Pahinta ruokaa, jota olet kylässä syönyt?
Kommentit (466)
Pilalle suolattu ruoka.
En pysty syömään.
Kuuluisa (ex) anoppi teki porkkanakeittoa: Kauhun vallassa katsoin kun hän heitti sekaan kaksi isoa annoskuutiota kasvisliemivalmistetta. Hirveää tuli, ei voinut syödä.
Anopin "lapsuudenherkku", jota hän tyrkytti kaikille viisveisaten siitä, ettei sitä pystynyt ilman kuvotusta syömään kukaan muu: ternimaitoa uuniin hyytymään. Suolaa reippaasti, ei mitään muuta. Oksettavan tiivistetyn maidon ja rasvan sekainen hyllyvä keitos.
Menin teini-ikäisenä kerran erään hygieniasyystä hyvin lyhytaikaisen poikaystäväni kotiin käymään, kun hän halusi mennä syömään. Istuin itse ruokapöydän ääreen ja katselin kun hän otti lautasen keittiön kaapista. Sitten näin että lautasella oli kaurapuuroa. Hän ilmeisesti näki hämmennykseni ja sanoi että on kaurapuuroa jäänyt eiliseltä. Se oli siis ollut siellä lämpimässä kaapissa yön yli. Kaurapuuron pinnalle tulee kuori jo heti sen jäähdyttyä, joten voi arvata kuinka nahkealta ja kuivalta se näytti. Hän vain laittoi maitoa ja sokeria pinnalle, ei edes lämmittänyt sitä ensin. Kysyi että haluanko minäkin. Siis siltä hänen lautaseltaan olisi minun kanssani jakanut romanttisesti. Joo en halunnut, ei ollut nälkä juuri silloin. Hänen henkilöhygieniansakin oli huono enkä pystynyt olemaan hänen kanssaan kuin yhteensä kaksi viikkoa.
Entisen miesystäväni mummo alkoi dementoitumaan. Hän oli aiemmin ollut hyvä ruuanlaittaja, mutta dementia valitettavasti alkoi vaikuttamaan hänen ruuanlaittoonsa. Ensimmäisen kerran huomasimme tämän, kun menimme kerran pitkästä aikaa hänen luokseen syömään. Hän oli tehnyt lihapullia, ruskeaa kastiketta ja keitettyjä perunoita. Kastikkeessa oli palaneita jauhokönttejä, lihapullat olivat pinnalta mustahkoja ja sisältä raakoja ja perunat olivat niin ylikypsiä, etteivät pysyneet ehjänä haarukassa, vaan murenivat täysin kun yritti ottaa palan. Normaalisti olisin muussannut ylikypsät perunat kastikkeen kanssa, jolloin ne on helpompi syödä. Nyt en vaan niiden palaneiden kokkareiden vuoksi voinut. Lisäksi maitokin oli vanhaa. Siitä minun oli ihan pakko sanoa koska maistui niin happamalta. Sanoin jotain tyyliin, että jaa tämän maidon päiväys taitaa olla jo mennyt umpeen mahdollisimman ystävällisesti. Otin tilalle vettä. Ruokaa söin niin vähän kuin kehtasin, en halunnut loukata vanhaa ihmistä, joka oli aiemmin ollut niin taitava ruuanlaittaja. Lähinnä säälitti ja harmitti. Pari kertaa tuon jälkeen pyysi uudelleen syömään, mutta mieheni äiti onneksi puuttui peliin ja sanoi ihan suoraan että on parempi jos hän laittaa ruuan mummon sijasta vastedes. Mummo alkoi nimittäin unohtaa sammuttaa hellan yms.
Kerran oli myös tarjolla jotain melkein pari viikkoa vanhaa kiisseliä ja mummo aikoi vain kaapia homeet pinnalta. Mieheni äiti heitti sen roskiin. Hän myös sanoi että on parempi ettemme syö siellä enää mitään muuta, kuin mitä hän ostaa kaupasta tarjottavia mukaan, kun ei tiedä kuinka vanhoja mummon tarjottavat ovat. Hyvin mukava mummo oli. Niin se dementia vie mennessään.
Kerran eräissä juhlissa oli tarjolla voileipäkakkua. Yleensä pidän niistä ja odotin innokkaasti pääseväni maistamaan. Tulikin kova pettymys kun se oli vuorattu paksulla kerroksella margariinia. Leivät olivat kuivia( ei oltu kostutettu) ja välissä oli myös margariinia paksu kerros. Se oli koristeltu pinnalta tillillä niin, että sitä margariinikerrosta ei huomannut alta vaan luulin sulatejuustoksi, josta pidän leipäkakuissa.
Täytteenä oli jäisen kylmiä pakastekatkarapuja, kuivaa tonnikalaa ja sitä margariinia kunnon kerros joka välissä eikä muuta. Sitä ei oltu maustettu mitenkään. Pinnalla oli tosiaan koristeena katkarapuja, sitruunaa ja tilliä. Minä kyllä tykkään katkaravuista ja tonnikalasta, mutta tuo kyseinen voileipäkakku maistui ihan liikaa margariinilta, joten alkoi yököttämään se kitalakeen kiinni jäänyt rasvakerros. En kyennyt syömään kuin sen ensimmäisen suupalan.
Keitto, jossa oli uusia perunoita kuorineen, ei suolaa eikä pippuria.
Kaikenmaailman kermassa lillutetut kiusaukset, makkarasoossi, joka tehty kermaan ja höystetty sipulilla, veriletut....
Vierailija kirjoitti:
Pilalle suolattu ruoka.
Anopin "lapsuudenherkku", jota hän tyrkytti kaikille viisveisaten siitä, ettei sitä pystynyt ilman kuvotusta syömään kukaan muu: ternimaitoa uuniin hyytymään. Suolaa reippaasti, ei mitään muuta. Oksettavan tiivistetyn maidon ja rasvan sekainen hyllyvä keitos.
Hyyi kamala. Tykkääkö joku oikeasti tuosta ternimaito sotkusta? Uunijuustoksi tms sitä taidettiin sanoa... Olen joskus syönyt, ja ihan hirveää. Alkaa oksettaa kun ajatteleekin...
Vierailija kirjoitti:
Pilalle suolattu ruoka.
En pysty syömään.
Kuuluisa (ex) anoppi teki porkkanakeittoa: Kauhun vallassa katsoin kun hän heitti sekaan kaksi isoa annoskuutiota kasvisliemivalmistetta. Hirveää tuli, ei voinut syödä.Anopin "lapsuudenherkku", jota hän tyrkytti kaikille viisveisaten siitä, ettei sitä pystynyt ilman kuvotusta syömään kukaan muu: ternimaitoa uuniin hyytymään. Suolaa reippaasti, ei mitään muuta. Oksettavan tiivistetyn maidon ja rasvan sekainen hyllyvä keitos.
Tuota ternimaitohommaa olen mäkin joutunut syödä kylässä kerran. Oli todella kuvottavaa. Näytti todella kuvottavalta ja maistui myös törkeältä. Piti samalla nieleskellä oksennusta, kun yritti syödä sitä. En käsitä, miten joku tarjoaa sitä vieraille, niin kummallinen keitos on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilalle suolattu ruoka.
Hyyi kamala. Tykkääkö joku oikeasti tuosta ternimaito sotkusta? Uunijuustoksi tms sitä taidettiin sanoa... Olen joskus syönyt, ja ihan hirveää. Alkaa oksettaa kun ajatteleekin...
Niin sanoi ex.anoppikin.
Se on hirveänmakuista. Kaloreita tietysti kamalasti. Kuumentaminen vielä korostaa rasvaista makua.
Vasikoillehan ternimaito on tarkoitettu. Ei sitä hyvinsyönyt ihminen tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilalle suolattu ruoka.
En pysty syömään.
Kuuluisa (ex) anoppi teki porkkanakeittoa: Kauhun vallassa katsoin kun hän heitti sekaan kaksi isoa annoskuutiota kasvisliemivalmistetta. Hirveää tuli, ei voinut syödä.Anopin "lapsuudenherkku", jota hän tyrkytti kaikille viisveisaten siitä, ettei sitä pystynyt ilman kuvotusta syömään kukaan muu: ternimaitoa uuniin hyytymään. Suolaa reippaasti, ei mitään muuta. Oksettavan tiivistetyn maidon ja rasvan sekainen hyllyvä keitos.
Tuota ternimaitohommaa olen mäkin joutunut syödä kylässä kerran. Oli todella kuvottavaa. Näytti todella kuvottavalta ja maistui myös törkeältä. Piti samalla nieleskellä oksennusta, kun yritti syödä sitä. En käsitä, miten joku tarjoaa sitä vieraille, niin kummallinen keitos on.
Ja kerran toisensa jälkeen, vaikka sanotaan päin naamaa, että ei todellakaan maistu.
Vierailija kirjoitti:
Miks kaikkien anopit tekee paskaa ruokaa?? :O
Äidit tekee hyvää ruokaa, uskotaan yleisesti. Eikä kukaan kehtaa sanoa äidilleen/vaimolleen, että ruoka on pahaa, varsinkaan vuosien jälkeen. Niin äideille syntyy vääristynyt käsitys omista taidoistaan.
