44 vuotiaana raskaaksi
Hei, onko täällä ketään, kuka olisi tullut 44v. luonnollisesti raskaaksi? Jos on, jakaisitko kokemuksiasi.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini, sai minut. Kaikki meni kuulemma oikein hyvin.
Olisi hauskaa tietää, miksi tätä on alapeukutettu. Minusta on oikein ihanaa, että olen syntynyt. Äitini on myös ihan paras.
Varmaan joku jonka äiti ei ole paras ja joka ei tykkää kuolemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskoni sai nuorimman lapsensa 48-vuotiaana. Ei mitään ongelmia.
Siskosi ei ole sinulle kertonut, että lapsi on luovutetusta munasolusta tullut.
Ei varmaankaan halunnut valehdella. Koska lapsessa on molempien vanhempien piirteitä niin vahvasti, ettei vanhemmista voi erehtyä. Samoin kuin sisaruksensakin.
Tapaus on selvä. 48-vuotias sisaresi on käyttänyt joko toisen, nuoremman sisarensa tai serkkunsa lahjasoluja tai pitkään lapsettomuushoidoissa käyneellä parilla on ollut vielä jäljellä vuosia sitten pakastettuja alkioita. Varma juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini, sai minut. Kaikki meni kuulemma oikein hyvin.
Olisi hauskaa tietää, miksi tätä on alapeukutettu. Minusta on oikein ihanaa, että olen syntynyt. Äitini on myös ihan paras.
Minustakin olisi hauska tietää. Joku katkera/trolli tietty kiirehti tätäkin alapeukuttamaan 😂😂 Säälittävää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaankaan halunnut valehdella. Koska lapsessa on molempien vanhempien piirteitä niin vahvasti, ettei vanhemmista voi erehtyä. Samoin kuin sisaruksensakin.
Tapaus on selvä. 48-vuotias sisaresi on käyttänyt joko toisen, nuoremman sisarensa tai serkkunsa lahjasoluja tai pitkään lapsettomuushoidoissa käyneellä parilla on ollut vielä jäljellä vuosia sitten pakastettuja alkioita. Varma juttu.
Olisi hauskaa tietää, miksi tätä on alapeukutettu.
Antti Lindtmanin vaimo on saanut vauvan noin 50-vuotiaana. Sikiöseulonnat ovat niin hyviä, että downin riskin voi lähes täysin poistaa. Siksi eniten down-lapsia syntyy nuorille, jotka eivät käy seulonnoissa.
Suomessa on tilaa lapsille ja pienenevä väestö, joten kannattaa vaan yrittää, jos tekee mieli lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko tosiaan että kaikki ovat yhtä kuivia kaperoita kun sinä itse.
https://www.iltalehti.fi/elamanvoima/a/ba5bbfd1-362c-4281-86f0-70e95ae5…
Entä sitten? Naisten odotettavissa oleva elinikä 84 vuotta. Yli satavuotiaita on vaikka kuinka paljon.
Samoin Se on tuon hedelmällisyyden kanssa. Pieni osa ei tule raskaaksi koskaan ja pieni osa tulee raskaaksi 50 korvilla. Luomuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei enää enempää 😒
Typerää kieriä katkeruudessa tilastoja kytäten. Eikö ole parempaa tekemistä? Miksi edes avasit vauva haavetta käsittelevän aiheen? Ap tuskin muuttaa mieltään tuon linkkisi takia.
Ei muutakaan. Harvassa ovat ne jotka pistävät lapsen edun omansa edelle.
Olisi hauskaa tietää, miksi tätä on alapeukutettu. Säälittävää 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 43 ja laskettu aika on lokakuussa. Sain esikoisen 40‐ vuotiaana, ihan luomusti myös. Ensimmäinen raskaus meni oikein hyvin, mutta tämän kanssa on ollut raskausdiabetes vaivana. On siinä positiivinenkin puoli, kun olen ollut erityisseurannassa äitiyspolilla iän ja radin vuoksi.
Tiedoksi down riskistä puhuville, että toki riskit on suurempia, mutta iäkkäille synnyttäjille down vauvoja syntyy vähemmän, koska seuranta on niin tiivistä.
Onnea yritykseen.
Kiva, eli iäkkäänä saa valmistautua jo melko isolla todennäköisyydellä raskauden keskeytykseen kehityshäiriön vuoksi. No, pistetään korvan taakse. Ei kannata ilmoitella raskaudesta ennen rv 20...
No, näinhän se tavallaan on. Toisaalta hyvä se on henkisesti varautua nuorempanakin. Elämässä kun mitä tahansa voi sattua, hyvässä ja pahassa.
Itse kerroin tutuille vasta rakenneultran jälkeen, hyvin läheisille ensimmäisen ultran jälkeen. Iso osa tutuistani ei tiedä raskaudestani vieläkään, jos ei olla ison vatsan kanssa nähty. Tämä toki oma tyylini, kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun emakko on porsinut 14-54-vuotiaana.
Itsekin tunnen kaksi jotka luonnollisesti porsivat yli 5-kymppisinä.
