Mulle Lidlissä käyminen tulee lopulta kalliimmaksi kuin lähikaupassa käyminen…
Arvatkaa miksi? No siksi että ostan sieltä aina kaikkia erikoisuuksia. Kaikkea uutta ja erilaista jota ei oo vielä maistanut, tai jotain mitä ei ole muualla ja joka oli hyvää. Lähikaupasta ostan aina edullisia perustarvikkeita. Monesti teen kauppalistan siitä mitä Lidlistä haen, mutta sitten päädyn taas ostamaan vaikka mitä lisäksi sen listan ulkopuolelta. Muilla samaa ongelmaa?
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 01:52"]
On linssit, pavut ja soijamaito ainakin ihan perusjuttuja.
[/quote]
ja myös hillosokeri ja gluteeniton leipä!
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 09:20"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 01:51"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 01:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 00:17"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 23:31"]
Mitä niin ihmeellistä tarvitsette, ettei sitä saa Lidlistä? Meidän perhe ostaa sieltä edullisia perustarvikkeita. Mitä ei saa Lidlistä, sitä ei tarvitse. Elämänsä voi sopeuttaa ihan hyvin Lidlin valikoimaan.
[/quote]
No, aika paljon perusjuttuja ei sieltä saa: linssejä (vihreitä, punaisia, ruskeita), papuja, riisimaitoa, kauramaitoa, soijamaitoa, suolattomia kasvisliemikuutioita, pan-suolaa, hillosokeria, tattarihiutaleita, puhdas-kauraa, gluteenitonta leipää on vain 1 laatu, psylliumia, ksantaania jne.
[/quote]
nämä perusjuttuja? just!
[/quote]
Öh, on nää mullekin perusjuttuja, esim linssejä syön joka viikko. En ole tuo ketä lainaisit, mutta mikä tuossa listassa muka on ei-perusjuttu?
[/quote]
Hae Siwasta sitten nuo, kun kerran on niin hyvät valikoimat kaikissa muissa lähikaupoissa. Joku järki oikeasti päähän, että tajuatte, ei tuon kokoluokan kauppaan voi mitenkään saada kaikkia erikoisruokavalioiden tuotteita sopimaan tai on tehtävä Prisman kokoinen Lidl + hinnat nousevat samalle tasolle. Eihän sinne ole pakko mennä ollenkaan, jos ei ole itsekuria olla ostamatta turhaa tai tietää jo etukäteen, ettei suurinta osaa tarvitsemistaan kuitenkaan löydä.
[/quote]
Mutta kun ei pavut ja linssit ja luomuliha ole mitään erikoisruokavalion tuotteita. Vaan ihan normaalissa arjessa kuluvia tuotteita. Kaikki eivät halua syödä tehotuotettua sikanautaa tai valmiita nakkeja. Eines ja roskaruokaperheelle Lidl onkin varmasti hyvä kauppa, mutta ei ihmiselle joka haluaa syödä terveellisesti ja eettisesti.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 01:45"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 23:31"]Mitä niin ihmeellistä tarvitsette, ettei sitä saa Lidlistä? Meidän perhe ostaa sieltä edullisia perustarvikkeita. Mitä ei saa Lidlistä, sitä ei tarvitse. Elämänsä voi sopeuttaa ihan hyvin Lidlin valikoimaan.
[/quote]
vähään aikaan ei ole tullut lidlissä käytyä, mutta viimeksi käydessä teki hirveästi mieli kinkku- tai janssoninkiusausta, mutta eipä saanut lidlistä kinkkusuikaleita eikä anjovisfileitä. Toki kinkun voisi itsekin leikata, mutta ei ollut hyllyssä edes siihen tarkoitukseen sopivaa "leipäkinkkua". Mieliteoksi jäi siis kiusaukset.
Lisäksi hiustenhoitotuotteita on hyvin minimaalisesti, ja ne vähätkään eivät minusta ole hyviä.
Meikkejä ja muita ihonhoitotuotteita on turha lidlistä etsiä, vaikka sieltä saakin ostettua kaikkea kumisaappaista ja uima-altaista aina paistinpannuihin ja teknisiin urheiluvaatteisiin.
Paljon muutakin olen lidlissä kaivannut, mutta niin harvoin siellä tulee käytyä ettei nyt muistu mieleen :)
[/quote]Huomaan, että käyt tosiaan harvoin. Kinkkua on montaa sorttia, ja taatusti parempaa laatua kuin mitkään muka-kinkku-suikaleet. Anjovistakin tietääkseni on, vaikka itse en sitä käytä. Lidlissä on kyllä ihonhoitoon ja hiustenhoitoon sopivia tuotteita, ja ketjun omat merkit hinta-laatu-suhteeltaan todella hyviä. Eipä siellä kuitenkaan kukaan pakota käymään. Itse teen huomattavasti enemmän heräteostoja hypermarketeissa; ketään koriin kaikenlaista mitä en todellakaan ollut aikonut ostaa saati välttämättä edes tarvitse. Aikaakin näissä tuppaa kulumaan. Lidlin heräteostot on joko kausituotteita, ale-ruokia/tuotteita tai esimerkiksi edullisia vaatteita lapselle. Oikeestaan en ole koskaan ostanut Lidlistä mitään turhaa vaikka olisin heräteostoksia tehnytkin.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 01:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 23:31"]Mitä niin ihmeellistä tarvitsette, ettei sitä saa Lidlistä? Meidän perhe ostaa sieltä edullisia perustarvikkeita. Mitä ei saa Lidlistä, sitä ei tarvitse. Elämänsä voi sopeuttaa ihan hyvin Lidlin valikoimaan. [/quote] vähään aikaan ei ole tullut lidlissä käytyä, mutta viimeksi käydessä teki hirveästi mieli kinkku- tai janssoninkiusausta, mutta eipä saanut lidlistä kinkkusuikaleita eikä anjovisfileitä. Toki kinkun voisi itsekin leikata, mutta ei ollut hyllyssä edes siihen tarkoitukseen sopivaa "leipäkinkkua". Mieliteoksi jäi siis kiusaukset. Lisäksi hiustenhoitotuotteita on hyvin minimaalisesti, ja ne vähätkään eivät minusta ole hyviä. Meikkejä ja muita ihonhoitotuotteita on turha lidlistä etsiä, vaikka sieltä saakin ostettua kaikkea kumisaappaista ja uima-altaista aina paistinpannuihin ja teknisiin urheiluvaatteisiin. Paljon muutakin olen lidlissä kaivannut, mutta niin harvoin siellä tulee käytyä ettei nyt muistu mieleen :)
[/quote]
Ei sitten oikea kinkku kelvannut, piti olla jotain kinkuntapaista?
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 01:20"]Psyllium ja ksantaani kuulostaa silä että ne todetaan tulevaisuudessa syöpää aiheuttavaksi....
[/quote]
Sanot sinä ja käytät tod.näköisesti itse sokeria ja alkoholia viikoittain. Ihan vaan terveyttä edistämään. :)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 01:41"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 00:17"]
Mitä niin ihmeellistä tarvitsette, ettei sitä saa Lidlistä? Meidän perhe ostaa sieltä edullisia perustarvikkeita. Mitä ei saa Lidlistä, sitä ei tarvitse. Elämänsä voi sopeuttaa ihan hyvin Lidlin valikoimaan.
[/quote]
No, aika paljon perusjuttuja ei sieltä saa: linssejä (vihreitä, punaisia, ruskeita), papuja, riisimaitoa, kauramaitoa, soijamaitoa, suolattomia kasvisliemikuutioita, pan-suolaa, hillosokeria, tattarihiutaleita, puhdas-kauraa, gluteenitonta leipää on vain 1 laatu, psylliumia, ksantaania jne.
[/quote]
nämä perusjuttuja? just!
[/quote]
Kasvissyöjälle ainakin.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 04:26"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 01:20"]Psyllium ja ksantaani kuulostaa silä että ne todetaan tulevaisuudessa syöpää aiheuttavaksi.... [/quote] Sanot sinä ja käytät tod.näköisesti itse sokeria ja alkoholia viikoittain. Ihan vaan terveyttä edistämään. :)
[/quote]
En käytä alkoholia ikinä
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 00:20"]Joo soijamaito katosi lidlistä noin kolme viikkoa sitten
[/quote].
