Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 30v. kuuden lapsen äiti

Vierailija
14.10.2014 |

lapset on 10, 9, 7, 5, 4 ja vajaa 2. Haluatko kysyä jotain. Vastaan vain asiallisiin kysymyksiin

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh. Minä en ole vl. Olen 28v neljän lapsen äiti. Lapset 4,3,1v ja vastasyntynyt. Äitiyspäivärahaa\vanhempainpäivärahaa sekä kotihoidon osatukea lukuunottamatta en nosta tukijaisia. Käyn osa-aikatöissä ja lapset hoidetaan miehen kanssa puoliksi. En tajua miksi haluat ihmisten kyselevän sinulta jotain. Tämä on minusta aivan normaalia arkea.

Vierailija
62/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 21:14"]Hoh. Minä en ole vl. Olen 28v neljän lapsen äiti. Lapset 4,3,1v ja vastasyntynyt. Äitiyspäivärahaa\vanhempainpäivärahaa sekä kotihoidon osatukea lukuunottamatta en nosta tukijaisia. Käyn osa-aikatöissä ja lapset hoidetaan miehen kanssa puoliksi. En tajua miksi haluat ihmisten kyselevän sinulta jotain. Tämä on minusta aivan normaalia arkea.
[/quote] Minusta oli mukava, kun ap. Kysyi. Vl-äidit saavat varmasti kohdata monia ennakkoluuloja, ja on mukava, että joku niitä tahtoo vähentää avautumalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:37"]Tuloina miehen palkka, lapsilisät ja kotihoidontuki/äitiysraha. 

Mielestäni nainen voi olla kotona, töissä, opiskelemassa mitä vain. Mitä nyt kukanenkin tekee. Itse en kuitenkaan haluaisi laittaa pientä lasta päivähoitoon ja lapset ovat saaneetkin olla kotona esikoulun alkamiseen asti. Minusta on myös ihanaa olla koulusta palaavia lapsia vastassa kotona. Tekemistä ja touhua riittää.

Olen ihan tavallinen ihminen,mitä älyyn tulee, luulisin

Maapallon ylikansoittumisesta. Jokaisella on aikansa syntyä ja kuolla. En ajattele niin, että maapallon ylikansoittumista ajatellen jokaisella olisi oikeus vain yhteen lapseen. Moni kuitenkin haluaa kaksi jopa kolme lasta. Mielestäni ihmisen oikeutta lisääntyä ei tulisi rajata. Ainakaan jos ei ole mitään suuria henkisiä, päihdeongelmia tms. Onneksi en ole oikea ihminen näistä asioista päättämään

ap
[/quote]

Entä jos kaikki maailman ihmiset olisivat vl:ia ja haluaisivat kymmenen lasta? Ei tarvitse olla akateemisesti koulutettu tajutakseen mitä sellaisesta seuraisi. Miksi juuri sinulla on oikeus niin isoon lapsimäärään?

Vierailija
64/82 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällaista tilannetta nyt ei ole eikä taida koskaan ollakaan? En ajattele sitä niin, että mulla on oikeus tähän lapsimäärään, olen nämä lapset saanut ja halunnut. Mutta miksi sinulla oli oikeus syntyä tai minulla tai miksi esikoisen jälkeen vielä viisi lastani saanut syntyä tai miksi sinä olet tehnyt (?) enemmän kuin yhden lapsen. Sitä voisi miettiä loputtomiin. Nyt lähden naisteniltaan, palaan taas ketjun pariin

ap

Vierailija
65/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vissii kauheesti oo töissä aikaas viettäny..

Vierailija
66/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 21:14"]

Hoh. Minä en ole vl. Olen 28v neljän lapsen äiti. Lapset 4,3,1v ja vastasyntynyt. Äitiyspäivärahaa\vanhempainpäivärahaa sekä kotihoidon osatukea lukuunottamatta en nosta tukijaisia. Käyn osa-aikatöissä ja lapset hoidetaan miehen kanssa puoliksi. En tajua miksi haluat ihmisten kyselevän sinulta jotain. Tämä on minusta aivan normaalia arkea.

[/quote]

Mikset aloita omaa ketjua? Kaukana olet normaalista arjesta, kun noin monta lasta olet synnyttänyt. Omaan arkeeni ei kummilapsia lukuunottamatta lapsia kuulu. Lähipiirissäni lapsia on 0-2 kpl perheissä ja vanhemmat n. 35-vuotiaita kokopäivä työssäkäyviä kaikki.

Vierailija
67/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 21:14"]

[/quote]

Mikset aloita omaa ketjua? Kaukana olet normaalista arjesta, kun noin monta lasta olet synnyttänyt. Omaan arkeeni ei kummilapsia lukuunottamatta lapsia kuulu. Lähipiirissäni lapsia on 0-2 kpl perheissä ja vanhemmat n. 35-vuotiaita kokopäivä työssäkäyviä kaikki.

[/quote]

19 jatkaa: Ap:n arki ei ole minulle normaalia, siksi on kiva kuulla erilaisten ihmisten, kuten ap:n mietteistä ja arjesta!

Vierailija
68/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisitko ap kysymyksiin?

Vierailija
69/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistatko itse kaikki perheen ruuat vai turvaudutko kaupan valmisruokiiin?

