Miehen tyyli sysätä vastuu muille ärsyttää!!
Hän pyytää apua asiassa kuin asiassa, mutta todellisuudessa hän sysää vastuun omista tekemisistään muille. On asioita, joissa luonnollisesti haluankin auttaa ja olla tukena. Esim. hän haluaa pudottaa painoa. Asia ok, ei leivota ja ostella herkkuja kaappeihin. Tehdään ruokaa, joka on kevyempää tai sellaista että on vähähiilarista.
Mutta hän väittää, ettei pysty yksin liikkumaan. Kyllä minä joskus lenkille kaveriksi lähden, mutta hän ei ota huomioon mm. lasten harrastuksia ja sinne viemisiä. En voi urheilla silloin kun hän urheilee, koska se ei ole hänen mukaansa kuulemma tehokasta, jos 3 v. on rattaissa mukana. Ok, lenkeille en sitten pääse mukaan. Kahvakuulaa voin tulla treenailemaan sen mitä kotona pystyy. Hän itse treenaa itsepuolustuslajia 2-3 krt viikossa. Nämä kerrat eivät ole silloin kun on lasten harrastukset vaan silloin kun olisi aikaa treenata yhdessä minä kuskaan lapsia heidän harrastuksiin. Tämä on mun vika!
Sanoo, että hänen täytyy pystyä tekemään töitä kotona. Asia kunnossa. Tee niitä sitten, totean. Esimerkki: viikko sitten hän teki töissä puolikkaan päivän ja loput etätöitä kotona kun muut on pk:ssa, koulussa ja töissä. Kysyin saitko kirjoitettua sen mitä piti? Vastaus: En saanut mitään aikaiseksi. Sitten hän syyttää kotioloja ettei saa tehtyä töitä kotona, koska kuopus ruinaa heti koneelle kun hän on siinä. Se on kuulemma mun vika, koska en pidä kuopusta pois koneelta. Miksi hän ei voi sanoa, ettei kuopus pääse koneelle, koska isi tekee siinä töitä?? Näin minä teen eikä kuopus tule huutamaan siihen vierelle että täytyy päästä koneelle.
Ymmärrättekö mitä ajan takaa? Mun mies on vastuun sysääjä!
Kommentit (8)
Käsitin että mies oli suuren osan viikosta kotona yksin etätöissä. Miten kuopus voi silloin häiritä vai eikö hän ollutkaan silloin päiväkodissa ja sinä töissä ?
Tarjoudu miehelle kahvakuulaan kaveriksi tai käykää koko perhe yhdessä pyöräilemässä, uimassa tai jotain. Ei kait sen treenaamisen tarvi aina olla verenmaku suussa sitä ihtiään varsinkin jos mies kuitenkin käy jo muutaman kerran treeneissä itsekseen.
Eiköhän mies ole pettynyt itseensä ja siksi syyttää muita. Vaikka oikeasti tietää että kotona etätöissä ei vain saanut aikaiseksi. Mutta tuntuu pahalta myöntää että syy oli oma. Jatkossa vastaat tuollaisiin syytöksiin vain lyhyesti esim. no tee sitten työsi töissä jos kotona ei pysty. Voithan muutenkin sanoa että tuntuu loukkaavalta kun syytät minua etten tukisi liikuntaasi kun ongelmat on yhteisissä aikatauluissa ja siinä että sinulle ei kelkpaa esim. rattaiden kanssa lenkkeilyseura (miksi muuten et lähtisi pyörällä lapsi kyydissä kirittämään miestä lenkillä).
Eihän tuo ole mitään.
Mies X:
1. Miehen kaveri teki miehen asunnossa vessaremonttia. Mies itse istui sohvalla ja katsoi telkkaria.
2. Miehen äiti järjestää joulun koko suvulle, mies menee aina valmiiseen pöytään. Kun mieheltä kysyttiin, mitä tapahtuu kun äiti ei enää jaksa, mies ilmoitti menevänsä veljen ex-vaimon luokse, se on sitten hänen velvollisuutensa järjestää miehelle joulu, vaikka tosiaan veli on jo ko. naisesta eronnut.
3. Kun mies meni naimisiin, hän ei osallistunut suunnitteluun, valmisteluihin tai kustannuksiin mitenkään itse.
4. Mies ei käytä kondomia ja irtosuhteita hänellä on ollut. Mies ilmoitti eräälle partnerille, että jos minulla on sukupuolitauti, tiedän, että sain sen sinulta. Kumppani seksuaaliterveydestään aina huolehtinut ja käynyt testeissä, joihin mies ei kehtaa mennä.
5. Ja tämä on se tapaus, jolla on tupakoinnin seurauksena erektio-ongelmia, mutta on naisen tehtävä saada veltto vehje toimimaan.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:05"]
Käsitin että mies oli suuren osan viikosta kotona yksin etätöissä. Miten kuopus voi silloin häiritä vai eikö hän ollutkaan silloin päiväkodissa ja sinä töissä ?
(miksi muuten et lähtisi pyörällä lapsi kyydissä kirittämään miestä lenkillä).
[/quote]
Nimenomaan silloin ei ollut kotona ketään muita kuin mies. Sen takia tämä ärsyttää itseänikin suunnattomasti, että hänellä on ollut tilaisuus tehdä rauhassa ja hiljaisuudessa, mutta ei. Ei saanut mitään aikaiseksi.
Tuo pyöräily on oikeasti hyvä idea. Mulla ei vain ole sitä polkupyörää. :-P Ehkäpä ensi keväänä ostankin itselleni fillarin!
ap
Ai niin
6. Kun miehen äiti kuolee, asunnon tyhjentää joku firma, mies ei aio käydä tavaroita läpi.
Ihme jos saa edes hautajaisia järjestettyä, mutta toisaalta, mies on suunnitellut kuolevansa ennen äitiään, koska "se on meidän suvussa tapana".
-4-
Turha tollaiselle on selittää, että miksi se on oma hänen oma syynsä. Hän voi silloin väittää vastaan. Sanot vain "sun oma moka, älä keksi tekosyitä. Tee seuraavalla kerralla paremmin"
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:05"]
(miksi muuten et lähtisi pyörällä lapsi kyydissä kirittämään miestä lenkillä).
[/quote]
Nimenomaan silloin ei ollut kotona ketään muita kuin mies. Sen takia tämä ärsyttää itseänikin suunnattomasti, että hänellä on ollut tilaisuus tehdä rauhassa ja hiljaisuudessa, mutta ei. Ei saanut mitään aikaiseksi.
Tuo pyöräily on oikeasti hyvä idea. Mulla ei vain ole sitä polkupyörää. :-P Ehkäpä ensi keväänä ostankin itselleni fillarin!
ap
[/quote]
Älä osta. Ajat kuitenkin liian hiljaa tai liian kovaa. Kuopus on hajottanut pyörän lampun ja perhe muutenkin vaikeuttaa sitä pyöräilyä.
Mies syyttää muita kaikesta, ei siihen auta uudet pyörät tai muut hyvät tarkoitukset. Sen sijaan voisit listata kaikki syytökset ylös ja näyttää hänelle vaikka kuun lopussa. Ehkä sitten vähän hävettäisi.
Ymmärrän. Mun miehellä hiukan samaa vikaa. Raivostuttavaa!