Työkaveri mollaa. Mikä avuksi?
Mun ratkaisut aina vääriä. Ajaa läpi aina omat ratkaisunsa. Vastaan asiakkaalle väärin.
Mollaa mun vaatetusta. "Käytät aina sinisiä vaatteita", "miks et ikinä käytä koruja? Voisin myydä sulle jotain", miks et laita tukkaasi niin ja näin? Jne jne esimerkkejä on vaikka kuinka.
Mitä pitäisi tehdä? Pelottaa joka aamu mennä töihin kun ei tiedä mitä se laukoo suustaan.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 12:30"]
Aika hämmentävä kilpailuasenne teilläkin on, ap, 9 ja 14. Mitä väliä jos joku on parempi jossain tai haluaa osoittaa paremmuuttaan? Varmaan tekin oisitte olleet hyviä jossain eikä toisen oleminen ois ollut teitä pois?
[/quote]
Palaanpa vanhaan (nro 9 ) tekstiini. Juu ei muiden paremmuus ole minulta pois. Tiedän, etten oikein sovellu alalle, osittain sen vuoksi, että kärsin jonkinmoisesta keskittymishäiriöstä. Tämä minua kiusannut tyyppi taas on loistava töissään. Pulmaa ilmeni siten, että tämä työkaveri dissasi minua hiljaisesti kiusaten parin vuoden ajan eri tavoilla. Osoitteli kaikki puutteeni töissäni mitkä vaan löysi. Eihän sellaista kukaan pidemmän päälle kestä. Hän tietää että olen häntä paremmin onnistunut muissa elämän asioissa ja ilmeisesti tämä oli se häntä häiritsevä tekijä. Hän kun on pikkukylältä kotoisin ja siellä hänen perheensä ovat jonkinmoisia silmää tekeviä, perheen isä kun on jossain luottamustoimessa.
Enkä todellakaan retostellut tällä muulla elämälläni. Mutta kyllähän tämä likka pakostikin huomasi, kun olin ajanut töihin ökyautolla, vaikken siitä koskaan puhunutkaan. Tai esim jos matkailin, niin kyllä se matkakohde piti jossain välissä sanoa. Jos minulla oli uusi laukku takki tms, niin en ikinä niistä puhunut. Koska minusta omilla tavaroilla retostelu on vaan niin tympeää. Pidän kuitenkin oikeutenani käyttää näitä keskimääräistä kalliimpia kamppeita, koska perhellämme on niihin varaa. Tämä ei kuitenkaan oikeuta muita kiusaamaan mua! Ilmeisesti kiusaamisen takana oli asenne "koska se on hyväosainen, niin ei se ainakaan ansaitse mitään lisää, edes ystävällistä käytöstä minulta".
/9
Se on kateellinen, sillä on huono itsetunto tai se muuten vaan kokee sinut uhkaksi niin se sitten aukoo päätään tuolla tavalla. Itselle tuli työpaikkaan just samanlainen nyylä jonka kanssa parhaaksi taktiikaksi on osoittautunut ignorointi. Eli kun se heittää taas jotain typerää kommenttia niin ei sano siihen mitään.
Toteat vain että sinua ei hänen mielipiteensä kiinnosta vähääkään.
Vaikkapa näin: "Jaa? Laita sinä tukkasi miten haluat." tai "Toimi kuten parhaaksi näet, niin minäkin teen"
Ei tuo oo mollaamista, dominoivan ihmisen päänaukomista vaan. Älä ota itseesi, ei tuommosesta tarvitse hermostua, ei edes tarvitse juuri noteerata.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:40"]
Se on kateellinen, sillä on huono itsetunto tai se muuten vaan kokee sinut uhkaksi niin se sitten aukoo päätään tuolla tavalla. Itselle tuli työpaikkaan just samanlainen nyylä jonka kanssa parhaaksi taktiikaksi on osoittautunut ignorointi. Eli kun se heittää taas jotain typerää kommenttia niin ei sano siihen mitään.
[/quote]
Näinhän mä tekisinkin, mutku se on hyvä töissä ja mä huono -> joudun kysyyn apuja häneltä. Mutta onneksi tilanne siis parani, mutta tosi ikävä se oli. Hänellä oli/on antipatioita mua kohtaan. Aina olin hänelle ystävällinen, koska mun motto on se, että hyvällä saa hyvää aikaan. Mut eipä päteny tän likan kohdalla..... Joillekin vaan pitää näyttää, että mulle et törttöile tai törttöilen takaisin.....
/9
Heippa taas,täällä 9. Tämä kiusaajalikkani on ollut vajaan vuoden äippälomilla ja palaa heti töihin sen loputtua. Hahaa, tämä likka pelkää ilmeisestiniin paljon sitä, että joku töissä "ajaa" hänen ohitseen osaamisessa, ettei uskalla jäädä vielä kotihoidontuelle. Tai sitten velat painaa päälle. Tai kotiäitiys ei maistunut.
Olen tässä vuoden mittaan ihmetellyt hänen osaltaan sitä, että kuinka epäsosiaalinen hän oikein on, kun ei osallistu mihinkään työmaan illanviettoihin tai juhliin. Mielenkiinnolla odotan, kuinka paljon hän nyt tulevaisuudessa tekee ylitöitä, kun on vauva päiväkodissa. Tai onnistuuko häneltä edelleen aamulla ekana sorvin ääreen ehtiminen tai loputon leipominen töihin. Luulisi, että hänenkin työntekoaan/jaksamistaan tuo vauva vähän rajoittaa. Hauskaa myös nähdä, että onko hän edelleen yhtä hoikka kuin ennen raskauttaan. Hänhän onnistui laihduttamaan noin 10 kg pullukasta hoikaksi juuri ennen raskaaksi tuloaan :)
28: Lopeta jo se likoittelu ja toisen asioista vatvominen. Olet itse tämän naisen kiusaaja nyt, etkö näe?
Aika paljon sä 9 jaksat höpistä vaikka olevinaan ei oo mitään ongelmaa. Piti oikein nostaa tää aloitus että pääset höpisemään tästä tytöstä.
Olisko sulla pieni pakkomielle?
Kyllä on kaikenlaisia viiripäitä olemassa. Nytkin tää yksi on nostanut vuosia vanhan aloituksen, että saa haukkua jotain kaikille muille tuntematonta tyyppiä netissä. Ja kokee että tämä kyseinen henkilö on häntä joskus kiusannut, vaikka kommenteistaan päätellen on itse ollut se kiusaaja. Kuka täysipäinen edes hautoo jotain tämän kaltaisia aloituksia vuosikausia?? Voi luoja. Onneksi omassa lähipiirissä ei ole noin katkeria ja pahansuopia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 12:30"]
Aika hämmentävä kilpailuasenne teilläkin on, ap, 9 ja 14. Mitä väliä jos joku on parempi jossain tai haluaa osoittaa paremmuuttaan? Varmaan tekin oisitte olleet hyviä jossain eikä toisen oleminen ois ollut teitä pois?
Palaanpa vanhaan (nro 9 ) tekstiini. Juu ei muiden paremmuus ole minulta pois. Tiedän, etten oikein sovellu alalle, osittain sen vuoksi, että kärsin jonkinmoisesta keskittymishäiriöstä. Tämä minua kiusannut tyyppi taas on loistava töissään. Pulmaa ilmeni siten, että tämä työkaveri dissasi minua hiljaisesti kiusaten parin vuoden ajan eri tavoilla. Osoitteli kaikki puutteeni töissäni mitkä vaan löysi. Eihän sellaista kukaan pidemmän päälle kestä. Hän tietää että olen häntä paremmin onnistunut muissa elämän asioissa ja ilmeisesti tämä oli se häntä häiritsevä tekijä. Hän kun on pikkukylältä kotoisin ja siellä hänen perheensä ovat jonkinmoisia silmää tekeviä, perheen isä kun on jossain luottamustoimessa.
Enkä todellakaan retostellut tällä muulla elämälläni. Mutta kyllähän tämä likka pakostikin huomasi, kun olin ajanut töihin ökyautolla, vaikken siitä koskaan puhunutkaan. Tai esim jos matkailin, niin kyllä se matkakohde piti jossain välissä sanoa. Jos minulla oli uusi laukku takki tms, niin en ikinä niistä puhunut. Koska minusta omilla tavaroilla retostelu on vaan niin tympeää. Pidän kuitenkin oikeutenani käyttää näitä keskimääräistä kalliimpia kamppeita, koska perhellämme on niihin varaa. Tämä ei kuitenkaan oikeuta muita kiusaamaan mua! Ilmeisesti kiusaamisen takana oli asenne "koska se on hyväosainen, niin ei se ainakaan ansaitse mitään lisää, edes ystävällistä käytöstä minulta".
/9
Pakko tähän nyt kommentoida että voisikohan tosiaan olla että ihminen ei vain pitänyt ja huomautti aiheesta työasioista. Sen verran omahyväisesti viesteissäsi puhut itsestäsi ja tästä pikkukaupungin luuserilikasta.
Blogikommentointi rantautuu työpaikoille.