Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä leluhittejä muistatte lapsuudestanne? Oliko teillä niitä?

Leluja ja krääsää
06.09.2021 |

Mä muistan ainakin omasta lapsuudesta

Trolls-hahmot
Squushit
eri firmojen logoilla päällystetyt jojot
tamagotchit
Baby Born- nuket
Kaalimaan kakarat
Nikko-autot
limanuljaskat ( ne, jotka jätti kivat jäljet osuessaan tapettiseinään )
Kinder-munien keräilyhahmot
Sylvanian Families- hahmot

taisi löytyä melkein kaikkia noita jossain vaiheessa...

Kommentit (303)

Vierailija
61/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-90 luku. Paperinuket, mylittlepony, nukkekodit, pehmolelut olivat suosittuja ja niissä oli täpäkkä täyte - sopi myös koneessa pestäväksi sekä ihana pehmeä pinta, pikkaraiset eli sylvanian families, lasten ja nuortenkirjat oli monenlaisia, sarjakuvat, pelit, legot (esimerkiksi ritarit ja linna), lelukoirat ja figuurit, miniatyyrihuonekalut ja esineet. Hyllystä tehtiin joskus nukkekoti, eri hyllyt olivat eri kerros talossa ja lattialla istuen leikkiminen onnistui. Matkamuistoja oli esimerkiksi simpukoita, kiviä yms. Oli superpalloja, jojot, tasapainolauta jossa oli joku pallo keskellä, hyrrä, hyppynaru, pallo, sulkapallo, tikka jne.

Ain niin superpallot eli supparit - ne oli iso hitti!

Vierailija
62/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-90-lukujen taitteessa Barbiet, My Little Ponyt, kisulit ja hauvelit, Fashion Star Fillies - hevoset, Penny's Pony Clubin pikkuhahmot, ne yhdet keijuhahmot, joiden nimeä en saa päähän, Enchanted Kingdom - hevoset (eli "lempihevoset"), Legot, puujunarata, He-Man-hahmot ja muut sotaukot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kengurukeppi 60-70 luvulla jos se leluksi lasketaan.

Vierailija
64/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin vuonna 1988 ja muistan Polly Pocketsit, my little ponyt, jojot, gogo-hahmot, Kinder-keräilyhahmot ja myöskin Disneyn piirretyistä tehdyt barbiet, jotka piti saada.

Vierailija
65/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ei tule muita hittejä mieleen kun matchboxin autorata. Siis sellanen keltanen, joka kiinnitettiin pöydän reunaan ja siinä oli yksi silmukka. Siitä sitten laskettiin matcboxin pikkuautoilla läpi. Elettiin 70-luvun alkua tuolloin.

Vierailija
66/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coca-cola jojo totta kai! Se oli se jojojen ensimmäinen buumi 70-luvulla. Aivan käsittämätön buumi tuolloin. Meillä kävi koulussakin jotain ulkomaisia jojotaitureita näyttämässä taitojaan. Paikallinen Centrum tavaratalo järjesti myös jojokilpailut, jonka voittaja sai kameran. Varmaan koko pikkukaupungin lapset oli tuolloin paikalla.

Vierailija
67/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näitä lukee, huomaa että aika isolla osalla näistä leluista on englanninkielinen nimi. Taitaa se angloamerikkalainen kulttuuri-imperialismi olla totta...

Vierailija
68/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukot, kannabis ja pillerit.

Olen siis nykypäivän lapsi.

Vierailija
69/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gogot, Furby, Polly Pocket, Bratz, Barbit. Nintendo Gameboy, Playstation II. Potkulaudat.

Vierailija
70/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Bratz ja My Scene-nuket. Oli muutama niitä itellä.

Vierailija
71/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli se "kampauspää". Oli ihana kunnes hiukset meni takkuun ja pikkuveljeni meikkasi sitä tusseilla 🙁

Mullakin oli tällainen. Toivoin sitä kovasti, mutta sitten kun sen sain, mukana tulleet meikit osoittautuivat huonolaatuisiksi, eivätkä ne tarttuneet nuken ”ihoon” kiinni lainkaan, vaan varisivat heti pois. Olin pettynyt.

