Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin kvinoan ruoka-aineena. Hyvää ja suosittelen kaikille!

Vierailija
14.10.2014 |

Olen jo pitkään tuskaillut lisäkkeiden kanssa. Riisi alkaa puuduttaa, ohra kypsyy tuhottoman kauan, samoin perunat. Pastaa emme juuri syö koska vehnä turvottaa.

Löysin kvinoan, ostin ja eilen keitin ekan satsin. Tein lisäkkeen siten, että laitoin puolet ja puolet kvinoaa ja kuivattuja risetti-keittovihanneksia ja lisäksi vähän suolaa. Tästä tuli todella maukasta ja hyvää, mutta keitin vahingossa lisäkettä todella paljon liikaa yli tarpeen.

Tänään tein tähteistä lounaan kippaamalla lisäkkeeseen tölkin herneitä, maustoin ja lisäsin öljytilkan ja kuumensin. Sekin oli hyvää. Kvinoassa on 13 grammaa proteiinia per 100g ja herneissä vielä enemmän, joten näin lounaan proteiinit saatiin kätevästi kasvislähteistä. Ja kvinoa käy keliaakikoille.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulkaas ostin tänään kvinoaa tämän ketjun innoittamana, huuhtelin ja keitin sellaisenaan ja hyvää tuli. Maistui lapsillekin.

Vierailija
2/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä! Onko kvinoassa paljon hiilareita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailisitko makua? Mitä muistuttaa?

Vierailija
4/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottaa. Mulla nousi paino KILON, kun söin sitä yhtenä päivänä. Maku taivaallinen, mutta käyttäytyy elimistössä täysin samalla tavalla kuin mättö ja eineshöttö

Vierailija
5/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilareita on 57 g /100g ja rasvaa (pehmeää käytännössä kokonaan) 7g /100g

Se mistä olin erityisen tyytyväinen, oli kasvisten uppoaminen lapsiin kuin salaa, kun risettiä oli mukana niin paljon. Tuoreitakin oli tietty tarjolla, mutta hyvä perusmäärä tulee helpolla täyteen lisäkkeessä.

Ja siis risetti on tällainen tuote. Sitä myydään ainakin prismoissa eikä ole kallista.

http://www.risetti.fi/tuotteet/keittovihannes/

Vierailija
6/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkee sontaa te ruoan sijasta syötte!

Vierailija
7/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:11"]

Kuvailisitko makua? Mitä muistuttaa?

[/quote]

Aika mieto maku, mutta makua silti on. Vähän kuin erittäin mieto punainen linssi mutta ei niin jauhoisen oloista suussa.

Vierailija
8/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:16"]

Kaikkee sontaa te ruoan sijasta syötte!

[/quote]

Kvinoa on viljalaji, ei se ole mitään epäruokaa.

Vierailija
9/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:16"]Kaikkee sontaa te ruoan sijasta syötte!
[/quote]
No siis nuo kuivatut vihannekset... mutta kvinoako sontaa? :O

Vierailija
10/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivät kuivatut vihanneksetkaan mitään sontaa ole. Valmistusaineet ovat tasan porkkana, sipuli, purjo ja nauris, ei mitään muuta.

ap

Vierailija
11/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää mieluiten kotimaista. Etelä-Amerikassa pn käynyt niin, että ku täällä on löydetty hieno kvinoa, niin paikallisella väestöllä ei enää ole varaa itse syödä sitä!! :( Viljellään ja myydään länsimaihin. Jo valmiiksi köyhiltä loppuu mahdollisuus niiden perusraaka-aineeseen joka kuitenkin ravinteikasta.

Vierailija
12/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein kvinoan mausta pitänyt, jotenkin tunkkaisen makuista. Linsseistä pidän kyllä, mun mielestä ei maistu miltään punaisiin linsseihon päinkään.

Vierailija
13/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvinoaa viljellään nykyisin myös Suomessa.

Vierailija
14/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäisin vielä hiilarikamoisille, että kvinoa syödään keralla hyvin pieni grammamäärä, turpoaa keitettäessä. Proteiinia siin on myös ja paljon, mutta jäähän se saanti aika pieneksi! Ja niin, suomalainen ei maksa paljo enempää.

Vierailija
15/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemenen pinta on karvaan, lievästi myrkyllisen saponiinin peitossa, minkä takia siemenet on pestävä tai kuorittava ennen ruoaksi valmistamista.

Vierailija
16/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvinoa on hyvää myös idätettynä. Liotetaan 6-8 tuntia ja idätetään pari vuorokautta. Tekee esim. salaatista ruokaisaa.

Vierailija
17/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:21"]

Syökää mieluiten kotimaista. Etelä-Amerikassa pn käynyt niin, että ku täällä on löydetty hieno kvinoa, niin paikallisella väestöllä ei enää ole varaa itse syödä sitä!! :( Viljellään ja myydään länsimaihin. Jo valmiiksi köyhiltä loppuu mahdollisuus niiden perusraaka-aineeseen joka kuitenkin ravinteikasta.

[/quote]

Ensin valitetaan, että rikkaat maat eivät päästä köyhien maiden tuotteita markkinoilleen. Sitten kun päästävät, valitetaan että me syömme köyhien ruoat. Mikä olisi hyvä?

Vierailija
18/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Saa koko keittiön haisemaan pahalta.

Vierailija
19/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju! Onko muita ehdotuksia?

Vierailija
20/50 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:21"]

[/quote]

Ensin valitetaan, että rikkaat maat eivät päästä köyhien maiden tuotteita markkinoilleen. Sitten kun päästävät, valitetaan että me syömme köyhien ruoat. Mikä olisi hyvä?
[/quote]
Antaa köyhille maat takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi