan oma asia, minkälaisen hintalapun omalle terveydelle ja elämälle asettaa.
Eihän nuo kangasmaskit olisi minua suojanneet muutenkaan. Olen ottanut rokotteet, ne ovat maskeja tehokkaampi tapa suojata omaa terveyttään ja elämäänsä.
Aion. Olen käyttänyt tähän asti lähinnä sosiaalisen paineen vuoksi ja siksi, että työnantaja sitä töissä vaatii. On raskasta esittää koko ajan mukamas olevansa sairas, koska voit olla oireeton ja saatat aiheuttaa jollekin kuolemantaudin. No, näinhän on ollut jo ennen koronaa. Moni mukin tauti on toiselle pikkujuttu, ja jollekin muulle kohtalokas. En aio viettää loppuelämääni suojellen rokottamattomia, joita on koko ajan vähenevässä määrin. Jostain syystä ihmiset tuntuvat kuvittelevan, että maskia käyttämättömät tulevat tahallaan yskimään, räkimään ja hönkimään toisten naamoille, ja maskista on tullut jonkinlainen hyvän ja vastuullisen ihmisen symboli, vaikka virheellistä käyttöä näkee päivittäin: maski roikkuu leuan alla, sitä kannetaan käteen rutattuna, jätetään kahvilan pöydälle ja siitä taas päähän. Mutta eipä sillä väliä, kun kuitenkin on se maski! Kyllä, odotan, että tämän pelleilyn saisi töissäkin lopettaa.
Minä jatkan maskin käyttöä ja teen jatkossakin ostokseni nopeilla täsmäiskuilla. Mihinkään yleisötapahtumiin en mene, enkä ravintolaan, uimahallin, kansalaisopistoon, tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetan heti kun toisesta rokotteesta on kulunut parisen viikkoa. Eli jo ennen lokakuuta.
Jälleen yksi 'omilla aivoillaan ajatteleva' yksilö, joka elää omien sääntöjensä mukaan muista piittaamatta. Mistä näitä sikiää?
Voi kuule meitä on paljon ja joukko kasvaa! Lokakuussa rokotekattavuus on niin korkea, että maskien käyttö on ihan hyödytöntä. Jos sääntöjen pilkuntarkka noudattaminen on mummon harrastus eikä järjen käyttö, älä tule soimaamaan meitä muita, jotka on tähän asti maskia käyttäneet kuuliaisesti.
Ihan tavallisen ihmisen ajatuksia ja meitä sikiää joka päivä. Koetas itse elää vähän suvaitsevaisemmin. Tää kyttäyskulttuuri saa luvan nyt loppua.
Eri
Luovun, kun kaikki luopuvat. Niin kauan kuin puoletkin pitää, niin minäkin pidän.
Minua ei maski haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetan heti kun toisesta rokotteesta on kulunut parisen viikkoa. Eli jo ennen lokakuuta.
Jälleen yksi 'omilla aivoillaan ajatteleva' yksilö, joka elää omien sääntöjensä mukaan muista piittaamatta. Mistä näitä sikiää?
Painu kellariin, jos pelottaa. Tässä on eletty jo 1,5 vuotta pienen itsekään ryhmän (=sinunkaltaisesi hysteerikot) ehdoilla. Nyt on aika kääntää suuntaa ja huomioida välillä muutkin kuin te.
Aika hyvä ihmistuntemus sinulla, jos pystyt yhden virkkeen perusteella leimaamaan ihmisen hysteerikoksi tai miksi tahansa muuksi 😀.
Aivan kuin olisi olemassa vain kaksi eri ihmisryhmää, hysteerikot ja sitten ne muut.
Pakko on ollut töissä käyttää, ja olen hyvin huolestunut kiinalaisten maskien kemikaaliturvallisuudesta, kun ne eivät vähäänkään siellä sellaisesta välitä. Jokin aika sitten joku myi Kiinassa vauvanmaitoa, jota oli jatkanut liimalla, jotta tulisi enemmän myytävää. Mies jäi kiinni kun vauvoja kuoli kuin kärpäsiä, ja hänet hirtettiin. Mutta ei mennyt kuin muutama vuosi, kun ilmaantui uusi yrittäjä samalla reseptillä. Minua huolestuttaa hengittää tällaisen maan valmistaman paperin läpi. Mitähän kemikaaleja ja pienhiukkasia keuhkoihin päätyykään??