Vierailija
72/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan monia jo aiemmin mainituista. Tuosta cokisjojosta (joka meilläkin oli) tuli mieleen myös 2000-luvun alkupuolen lyhyt diabolo-buumi, joka tapahtui ehkä enemmän poikien keskuudessa.

Vierailija
73/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut kaikkein eniten maailmassa Sindy-nuken jolla oli valkoinen pitsikoristeinen edvardiaaninen puku. Puvussa oli puhvihihat, kapea vyötärö ja laahus, ja nukella oli ruusukoristeinen hattu, kyyhkysen muotoiset valkoiset korvikset, sekä päivänvarjo. Halusin palavasti sellaisen nuken varmaan parin vuoden ajan, mutta äitini mielestä lapsille ei tullut ostaa leluja synttärien ja joulun ulkopuolella.

Ja kun sitten oli synttärit tai joulu, toivettani ei koskaan kuunneltu.

En ollut mikään tyytymätön ja ahne lapsi. Eniten asiassa varmaan harmitti se, että toiveeni ohitettiin. Lasten toiveita tulisi kuunnella. Yksi mieluisa ja toivottu lelu on paljon parempi kuin 10 lelua jotka ovat sinnepäin.

Vierailija
74/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Action Maneja jotain 5 erillaista

Turtleseja oli paljon

Prätkähiiret ja jokaisella oma prätkä =)

Siinähän ne tärkeimmät. Oli kyllä legojakin ja iso läjä pikku autoja mutta nuo kolme oli parhaimpia ikinä.

Vierailija
75/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luikero eli luikerteleva karvamato.

Vierailija
76/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirruslevyt.

Niiden avulla sai lahjattomampikin piirroksia aikaiseksi.

Vierailija
77/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monchichi

Kaalimaan kakarat

Pulskat My Little Ponyt

Vierailija
78/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut leluja.

Vierailija
79/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nallirullat ja nallipyssyt. Ensin oli nallinauhaa ja myöhemmin punainen, muovinen rinkula. Nauhaa paukuteltiin joskus ihan kivellä. Muistan ihanan nallinkäryn vieläkin.

se haju kyl on niin nostalginen :) 

Vierailija
80/303 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin muistan Twist-narun, jota itse asiassa tässä vastikään kaipailin kun mietin, miten kivaa olisi oman lapsen kanssa sitä hyppiä lapsen kasvaessa. Ei taida vaan sen enempää löytyä narua kuin niitä ohjeitakaan eri sarjoihin :/ Itse olin kyllä ihan kohtuullisen hyvä siinä pitkänä ja hoikkana, vaikka olenkin jäätävän kömpelö.

Tamagotchi minulla oli ja siitä halpaversio. Tutteja oli kaulassa, vanhat ihanat My little ponyt ja trollit <3 Baby Bornia en koskaan saanut, mutta sen sijaan sain Clever Cutien - sen puhuvan nuken, joka kyseli "Missä on puhelimeni/harjani/enmuistamikäseviimeinen oli? Saisinko puhelimeni jne?" Sitten ketutti, kun hukkasin just tuon, mitä en muista mikä se viimeinen oli ja aina se nukke pyysi juuri sitä, mikä puuttui :D Jäi kommunikointi hyvin vähäiseksi.

vm-89

Ei siihen mitään erikoista "twist narua" tarvitse. Käyt ostamassa ihan mistä tahansa neulontaliikkeestä ihan perus kuminauhaa semmoiset kuutisen metriä. Se venyy paljon, pituutta saa itse säätää, ei maksa paljoa ja kestää. Jos nyt ihan välttämättä sen haluat värjätä, niin sen varmasti pystyt tekemään ihan itsekin.

Voit leikkiä hänen kanssaan kahdestaan, kun laitat sen narun johonkin seinään kiinni, ja sitten itse pidät sitä vaikka jalkojen ympärillä. Lapsesi saa sitten hyppiä siinä ja kehitellä sarjat yhdessä sinun kanssa. Siinähän hypittiin välillä narujen yli, ja sitten narujen päälle jne. Ja uskoisin että siitä löytyy esimerkiksi Youtubesta ja ihan googlaamalla ohjeita sarjoihin. Tuollaiset sarjat tulee aika äkkiä takaisin muistiin kun niitä vain alkaa tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi