Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 30v. kuuden lapsen äiti

Vierailija
14.10.2014 |

lapset on 10, 9, 7, 5, 4 ja vajaa 2. Haluatko kysyä jotain. Vastaan vain asiallisiin kysymyksiin

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 09:09"]Sulla ei ilmeisesti ole minkäänlaista koulutusta eikä työkokemusta. Kun lapset on tehty ja nuorimmatkin menee kouluun, niin mitä teet sitten? Todennäköisesti tuolloin olet jo noin 50v - viisikymppinen ilman koulutusta ja työkokemusta... Et todennäköisesti ikinä pääse töihin. Mitä ajattelet siitä, vai eikö sinua yhtään häiritse että olet koko ikäsi muiden elätettävänä? Entä jos miehesi päättää lähteä, sä jäät ihan tyhjän päälle.
[/quote]

Minä en ainakaan ikinä tekisi töitä jos ei tarvitsisi. Kuulostaa kauhealta "et todennäköisesti ikinä PÄÄSE töihin". Mä oon ainakin joutunut töihin... Kaikille työnteko ei ole elämän tärkein asia. Pitäis varmaan itsekin alkaa tehdä lapsia.

Vierailija
22/82 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea suht asiallista keskustelua :) Kaikkea hyvää ap!

T. nuori vl 7 lapsisesta perheestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko synnyttänyt kaikki lapset alakautta ja oletko imettänyt pitkään? Minkälaisia ruokia syötte yleensä ja paljonko menee rahaa kuussa ruokaan?

Vierailija
24/82 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki lasten nimet raamatusta?
Löystykö paikat kun noin monta paukahtanut pihalle pienessä ajassa?
Auttaako miehesi yhtään lastenhoidossa vai velvotatko mukulasi hoitamaan sisaruksiaan?

Vierailija
25/82 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuin oma äitini 40 vuotta sitten. Paitsi että ei oltu lestadiolaisia ja kuusi lasta kolmekymppisellä oli siihen aikaan aika normaali juttu. Nykyään sellaista jaksetaan ihmetellä.

Vierailija
26/82 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lopetat imetykset noin varhain, 10kk? Miksi teette lapset noin pienillä ikäerolla vaikka on varsinkin lapsen etu saada olla "vauva" useamman vuoden ilman että tarvitsee luovuttaa sitä paikkaa heti uudelle tulokkaalle? Vanhemmatkin jaksaisivat paremmin. Miten annat lapsille yksilöllistä ja kahdenkeskistä huomiota ja aikaa?

Vierailija
27/82 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisittekö taloudellisesti ilman lapsilisiä ja kotihoidontukea? Mitä harrastuksia lapsillanne on mahdollista nyt ja tulevaisuudessa harrastaa kouluikäisinä? Esim maksullista urheilua / musiikkia ym? 

Vierailija
28/82 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leviskö römpsä

Vierailija
29/82 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No?

Vierailija
30/82 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 09:09"]Sulla ei ilmeisesti ole minkäänlaista koulutusta eikä työkokemusta. Kun lapset on tehty ja nuorimmatkin menee kouluun, niin mitä teet sitten? Todennäköisesti tuolloin olet jo noin 50v - viisikymppinen ilman koulutusta ja työkokemusta... Et todennäköisesti ikinä pääse töihin. Mitä ajattelet siitä, vai eikö sinua yhtään häiritse että olet koko ikäsi muiden elätettävänä? Entä jos miehesi päättää lähteä, sä jäät ihan tyhjän päälle. [/quote] Minä en ainakaan ikinä tekisi töitä jos ei tarvitsisi. Kuulostaa kauhealta "et todennäköisesti ikinä PÄÄSE töihin". Mä oon ainakin joutunut töihin... Kaikille työnteko ei ole elämän tärkein asia. Pitäis varmaan itsekin alkaa tehdä lapsia.

