muutto helsinkiin rovaniemeltä ?
Ottaako riski ? Töiden perässä tietenkin .. täällä niitä töitä ei ole.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:39"]
Saako kysyä millä alalla olet? Onko lapsille hirveä shokki pienestä maalaiskoulusta helsinkiin ..
[/quote] Maalaiskoulu?.. Rovaniemi on kaupunki
[/quote]
No kyllä se on junttila verrattuna Helsinkiin. Ihmiset typeriä ja tyhmiä ja kouluissa vain muutama sata oppilasta ja ihmiset kyylää ja ovat uteliaita ja kouluttamattomia juoruajia.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:39"]
Saako kysyä millä alalla olet? Onko lapsille hirveä shokki pienestä maalaiskoulusta helsinkiin ..
[/quote] Maalaiskoulu?.. Rovaniemi on kaupunki
[/quote]
No kyllä se on junttila verrattuna Helsinkiin. Ihmiset typeriä ja tyhmiä ja kouluissa vain muutama sata oppilasta ja ihmiset kyylää ja ovat uteliaita ja kouluttamattomia juoruajia.
[/quote]
Samaa mieltä..
Mitä mä teen ? Em oikesti kestä tätä työttömyyttä :(
Ap
No itse jäin työttömäksi ja muutin Stadista Rovaniemelle töiden perässä. Tässä on puolensa. Jos taas töitä ei ole niin ihan yhtä ankeeta se elämä pääkaupunkiseudulla on.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:11"]
Oon asunut muuallakin ja aikanaan matkustellut paljon. Nyt tosiaan työttömänä ja töitä ei löydy .. puoli vuotta etsinyt ja alan tulla hulluksi. Lisäksi tylsyys on tappavaa, tapahtumia ei ole ja jokapaikkaan pitää mennä autolla. Elämä on kallista. Rahat menee omakotitaloon. Kaipaan pois iha kokoajan.. Ap
[/quote]
Meinaatko että Helsingissä olisi halvempaa asua? Ihmettelen noita juttuja että Rovaniemellä juorutaan ihmisistä ym. eikö se ole hyvä että ihmiset on kiinnostuneita toisistaan, Helsingissä ei kukaan ole kiinnostunut kenestäkään, naapureita ei tunne kukaan, sen narkkarin/juopon/hullun vaan kaikki tiedää. Helsingissä asuin 90-luvun ja kyllä se huononpaan suuntaan meni kun lama iski, nykyään kun siellä käy niin haluaa äkkiä pois, paskaista joka paikassa ja esim. metrossa ehkä kolmasosa matkustajista näyttää normaaleilta, loput on jotain kylähulluja. Koko Suomen kylähullut on kokoontuneet Helsinkiin. Hissit haisee kuselta ja paskalta ja nappulat on räässä tai jossain muussa töhnässä, jo pelkästään se oksettaa jo valmiiksi kun sinne menee. Mutta jos se on tärkeää että ympärillä on paljon vieraita ihmisiä jotka eivät kiinnitä sinuun mitään huomiota, se on sulle oikee paikka. Jos paskaisuus ei haittaa, ja sun ei tarvi julkisilla kulkea. Varmasti siellä tapahtumia on enemmän kuin Rovaniemellä, ja varmaan ehkä joillain aloilla on töitäkin, jotta sinne vaan.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:23"]Mitä mä teen ? Em oikesti kestä tätä työttömyyttä :(
Ap
[/quote]
Hae töitä ja mene töihin! Jos et sieltä saa, tule pk-seudulle. Jos ei nirsoile, täältä kyllä töitä löytyy vaikka onkin huono aika.
Kyllähän Lapissakin töitä on, tälläkin hetkellä viitisen sataa avointa työpaikkaa. Ei vaan tuo kysyntä ja tarjota oikein kohtaa. Ja mitä tulee itse aiheeseen niin muuta tai älä muuta, mutta älä kuvittele että ongelmasi jäisivät lähtöpaikkakunnalle.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:17"]Ehkä voisit sitten viihtyäkin Helsingissä. Ainahan voi kokeilla ja jos ei viihdy niin poiskin pääsee. Rohkeasti vaan kokeilemaan!
[/quote]
Ja kiinnostavia töitäkin helsinki täynnä! Eri asia pääseekö. Paljonko suuripiirtei ala-asteella lapsia ?