Mitä leluhittejä muistatte lapsuudestanne? Oliko teillä niitä?
Mä muistan ainakin omasta lapsuudesta
Trolls-hahmot
Squushit
eri firmojen logoilla päällystetyt jojot
tamagotchit
Baby Born- nuket
Kaalimaan kakarat
Nikko-autot
limanuljaskat ( ne, jotka jätti kivat jäljet osuessaan tapettiseinään )
Kinder-munien keräilyhahmot
Sylvanian Families- hahmot
taisi löytyä melkein kaikkia noita jossain vaiheessa...
Kommentit (303)
Muistaako kukaan ysärin lopulta semmoisia pehmo eläimiä jotka oli ponnarissa kiinni? Niillä oli pörröiset hännät ja hiustöyhtöt. Pepussa sivussa taisi olla kirjain s? Mulla on vieläkin kuusi jossain tallessa. Olen vuosia miettinyt niiden nimiä enkä millään muista
Mekano ja peltinen vene joka sai käyttövoimansa, olisiko put put moottori, siis lämiskän alla poltettiin tablettia.
Turtlesit, mutta itse sain vain jotain kopioita, joilla ei jäsenet liikkuneet ja väärät aseet olivat
Snoozem- pehmolelut
Erilaiset barbiet mm. Glitter Hair Barbie, Jewel Hair Mermaid, Cut & Style barbie...
Mulla oli myös joku apina, jonka mukana tuli ainakin "adoptiopaperit", banaani, jonka sai apinan suuhun tai vaihtoehtoisesti apinan sormen sai suuhun, kädet oli sellaiset, että apinan sai roikkumaan jostain sopivasta esineestä.
Vähän harvinaisemmista lautapeleistä muistuu mieleeni Prinsessapeli, jonka mukana tuli kruunu, kaulakoruja, korviksia ja sormuksia, joita puettiin ylle pelin edetessä.
Nämä 90-luvulla.
Rubikin kuutio. Nintendon Game & Watch elektroniikkapelit. Autorata.
Ne nallit oli kyl kovia,sitä nauhaa tunkettiin kivenkoloon,naula päälle,ja vasaraa :D
Olihan noita yllä mainittuja mutta ei meillä kun ei ollut rahaa niihin. Alkoholiin oli kyllä rahaa ja paljo!
Tuossa joku jo mainitsi Nintendon game&watch elekt.pelit.
Löytyy itseltä vieläkin muutama 80-luvun versio,2kpl yhden näytön mario,ja 1kpl Donkey kong 2-näytöllä(komian ruskea väri)
Kaalimaan kakara -nukke 80 luvulla. Sai adoptiopaperit ja vaihdettua nimen ( postissa tuli uudet paperit). Muistan että oli kallis.
Vierailija kirjoitti:
Rubikin kuutio. Nintendon Game & Watch elektroniikkapelit. Autorata.
Mulla ei ollut rubikin kuutiota, ja elektroniikkapelikin oli toisen merkkinen. Autorataakaan ei ollut.
Ensimmäinen kotitietokonekin oli eri merkkinen kuin muilla oleva valtamerkki Commodore 64.
Vanhemmat päätti että minun on oltava valtavirrasta poikkeava yksilö ja siitähän se syrjäytymiskierre sitten alkoikin...
Vierailija kirjoitti:
1983 jatkaa...
- Polly Pocketit (meikkipussin kokoinen muovinen simpukankuori, jonka sisällä oli miniatyyri-nukkekoti ja miniatyyri Polly-nukkeja)
- Vaippapöksyt (pienet muoviset vauvalelut joilla valkoiset maalatut vaipat. Veteen kastaessa vaippa muuttui vaaleanpunaiseksi tai vaaleansiniseksi)
- Mielialasormukset (halpissormus joka vaihtoi väriä mukamas tunteiden perusteella: "iih olen rakastunut")
- Muoviset Hama-helmet joita koottiin muovialustoihin ja silitettiin hauskoiksi tauluiksi
- Slime (Turtles-innoituksen mukana Turtles-limasta tuli suosittua)
Nuo vaippapöksyt!!!
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan ysärin lopulta semmoisia pehmo eläimiä jotka oli ponnarissa kiinni? Niillä oli pörröiset hännät ja hiustöyhtöt. Pepussa sivussa taisi olla kirjain s? Mulla on vieläkin kuusi jossain tallessa. Olen vuosia miettinyt niiden nimiä enkä millään muista
Ne on nimeltään Smunchies :D.
Tämä ei ole niinkään lelu, mutta Lasten Tenavakerho. Sieltä tuli muistaakseni aina muutaman kerran vuodessa paketti jossa oli kirjoja, askartelujuttuja, tehtäväkirjoja, pelejä, käsinukkeja yms. Olen syntynyt 80-luvun puolivälissä, ja muistan noiden pakettien lookin olleen jo silloin melkoisen retro. Käsinuket olivat uncanny valley-osastoa ja eräs ystäväni jopa pelkäsi niitä.
Osassa kirjoista oli valokuvakuvitus, ja kuvien ihmisillä oli 70-luvun henkiset vaatteet ruskean eri sävyissä. 😄
Pierulima/pierupurkki. Eli sellanen muovipurkki jossa oli jotain limaa jonne kun tunki sormet niin tuli kaikenlaisia pierusaundeja. Ainiin sit oli pierutyyny. Sellaset pikku paukut oli kans kova juttu. Valkosipulin näköisiä nyyttejä joita kun visko tarpeeks kovaa maahan ni ne pamahti.
Rubikin kuutio, Monopoli peli, elektroniikkapelit, Barbit, pojilla He-Man ukkelit
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset muoviset pikkueläinperheet, joilla oli kotina jokin "vanha esine", esim. avautuva kenkä tms. Joskus ysärin lopussa kai nämä olivat iso juttu tytöillä. Nimi ei jäänyt mieleen... Aivan minikokoisia olivat ne hahmot ja huonekalut.
Itse leikin paljon Barbeilla, Playmobileilla, My Little Ponyilla (Gen 4 muistaakseni), Lego Bellevilleillä, hevosleluilla (Grand Champion -hevoset?). Välillä trendikkääksi nousi jotain yksittäisiä juttuja, esim. magneettitassulliset pehmoeläinhahmot, jotka sai reppuun tai pulpettiin roikkumaan.
Olen syntynyt '90.
Teeny Weeny Families?
Furbyt, Tamagochit, pokemonkortit, GoGot oli iso hitti ja vieläkin ikävä kokoelmaa :D
He-man