Mummu tunkee ruokaa mukaan monta pakettia
Eikä kuuntele vaikka sanoo että ei tarvitse. Miks se on niin vaikeeta kuunnella?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti näin itsekeskeistä porukkaa olemassa, että omenat ja marjat heitetään roskiin? Kyllä suomalaisten älykkyys taita tosiaan olla laskemaan päin.
Mitä niille pitäisi tehdä? Kavereillekaan ei kilotolkulla kelpaa, useimmilla on joko omat puut tai mummot mistä tulee yli oman tarpeen.
Hyvänen aika miten etuoikeutettu ap on, eikä ymmärrä sitä itse näemmä ollenkaan!
Olisit kiitollinen että sulla on perheessäsi tuollainen mummo, joka haluaa osoittaa välittämistään ja huolenpitoa! Itse olisin kiitollinen jos olisi joku tuollainen läheinen.
Apelle ja vaimolleen tulee ruokapalvelusta päivän lämmin ruoka. En sitten tiedä mitä ne itse syö, mutta kun mennään käymään niin pitäisi niitä viikon vanhoja lounaita alkaa lämmitämään mikrossa meille, kun ensin on tupattu meidät täyteen sen seitsemää sorttia kaffepöydässä.
Kertaalleen jo vähän ärähdin kun 10-vuotias oli hätää kärsimässä ruuan kanssa jota en enää syömäkelpoiseksi kutsuisi.
Ei käydä kovin usein, kerran pari vuodessa....että yritän kestää vielä jonkun kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti näin itsekeskeistä porukkaa olemassa, että omenat ja marjat heitetään roskiin? Kyllä suomalaisten älykkyys taita tosiaan olla laskemaan päin.
Kerro sinä mitä niille pitää tehdä jos omistaa sellaisen pikkupakastinlokeron, pieneen jääkaappiin ei voi laittaa kuin pari purkkia hilloa (ei mahdu kun ei voi priorisoida hilloja) ja napa ei vedä sitä tahtia kuin em marjojen ja omenoiden mätänemistahti vaatisi?
Antaa kaverille, naapurille, kerjäläiselle tai laittaa vaikka johonkin paikallisryhmään ilmoitus, että hakekaa ilmaiseksi. Heitätkö tosiaan hyvää ruokaa roskiin koska olet niin laiska, ettet viitsi niitä eteenpäin järjestää jollekin haluavalle tai tarvitsevalle? Kyllähän tuo on todella itsekästä. Viime kädessä tietysti kieltäytyä ottamasta vastaan. Sanot rehellisesti, että roskiin menee ja mummo voi itse antaa ne jollekin joka arvostaa enemmän.
Ole onnellinen että on tuollainen mummu. Moni olisi ikionnellinen välittävistä sukulaisista
Oi, minä laittaisin ne kiitollisuudella pakkaseen. Kätevää kun on ruokaa valmiina niihin hetkiin, kun ei itse jaksa kokata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro sinä mitä niille pitää tehdä jos omistaa sellaisen pikkupakastinlokeron, pieneen jääkaappiin ei voi laittaa kuin pari purkkia hilloa (ei mahdu kun ei voi priorisoida hilloja) ja napa ei vedä sitä tahtia kuin em marjojen ja omenoiden mätänemistahti vaatisi?
Antaa kaverille, naapurille, kerjäläiselle tai laittaa vaikka johonkin paikallisryhmään ilmoitus, että hakekaa ilmaiseksi. Heitätkö tosiaan hyvää ruokaa roskiin koska olet niin laiska, ettet viitsi niitä eteenpäin järjestää jollekin haluavalle tai tarvitsevalle? Kyllähän tuo on todella itsekästä. Viime kädessä tietysti kieltäytyä ottamasta vastaan. Sanot rehellisesti, että roskiin menee ja mummo voi itse antaa ne jollekin joka arvostaa enemmän.
Minä olen. Kun kavereillekaan ei enää kelpaa, en rupea väkisin etsimään ottajaa, samalla omenien muhiessa eteisessä, niin että koko kämppä löyhkää. Ja jos jollakulla tulee tarve, niin voin luvata sen ensin viikon säkin hänelle. Jos omenaa on saatava heti, tuolla läheisellä omakotitaloalueella on aidoissa roikkumassa pusseja jotka saa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Oi, minä laittaisin ne kiitollisuudella pakkaseen. Kätevää kun on ruokaa valmiina niihin hetkiin, kun ei itse jaksa kokata.
Meillä kaikilla ei ole arkkupakastinta.
Välittämistähän mummot tällä osoittaa, mutta silti. Ihan sama asia kuin niissä kirpputoreilta rahdatuissa kassillisista liian pieniä vaatteita.
Ystävällisesti, mutta pontevasti kieltäytyy. Kiitos, kauniisti ajateltu, mutta meillä on jo ruokaa/omenoita/marjoja yli oman tarpeen. Ei näistä tarvitse ottaa itselleen riesaa, mikä tulee jos näille yrittää keksiä jatkokäyttöä, kierrätystä tms. Ja periaatteessa vastustan myös ruoan roskiin laittamista, parasta olisi, jos mummo tekisi sitä ruokaa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tunkisipa minullekin joku ruokaa mukaan. Kumpikin mummo on ollut haudassa jo vuosikymmeniä.
Ja tässä oli se pakollinen "Olisit kiitollinen, että on hengissä" -kommentti.
