Näinkö eilen kummituksen? Todella pelottava kokemus!
Olin siis eilen tulossa töistä, seisoin bussipysäkillä ja olin puhelimessa miehen kanssa. Bussipysäkki on sellaisen päättyvän tien kohdalla, "umpikujassa, eli takana pelkkää sankkaa metsää. Pysäkillä ei ollut lisäkseni muita. Juteltiin siinä miehen kanssa ihan perusjutuista, sanoin mitä hänen pitäisi ostaa kaupasta ja mielellään vastata lasten opelle wilmassa jos ehtii, kun itselläni meni töissä myöhempään.
Niin. Siinä puhelun aikana mua kohti/pysäkille käveli varhaisteini, nuori tyttö, arviolta 11-12v (oma tyttäeni on 9v, joten siitä arvio), kiinnitin häneen huomiota koska katsoi mua jotenkin todella pohjattoman surullisella katseella suoraan silmiin, oli pukeutunut "omituisesti" (päällä oli todella vanhanaikaisen näköinen pitkä takki ja paljaissa jaloissa kesäsandaalit, vaikka ilma oli todella viileä). No, tyttö ohitti minut (siis meni taakseni pysäkin penkille, tai niin oletin). Puheluni kesti vielä ehkä 20-30 sekuntia, jona aikana jo mietin, että haluan jututtaa tyttöä onko hänellä kaikki ihan kunnossa, kun ei vaikuttanut siltä. No, käännyin heti puhelun loputtua ympäri puhuakseni tytölle, ja pysäkin penkki oli tyhjä, ketään ei näkynyt missään. Ei metsässäkään. Ja se aika oli oikeasti niin lyhyt, ja paikka sellainen, ettei siinä ajassa kukaan voisi "kadota" luonnollisesti. Bussi tuli hetken päästä, hyvä kun sain noustua siihen kun jalat oli niin veltot. En usko mihinkään yliluonnolliseen,en ole mt-ongelmainen enkä ole koskaan kokenut mitään vastaavaa. Nyt vaan sen tytön katse ja tuo koko kokemus vaivaa minua kauheasti :(
Kommentit (246)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 16:43"]Inhottaa nämä ihmiset, jotka ovat tietävinään jotain ja hokevat näitä valoon päästämisiä...onhan se nyt niin, että oli "tuolla toisella puolella" nyt sitten ihan mitä tahansa, niin sen kuuluu siellä pysyä. Olen nähnyt niin momen hurahtavan näihin henkimaailman juttuihin, ja minusta on ihan vastuutonta uskotella ihmisille, että heillä on jotain henkisiä voimia tai mitä lie ja kykyä päästellä valoon sieluja. Harvemmalla on.
[/quote] Kenelläkään ei ole mitään kykyjä. Jotkut vain haluavat heillä olevan ja uskottelevat itselleen että henkiolentoja on olemassa. Nykyään se on mennyt jo liian pitkälle. Pieninkin tuulenvire oli varmasti kummitus. Hei kattokaa, ton puin takana on Slenderman! (Oksa).
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 16:44"]Onnittelut Ap, sä olet jollain tapaa tosi herkkä / sussa on jostain muuta erityistä, mistä syystä tämä tyttö halusi näyttäytyä juuri sinulle. Ymmärrän säikäyksesi, etenkin kun olet "ekakertalainen", mutta oikeasti mitään pelättävää ei ole.
Voi kuulostaa aika kornita, mutta sinuna ottaisin tuon hengen näyttäytymisen jonkinlaisena "suosion osoituksena" - siis, ylitä se pelkosi ja ole imarreltu!Meitä ei tosiaan ole varmasti hirmu monta joille nämä kuolleet sielut näyttäytyy.
Mulla on omaa kokemusta, me asuttiin viimeksi talossa jossa äiti oli joskus kauan sitten tappanut lapsensa, sekä itsensä. No, silloin onnellisena kolmen lapsen äitinä todellakin säikähdin sitä kun tämä tyttö alkoi "ottaa muhun yhteyttä" - ensin paniikissa selitin lääkärille säikäyksissäni asiaa, sain kuulla että olen ylirasittunut ja sain hirmu määrän lääkkeitä.
