Maskinkäyttäjät, aiotteko luopua maskin käytöstä lokakuussa?
Hallitus ehdottanut, että maskeista tarkoitus luopua silloin. Äitini ainakin sanoi käyttävänsä silti.
Kommentit (49)
Kunta auttaa kirjoitti:
Maskejahan jaetaan ilmaiseksi, eikä edes tarvitse ilmoittaa tulojaan. Har ihmeessä kunnaltasi ilmaiset maskit, jos se on rahasta kiinni.
Luulen, että kyse on tekosyystä ja siksi on maskit jääneet hankkimatta tai hakematta.
En ymmärrä, miksi juuri maskista on tullut tällainen pakkomielle suomalaisille. Ihmiset näyttävät kuvittelevan sen olevan tehokkain ja tärkein koronatoimi, ja toisaalta laajan ja yleisen maskinkäytön välttämättömyyttä ja tarpeellisuutta ei ole edes arvioitu. Mutta oikeasti, miten ihmeessä voi olla perusteltua vaatia tuollaista toimenpidettä kaikilta kuukaudesta ja vuodesta toiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetan heti kun toisesta rokotteesta on kulunut parisen viikkoa. Eli jo ennen lokakuuta.
Jälleen yksi 'omilla aivoillaan ajatteleva' yksilö, joka elää omien sääntöjensä mukaan muista piittaamatta. Mistä näitä sikiää?
Olen eri, mutta miksi se on noin järkyttävää tai paha asia, jos joku lopettaa maskin käytön jo pari viikkoa ennen lokakuuta?
Jos kaikki lopettaisivat maskin käytön NYT, niin mitä siitä seuraisi? Uskotteko tosissanne, että ihmisiä alkaa kuolla tai tartuntamäärät ryöpsähtävät?
Aloitin maskin käytön jo 2019 keväällä katupölyn vuoksi. Olen käyttänyt FFP2 suojainta helmikuusta 2020 ja FFP3 venttiilillä varustettua hengitys suojainta elokuusta 2020 alkaen, heti kun niitä alkoi olla saatavilla. En ole käyttänyt suojainta sen vuoksi, että joku THL käskee, vaan ihan oman ymmärrykseni mukaan. En myöskään jatkossa kysele kenenkään mielipiteitä. Minulla on vain yksi elämä ja jonkin verran terveyttä jäljellä. Haluan elää pitkään. Tässä sodassa yksikin virhe on liikaa.
Kunta auttaa kirjoitti:
Maskejahan jaetaan ilmaiseksi, eikä edes tarvitse ilmoittaa tulojaan. Har ihmeessä kunnaltasi ilmaiset maskit, jos se on rahasta kiinni.
Ainakin Helsinki on jakanut aivan järkyttävän huonoja kangasmaskeja, joita ei edes pysty käyttämään. Ne on teetetty työttömien hikipajassa, ja ovat malliltaan todella omituisia, kuminauhat vääntävät korvalehdet taitoksiin ja kovan kankaan ylätaitos painuu silmiin kun vähänkin kääntää päätään. En tajua, kuka heikkolahjainen sen kaavan on kehitellyt, ja miksi ihmeessä ei ole voitu tehdä normaaleja maskeja.
En todellakaan ole käyttänyt näitä. Päätin tämän ilmaismaskipaketin avattuani, että minun kohdallani maskisuositus saa jäädä toteutumatta. Ja hyvin olen pärjännyt ilman. Olisin voinut käyttää maskeja, jos olisin saanut kunnalta normaaleja kangasmaskeja.
Kuolleita on ollut koko ajan tasaista tahtia. En lopeta maskin käyttöä, mutta siirryn suojaavampiin hengitys suojaimiin, koska Delta aerosojeja tulee jatkossa olemaan ilmassa runsaasti. Minulle tästä tulee lisää kustannuksia.
Tilanteen mukaan. Käytin maskia tilanteesta riippuen jo ennen kuin hallitus siitä ohjeisti. Koska onhan se ihan selvä asia, että maskista on hyötyä pisara- ja aerosolin kautta leviävien tautien ehkäisyssä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ottanut rokotteet niin sullahan ei ole mitään hätää. Riski joutua teholle ennen rokotettakin oli jo pieni, rokotettuna olematon.
... jos olet monisairas vanhus, muutenvaanlihava tai D-vitamiinipuutoksesta kärsivä
Olen jo luopunut maskin käytöstä kaupassa. Käytän vain tilanteissa, joissa en kerta kaikkiaan kehtaa olla ilman (esim. lapsen harrastus). Töissä pakko käyttää. Odotan innolla ja onnellisena suosituksen loppumista ja toivon että myös töissä saa lopettaa maskin käytön.
Jopa on surullista ja pöyristyttävää luettavaa. Ihmisiä pannaan halvalla. Kiitos kun kerroit tämän, toivottavasti palaute menee sinne minne se kuuluu.
Terveyttä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Kunta auttaa kirjoitti:
Ainakin Helsinki on jakanut aivan järkyttävän huonoja kangasmaskeja, joita ei edes pysty käyttämään. Ne on teetetty työttömien hikipajassa, ja ovat malliltaan todella omituisia, kuminauhat vääntävät korvalehdet taitoksiin ja kovan kankaan ylätaitos painuu silmiin kun vähänkin kääntää päätään. En tajua, kuka heikkolahjainen sen kaavan on kehitellyt, ja miksi ihmeessä ei ole voitu tehdä normaaleja maskeja.
En todellakaan ole käyttänyt näitä. Päätin tämän ilmaismaskipaketin avattuani, että minun kohdallani maskisuositus saa jäädä toteutumatta. Ja hyvin olen pärjännyt ilman. Olisin voinut käyttää maskeja, jos olisin saanut kunnalta normaaleja kangasmaskeja.
Niin, se on tietysti tavallaan oma asia, minkälaisen hintalapun omalle terveydelle ja elämälle asettaa.
En haluaisi luopua ja se vähän ahdistaa kun muut alkavat lopettaa niiden käytön. Ollut enemmän henkinen suoja kuin muuta.
Lopetin jo muutama viikko sitten.
Ai että aionko luopua maskista silloin, kun koronatartunnat räjähtävät käsiin, kun rajoitukset poistetaan ja moni luopuu maskinkäytöstä ja kulkee tuolla tartuttamassa muita? Juu. Sehän olisikin just se järkevä tapa toimia. NOT. Päinvastoin siirryn silloin käyttämään hengityssuojaimia.
En. Käytän ffp2-maskia, kuten tähänkin asti. Olen raskaana ja vasta 1 rokotus alla (seuraava vasta lokakuun lopussa), joten erityisesti tämän takia vielä jatkan käyttöä.
Saa nähdä miten sitten alkuvuodesta, kun en enää raskaana ja molemmat rokotteetkin alla. Ehkä tietyissä tilanteissa/paikoissa, kuten julkisissa, saatan edelleen käyttää.
Olen rokottamaton ja käytän hengityssuojainta sen kerran viikossa, kun haen ostokset kaupalta. Muuten en ihmisten ilmoilla liikukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetan heti kun toisesta rokotteesta on kulunut parisen viikkoa. Eli jo ennen lokakuuta.
Jälleen yksi 'omilla aivoillaan ajatteleva' yksilö, joka elää omien sääntöjensä mukaan muista piittaamatta. Mistä näitä sikiää?
Painu kellariin, jos pelottaa. Tässä on eletty jo 1,5 vuotta pienen itsekään ryhmän (=sinunkaltaisesi hysteerikot) ehdoilla. Nyt on aika kääntää suuntaa ja huomioida välillä muutkin kuin te.
Aion.
Siirryn käyttämään visiiriä.
Vierailija kirjoitti:
Ai että aionko luopua maskista silloin, kun koronatartunnat räjähtävät käsiin, kun rajoitukset poistetaan ja moni luopuu maskinkäytöstä ja kulkee tuolla tartuttamassa muita? Juu. Sehän olisikin just se järkevä tapa toimia. NOT. Päinvastoin siirryn silloin käyttämään hengityssuojaimia.
Varo vaan. Kahden viikon päästä rajoitusten poistamisesta kaduilla on ruumiskasoja. Näinhän se on tähänkin saakka mennyt.