Kuuluuko vauvan potkujen näkyä?
Olen rv19 ja vauva on viimein alkanut ilmoittelemaan olemassaolostaan. Havahduin siihen että jos makaan ihan hiljaa sängyllä niin pystyn erottamaan potkut silmin eli vatsa hypähtää siinä kohtaa missä tuntuu. Onko tämä tavallistakin näin aikaisessa vaiheessa? Olen aina ollut melko hoikahko vatsan seudulta, voiko se vaikuttaa?
t: Alien chestburster?
Kommentit (9)
Googlettamalla selvisi että voi näkyä loppuraskaudesta. Kuten arvelin, aikaisessa ollaan. Johtuneeko sikiön asennosta vai vaan vahvoista liikkeistä? -ap
Mulla näky kanssa selvästi ulos jo heti puolenvälin jälkeen ja ihan normaalivauva syntyi:)
Kyllä näkyi jo ennen puoltaväliä sopivassa asennossa. Vauvankin asento tietty vaikuttaa. T: myöskin hoikka
Riippuu myös istukan sijainnista. Ensimmäisessä raskaudessa minulla oli istukka takana, ja näin vauvan liikkeet hyvin selvästi. Toisessa istukka oli edessä, eikä liikkeitä silloin paljoa havainnut silmin.
Itse en ole kovin hoikka mutta selvästi on potkut näkyneet jo samoihin aikoihin kuin sinulla kummassakin raskaudessa. :)
Olen kolmen lapsen äiti. Minulla ei vauvojeni potkut näkyneet mikä varmaan johtui minun lihavuudesta (iso vatsa myös ilman raskautta). Joten komppaan muita vastanneita: näkyy varmasti koska olet hoikka (ja ehkä myös istukan/vauvasi paikasta)
Lycka till!!
Huh, hyvä kuulla. Vaikka ei tämä mitenkään kuolemanvakavalta vaikuttanutkaan, hyvä vaan että potkii! :D -ap
Kuuluu :D