Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahinta ruokaa, jota olet kylässä syönyt?

Vierailija
14.10.2014 |

?

Kommentit (466)

Vierailija
81/466 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, toi apinasoppa oli kyllä karmein.

Vierailija
82/466 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borssikeitto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/466 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 22:13"]Anopin tekemä täytekakku. Se on vetinen, täyte ei maistu miltään, päällä ohuelti kermavaahtoa ja nonparelleja. Kakku maistuu yhtä pahalta, mitä näyttää. Mies tykkää kakusta ja pyytää joka kerta leipomaan sitä, kun olemme menossa kylään. Itse leivon täytekakun ihan eri tavalla, panostan makuun ja ulkonäköön. Kesällä meille meinasi tulla riitaa siitä, että anoppi halusi väkisin leipoa lapseni 1-vuotissynttäreille kakun (minne oli siis tulossa paljon omia sukulaisiani ja kavereita). Sanoin, että haluan itse tehdä kakun lapseni ensimmäisenä syntymäpäivänä ja teinkin kauniin mansikkakakun. Siitä huolimatta anoppi toi oman kakkunsa, sillä perinteisellä valmispohjalla, ohuella kermavaahdolla ja nonparelleilla koristeltuna.. Olin julma, anopin kakku meni suoraan jääkaappiin ja pysyi juhlien aikana siellä.
[/quote]

Sulla on varmaan sama anoppi kun mulla :)

Vierailija
84/466 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakut ainoana suolaisena juhlissa. Yleensä voileipäkakku on epämääräinen sötkötys, joka maistuu eltaantuneelta rasvalta ja hökötystä pitää kasassa juustopohjainen liima. Useimmiten olisi parempi että leipä ja päällysteet tarjottaisin sellaisenaan ilman. 

Vierailija
85/466 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tarjottu pilaantunutta ruokaa. Oon tarkkanenäinen ja esim. voileipäkinkuista, tomaateista ja marjasoseesta haistan heti, jos ovat yhtään "käymistilassa". Homeiset jätän syömättä. Myös laktoisittomana tarjotut ruuat, joissa on "ihan vähän hylakermaa", jätän väliin.

Pahinta on varmaan mauttomat ruuat: liian vähän suolaa tai ei mitään mausteita (esim. suolaton kala ja karjalanpaisti on kauheaa). Onneksi yleensä aina voi lisätä suolaa! Muuten olenkin kaikkiruokainen (no skippaan ehkä afrikan kummallisuudet), mutta ruokailua en halua pilata mauttomuudella enkä laktoosista aiheutuvilla vatsanväänteillä. Myös ruuan tuputtaminen pilaa kaikkien ruokien maun.

Vierailija
86/466 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten, kun täällä anoppien ruoista puhutaan, niin ihan yleistä että anoppilan menyyllä pyörii samat 1-3 ruokalajia joita tarjotaan vuodesta toiseen? Mulla on kokemusta kahdesta eri anopista ja tosiaan aina saa sitä samaa ruokaa kun käydään syömässä.

Vierailija
87/466 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päädyin ison porukan matkassa jatkoille paikkakunnan silmäätekevien huusholliin. Siellä sitten tarjoiltiin yöpalaa; pöydässä oli esim. leipä homeessa :)

Oma äitinikään ei ole kaksinen kokki, mutta eipä ole hänen keitoksiaan juurikaan enää aikuisiällä syödä.

Itse olen mokanut jouluruoista porkkanalaatikon, kun porkkanoiden määrä jäi jostain syystä aavistuksen pienemmäksi kuin reseptissä ja ajattelin ettei se mitään vaikuta. No, söimme sitten käytännössä porkkanan makuista riisipuuroa joulupöydässä :) Onneksi oli vain oma perhe syömässä ja muut laatikot sekä kinkku onnistuivat hyvin.

Vierailija
88/466 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 20:52"]Tarkennus: onko yleistäkin tehdä pullataikina veteen? En ole koskaan kuullut, lopputulos on takuulla hirvittävä. Tietääkö joku miksi näin tehdään? Korvataanko voi (ja ehkä sokerikin?) siinä versiossa sitten jollain -ttomalla? Rypsiöljy ja hermesetas tai jotain? Vehnäjauhon sijaan ruisleseet?
[/quote]Teen silloin tällöin veteen ja todella hyvää.Riippuu miten osaa taikinan tehdä.Todella kuohkeita pullia tulee.Ei ole vitsi.
Opittu äidiltä.

Vierailija
89/466 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisittain tehtyä lahnaa, yäk! 