Vanhemmille naisille, ja anopeille, kilvan vakuutellaan, että juu ihan hyvää se oli, olipas komeat sapuskat.
Kierre syvenee.
Täytekakku, jonka täytteenä muussattua ruskeaa banaania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidit tekee hyvää ruokaa, uskotaan yleisesti. Eikä kukaan kehtaa sanoa äidilleen/vaimolleen, että ruoka on pahaa, varsinkaan vuosien jälkeen. Niin äideille syntyy vääristynyt käsitys omista taidoistaan.
Vanhemmille naisille, ja anopeille, kilvan vakuutellaan, että juu ihan hyvää se oli, olipas komeat sapuskat.
Kierre syvenee.
95% huippukokeista ja 88% hyvistä koktikokeista on miehiä.
Näin se vaan on.
Mä joskus luulin mitä on hirveä ruoka, kunnes nykyinen Anoppi (68v.) tuli kuvioihin.
Tämä kasaritäytekakku pihillä hillolla ja kermavaahdolla on hänenkin juttu. Tosin, nainen lotraa taloussokeria niin kuin pulavuodet olisi just vasta ohitettu. Tämä kakku tehdään jokaiseen kissanristiäiseen.
Anopin ainoa päivällisbravuuri on lihakastike. Liha, oli se sitten broileria, kalkkunaa, nautaa tai possua maistuu ja tuntuu suussa ihan samalta kun sitä hauduttaa kolme päivää, uskomatonta mutta totta! Lihakastikkeet ovat poikkeuksetta harmaan värisiä ja ne ovat maustettu ripauksessa mustapippuria ja suolaa. Ei mitään muuta. Lisukkeeksi kokonaisia keitettyjä perunoita ja suolakurkkuja. Joka helvetin kerta. Kuusi vuotta tässä nyt ollaan oltu tekemisissä enkä ole koskaan todistanut naisen tekevän mitään muuta.
En pysty nykyään tekemään itse oikein mitään haudutettuja liharuokia kun nuo anopin kuravellit muistuu mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Pilalle suolattu ruoka.
En pysty syömään.
Ternimaito uunissa, eli uunijuusto on oikein valmistettuna hemmetin hyvää maidon ja kanelin kanssa! Koko perheen herkku.
Päältä palanut, sisältä raaka pannukakku kitkerän mansikkahillon ja laihan kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:06"]
Miksi vegaaneista ulistaan täällä nykyään jatkuvasti? O_o Joku uusi aluevaltaus nuiville?
Taitaa tosiaan olla lihadisteja liikkeellä, kun tuota alatyylistä vegevihaa tulee tiuhaan tahtiin.
Noh noh - ehkä se on vain terveellistä vaihtelua, kun yleensä nuo uskonsotimiset ovat näissä aiheissa viime ajat kyllä menneet tasan toisin päin (ja vaikuttavat siinä vegettäjillä menevän nytkin...). Eli kasvisideologit öyhäävät ja me lihansyöjät yritetään ymmärtää ja malttaa...
P.S. Olen itse vasemmistosympaattinen, ja inhoan persuja enemmän kuin kasvisruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Päältä palanut, sisältä raaka pannukakku kitkerän mansikkahillon ja laihan kahvin kanssa.
Hehah... - on nämä kyllä aika hyviä, pakko myöntää. :~] Tässä suhteessa onni, ettei itse tule käytyä paljoa edustuskylässä. Pahaa ruokaa saa toki vaikka ihan ravintolaseuroissakin; esim. kengänpohjan makuista pihviä tasokkaaseen hintaan, ilman sahaa... Tämä siis rohkaisuna kotikokeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierre syvenee.
95% huippukokeista ja 88% hyvistä koktikokeista on miehiä.
Näin se vaan on.
Kyllä vanhan viljelyskulttuurin jäljiltä on ollut ja riittää perintöinä yhäkin aika paljon isompi prosentti herkullista kotiruokaa kokkaavia emäntiä... "Huippukokit" on sitten erikseen; niiden ruokia nyt ei useimmat ihmiset edes syö.
Jos oikein pahasta ruuasta puhutaan, niin kyllä sen omissa kokemuksissa ovat kaikkein ansiokkaimmin valmistaneet mieskokit. Muutamaan ihan hyvään saavutukseen olen joskus jopa itsekin yltänyt.
joskus minulle tarjottiin kylässä jotain "thai kastikkeeksi" kutsuttua sörsseliä, jossa oli mm. isoja suolakurkkupaloja, hemapa ja en edes muista mitä muuta. Se oli kuvottavaa
Ruoka pitää jäähdyttää nopeasti, sehän pilaantuu tehokkaimmin juuri 40-50 asteisena.
Kylmä vesihaude.