Pahinta ruokaa, jota olet kylässä syönyt?
Kommentit (466)
Hiuskeittoa kaverilassa, homeleipiä anoppilassa... hampaat irvessä.
Minun äitini tekee niin tulista ruokaa, että välillä jää lautaselle kavereiltani.
Itse syön tosin kermaviilin tms laimentamana.
Semmoiset jälkiseuraukset Meksikon matkasta :-)
Kanan jalkoja, siis sitä varvasosaa paistettuna. Sellaista sitkeää paskaa ja taisi olla kynnetkin vielä tallella. Samalla aterialla oli naudan penistä, joka tulee hyvänä kakkosena, ei kuitenkaan koostumukseltaan ollut niin kamala kun varpaat. Nämä ensivierailulla anoppilassa joten kohteliaisuudesta söin. Siellä on vuosien varrella tarjottu muutakin mun mielestä oksettavaa, mutta olen jo oppinut kieltäytymään kohteliaasti. Anoppi siis ei ole suomalainen ja kokkaa paikallista ruokaa, eikä oikein ymmärrä miksei hänen herkkunsa uppoa suomityttöön :)
Sukulaistyttö oli saanut päähänsä tehdä joululaatikot. Voin kertoa, ne olivat todella pahanmakuisia. Itsekin varmaan ymmärsi.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 01:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 01:41"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 01:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 01:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 01:30"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:52"]
Kylmä, liemeen säilötty nahkainen hienostelevan tätini luona lapsena. Aikuisena raa'aksi jääneet ribsit yhden ystävän luona.
[/quote]Mikä ihmeen liemeen säilötty nahkainen :O Kuulostaa pelottavalta..
[/quote]Vois olla nahkiainen?
[/quote]
Mutta kun on kyllin tyhmä ei ymmärrä.
[/quote]No kyllä mäkin olin tyhmä kun muutamaan kertaan luin ennenkuin tajusin :(
[/quote]
Jos suojatiestä puuttuisi se viimeinen valkoinen viiva, osaisitko mennä yli vai jäisitkö siihen tiensivuun seisomaan?
[/quote]En osaisi :( En varmaan tiensivuunkaan menisi. Todennäköisesti jäisin paikoilleni tai kääntyisin takaisin.
Illan isäntä kehui itseään superlatiivien siivittelemänä hyväksi kokiksi, joten odotin innolla mitä tuleman pitää. Ylikypsiä, rasvassa uivia ihraisia lihankappaleita ja limaista perunahöttöä, joka liimaantui kitalakeen kuin joku hemmetin erikeepperi. Onneksi tarjolla oli viiniä että sain sen kaiken oksentamatta alas - enkä todellakaan ole kranttu yleensä. Pyyteli kovasti uudestaankin illastamaan.. joo'o, keksin mitä tahansa ettei tarvitsisi mennä.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 02:12"]
Kanan jalkoja, siis sitä varvasosaa paistettuna. Sellaista sitkeää paskaa ja taisi olla kynnetkin vielä tallella. Samalla aterialla oli naudan penistä, joka tulee hyvänä kakkosena, ei kuitenkaan koostumukseltaan ollut niin kamala kun varpaat. Nämä ensivierailulla anoppilassa joten kohteliaisuudesta söin. Siellä on vuosien varrella tarjottu muutakin mun mielestä oksettavaa, mutta olen jo oppinut kieltäytymään kohteliaasti. Anoppi siis ei ole suomalainen ja kokkaa paikallista ruokaa, eikä oikein ymmärrä miksei hänen herkkunsa uppoa suomityttöön :)
[/quote]
Apua :D Afrikkalainen?
Jauhelihakeitto juuressekoituksella 400 km vieraille. Keitetty niin pitkään kunnes vieraat saapuivat paikalle. Leipänä näkkäriä, juomana vetta, jälkkärinä 1/4 pannukakkua kuiviltaan/henkilö. Akateemisesti koulutetut tarjoilemassa suuressa kodissaan. Erityispyyntönä vieraille että ottakaa omat lakanat mukaan.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 03:11"]
Jauhelihakeitto juuressekoituksella 400 km vieraille. Keitetty niin pitkään kunnes vieraat saapuivat paikalle. Leipänä näkkäriä, juomana vetta, jälkkärinä 1/4 pannukakkua kuiviltaan/henkilö. Akateemisesti koulutetut tarjoilemassa suuressa kodissaan. Erityispyyntönä vieraille että ottakaa omat lakanat mukaan.
[/quote]Akateemisuushan ei valitettavasti aina ole tae sydämensivistyksestä :(
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 02:12"]
[/quote]En varmaan olisi pystynyt vaikka kuinka olisi anoppi ja hyvät käytöstavat.. ;(
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 20:52"]
Tarkennus: onko yleistäkin tehdä pullataikina veteen? En ole koskaan kuullut, lopputulos on takuulla hirvittävä. Tietääkö joku miksi näin tehdään? Korvataanko voi (ja ehkä sokerikin?) siinä versiossa sitten jollain -ttomalla? Rypsiöljy ja hermesetas tai jotain? Vehnäjauhon sijaan ruisleseet?
[/quote]
On yleistä tehdä pullataikina veteen, monet leipomotkin tekee. Ei taida vanhentua niin nopeasti. Yllättäen asialla ei ole mitään tekemistä sokerin tai voin tai mahdollisen korvaamisen kanssa.
Eikä sitä niistä pullista maista, onko ne tehty veteen vai maitoon.
Kerran tarjottiin puuroa, joka sai yökkimisreaktion aikaan. Väkisin söin loppuun ja kiitin ruuasta, sainpahan edes syötävää. En silti ole syönyt puuroa pahemmin sen jälkeen.
Pahin taitaa olla (hän oli hieman sairas..) mökillä ollessamme. Söin jotain epäilyttävää, monikerroksista mössöä, missä oli kahvinpuruja, pastaa, kaikkea mitä kaapista löytyi. Eniten ihmetytti, kun jokin siellä maistui lihalta, vaikkei hän ollut ostanut mitään lihaa. Epäilytti, että onko jonkun rotan tappanut...
Aikoja sitten matkasin Turusta Kuopioon äidin kanssa junalla vieraillaksemme äitini siellä asuvan (varakkaan) siskon luona. Nälkä oli tosi kova kun päästiin perille ja täti kertoi asemalla, että perillä on jo herkullinen soppa hautumassa. Tyrmistys oli niin jysäyttävä, et veiläkin sen muistan, kun mun lautaselle alettiin kauhoa sellaista kirkasta kalanpää-ja raatosoppaa, eli siis lientä, jossa killui pari potunkappalaa ja loput oli ihan sellaisenaan ruotoineen, pyrstöineen ja päineen päivineen pilkottuja ties mitä isompia kaloja. En sit tie, oliko kyse jostain paikallisesta arvoherkusta, mut pikku tytölle ei oikein maistunut tädin herkkusopat.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:14"]
ei kai se mitään vegevihaa ole, jos inhoaa sitä ällöttävää ja epämääräista soija-moskaa? Tykkään kasvisruoasta, mutta se soija-ällötys on kerrassaan kauheaa.
[/quote]
Huonoja kokkaajia? Hyvin tehtynä harva edes huomaa eroa.. Seuraan aitiopaikalta ravintoladuunarina:). Mm. soija- lasagne uppoaa hyvin asiakkaisiin, niihin "lihansyöjä- raksaduunareihin". Eivät ehdi lukea ruokalistaa, ottavat siis lasagnea ja syövät lihattoman aterian:). Valituksia ei ole tullut.
[/quote]
Eli valehtelette asiakkaillenne? Mikäs on ravintolan nimi, niin tietää kiertää kaukaa?
Mulla kauhein (viimeisin) oli pizzerian pizza, joka oli siis todella vetinen, niin vetinen että pizzasta piti kaataa ensin vesi pois ja makukin hieman outo. Pizzan syönnin jälkeen 2pv ripuli ja maha kipeä ja tämä tosiaan tapahtui vuonna 2015 jyväskylän torin lähettyvillä. Ovessa kyllä oli kiitettävä OIVA todistus :/
Edellinen jatkaa, ei kyllä ollut kylässä, mutta melkein kuitenkin... JyväsKYLÄSSÄ.. :D sori, oli pakko heittää puujalka vitsi
Äitini tekee välillä tosi pahaa ruokaa. Ei millään pahalla ei leipominenkaan ole ykköstaitoja. Muistan kun minulle tuli lapsuudessa tärkeä vieras ja äiti tarjoili niin vetistä perunamuusia että se ei pysynyt haarukassa ja niin kovia lihapullia ettei hampaat niihin pystyneet. Hävetti.