Sitten kun tajusin googlettelun jälkeen ettei oikeasti ole mitään "hätää" ja ettei se lapsi parka halua meille mitään pahaa, me asuttiin"sovusssa" useempi vuosi siinä talossa. Aistin sen tytön läsnäolon aina niin että kun vaikka olin koneella tmv, mun hengitys alkoi kiihtyä ilman syytä (vrt alat tukehtua), siitä tiesin aina milloin hän on lähellä. Konkreettisin kokemus oli kun mun lapset katsoi leffaa sohvalla, ja näin tämän tytön nauravana, onnellisena, heidän keskellään.
Muutettiin sitten pois siitä talosta, ja muutossa sanoin hänelle hyvästit. Että hän on kaunis ja ihana ja joka äidin unelma. Ei seurannut meitä / minua uuteen asuntoon.
Niin ja ei mullakaan mitään mt- diagnoosia ole. Olen töissä käyvä perheellinen nainen . Ja opin (onneksi ajoissa) ettei noista kannata puhua, juurikin leimaantumisen pelossa.
[/quote] Ei helvetti :D Naurattaa. Miten joku voi olla noin idiootti :D "Onnittelut ap, sinussa on jotain erityistä" No joopa joo. Kai tajuat itsekin, kuinka häiriintynyt olet :D
.... ja nyt paikalle pelmahti viimeisimmistä vastauksista päätellen joku hysteerikko mt-ongelmainen, jolla menee yöunet ja kuppi totaalisesti nurin pelkästä ajatuksesta, että tällainen voisikin olla mahdollista :D Miksi muuten noin raivokas ja aggressiivinen suhtautuminen? :D Kovasti syyttelet muita häiriintyneiksi, mutta mitäs jos kurkistaisit peiliin? Hyvällä tsägällä sieltä kurkkaa sun takaa joku kiva haamutyttö =)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:06"]
.... ja nyt paikalle pelmahti viimeisimmistä vastauksista päätellen joku hysteerikko mt-ongelmainen, jolla menee yöunet ja kuppi totaalisesti nurin pelkästä ajatuksesta, että tällainen voisikin olla mahdollista :D Miksi muuten noin raivokas ja aggressiivinen suhtautuminen? :D Kovasti syyttelet muita häiriintyneiksi, mutta mitäs jos kurkistaisit peiliin? Hyvällä tsägällä sieltä kurkkaa sun takaa joku kiva haamutyttö =)
[/quote]
Näinpä. Mistä noin raivoisa kieltäminen kertoo? Helvetinmoisesta pelosta.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:45"] [quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:08"] [quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:04"] [quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:00"] Uskot tai olet uskomatta, ei paikan historian tietäminen sitä miksikään muuta. Tilanne taitaa nyt kuitenkin olla se, että tyttö on joka tapauksessa jäänyt mieleesi ja taidat myös hiukan pelätä näkeväsi hänet uudelleen. Eikö olisi parempi tutkia taustoja niin olisit itsekin varmemmilla vesillä jos tapaatte vielä? [/quote] Kyllä todellakin jäi mieleeni, enkä todellakaan halua tavata häntä uudelleen :( Jatkossa käytän eri bussipysäkkiä, vaikka sitten tarvitsisi kävellä miten kauas. ap [/quote] Tuo ei sinua nyt pelasta. Tytön sielu on valinnut näyttäytyä sinulle ja tulee sen tekemään jatkossakin, niin kauan kunnes kuulet hänen kutsunsa ja pyydät hänen siirtymistään valoon. Todennäköisesti tyttö vierailee unissasi ensi alkuun, myöhemmin näet hänet kotonaan, hän ei ole paikkaan sidottu, vaikka tod. näköisesti ko. alue, jossa hänet näit onkin jollain tavalla ollut merkityksellinen hänelle elinaikanaan. [/quote] Ei välttämättä ala kummittelemaan ja häiriköimää noin. Ikävää pelottelua. [/quote] Samaa mieltä. Ei nuo henget useinkaan ole pahantahtoisia. Minä aistin useinkin yhden pikkupojan, joka taannoin tapettiin väkivaltaisesti aika julkisella paikalla. Siis aistin hänet aina kun kuljen sen murhapaikan ohi. Hän silleen "morjenstaa" ja tarkkailee, en ole ikinä ajatellut että haluaisi vahingoittaa minua tai lapsiani. Esikoiseni oli saman ikäinen kuin hän kuollessaan, kun "ilmestyi" mulle ekan kerran. [/quote] Ei ole pahantahtoisia henkiä. Ei ole hyväntahtoisia henkiä. EI OLE HENKIÄ, MENKÄÄ HOITOON :)
[/quote]
Tekisi niin mieleni pyytää erästä usein aistimaani henkeä näyttäytymään just sulle =)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:45"] [quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:08"] [quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:04"] [quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:00"] Uskot tai olet uskomatta, ei paikan historian tietäminen sitä miksikään muuta. Tilanne taitaa nyt kuitenkin olla se, että tyttö on joka tapauksessa jäänyt mieleesi ja taidat myös hiukan pelätä näkeväsi hänet uudelleen. Eikö olisi parempi tutkia taustoja niin olisit itsekin varmemmilla vesillä jos tapaatte vielä? [/quote] Kyllä todellakin jäi mieleeni, enkä todellakaan halua tavata häntä uudelleen :( Jatkossa käytän eri bussipysäkkiä, vaikka sitten tarvitsisi kävellä miten kauas. ap [/quote] Tuo ei sinua nyt pelasta. Tytön sielu on valinnut näyttäytyä sinulle ja tulee sen tekemään jatkossakin, niin kauan kunnes kuulet hänen kutsunsa ja pyydät hänen siirtymistään valoon. Todennäköisesti tyttö vierailee unissasi ensi alkuun, myöhemmin näet hänet kotonaan, hän ei ole paikkaan sidottu, vaikka tod. näköisesti ko. alue, jossa hänet näit onkin jollain tavalla ollut merkityksellinen hänelle elinaikanaan. [/quote] Ei välttämättä ala kummittelemaan ja häiriköimää noin. Ikävää pelottelua. [/quote] Samaa mieltä. Ei nuo henget useinkaan ole pahantahtoisia. Minä aistin useinkin yhden pikkupojan, joka taannoin tapettiin väkivaltaisesti aika julkisella paikalla. Siis aistin hänet aina kun kuljen sen murhapaikan ohi. Hän silleen "morjenstaa" ja tarkkailee, en ole ikinä ajatellut että haluaisi vahingoittaa minua tai lapsiani. Esikoiseni oli saman ikäinen kuin hän kuollessaan, kun "ilmestyi" mulle ekan kerran. [/quote] Ei ole pahantahtoisia henkiä. Ei ole hyväntahtoisia henkiä. EI OLE HENKIÄ, MENKÄÄ HOITOON :)
[/quote]
Tekisi niin mieleni pyytää erästä usein aistimaani henkeä näyttäytymään just sulle =)
[/quote] Pyydä. Tunnustan sitten kyllä heti.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 15:19"]
Vielä kerran, vainajahenkiin tai demonihenkimaailmojen tutkimiseen EI PIDÄ sekaantua. Tämä on vakava varoitus., jossa ihminen todella sekaantuu sellaisiin voimiin, joka voi johtaa todellisiin kauheuksiin.
Henkiä ei tarvitse kuitenkaan pelätä, mutta niiden kanssa EI TULE mennä asioimaan ominpäin. Lue mieluumin Herran siunaus tai Isä meidän. Tuskin sen jälkeen kummittelee.
[/quote]
Kerro lisää niistä TODELLISISTA KAUHEUKSISTA jotka seuraa? Milloin, millaisia? Mä kommunikoin erään 1900-luvun alussa kuolleen nuoren naisen kanssa joskus, kun aitsin hänet. Ei aina näyttäydy konkreettisesti, muutaman kerran vain olen nähnyt hänet, mutta läsnäolon koen ja tunnistan ja vaihdamme ajatuksia. Mitään kamalaa ei ole tapahtunut ainakaan vielä.
Kyllä Ap.n pitäisi yrittää ottaa tästä tytöstä selvää ja auttaa häntä. Jos Ap ei uskalla, pysäkin tiedot meille mammoille ja me menemme joukolla auttamaan tyttö-parkaa.
Tässähän syylistytään muuten haamulapsen heitteillejättöön.
Tietääkö kukaan, onko hammulapsille omaa lastensuojeluvalvojaa tms.?
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:40"]
Kyllä Ap.n pitäisi yrittää ottaa tästä tytöstä selvää ja auttaa häntä. Jos Ap ei uskalla, pysäkin tiedot meille mammoille ja me menemme joukolla auttamaan tyttö-parkaa.
[/quote]
AP:han kaiketi olisi ollut valmis auttamaan sitä tyttöä mutta mokoma meni ja katosi silllä välin kun AP oli puhelimessa. AP ei halua auttaa haamuja, vain eläviä lapsia, näin ymmärsin?
Siispä toimikaamme me, Vesalan pysäkki lienee kyseessä (AP ei ainakaan korjannut tietoa, kun sen joku heitti tuntomerkkien perusteella ) joten mites ois mammat haamumiitti siellä? Tänään illalla? Kuka lähtee mukaan?