Vierailija
70/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyy mikä on vl? T.lapseton

Vierailija
71/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysyttävää, mutta osanottoni.

Vierailija
72/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 22:16"]Pakko kysyy mikä on vl? T.lapseton
[/quote]
Meinasin laittaa kvg, mutta en ole ilkeä niin laitan vaan kg.

Vierailija
73/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 22:16"]Pakko kysyy mikä on vl? T.lapseton
[/quote]

Vanhoillislestadiolainen.

Vierailija
74/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 21:14"] Hoh. Minä en ole vl. Olen 28v neljän lapsen äiti. Lapset 4,3,1v ja vastasyntynyt. Äitiyspäivärahaa\vanhempainpäivärahaa sekä kotihoidon osatukea lukuunottamatta en nosta tukijaisia. Käyn osa-aikatöissä ja lapset hoidetaan miehen kanssa puoliksi. En tajua miksi haluat ihmisten kyselevän sinulta jotain. Tämä on minusta aivan normaalia arkea. [/quote] Mikset aloita omaa ketjua? Kaukana olet normaalista arjesta, kun noin monta lasta olet synnyttänyt. Omaan arkeeni ei kummilapsia lukuunottamatta lapsia kuulu. Lähipiirissäni lapsia on 0-2 kpl perheissä ja vanhemmat n. 35-vuotiaita kokopäivä työssäkäyviä kaikki. [/quote] Miksi aloittaisin oman ketjun, kun ei kiinnosta teille avata tämän enempää. Miten arkeni eroaa normaaliarjesta? Kun en tee 40h\vko kolmivuorotyötä ja kuljeta muksuja hoidossa?? Hohhoh. Teen töitä ja hoidan lapset kotona, se ei ole teiltä muilta pois. Ainoa, mistää tämän ikäisellä neljän lapsen äidillä on aina selittämistä, on se MIKSI EN OLE VL. Miten minulla voi olla näin monta kersaa ja miten pärjään ilman ulkopuolista apua? Niin.. Hienosti, kiitos. Ha nautin elämästäni.

[/quote]

Ketään ei kiinnosta ketjusi. Tai se, miksi olet poikinut noin tiuhaan. Älä tule dissaamaan siltii ap:n ketjua.

Vierailija
75/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähälaktoosinen.

Vierailija
76/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 17:07"]

18vuotiaana tavattiin, olin 19 kun mentiin naimisiin. Olen vl. Siksi on lapsia näinkin paljon.

[/quote]

Et siis olisi niin montaa lasta halunnut ilman vl-uskoa? Aika surullista.

Vl:t aina sanoo "olen halunnut kaikki nämä lapset, kukaan ei pakota" jne. jne., mutta tästähän sen huomasi, ettei se niin aina eikä usein mene.

Vierailija
77/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onnee

Vierailija
78/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 21:14"] Hoh. Minä en ole vl. Olen 28v neljän lapsen äiti. Lapset 4,3,1v ja vastasyntynyt. Äitiyspäivärahaa\vanhempainpäivärahaa sekä kotihoidon osatukea lukuunottamatta en nosta tukijaisia. Käyn osa-aikatöissä ja lapset hoidetaan miehen kanssa puoliksi. En tajua miksi haluat ihmisten kyselevän sinulta jotain. Tämä on minusta aivan normaalia arkea. [/quote] Mikset aloita omaa ketjua? Kaukana olet normaalista arjesta, kun noin monta lasta olet synnyttänyt. Omaan arkeeni ei kummilapsia lukuunottamatta lapsia kuulu. Lähipiirissäni lapsia on 0-2 kpl perheissä ja vanhemmat n. 35-vuotiaita kokopäivä työssäkäyviä kaikki. [/quote] Miksi aloittaisin oman ketjun, kun ei kiinnosta teille avata tämän enempää. Miten arkeni eroaa normaaliarjesta? Kun en tee 40h\vko kolmivuorotyötä ja kuljeta muksuja hoidossa?? Hohhoh. Teen töitä ja hoidan lapset kotona, se ei ole teiltä muilta pois. Ainoa, mistää tämän ikäisellä neljän lapsen äidillä on aina selittämistä, on se MIKSI EN OLE VL. Miten minulla voi olla näin monta kersaa ja miten pärjään ilman ulkopuolista apua? Niin.. Hienosti, kiitos. Ha nautin elämästäni.

[/quote]

Ketään ei kiinnosta ketjusi. Tai se, miksi olet poikinut noin tiuhaan. Älä tule dissaamaan siltii ap:n ketjua.
[/quote]
Mitä dissaamista siinä on, jos epävl ihmettelee ap:n aloittamaa ketjua? Tossahan oli selitetty vaan taustaa ja kysymys ap:lle, että miksi tämä haluaa ihmisten ihmettelevän arkeaan kun ei-vl-äidille tuo on ihan normaalia..
Hei,lukutaitoa ihmiset,lukutaitoa!

Vierailija
79/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyx kaikkie isoje perheitte olla aina lestoi? Mun luokalla on yks, jolla on 10 sisarusta. Ne ei ees kuulu kirkkoo. Eikä myöskää oo mitää sossupummei vaan ihan työssäkäyvii ihmisii.

Vierailija
80/82 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Vanhoillislestadiolainen.