Mitä leluhittejä muistatte lapsuudestanne? Oliko teillä niitä?
Mä muistan ainakin omasta lapsuudesta
Trolls-hahmot
Squushit
eri firmojen logoilla päällystetyt jojot
tamagotchit
Baby Born- nuket
Kaalimaan kakarat
Nikko-autot
limanuljaskat ( ne, jotka jätti kivat jäljet osuessaan tapettiseinään )
Kinder-munien keräilyhahmot
Sylvanian Families- hahmot
taisi löytyä melkein kaikkia noita jossain vaiheessa...
Kommentit (303)
Pikkusiskolla on Teeny Weeny -leluja, minä taisin olla ikäni puolesta (s. -86) niistä ylikasvanut, mutta tykkäsin leikkiä siskon kanssa.
Teeny Weenyt. Pikkuisia eläinperheitä, joiden koteina oli esimerkiksi kenkä, kastelukannu tai ompelukone. Ihania :)
Pidin heppatyttönä kovasti myös My Beautiful Horses -hevosista.
Molempia löytyi neljän lapsen taloudesta aika paljon. Nämä joskus 90-luvun lopulla/2000-luvun alussa.
Syntynyt 1983
alle kouluikäisenä:
- Sylvanian families-eläinperheitä
- MyLittlePony poneja
- Legoja
- Nakke-lehtiä
- He-man lelut
alakoululaisena (1990 -> ):
- Barbieja
- Trolleja
- Kinder-yllätysten kilpikonnat :D
- Kooshit (kumiset narupallot kasvoilla)
- Supersoaker-vesipyssy
- Woosh-kangasfrisbie
- tutit joita käytettiin koruina yms
- Miniatyyri hajuvesipullot korunauhassa (muovinen simpukankuoren muotoinen pikkupullo jossa halpaa "hajuvettä")
- Muffini-tytöt (muffini joka käännettiin ympäri ja sisällä oli prinsessa)
- Ninja Turtlesit
Vierailija kirjoitti:
Märklin junarata ja junat!
Minulla on vieläkin ja toimii!
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko twistnaru (vai miten se kirjoitetaan?) leluksi? Sellainen oli kaikilla tytöillä jossain vaiheessa.
Ai vitsi, tämä oli hyvä!! Olin NIIN huono twistissä. Luokan lyhyin ja pulleroisin aina. Kaikki muut oli aina minua ainakin 20 cm pitempiä. Mutta niin vaan lyhyine jalkoineni taapersin mukana ja kompuroin aina twiatinauhoihin
1983 jatkaa...
- Polly Pocketit (meikkipussin kokoinen muovinen simpukankuori, jonka sisällä oli miniatyyri-nukkekoti ja miniatyyri Polly-nukkeja)
- Vaippapöksyt (pienet muoviset vauvalelut joilla valkoiset maalatut vaipat. Veteen kastaessa vaippa muuttui vaaleanpunaiseksi tai vaaleansiniseksi)
- Mielialasormukset (halpissormus joka vaihtoi väriä mukamas tunteiden perusteella: "iih olen rakastunut")
- Muoviset Hama-helmet joita koottiin muovialustoihin ja silitettiin hauskoiksi tauluiksi
- Slime (Turtles-innoituksen mukana Turtles-limasta tuli suosittua)
Vierailija kirjoitti:
Teeny Weenyt. Pikkuisia eläinperheitä, joiden koteina oli esimerkiksi kenkä, kastelukannu tai ompelukone. Ihania :)
Pidin heppatyttönä kovasti myös My Beautiful Horses -hevosista.
Molempia löytyi neljän lapsen taloudesta aika paljon. Nämä joskus 90-luvun lopulla/2000-luvun alussa.
Nämäkin muistan, tosin poikani lapsuudesta. Kenkätalo ainakin on vielä tallessakin keräämässäni lapsuusmuistoaarrelaatikossa.
Käpy lehmä,,, vähään tyydyttiin silloin,, kun minä nuori olin,,,
T. Sirkka-Liisa
Superpallot, markkinapallo vappuisin ja pari Jippo-lehden krääsää täälläkin. Purukumien tarrat, ja sitten sellainen muovinen lelu, jolla ammuttiin vinhasti pyöriviä propelleja ilmaan. Kamera, jolla katsottiin kuvakiekkoja. Sellainen iso värikäs vieteri, joka meni itsestään rappusia alas. Karvamato, jossa oli näkymätön siima. Esiteininä elektroniikkapeli jossa laskuvarjotikkumiehiä piti napata taivaalta veneeseen.
N-68
Nikko perustettiin Japanissa vuonna 1958. Radio-ohjatut tuotteet olivat Nikkon valikoimissa alusta alkaen.
Kaalimaan kakarat (Cabbage Patch Kids) on yhdysvaltalainen nukkesarja, jonka valmistus aloitettiin vuonna 1978.
Vuonna 1991 Baby Born, itkevä, syövä, pissaava nukke aloitti maailmanvalloituksen.
Benetton Barbie , Persikka Barbie, sit oli sellainen tummahipiäinen barbie, joka muusikko vissiin, sillä oli ihan piukat oranssit housut
Jonna-pampula
Lilliputit
Joku mainitsi aiemmin limanuljaskan, tarkoitatko vihreää Slimeä? Muistan tuon tuoksun vieläkin :)
Slinky, vietti joka vieri portaat alas.
Luuranko -avaimenperä markkinoilta, kasarilla, kaikilla oli ;)
Edelliseen korjaus; Slinky, vieteri…
Vierailija kirjoitti:
Benetton Barbie , Persikka Barbie, sit oli sellainen tummahipiäinen barbie, joka muusikko vissiin, sillä oli ihan piukat oranssit housut
Jonna-pampula
Lilliputit
Persikka Barbieta en ikinä saanut, mutta minulla oli joku sihteeri Barbie ja taisi olla juuri tuo tummaihoinen, siinä sarjassa oli muitakin.
Jonna-pampula oli niin hieno, harmiksi oli vähän liian lyhyet hiukset. Ei oikein päässyt oikeuksiin :)
Koeda-penaali, joka olikin sisältä nukkekoti. Toiselta puolelta aukesi talon piha ja toiselta puolelta sisätilat. Sen sai siis pystyyn niin, että kumpikin puoli oli samaan aikaan esillä. Värit lähinnä vaaleanpunaiset. Tämä joskus 80-luvun alkupuoliskolla ehkä.
Popples! Muistaako kukaan näitä kasarilta? Minulla oli pari:)
Trollit, Littlest pet shop, My little pony, Tamagotchi, Tutit(en tiiä mikä niiden oikee nimi oli, mut ne oli niitä muovisia tutteja kun oli yhteen aikaan suuri villitys), Kitty in my pocket, Puppy in my pocket, Pony in my pocket, Grand champions hevoset.
Kaikkia noista omistin.
90-luvun lapsi
Vierailija kirjoitti:
Koeda-penaali, joka olikin sisältä nukkekoti. Toiselta puolelta aukesi talon piha ja toiselta puolelta sisätilat. Sen sai siis pystyyn niin, että kumpikin puoli oli samaan aikaan esillä. Värit lähinnä vaaleanpunaiset. Tämä joskus 80-luvun alkupuoliskolla ehkä.
Joo, noilla aiemmin mainitsemillani lilliputeilla oli just tuollainen koti.
Olen 80-luvun lapsi ja muistan yhden hittilelun: Kaalimaan kakara. En saanut sellaista.