Vierailija
90/466 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepalissa munakoisosta tehtyä haaleaa mössöä (perunamuusityyliin), jossa oli hitosti öljyä. Tykkään munakoisosta paistettuna, mutta tuo mössö oli jotain uskomattoman pahaa ja jäi kitalakeen pyörimään. Söin puolet oksennus kurkussa. 

Vierailija
91/466 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
92/466 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
93/466 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 20:52"]Tarkennus: onko yleistäkin tehdä pullataikina veteen? En ole koskaan kuullut, lopputulos on takuulla hirvittävä. Tietääkö joku miksi näin tehdään? Korvataanko voi (ja ehkä sokerikin?) siinä versiossa sitten jollain -ttomalla? Rypsiöljy ja hermesetas tai jotain? Vehnäjauhon sijaan ruisleseet? [/quote]Teen silloin tällöin veteen ja todella hyvää.Riippuu miten osaa taikinan tehdä.Todella kuohkeita pullia tulee.Ei ole vitsi. Opittu äidiltä.

[/quote]

Tämä veteen tekeminen kuulosti omaan korvaan myös ihan hirveältä, mutta kai se todella toimii. Juuri Hesarissa valittiin parhaimmaksi korvapuustiksi Kanniston puusti (joka on muuten aivan älyttömän hyvää) ja olin ihan ällikällä lyöty, kun luin että he tekevät puustinsa veteen.

[/quote]

Jep. Ensimmäistä kertaa elämässäni minäkin pullat vedestä leivoin kyseisen artikkelin houkuttelemana... ja tosiaan parempaa pullaa tuli kuin täysmaidosta leivottu. En säästellyt mausteissa enkä voissa ja jotenkin kuohkeampaa ja maukkaampaa se oli!

Vierailija
94/466 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:25"]Ällöttää syödä jonkun amatöörin tekemää kotiruokaa.
[/quote] mitä sinä syöt?

Vierailija
95/466 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 04:25"]

Tilasin ns huippuillalliselle (ykköset kaikilla päällä) vegaanivaihtoehdon monien allergioiden takia. Sain kasan paahdettuja vihreitä papuja. Muut vetivät ties mitä pihvejä ja mulla on lautasellinen papua. Maksoin saman hinnan. Vegaaniruoan tekeminen olisi keittiölle maksanut kuitenkin vähemmän kuin liharuoan ja olen allerginen muna, kana, maitoproteiini, etc, joten yleensä on helpompi tilata vain vegaani kuin erikseen luetella. Aikaa valmistautumiseen oli mestalla 3kk.

[/quote]

Ruokavammaisille ei voi tehdä oikeaa ruokaa. Vika on silloin syöjässä.

Vierailija
96/466 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:55"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 04:25"]

Tilasin ns huippuillalliselle (ykköset kaikilla päällä) vegaanivaihtoehdon monien allergioiden takia. Sain kasan paahdettuja vihreitä papuja. Muut vetivät ties mitä pihvejä ja mulla on lautasellinen papua. Maksoin saman hinnan. Vegaaniruoan tekeminen olisi keittiölle maksanut kuitenkin vähemmän kuin liharuoan ja olen allerginen muna, kana, maitoproteiini, etc, joten yleensä on helpompi tilata vain vegaani kuin erikseen luetella. Aikaa valmistautumiseen oli mestalla 3kk.

[/quote]

Ruokavammaisille ei voi tehdä oikeaa ruokaa. Vika on silloin syöjässä.
[/quote] allergia on ihan pätevä syy siihen, ettei voi syödä "normaalia" ruokaa.

Vierailija
97/466 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litisevän märkä täytekakku jossa kitkerää hilloa välissä

Vierailija
98/466 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:25"]Ällöttää syödä jonkun amatöörin tekemää kotiruokaa. [/quote] mitä sinä syöt?

[/quote]

Laadukasta ja taidolla valmistettua ravintolatasoista ruokaa. Itse teen ja vaimolla on myös pari bravuuria.

Vierailija
99/466 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon "bättre folk" vanhempien luona tarjoilema surströmming hapansilakka. Ei sen hirveämpää voi ollakkaan. Ihmettelivät kovin, että mikä heidän "herkussaan" on vialla. Ainoa kerta, kun en pystynyt pitämään pokerinaamaa. Vieläkin oksettaa, kun muisteleekin sitä hajua. Muutenkin silakka kaikissa muodoissaan ei uppoa. En vain voi sietää sitä pistävää makua.

Toinen on kaikki sisäelimet. En vain yksinkertaisesti saa niitä alas.

Vierailija
100/466 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:25"]

Ällöttää syödä jonkun amatöörin tekemää kotiruokaa.

[/quote]

Luulisin, ettei sinua ole koskaan kutsuttu mihinkään syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän