Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero tulossa, enkä osaa hyväksyä miehelle uutta puolisoa

Vierailija
06.09.2021 |

Ero tulossa pitkästä suhteesta, ei lapsia. Tiedän etten ole miehelle "se oikea", mutta en osaa hyväksyä että miehen elämään tulee minun tilalle uusi nainen. Miten päästä yli ja hyväksyä tilanne? Tahdon hyvää miehelle mutta vaikeaa on hyväksyä omia mustasukkaisia tunteita ja pelkään että romahdan totaalisesti kun näen miehellä uuden naisen. Kuitenkin luulen olevani varma tästä eropäätöksestä mutta olenkohan kuitenkaan? En tahdo olla tällainen säälittävä takertuja, joka ei hyväksyisi toisen onnea. Vertaistukea?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sabotoida ex-miehen tulevaa suhdetta niin paljon kuin pystyy. Se helpottaa. Facebookissa, yölliset watsup-viestit yms.

Ymmärrän, että tässä on haettu sarkasmia, mutta en tahdo kenellekään pahaa enkä tosiaankaan sabotoisi miehen uutta suhdetta mitenkään. Ihan oman pääni sisällä pitäisin sen kuinka paljon sattuu. Pohdin vain onko muilla eronneilla mustasukkaisuutta eksää kohtaan vai onko kyse vain siitä, että mulla onkin vielä tunteita tulevaa eksää kohtaan.

Sitä kutsutaan kontrollinhimoksi ja kyllä - moni nainen harjoittaa mitä kummallisempia sabotointitekoja suhteen jälkeen. Todella yleistä. Ja varsinkin jos on lapsia... laitetaan lapset salakuuntelemaan ja käytetään välikappaleina.

Vierailija
42/46 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se oikeasti iskee vasta sitten, kun exäsi uusi naisystävä konkretisoituu ja saat siitä tiedon. Mulla se johti kauheisiin täysin kontrolloimattomiin mustasukkaisuusviesteihin, joiden jälkeen exä jo uhkasi oikeustoimilla. Kaikki varmaan haluaisivat siistin sopueron, mutta pakko sitä vaan on hyväksyä, että meissä kaikissa asuu aikamoinen petokin. Tärkeintä olisi, että sinulla olisi läheisiä, ettet jää näitä asioita yksin murehtimaan varsinkin akuuteimman kriisin aikana.

Kunpa useampiakin mies tekisi noin. Liian moni vaan hissuttelee ja antautuu naisen tyrannialle. Nähty on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks tää ero joku sun oma salainen projektisi, ja oot suunnitellut miehellekin askelmerkit sen jälkeiseen aikaan?!

Juu on, älä kerro kenellekään. No ei ole salainen, olen kertonut tuntemuksistani, mutta mies alkuun ei uskonut tai halunnut uskoa ajatuksiani erosta. On vaikeaa erota "yksin". Nyt vähän paremmin keskusteltu.

Mutta ei taida tietää vieläkään kaikkea? Voi jestas. Toivottavasti mies löytää pian uuden onnen!

Ohis

Vierailija
44/46 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapia on ainoanoikea vaihtoehto.

No tietty täällä sitten kitistään empatiakyvyttömyydestä.

Joko sen asian käsittelee, ammattimaisessa terapiassa tai sitten sen kanssa kärsii vuosia. Ihan oma valinta.

Toivottavasti mies on fiksu ja pistää estot päälle niin ei tule siitä mitään ongelmaa

Joko kypsyt liemissäs tai kohtaat ongelmasi kuin aikuinen. Your choice.

Siinähän alapeukutatte lapselliset mankujat. Mikäs ihanampaa kuin kiusata itseään kantamalla kaunaa 10 vuotta. Kyllä siinä ihminen kaunistuu eiksjoo!

Toivottavasti olet ottanut omasta neuvostasi vaarin ja hakeutunut itsekin terapiaan. Voisi helpottaa sinunkin ihmissuhteidesi ylläpitoa, mikäli esittäisit asiasi hieman hienotunteisemmin ilmaisujen "kitistään", "kypsyt liemissäs", "lapselliset mankujat" yms. sijaan ja harjoittaisit hieman sitä mainitsemaasi empatiakykyä. Kokeile joskus, saatat yllättyä.

Kuule jos tuo aloitus olisi miehen, ni kukaan ei täällä peräänkuuluttelis mitään empatiaa ja paasais luonnollisista tuntemuksista. Se on niin valikoivaa, tuo monen "empatiakyky"

Ohis. N

Vierailija
45/46 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein eron jälkeen tilapäisen alkoholiongelman siivittämänä todella typerän... Kun huomasin että exällä on uusi, tein tämän nimellä twitter tilin ja twiittaisn kaikkea paskaa hänen nimissään. Pöllin kuvia sen instasta ja twiittasin niitä myös. Parin kk päästä jäin kiinni ja sitten poistin twitter tilin. Pelkäsin pitkään sen jälkeen että tuleekohan rikosoikeudellisia seuraamuksia, koska kyllä se varmasti identiteettivarkaus oli, kun oli hänen kuva ja nimi. Ei onneksi tullut eikä exä tai vaimo tiedä että nettihuijari olin minä, osin siitä syystä että twittailin vain englanniksi.

Mutta kertoipa kyllä miten pohjalla olin ja motivoi pistämään korkin kiinni ja ryhdistäytymään. Olisi se hurjaa joutua oikeuteen ja saada seuraamukset exän nykyisen ahdistelusta...

Eiköhän tääki johda vaan jaksuhaleihin ja symppaamiseen. Sattuuhan noita, sisko!

🤮

Vierailija
46/46 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tulevan ajatteleminen tuntuu varmasti vaikealta, niin koeta ottaa kiintopisteeksi se päivä, kun arvelet ettei exän näkeminen uuden kanssa enää tuntuisi pahalta. Kirjoita se itsellesi johonkin ylös. Se voi olla joku ensi kesän päivä, tai joulukuussa 2022. Kirjoita myös, millaista elämäsi on tuolloin, asutko vielä samassa paikassa, oletko samassa työssä ja onko sinulla ehkä uusi rakas, millainen tuon päivän sää on, mitä olet syönyt. Varmaa on, että asiat ovat tuolloin monella tapaa toisin ja elät erilaista elämää kuin nyt.

Itselleni tuo auttoi eron jälkeen ja tuota ennustetta oli muutenkin kiva seurata, että kuinka moni osuu kohdilleen. Se jotenkin konkretisoi ylitse pääsemistä. Huomasi että elämä jatkuu aina - ja se tuntuu hyvältä.

Kaikkea hyvää jatkoon sinulle.