Itsekin olen huomannut saman. Pelkään pahoin, että maapähkinävoi on kokenut saman kohtalon!
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 01:48"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 01:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 23:31"]Mitä niin ihmeellistä tarvitsette, ettei sitä saa Lidlistä? Meidän perhe ostaa sieltä edullisia perustarvikkeita. Mitä ei saa Lidlistä, sitä ei tarvitse. Elämänsä voi sopeuttaa ihan hyvin Lidlin valikoimaan. [/quote] vähään aikaan ei ole tullut lidlissä käytyä, mutta viimeksi käydessä teki hirveästi mieli kinkku- tai janssoninkiusausta, mutta eipä saanut lidlistä kinkkusuikaleita eikä anjovisfileitä. Toki kinkun voisi itsekin leikata, mutta ei ollut hyllyssä edes siihen tarkoitukseen sopivaa "leipäkinkkua". Mieliteoksi jäi siis kiusaukset. Lisäksi hiustenhoitotuotteita on hyvin minimaalisesti, ja ne vähätkään eivät minusta ole hyviä. Meikkejä ja muita ihonhoitotuotteita on turha lidlistä etsiä, vaikka sieltä saakin ostettua kaikkea kumisaappaista ja uima-altaista aina paistinpannuihin ja teknisiin urheiluvaatteisiin. Paljon muutakin olen lidlissä kaivannut, mutta niin harvoin siellä tulee käytyä ettei nyt muistu mieleen :)
[/quote]
Oikeasti? Muistaisin kyllä ostaneeni sellaista "palakinkkua", jotain saunapalvia josta leikataan itse suikaleita. Samoin on anjovisfileitä ollut siellä tonnikalapurkkien vieressä joskus, mutta voi olla ettei ole enää valikoimassa, on tovi kun itse ostin viimeksi.
[/quote]
Mä olen ainakin löytänyt Lidlistä palvikinkkua palana jonka hernekeittoon paloittelin.
Mulla on lähikauppaan 400 metriä. Ei lidlinkään pitkä matka ole, mutta mulla lähikauppa tulee Prismaakin halvemmaksi. Kun lähikaupassa ei ole alessa mitään, mitä ei tarvitse. Prismasta saattaa lähteä mukaan joku vaatekin, mitä ei oikeastaan tarvitse.
Lidlistä tulee myös ostettua herkkuja, koska ne on edullisia. Lähikaupassa ei ole karkit ikinä tarjouksessa, joten ei tule ostettua. Lähikaupassa on alennuksessa lähinnä peruselintarvikkeita ja teen pitkälti ruokalistani niiden mukaan. Myös einesvalikoima siellä on aika huono. Lähikauppoina minulla on Sale ja pieni K-kauppa, jotka ovat yhtä pitkän matkan päässä. Vähän isompi K-market on työpaikan vieressä ja siinä on usein hyviä tarjouksia, mutta siinäkin on aika vähän muuta kuin elintarvikkeita.
Käyn Lidlissä koska sieltä saa joitain asioita halvemmalla mutta aina joutuu kuitenkin menemään toiseenkin kauppaan koska lidlissä ei ole kaikkea, Myöskin se ärsyttää että tarjoustavaroita ei ole ikinä hyllyssä riittävästi. Esim litran jugurtit, en saa koskaan mukaani haluamani määrää. En käy kaupassa kun kerran-kaksi kuukaudessa ja se tarkoittaa että pitäis saada riittävä määrä kerralla mukaan.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 06:04"]
Käyn Lidlissä koska sieltä saa joitain asioita halvemmalla mutta aina joutuu kuitenkin menemään toiseenkin kauppaan koska lidlissä ei ole kaikkea, Myöskin se ärsyttää että tarjoustavaroita ei ole ikinä hyllyssä riittävästi. Esim litran jugurtit, en saa koskaan mukaani haluamani määrää. En käy kaupassa kun kerran-kaksi kuukaudessa ja se tarkoittaa että pitäis saada riittävä määrä kerralla mukaan.
[/quote]
Osta kreikkalaista jugurttia kilon ämpärissä. Kunnon kamaa, ei tarvitse syödä paljon, joten vähempikin purkkimäärä riittää.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 05:16"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 00:20"]Joo soijamaito katosi lidlistä noin kolme viikkoa sitten [/quote]. Itsekin olen huomannut saman. Pelkään pahoin, että maapähkinävoi on kokenut saman kohtalon!
[/quote]
Jos näin on niin tosi harmi. Huomasin kyllä viime viikolla Lidlissä käydessäni tyhjän paikan maapähkinävoin kohdalla (luulin että oli vaan tilapäisesti loppu), kahden sorttista suklaasokerimömmöpurkkia komeili kyllä hyllyssä. Soijamaidon menetys harmittaa myös.. Vegaanille Lidl on melko ankea paikka, lukuunottamatta ehkä hevi- ja pähkinäosastoa.
Mä en koskaan saa Lidlin tarjoustuotteita, ne on aina loppunut. Pitäisi ilmeisesti käydä heti aamulla, kun kauppa aukeaa, mutta kun silloin pitää olla jo töissä :( Harmittaa, koska on aika ihania tarjouksia useimmiten.
Psylliun, ksantaani ja puhdaskaura on keliaakikon ja vilja-allergisen perusjuttuja, joita saa ihan tavallisista kaupoista. Kaksi ekaa tuovat leipätaikinaan sitkoa, joka gluteenittomista leivistä muuten puuttuu. Puhdaskaura on tavallisia kaurapuurohiutaleita, joissa ei ole jäämiä muista viljoista.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 06:16"]Mä en koskaan saa Lidlin tarjoustuotteita, ne on aina loppunut. Pitäisi ilmeisesti käydä heti aamulla, kun kauppa aukeaa, mutta kun silloin pitää olla jo töissä :( Harmittaa, koska on aika ihania tarjouksia useimmiten.
[/quote]
Ne on usein loppuneet jo alle tunti siitä, kun kauppa on auennut. Itse pääsen kotiäitinä aamulla käymään.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 06:24"]
Psylliun, ksantaani ja puhdaskaura on keliaakikon ja vilja-allergisen perusjuttuja, joita saa ihan tavallisista kaupoista. Kaksi ekaa tuovat leipätaikinaan sitkoa, joka gluteenittomista leivistä muuten puuttuu. Puhdaskaura on tavallisia kaurapuurohiutaleita, joissa ei ole jäämiä muista viljoista.
[/quote]
Eikös tuo psyllium ole ihan luonnontuote? Ei kai se mikään lisäaine ole. Mulla vilja-allerginen poika ja olen havainnut tosi hyväksi leivonnassa. Sitähän muuten tulee tosi pieni määrä yhtä leivonnaista kohti. Itse olen ostanut sen luontaistuotekaupasta, sillä sieltä sitä ainakin saa. Muissa kaupoissa ei aina ole, isoissakaan ei joskus löydy.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 01:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 00:17"]
[/quote]
[/quote]
nämä perusjuttuja? just!
[/quote]
Niin no ruokavaliot ovat ihmisillä erilaiset ja silloin perusjutut myöskin eroaa. Ihan yhtälailla tuon listan alkupään tuotteet on minullekkin perusjuttuja kuin monelle esim nakit/makkarat/leikkeleet (jotka taas minulle ei ole perusjuttuja). Itsekkin olen kaivannut juuri palkokasveja ja sitten ihan perus maitotuotteita joiden raaka-ainelistassa ei olisi kaikkea turhaa tai epäilyttävää, ja joissa ei olisi liikaa rasvaa.
Olen saanut luottokorttilaskun pienennettyä 400 euroon joka aikaisemmin pyöri aina 1200 eurossa, ainoastaan vaihtamalla Lidliin.
On linssit, pavut ja soijamaito ainakin ihan perusjuttuja.