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:40"]
[/quote]
AP:han kaiketi olisi ollut valmis auttamaan sitä tyttöä mutta mokoma meni ja katosi silllä välin kun AP oli puhelimessa. AP ei halua auttaa haamuja, vain eläviä lapsia, näin ymmärsin?
Siispä toimikaamme me, Vesalan pysäkki lienee kyseessä (AP ei ainakaan korjannut tietoa, kun sen joku heitti tuntomerkkien perusteella ) joten mites ois mammat haamumiitti siellä? Tänään illalla? Kuka lähtee mukaan?
[/quote]
Vittu te olette sekaisin
Meillä esikoiselle ostettiin isovanhempien toimesta jostain huutokaupasta aikoinaan sellanen tosi vanha kehto. Siinä oli jotain pahaa. Lapsi huusi kuin syötävä aina siihen laitettaessa, ei suostunut nukkumaan, vaikka muuten oli hyväuninen. Se kehto siirtyi itsekseen paikasta toiseen kun ei oltu näkemässä. Kerran näin miten se keinui itsekseen ja siinä äärellä kumartuneena oli joku kumara mummeli joka hyräili. Säikähdin aivan tajuttomasti ja juoksin hakemaan miehen, no sillä aikaa mummeli oli häipänny ja khtokin siirtynyt taas eri paikkaan, eikä enää keinunut. Poltettiin se sitten lopulta, vaikka oli arvokas ja ois siitä rahaa saanut mut en halunnut sitä kauhua yhteenkään muuhun perheeseen.
Tuon tapauksen jälkeen en oo esim kirppareilta ostanu enää ikinä mitään, en suostu muuttamaan vanhoihin taloihin jne.
No ei tarvitse olla vanha talokaan, voi olla uusikin, jos sen paikalta on purettu vanha talo, niin se riittää. Minä olen nähnyt lapsena hahmoja kerrostalossa, joka on rakennettu 60-luvulla eli ei mikään vanha 1800-luvun talo tarvitse tosiaan olla.
Nukuin huoneessani ja käännyin keskellä yötä, käänsin kylkeä, niin koulupöydän tuolissani istui noin 7-vuotias kummituspoika, joka oli läpinäkyvä. Punainen tukka, sarkahousut, valkoinen paita. En pelännyt, siristin silmiäni, ja poika siitä hiljalleen katosi. Ei oikein 60-luvun muodilta näyttänyt... Tuon kyseisen kerrostalon paikalla on ollut satoja vuosia suon silmäke, jonne on ihmisiä kuollut. Kyllä henget pysyvät paikoillaan, siinä ei paljon huonekalujen polttaminen tai uusien talojen rakentaminen auta.
[/quote]
Ok. En ole koskaan kuullut tuosta kolmoismurhasta kuin vasta nyt. Ilmeisesti tekijääkään ei olla saatu kiinni? Kirkkonummella asuvana vaan ei haluaisi asua tuollaisen tekopaikan naapurissa, onneksi onkin sentään hieman kauempana omasta kodistani.
[/quote]
Mä en kans kyllä ikinä haluaisi asua kämpässä jossa on tehty henkirikos, tai edes naapurissa. Karmiva ajatus. Oon joskus miettinyt että kuka hemmetti osti esim. Ulvilan murhatalon. Luulis että tollasesta jää jotain "jälkiä", huonoa energiaa tms, asuntoon.
Juu, kaikki tänä iltana Vesalan bussipysäkille manaamaan ja kiljumaan: takaisin valoon, takaisin valoon....
Toisaalta, Itä-Helsingissä nyt on totuttu näkemään paljon oudompiakin hommia.
Mulla olis tässä uudehkot tyttöjen sandaalit. Otanko mukaan, jos ne olis vaikka haamutyölle sopivat?
Ja kuinka olis mammat, viedäänkö tyttöraasu vaikka Mäkkäriin - minä maksan. Nälissäänhän tuo kaiketi jo on, vuosikymmeniä parka syömättä.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 15:39"]
Ei. Vainajahenget ovat aina riivaajahenkiä ja pyytävät sitten mitä tahansa, niiden kanssa asioiminen on ihmiseltä vakavasti kieletty. Jokainen tietenkin valitsee itse, mutta silloin ihminen lähtee lyömään kättä itse saatanan kanssa, jossa ei muuta olekkaan, kuin murhaa ja kauhua.