Olet todella onnekas, kannattaisi olla kiitollinen. Lukemattomat ja lukemattomat ihmiset voivat vain haaveilla tuollaisesta rakkaudesta ja huolenpidosta jota saat osaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä niille pitäisi tehdä? Kavereillekaan ei kilotolkulla kelpaa, useimmilla on joko omat puut tai mummot mistä tulee yli oman tarpeen.
No meillä esim joku kellä on paljon omenoita/tai jotain muuta, tuo kahvihuoneen pöydälle ja kas kumma, omenat napostellaan ja häviävät kaikki siitä. Ei tartte roskiin heitellä Mitä tuhlausta. Itse olen joskus tehnyt kun on liikaa niin mehua niistä. /50-70 euroa maksaa puristin millä teen niistä ihan älyttömän hyvää mehua, eikä ole säilöntäaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunkisipa minullekin joku ruokaa mukaan. Kumpikin mummo on ollut haudassa jo vuosikymmeniä.
Ja tässä oli se pakollinen "Olisit kiitollinen, että on hengissä" -kommentti.
Ei mikään pakollinen, usein ei osaa vaan arvostaa jotain, ennen kuin sen menettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä esim joku kellä on paljon omenoita/tai jotain muuta, tuo kahvihuoneen pöydälle ja kas kumma, omenat napostellaan ja häviävät kaikki siitä. Ei tartte roskiin heitellä Mitä tuhlausta. Itse olen joskus tehnyt kun on liikaa niin mehua niistä. /50-70 euroa maksaa puristin millä teen niistä ihan älyttömän hyvää mehua, eikä ole säilöntäaineita.
Meillä on usein työpaikalle joku tuonut omenia. Ei tarvitse minun kantaa lisää. Ja kyllä niitä roskiin menee sielläkin.
Ja puristimen lisäksi tarvitsee pullot, paikan pulloille ja aikaa puristella. Ja sitten mietitään mitä sillä mehulla tekisi, kun määräänsä enempää ei jaksa juoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin kauniisti kiittäen vastaan ja käyttäisin ruuat. Jos ei kaikki mene kerralla, niin onneksi on jääkaappi ja pakastin. Myöhemmin vielä soittaisin mummolle ja kehuisin, että olipahan vaan taas hyvää :)
Ruuan antaminen jälkikasvulle on tapa osoittaa rakkauttaa ja huolenpitoa.
Pakkosyöminen tuntuu hirveältä. Sellainen on väkivaltaa.
Varsinkin jos tungetaan mukaan ruokaa josta ei pidä tai halua syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on usein työpaikalle joku tuonut omenia. Ei tarvitse minun kantaa lisää. Ja kyllä niitä roskiin menee sielläkin.
Ja puristimen lisäksi tarvitsee pullot, paikan pulloille ja aikaa puristella. Ja sitten mietitään mitä sillä mehulla tekisi, kun määräänsä enempää ei jaksa juoda.
Eikä mehukaan säily kuin pakastimessa (jossa ei välttämättä ole tilaa), jos ei ole mahdollisuutta pastöröidä mehua.
"Kahvihuoneen pöydälle" ei voi tuoda ämpäritolkulla omenoita. Millä ne sinne kuljettaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mummo on siis lapseni mummo, ei minun. Hän lataa aina käydessämme ihan hemmetin monta purkkia jotain edellisten päivien ruokia meille mukaan. En tiedä miten tällaisen perheen pitäisi niitä syödä kun niistä ei kuitenkaan kaikille riitä. Tietysti jos jokainen lämmittää eri ruokaa itselleen mikrossa tms mutta emme juuri mikroruokia harrasta vaan teemme kerran päivässä sen päivällisen yhdessä ja syömme yhdessä. Mummolla käymme kerta viikkoon eli ruokaa tulee suht usein. Ärsyttää ne homehtuvat kipot ja purkit jääkaapissa.
Sama homma just nuo marjat ja omenat. Pakkaseen ei mahdu ja tässä työpäivien jälkeen pitäisi sitten monta purkkia omenahilloja keitellä ja ne jonnekin saada mahtumaan. Ja näissä olen myös jotenkin kohtuuttoman ärsyyntynyt niistä purkeista. Viemme niitä mummolle takaisin tiskattuina kun marjat on syöty, mutta kun on muutenkin pienet tilat niin välillä meinaa järki lähteä niiden pakastepurkkien kanssa.
Harventakaa käyntejä.
Olis silti kiva nähdä mummoa viikoittain. Tähän vois olla joku muu ratkaisu.
Kutsukaa hänet teidän luokse.
Ihana mummo olisipa minullakin! Ei tarvitsisi itse aina laittaa ruokaa ja jäisi mukavasti rahaa säästöön:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja puristimen lisäksi tarvitsee pullot, paikan pulloille ja aikaa puristella. Ja sitten mietitään mitä sillä mehulla tekisi, kun määräänsä enempää ei jaksa juoda.Eikä mehukaan säily kuin pakastimessa (jossa ei välttämättä ole tilaa), jos ei ole mahdollisuutta pastöröidä mehua.
"Kahvihuoneen pöydälle" ei voi tuoda ämpäritolkulla omenoita. Millä ne sinne kuljettaakaan?
Jostain kumman syystä näillä ruokien ja marjojen hamstraajilla on käsitys, että kaikilla on vähintään maakellari ja arkkupakastin käytössä, että voi sitten säilöä marjat, sienet, hillot, mehut ja tehdä aina viikon ruoat valmiiksi pakkaseen.
Olis silti kiva nähdä mummoa viikoittain. Tähän vois olla joku muu ratkaisu.