[/quote]

Pitääkö kaiken olla elämän "tärkein asia" että sitä voi arvostaa? Jos sä et pääse töihin, niin sehän tarkoittaa sitä, että sulla ei ole mitään taitoja joista joku olisi valmis maksamaan. Sinä et kykene elättämään itseäsi, vaan olet täysin muiden armeliaisuuden varassa. Et pysty aidosti päättämään asioistasi itse. Siksi minä pääsen töihin enkä joudu. 

Vierailija
31/82 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 23:16"]Täytyyx kaikkie isoje perheitte olla aina lestoi? Mun luokalla on yks, jolla on 10 sisarusta. Ne ei ees kuulu kirkkoo. Eikä myöskää oo mitää sossupummei vaan ihan työssäkäyvii ihmisii.
[/quote]
Heh ja ikää oli?

Vierailija
32/82 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko uskovaisia?

Vierailija
33/82 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ilmeisesti ole minkäänlaista koulutusta eikä työkokemusta. Kun lapset on tehty ja nuorimmatkin menee kouluun, niin mitä teet sitten? Todennäköisesti tuolloin olet jo noin 50v - viisikymppinen ilman koulutusta ja työkokemusta... Et todennäköisesti ikinä pääse töihin. Mitä ajattelet siitä, vai eikö sinua yhtään häiritse että olet koko ikäsi muiden elätettävänä? Entä jos miehesi päättää lähteä, sä jäät ihan tyhjän päälle.

Vierailija
34/82 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/82 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kun kamala kakaraverstas

Vierailija
36/82 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koet ap sen, kun lestadiolaisuudessa sanotaan olevan "panemispakko", millä tarkoitetaan sitä, että ehkäisykiellon lisäksi ei saa pitää selibaattia silloin, kun haluaisi pitää taukoa lastenteossa. Miten koet tämän yhteisön pakon?

Vierailija
37/82 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 23:16"]

Täytyyx kaikkie isoje perheitte olla aina lestoi? Mun luokalla on yks, jolla on 10 sisarusta. Ne ei ees kuulu kirkkoo. Eikä myöskää oo mitää sossupummei vaan ihan työssäkäyvii ihmisii.

[/quote]

Ei täydy, eikä olekaan. Olen kahdeksan lapsen (2-20v) vuorotyötä tekevä äiti. Kovasti ihmiset tuntevat tarvetta arvostella elämäämme. Kaikki lapset on haluttu ja toivottu, ilman uskontoa. Paljon olen saanut mutta paljon olen myös menettänyt, yhden lapsen hautaan kantanut.

Vierailija
38/82 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kumminkin, että näitä himoporsijoitakin löytyy, muuten velat suistaisivat Suomen turmion tielle.

Vierailija
39/82 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi en ole ehtinyt vastata ja nytkin minulla on tässä vain hetki aikaa. Olen kirjoittanut ylioppilaaksi, mutta sen jälkeen ollut äitiyslomalla tai hoitovapaalla. Töitä en ole tehnyt ekan lapsen syntymän jälkeen. Tätä ennen vain kesätöitä ja pari pätkää yksityisen hoidontuella isoissa perheissä ns.äidin apuna

Mieheni on diplomi-insinööri ja hän on ollut aina töissä, on minua jonkun vuoden vanhempi.

Teen itse ruoat, usein keittoja ja leipää leivon pari kolme kertaa viikossa, ainakin kerran tulee tehtyä jotain pullaa tai piirakkaa, usein enemmänkin. Lasten kanssa tulee paljon askarreltua, isommat varsinkin nauttii käsillä tekemisestä

sp

Vierailija
40/82 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies lähtis/kuolisi niin sitten olisin yh ja hoitaisin lapset. Tiedän, että pärjäisin, nämä on mun lapset ja olen vastuussa 100% heistä ja he on mulle kaikista tärkeintä elämässä. Joka päivä koen kiitollisuutta lapsistani. Olen raskaana rv22