Voitko mennä muualle porsimis- sanoinesi! Oksettaa tuollainen kielenkäyttö, kun tämä on kuitenkin vauva-palsta, eikä mikään velajunttien ja perheellisille kateellisten peräkammaripoikien palsta.
Sinua ei ilmeisesti onnistanut lastensaannissa, mutta ketään ei kiinnosta.
Voitko mennä muualle itkemään, tämä on aihe vapaa.
Sinulla ei ilmeisesti onnistanut elämässä, kun ei se porsiminen niin auvoista elämää tarjonnutkaan eivätkä lapset onnistuneet sinua tarpeeksi osaamisellaan tyydyttämään.
Lapsettomuuden aiheuttamaan katkeruuteen saa apua. On ihan vertaisryhmiä ja muita. Onhan se raskas taakka kannettavaksi, ja sun ulosannista sen kyllä huomaa. Olen pahoillani että jäit lapsettomaksi.
Lapsellisuuden aiheuttamaan katkeruuteen saa apua. On ihan vertaisryhmiä ja muita. Onhan se raskas taakka kannettavaksi, ja sun ulosannista sen kyllä huomaa. Olen pahoillani lisääntymisestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hurjat downriskit on, jtn 1:35 ainakin taitaa olla.
Kuka tätä alapeukuttaa? Ihan oikeinhan toi on, jtn tuollaista ne riskit rupeaa olemaan
Ehkä siksi, että downin syndrooma ei onneksi monelle ole mikään kauhistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun emakko on porsinut 14-54-vuotiaana.
Itsekin tunnen kaksi jotka luonnollisesti porsivat yli 5-kymppisinä.
Voitko mennä muualle porsimis- sanoinesi! Oksettaa tuollainen kielenkäyttö, kun tämä on kuitenkin vauva-palsta, eikä mikään velajunttien ja perheellisille kateellisten peräkammaripoikien palsta.
Sinua ei ilmeisesti onnistanut lastensaannissa, mutta ketään ei kiinnosta.
Voitko mennä muualle itkemään, tämä on aihe vapaa.
Sinulla ei ilmeisesti onnistanut elämässä, kun ei se porsiminen niin auvoista elämää tarjonnutkaan eivätkä lapset onnistuneet sinua tarpeeksi osaamisellaan tyydyttämään.
Joku katkera/trolli tätäkin alapeukuttanut 😂😂 Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun emä oli 16v kun se alkoi poikimaan :(
Tapahtuu muissakin kuin lestapiireissä. Itsekin tunnen yhden alta 3-kymppisen isoäidin :D
Suomalaisen! Tämä on kehitysmaa.
Porsiminen on yleistä kehitysmaissa. Täälläkin suoraan verrannollinen naisen kouluttautumiseen.
Äitisi on porsinut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 43 ja laskettu aika on lokakuussa. Sain esikoisen 40‐ vuotiaana, ihan luomusti myös. Ensimmäinen raskaus meni oikein hyvin, mutta tämän kanssa on ollut raskausdiabetes vaivana. On siinä positiivinenkin puoli, kun olen ollut erityisseurannassa äitiyspolilla iän ja radin vuoksi.
Tiedoksi down riskistä puhuville, että toki riskit on suurempia, mutta iäkkäille synnyttäjille down vauvoja syntyy vähemmän, koska seuranta on niin tiivistä.
Onnea yritykseen.
Kiva, eli iäkkäänä saa valmistautua jo melko isolla todennäköisyydellä raskauden keskeytykseen kehityshäiriön vuoksi. No, pistetään korvan taakse. Ei kannata ilmoitella raskaudesta ennen rv 20...
Raskautta ei tarvitse keskeyttää minkään häiriön takia. Eikä niistä suurinta osaa edes raskauden aikana voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuu muissakin kuin lestapiireissä. Itsekin tunnen yhden alta 3-kymppisen isoäidin :D
Suomalaisen! Tämä on kehitysmaa.
Porsiminen on yleistä kehitysmaissa. Täälläkin suoraan verrannollinen naisen kouluttautumiseen.
Äitisi on porsinut!
Tietenkin, kuten myös sinun.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä on alapeukutettu?
Kyllä on katkeraa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
41 v on eri asia kuin 44 v tosin. Minäkin tiedämme nelikymppisten vahinkoja, mutta on ne siinä 41-42 aivan viimeistään sattuneet. Ei ole paljon sen vanhemmille sattuneita.
Ei kaikkien nelikymppisten vauvat ole vahinkoja 🙄
Ei varmaan ole, mutta niitä pidetään sellaisina, varsinkin jos on lapsia ennestään.
Vierailija kirjoitti:
41 v on eri asia kuin 44 v tosin. Minäkin tiedämme nelikymppisten vahinkoja, mutta on ne siinä 41-42 aivan viimeistään sattuneet. Ei ole paljon sen vanhemmille sattuneita.
Vahinko olet vaan sinä itse, ettet lyönyt päätäsi kovempaa seinää.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää enempää 😒
Täällä yksi, sain kolmannen tohon aikaan. Täytyy sanoa etten ole koskaan nauttinut niin paljon raskaudesta ja pienestä lapsesta. Muut sain nuorempana ja täytyy myöntää etten ollut valmis. Kaikkea hyvää teille !