Pahinta ruokaa, jota olet kylässä syönyt?
Kommentit (466)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2, minulle mikä tahansa lihaani-paska, kuten miehellenikin
Älä nyt v-u valehtele! Et todellakaan ole maistanut sulle tarjottua liharuokaa. Vegaaneilla ei käytöstavat riitä siihen, vaikka tarjoajana olis mikä Hertta-mummo. Hyvä kun on pystynyt pitää kädet suorana sivuillasi, vaikka sun olis tehnyt mieli pidellä nenästäsi kiinni koko ajan, kun se lihanhaju on NIIN tappavaa.!..
Eri henkilö tässä. Söin elämäni ensimmäiset 15 vuotta sekaruokaa ja tiedän miltä ne maistuvat. Ainakin minun lapsuudessa no oli vähän perheitä, joissa kaikki olisivat kasvissyöjiä.
No miten se 15 vuotta sitten maistettu syöty ruoka liittyy tän ketjun otsikkoon?
Enkä tosiaan tiennyt, että vegaaniksi aletaan sen takia, että ei tykätä liharuoan mausta.
No nyt tiedät! Vastasin siis viestiin, jossa valitettiin kasvissyöjien nirsoudesta. Toisaalta parissa viestissä sanottiin että kaikki kasvisruoka on pahaa, muttei tarkennettu oliko kyse soijasta, nyhtökaurasta, pavuista, herneistä, linsseissä, vihanneksista vai juureksista. Joku sentään kertoi, ettei pitänyt soijarouheesta.
Pizzakala. Pakasteseitiä, päälle halpaa ketsuppia, halvinta X-tra-juustoa ja oreganoa.
Lukiossa, yllättäen söin tätä luomusta kerran ja seuraavalla kerralla marssin tylysti hakemaan kasvispihvin keittiöstä, joka sekin oli ollut liian kauan uunissa.
Olin kerran lastenvahtina kun päätin että olis kiva tehdä lapsille lettuja. Noh lasten suusta se totuus tulee: "Meidän äiti tekee semmosia lettuja joita voi syodä ilman hilloakin" :D Enää en ole sen jälkeen lettuja paistellut.
Mummin sisko tekee yleensä hyvää ruokaa ja siellä on pakko syödä kyläillessä. Kerran oli saanut uuden kasvissosekeiton ohjeen kaveriltaan ja hyvältä vaikutti. Olin kauhonut sitä keittoa lautaselle paljon, kunnes kertoi miten iso vaiva oli ollut keiton jäähdyttämisessä.
Siis se keitto oli jääkylmää!
Olen melko kaikkiruokainen, mutta kyllä sen ruuan kuuluu olla lämmintä!
Aika monet täällä sanovat, että ovat syöneet tarjotun ruuan hampaat irvessä. Miksi ihmeessä? Aloin miettimään, että olenkohan sitten itse kauhean epäkohtelias, kun en pakota itseäni syömään kylässä ruokaa josta en pidä. Ei niin, että tekisin asiasta mitään numeroa. Jätän vain syömättä/ottamatta.
En itsekkään haluaisi, että vieraani pakottaisivat itsensä syömään luonani jotain kohteliaisuudesta, joten ei ole tullut mieleenikään syödä väkisin tarjottavia.
Maksakastike jota sain joskus lapsena kaveri luona. Kilttinä tyttönä söin pienen lautasellisen vaikka maksa on aina aiheuttanut suunnilleen oksennusrefleksin, jopa maksalaatikossa puhumattakaan niistä isoista klimpeistä.. Mummoni tekee myös välillä mitä ihmeellisimpiä sotkuja, salaattiin laitetaan mitä sattuu löytymään esim. edellisen päivön aamiaista varten valmiiksi leikatut, pari päivää pöydällä nahistuneet paprikat ja kurkut.. Suolaa laitetaan hirveästi kaikkeen, myös siihen salaattiin. Lihakastikkeessa on aina halvinta mahdollista lihaa ja hirveän sitkeitä läskipaloja, en voi sietää niitä ollenkaan joten usein syön vaan (liian suolaista) perunamuussia. Mikään ei ole koskaan oikein tuoretta kun kaiken annetaan lojua pöydillä lämpimässä vaikka kuinka kauan.
Virossa 80-luvulla koulun klimppisoppa. Se tehtiin näin, että lämmitettiin maito ja sinne laitettiin kiehumaan jauhoista ja munasta tehtyja klimppejä. Kerran oli mun annoksessa maitoa ja yksi ainoa jättiläisklimppi. En kyllä syönyt.
Kesäjuhlilla ainoa "kasvisruoka", kalanhajuista maidossa harmaaksi keitettyä kaalimössöä.
Kainuulaisen säästäjämummon hernekeitto, voi luoja. Ensin joulukinkkua pidetään uuninpankolla loppiaiseen ja sitten se homeinen raato keitellään muutaman herneen kanssa keitoksi.
Lapsena mentiin sukulaisreissulle toiseen maahan. Isäntäperhe itse oli poissa saapuessamme, mutta palvelusväki oli paikalla meitä vastaanottamassa. Matka oli ollut pitkä ja olimme kovasti väsyneitä ja nälkäisiä, ja meidät toivotettiinkin heti ruokapöytään. Siellä sitten tarjottiin munavelliä, eikä mitään muuta. Munavellissä ei siis sinällään mitään vikaa, mutta ei ihan tuohon tilanteeseen sopinut. Tästä oli myös tarjoileva sisäkkö tietoinen, ja nolostuksissaan tekin kyllä tiedettäväksi, että tämä oli ollut emännän ohje. Näin näytettiin köyhille sukulaisille kaapin paikkaa...
Ei salaatti pahaa ollut, mutta ällötti, kun näin, miten se laitettiin. Ensin leikattiin raaka liha ja samalla veitsellä pilkottiin kurkku ja salaatti. Emäntä vielä samalla selitti, miten hän haluaa vieraidenkin läsnäollessa tehdä kaiken itse, koska on hygieniaasioissa niin tarkka.
Helvetin kamalaa kanamössöä. Miehille tarjottiin paremmat ruoat.
Yks karseimmista varmaan ollut vetisen laiha kahvi :P
Super suolainen ja jääkaapissa jäätynyt "sienisalaatti" tulee myös mieleen ja tappavan suolainen poronkäristys.
Aika kammottavia ruokakokemuksia. Entä jos arvon syöjät ja syöjättäret ovat niin paskoja ihmisiä etteivät parempaa ansaitse. Siis niinkuin paskaa ruokaa ihan vittuilumielessä.
Mun äiti tervehti toteamalla, että velipoika kävi ostamassa jauhelihat alennuksesta ja samaan syssyyn kertoi, että tämä velipoika ei edes anna koirille alennusjauhelihaa
Vanhentuneet karjalanpiirakat. Olivat vissiin jopa homeessa. Yök. Maha meni sekaisin ja mausta jäi traumat.
Anopin luona on ollut useampikin ällöttävä ateria tarjolla. Hän osaa oikeasti tehdä todella hyvääkin ruokaa, ja on kokenut kokki. Hänen "ongelma" on vain se, että hän haluaa piilottaa kaikenlaiset päiväysvanhat lihat jääkaapista ja lämpimässä päiviä lojuneet leikellyt kasvikset ja lämpimässä seisseet majoneesit ja kermat ym ym pilaantuneet ja kuvottavat elintarvikkeet kuumiin ruokiin. Luulee että emme maista jostain taitavasti maustetusta uunipadasta että siihen käytetty liha on vanhaa ja härskiintynyttä. Mutta kyllä sen vaan maistaa, koko ruoka maistuu ihan kuvottavalle. Harmi, koska jos hän tekee tuoreista elintarvikkeista ruoan, niin se on erittäin herkullista.
Vierailija kirjoitti:
Aika monet täällä sanovat, että ovat syöneet tarjotun ruuan hampaat irvessä. Miksi ihmeessä? Aloin miettimään, että olenkohan sitten itse kauhean epäkohtelias, kun en pakota itseäni syömään kylässä ruokaa josta en pidä. Ei niin, että tekisin asiasta mitään numeroa. Jätän vain syömättä/ottamatta.
En itsekkään haluaisi, että vieraani pakottaisivat itsensä syömään luonani jotain kohteliaisuudesta, joten ei ole tullut mieleenikään syödä väkisin tarjottavia.
Kyllähän sitä itse on tekemättä asiasta numeroa, mutta usein sitä epäilyttävän näköistä ruokaa on sitten pakko vähän ottaa, jos isäntä/emäntä alkaa tyrkyttää suureen ääneen että ota nyt ja kysellä närkästyneenä, että eikö kelpaa. Ja joskus on myös niin, että annos tuodaan valmiiksi lautasella eteen, eikä muuta ole tarjolla...
Minun kokemukseni kyllä kalpenee näiden ällötysten rinnalla, mutta osa ruuan pahuudesta johtui tässä tapauksessa varmaan koko tilanteesta.
Minulle ja eräälle toiselle sukulaiselle nuoripari nakitti ohimennen häidensä valmistelutoimet juhlapaikalla lähes kokonaan. Tämä oli pienoinen yllätys, mutta siellä siivosimme, leivoimme ja katoimme ja koristelimme koko päivän.
Illalla sitten morsmaikku toi meille nälkäisille ja uupuneille ruokaa. Kyseessä oli jonkinlainen kasvispata. Siinä ei ollut suolaa, ei mitään mausteita tai öljyä kermasta tai juustosta nyt puhumattakaan, eikä mitään proteiinipitoista. Pelkkiä porkkanapaloja ja ylikypsiä parsakaalin kukintoja. Olimme jäämässä yöksi juhlapaikalle, joka sijaitsi jossain suht kaukana asutuksesta, joten tämän varassa olimme. Söimme pahimpaan nälkään sitä pataa, jota meni sattuneesta syystä kuitenkin niin vähän, että morsmaikku oli jälkeenpäin arvellut meidän osoittavan mieltämme eli olevan jossain nälkälakossa!
Ihan vinkiksi kaikille: jos nälkäinen vieras maistaa ruokaa, mutta syöminen hyytyy pian, ruokasi on mitä luultavimmin pahaa! Toinen vinkki ilmaiseksi kaupanpäälle: jos nakitat omia hommiasi talkootöinä vieraille, älä ainakaan pihistele tarjoiluissa!