[/quote]
Ja nyt toivoisin että lopetat propagandan levittämisen ja vähän äkkiä. Kuolleet jumiin jääneet sielut ovat avuttomia ihmis- tai eläinhenkiä jotka eivät löydä sinne minne niiden pitäisi mennä. Niiden auttamisella ei ole saatanan kanssa pätkän vertaa tekemistä, niiden auttaminen on sama kuin auttaisi eksyneen lapsen äitinsä luo. Siinä ei ole mitään pahaa, ja vielä tärkeämpää, siinä ei ole mitään pelättävää.
Ihmisen sielu voi jäädä jumiin kolmesta eri syystä, nämä kolme syytä voivat esiintyä yhdessä tai erikseen;
1. Ihminen ei usko kuolemanjälkeiseen elämään tai edes sen mahdollisuuteen. Näin ollen kuoltuaan hän on välitilassa totaalisen hukassa, eikä löydä pois, koska ei osaa vapauttaa itseään eteenpäin.
2. Ihminen kuolee erittäin traumaattisesti. Tällöin kuoleman kokemus on niin hirvittävä että sielu ei saa rauhaa, vaan traumoissaan vaeltelee ympäriinsä, eikä löydä valoa.
3. Ihmisellä on jäänyt jokin asia todella pahasti kesken, jolloin samasta syystä kuin kohdassa 2 sielu ei löydä pois.
Minä olen menettänyt 2 lähiperheen jäsentä, mitä tapahtui heidän kuolemansa hetkellä ja sen jälkeen on saanut minut vakuuttuneeksi siitä että ihmisillä ja suurimmalla osalla eläimistäkin on sielu, joka ruumiin kuollessa vapautuu.
Toinen näistä tuli kuollessaan moikkaamaan minua (toiselle puolelle maapalloa itse asiassa), heräsin yöllä siihen että nyt tehdään lähtöä. Sitten kun sain puhelun, osasin kertoa jo valmiiksi toiseen päähän mikä oli kuolinaika. Sanoin hänelle; "olet vapaa, olet voimakas kotka joka lentää uljaana sinisellä taivaalla, aina vaan ylemmäs ja ylemmäs, lennä kohti valoa, hyvää matkaa ja vie tutuille terveisiä."
Heti sen jälkeen tunsin todella järisyttävän tunteen (ei sitä voi kuvailla, mutta sen tietää kun sen tuntee), jota seurasi täydellinen tyhjyys, rauhallisuus, saamattomuus ja voimattomuus. Istuin sängyn laidalla varmaan seuraavat puoli tuntia kuin aivokuollut idiootti, seuraavat 1-2 päivää meni siihen että aloin saada normaalit energiani takaisin. En tuntenut edes surua, se hetki kun rakastamani sielu tuli luokseni ja lähti selvästi eteenpäin oli jotain vain mitä ei voi kuvailla. Muistelen häntä lämmöllä, kunnioitan muistoa, mutta ikävän tunnetta ei jäänyt, hän lähti eteenpäin ja olen erittäin onnellinen siitä että hän pääsi perille.
Tässä on selvä ero toiseen menehtyneeseen läheiseeni, hänestä näkyy vieläkin merkkejä aika ajoin, tästä kuvailemastani tapauksesta taas ei pihaustakaan sen jälkeen kun hän jatkoi matkaa. Tämä "tänne jäänyt" läheiseni oli vahva "kuoleman jälkeen ei ole mitään muuta kuin ikuinen uneton uni" -tapaus, eli listallani kohta 1, joka taitaa olla aika vaikea pelastaa.
Mutta siis, kummituksia ja demoneita kuten kauhuleffoissa en ole koskaan kokenut, enkä tiedä ketään joka olisi. Sen sijaan ihmisen sielu on todellinen asia, ja se lähtee matkalle kuoleman jälkeen. Meidän tehtävä on auttaa niitä jotka eivät löydä perille. Maailmassa on järkyttävä määrä sieluja jotka eivät ole päässeet perille, yhtään lisää ei ole tarpeen jättää.
Myöskään yhtään tapausta en tiedä jossa kuolleen sielu olisi jotenkin satuttanut elävää ihmistä, eivät ne pahaa tee. Surettaa kun miettii tätäkin nuorta tyttöä jonka ap on nähnyt pysäkillä (olettaen siis että on tosikertomus, ei ole lääkekäyttöä eikä mt-ongelmia taustalla, jne), pieni lapsi täysin hukassa oudossa paikassa jota ei ymmärrä. Hyvänen aika sentään jos vaan on mitään mahdollisuuksia auttaa häntä, niin auta, älä missään nimessä pelkää sillä ei ole mitään pelättävää.
Ja vielä jos saan sanoa jotain tälle kirjoittajalle jolle vastasin, niin selvästi kauhuleffoilla ja raamatun pelotteluilla meille halutaan kertoa että kuolemaa pitää pelätä, ja kuolleita pitää juosta karkuun. Sitä vaan voi kysellä että miksi näin? Miksi emme saisi auttaa kuolleita veljiä ja siskoja valoon? Kenen intresseissä on pitää kuolleita sieluja vankina täällä? -Niinpä.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:06"].... ja nyt paikalle pelmahti viimeisimmistä vastauksista päätellen joku hysteerikko mt-ongelmainen, jolla menee yöunet ja kuppi totaalisesti nurin pelkästä ajatuksesta, että tällainen voisikin olla mahdollista :D Miksi muuten noin raivokas ja aggressiivinen suhtautuminen? :D Kovasti syyttelet muita häiriintyneiksi, mutta mitäs jos kurkistaisit peiliin? Hyvällä tsägällä sieltä kurkkaa sun takaa joku kiva haamutyttö =)
[/quote] Olen häiriintynyt koska en näe harhoja? Vai niin. Enkä ole agressiivinen, kaivapa se viesti esiin missä koet minut agressiiviseksi. Ja oikei hysteerikko ja mt-ongelmainen olen, kub en kummituksia näe! :D
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:06"]
[/quote]
Näinpä. Mistä noin raivoisa kieltäminen kertoo? Helvetinmoisesta pelosta.
[/quote] Mikä raivoisa? Itsehän te täällä raivokkaasti väitätte ja suorastaan PAKOTATTE muut uskomaam siihen mihin te uskotte. Ja ei, en pelkää ollenkaan. Taas yrität tehdä muista jotain mitä eivät ole.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:45"]
Valitettavasti ei ole provo ja en tiedä, onko suvussani ketään, joka ois konut vastaavaa. En ole ainakaan kuullut. ap
[/quote]
Monet kieltää asian, eivätkä kerro kenellekään sen pelossa, että heidät leimataan sekopäiksi. On itselleen helpompi olla uskomatta ja unohtaa. Ehkä silloin tällöin asia palaa mieleen ja sitten se työnnetään uudestaan syrjään. Jos päätät kieltää näkemäsi, se on ihan sinun oma asiasi, mutta se ei välttämättä saa asiaa menemään pois. Yhden tilanteen jälkeen voi tulla toinen. Tai sitten olla tulemattakin. Voi olla, että tämä oli ainoa kerta, kun näit haamun. Et ole pysähtynyt ajattelemaan kuolemaa, siksi kaikki ahdistus voi iskeä kerralla. Kieltämisen taustalla voi olla pelko kuolemasta ja siitä, mitä itselleen tapahtuu.
Tämä voi kuulostaa uskomattomalta, mutta sinulle itsellesi voisi olla jopa helpompi, jos saisit käsiteltyä sitä ja hyväksyisit sen, jollain tasolla. Jos luet jotain aiheesta, saatat samalla huomata, ettet ole ainoa, etkä ole yksin. Monella muullaki on samanlaisia kokemuksia, mutta vaikka se ei ole valtavirralle tyypillistä, se ei tarkoita, ettei se olisi mahdollista. Paljonhan siinä on purskeltavaa, eikä kukaan lopulta tiedä varmuudeksi, mitä kuolema jälkeen voi tapahtua.
Vaikka hyväksyisit asian, ei sinun tarvitse lähteä seuraamaan mitään tietä, että sinusta tulee "haamuhengiläinen", joka saattaa välitilaan eksyneitä valoon. Sinulla on vapaus ja oikeus valita. Olen onnellinen, että voin nähdä ja kuulla asioita, joita muut eivät huomaa. Toisaalta välillä tunnen olevani hyvinkin yksin, sillä kovinkaan monelle asiasta vain ei voi puhua. En ole koskaan pelänyt aaveita ja koen tämän asian osaksi itseäni.
Kokemassasi ei ole mitään pelättävää, vaikka se tuntuisi nyt oudolta ja ahdistavalta. Erilaisuus pelottaa monessakin mielessä.
[/quote] Suosttelen kaikkia ihmisiä unohtamaan asian, kyllä minäkin mt-ongelmani kieltäisin.