Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UNIHALVAUS? Rasittavaa..

Vierailija
14.10.2014 |

Olen kärsinyt uniongelmista jo pitkään. Nukahtaminen on ongelmana. On alkanut ihmetyttää asia mikä toistuu: Juuri kun olen saamassa unen päästä kiinni, kuuluu selvä napsahdus ja valot syttyy huoneeseen! (eli silmiini osuu luomien läpi valo heti napsahduksen jälkeen silmäni ollessa kiinni) ja kun avaan silmäni eli olenkin hereillä, kuin tämä napsahdus herättäisi, onkin pimeää. MIKSI? Tämä toistuu usein. Kuten nytkin ja keksinkin tänne asiasta kirjoittaa. Mietityttää... Onko kellään samaa?? Näen usein myös painajaisia.

Olen ison perheen äiti

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle unohtuvat tulee stressin sivuoireena, jolloin alla on yleensä pari huonosti nukuttua yötä. Kohtaus tulee aina silloin kun olen nukahtamassa. Menetän täysin liikuntakykyni, yritän huutaa ja heiluttaa edes kättä, mutta en onnistu. Tätä kestää 10-15 sekuntia. Tämän jälkeen on minunkin noustava kokonaan ylös, muutoin kohtaus uusiutuu. Ärsyttävä vaiva.

Vierailija
22/34 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtuvat=unihalvaus. T. 28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

Vierailija
24/34 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

Vierailija
25/34 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele vaikka olis joku unihalvauksen tyyppinen juttu. Mulla on tullu niitä monenlaisia nukuin sitten kylellään selällään tai mahalteen. Yks yö kun suljin silmät ja olin nukahtamassa näin "pimeydessä" kasvot ja kun avasin silmät nii ei mitään, sit käänsin kyljelleen ja koitin nukahtaa niin tuli unihalvaus ja oli vähän creepy.

Vierailija
26/34 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä en tiedä. Ite nään tavallisia valveunia meditoidessa ja pystyn silloin liikkumaan, jos tahdon. Silloinkin voin itse hallita mitä nään. Tuo unihalvaus on mun mielestä ihan jotain muuta. 

Kertokaa kokemuksianne!

Vierailija
27/34 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lucid/selkounet eivät liity unihalvaukseen muuten kuin ehkä siinä, että selkouneksijoilla on usein myös unihalvauskokemuksia. Unihalvauksessa ihminen on hereillä, mutta voi nähdä tai kuulla hallusinaatioita, eikä pysty liikkumaan tai puhumaan. Selkounessa tietää olevansa unessa, unta voi ohjata ja siitä.voi herätä halutessaan.

Vierailija
28/34 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/34 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin juuri viimeyönä "ensimmäisen" unihalvauksen. Syötin vauvan neljältä yöllä ja menin takas nukkumaan. Päässä alko eka hirvee humina ja sähköinen viskominen ees taas. Ajatukset pyöri päässä niin kovaa, että tunsin sen fyysisesti. Luulin että oon sekoomassa. Sit en pystynykkää enää liikkumaan. Kaikkeni yritin. Sitten alko hirvee koirien haukunta selän takana ja pakokauhu. Tiesin että joku on samassa huoneessa. En osaa sanoo, että kuinka kauan kesti. Heti loputtua, alkoi uusi, samalla kaavalla. Näin jälkeenpäin tosi mielenkiintosta ja en malttais oottaa ens yötä. Mutta kaikenkaikkiaan oli hirvee kokemus.

Vierailija
30/34 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hometta talossa.

Vierailija
31/34 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on aika uus talo. Miten se home liittyy unihalvaukseen? :0

Vierailija
32/34 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Lucid Dream "kärsimistä"?

Olen aina ajatellut että valveunet (Lucid Dreams) ovat jotain hienoa ja säväyttävää.

Vierailija
33/34 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaukset on mulle melkeinpä jokaöinen tuttava. Viime yönä, tai aamuyötä se taisi olla kun syötin vauvan neljän maissa ja sit takasin nukkumaan, vauva nukkuu välissämme. Tuli unihalvaus jossa kaksi mustaa hahmoa piikittää minun ja mieheni rintaan jotain ainetta, tunsin sen ahdistuksen rinnassa. Nousin unessa ylös ja yritin ravistella miestä hereille ja huusin sille, vauva oli edelleen välissämme hiljaa. Eihän se herännyt ja luulin oikeasti että huudan ja ravistelen vaikka olinkin unessa. Sitten heräsin. Ahdistavaa. Toissayönä juuri kun olin nukahtamaisillaan tuli unihalvaus. Näin että kaksi hahmoa kävelee vierekkäin miehen puolella sänkyä kohti, katsoin niitä ja tällä kertaa sanoin ääneen "mitä vittua" koska mies kuuli sen! Tässä oli tosi hämärästi sekottunut valve ja uni. Tosi usein on aiemminkin tullut näitä että näen jotain ja puhun kumminkin ääneen jotain. Yleensä nuo on harmittomia, joskus oon nähnyt jotain vaatteita roikkuvan katosta mutta nyt ne on muuttuneet ahdistaviksi. Luulen että tää liittyy vauvan syntymään ja siihen että pelkään että yöllä joku vie sen. Vauva nukkuu vieressämme. Unissani kun en voi sitä vahtia.

Vierailija
34/34 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valveunet ja unihalvaus on täysin eri asioita. Molemmista kokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan