Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä leluhittejä muistatte lapsuudestanne? Oliko teillä niitä?

Leluja ja krääsää
06.09.2021 |

Mä muistan ainakin omasta lapsuudesta

Trolls-hahmot
Squushit
eri firmojen logoilla päällystetyt jojot
tamagotchit
Baby Born- nuket
Kaalimaan kakarat
Nikko-autot
limanuljaskat ( ne, jotka jätti kivat jäljet osuessaan tapettiseinään )
Kinder-munien keräilyhahmot
Sylvanian Families- hahmot

taisi löytyä melkein kaikkia noita jossain vaiheessa...

Kommentit (303)

Vierailija
21/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 80-luvun lapsi ja muistan yhden hittilelun: Kaalimaan kakara. En saanut sellaista.

Vierailija
22/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskolla on Teeny Weeny -leluja, minä taisin olla ikäni puolesta (s. -86) niistä ylikasvanut, mutta tykkäsin leikkiä siskon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeny Weenyt. Pikkuisia eläinperheitä, joiden koteina oli esimerkiksi kenkä, kastelukannu tai ompelukone. Ihania :)

Pidin heppatyttönä kovasti myös My Beautiful Horses -hevosista.

Molempia löytyi neljän lapsen taloudesta aika paljon. Nämä joskus 90-luvun lopulla/2000-luvun alussa.

Vierailija
24/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen vetävä bätmän...

Vierailija
25/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntynyt 1983

alle kouluikäisenä:

- Sylvanian families-eläinperheitä

- MyLittlePony poneja

- Legoja

- Nakke-lehtiä

- He-man lelut

alakoululaisena (1990 -> ):

- Barbieja

- Trolleja

- Kinder-yllätysten kilpikonnat :D

- Kooshit (kumiset narupallot kasvoilla)

- Supersoaker-vesipyssy

- Woosh-kangasfrisbie

- tutit joita käytettiin koruina yms

- Miniatyyri hajuvesipullot korunauhassa (muovinen simpukankuoren muotoinen pikkupullo jossa halpaa "hajuvettä")

- Muffini-tytöt (muffini joka käännettiin ympäri ja sisällä oli prinsessa)

- Ninja Turtlesit

Vierailija
26/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Märklin junarata ja junat!

Minulla on vieläkin ja toimii!

Vierailija
27/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko twistnaru (vai miten se kirjoitetaan?) leluksi? Sellainen oli kaikilla tytöillä jossain vaiheessa.

Ai vitsi, tämä oli hyvä!! Olin NIIN huono twistissä. Luokan lyhyin ja pulleroisin aina. Kaikki muut oli aina minua ainakin 20 cm pitempiä. Mutta niin vaan lyhyine jalkoineni taapersin mukana ja kompuroin aina twiatinauhoihin

Vierailija
28/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1983 jatkaa...

- Polly Pocketit (meikkipussin kokoinen muovinen simpukankuori, jonka sisällä oli miniatyyri-nukkekoti ja miniatyyri Polly-nukkeja)

- Vaippapöksyt (pienet muoviset vauvalelut joilla valkoiset maalatut vaipat. Veteen kastaessa vaippa muuttui vaaleanpunaiseksi tai vaaleansiniseksi)

- Mielialasormukset (halpissormus joka vaihtoi väriä mukamas tunteiden perusteella: "iih olen rakastunut")

- Muoviset Hama-helmet joita koottiin muovialustoihin ja silitettiin hauskoiksi tauluiksi

- Slime (Turtles-innoituksen mukana Turtles-limasta tuli suosittua)

Vierailija
29/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teeny Weenyt. Pikkuisia eläinperheitä, joiden koteina oli esimerkiksi kenkä, kastelukannu tai ompelukone. Ihania :)

Pidin heppatyttönä kovasti myös My Beautiful Horses -hevosista.

Molempia löytyi neljän lapsen taloudesta aika paljon. Nämä joskus 90-luvun lopulla/2000-luvun alussa.

Nämäkin muistan, tosin poikani lapsuudesta.  Kenkätalo  ainakin on vielä tallessakin keräämässäni lapsuusmuistoaarrelaatikossa. 

Vierailija
30/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpy lehmä,,, vähään tyydyttiin silloin,, kun minä nuori olin,,,

T. Sirkka-Liisa

Vierailija
31/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superpallot, markkinapallo vappuisin ja pari Jippo-lehden krääsää täälläkin. Purukumien tarrat, ja sitten sellainen muovinen lelu, jolla ammuttiin vinhasti pyöriviä propelleja ilmaan. Kamera, jolla katsottiin kuvakiekkoja. Sellainen iso värikäs vieteri, joka meni itsestään rappusia alas. Karvamato, jossa oli näkymätön siima. Esiteininä elektroniikkapeli jossa laskuvarjotikkumiehiä piti napata taivaalta veneeseen.

N-68

Vierailija
32/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikko perustettiin Japanissa vuonna 1958. Radio-ohjatut tuotteet olivat Nikkon valikoimissa alusta alkaen.

Kaalimaan kakarat (Cabbage Patch Kids) on yhdysvaltalainen nukkesarja, jonka valmistus aloitettiin vuonna 1978.

Vuonna 1991 Baby Born, itkevä, syövä, pissaava nukke aloitti maailmanvalloituksen.

Vierailija
33/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benetton Barbie , Persikka Barbie, sit oli sellainen tummahipiäinen barbie, joka muusikko vissiin, sillä oli ihan piukat oranssit housut

Jonna-pampula

Lilliputit

Vierailija
34/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi aiemmin limanuljaskan, tarkoitatko vihreää Slimeä? Muistan tuon tuoksun vieläkin :)

Slinky, vietti joka vieri portaat alas.

Luuranko -avaimenperä markkinoilta, kasarilla, kaikilla oli ;)

Vierailija
35/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen korjaus; Slinky, vieteri…

Vierailija
36/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Benetton Barbie , Persikka Barbie, sit oli sellainen tummahipiäinen barbie, joka muusikko vissiin, sillä oli ihan piukat oranssit housut

Jonna-pampula

Lilliputit

Persikka Barbieta en ikinä saanut, mutta minulla oli joku sihteeri Barbie ja taisi olla juuri tuo tummaihoinen, siinä sarjassa oli muitakin.

Jonna-pampula oli niin hieno, harmiksi oli vähän liian lyhyet hiukset. Ei oikein päässyt oikeuksiin :)

Vierailija
37/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeda-penaali, joka olikin sisältä nukkekoti. Toiselta puolelta aukesi talon piha ja toiselta puolelta sisätilat. Sen sai siis pystyyn niin, että kumpikin puoli oli samaan aikaan esillä. Värit lähinnä vaaleanpunaiset. Tämä joskus 80-luvun alkupuoliskolla ehkä.

Vierailija
38/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popples! Muistaako kukaan näitä kasarilta? Minulla oli pari:)

Vierailija
39/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollit, Littlest pet shop, My little pony, Tamagotchi, Tutit(en tiiä mikä niiden oikee nimi oli, mut ne oli niitä muovisia tutteja kun oli yhteen aikaan suuri villitys), Kitty in my pocket, Puppy in my pocket, Pony in my pocket, Grand champions hevoset.

Kaikkia noista omistin.

90-luvun lapsi

Vierailija
40/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeda-penaali, joka olikin sisältä nukkekoti. Toiselta puolelta aukesi talon piha ja toiselta puolelta sisätilat. Sen sai siis pystyyn niin, että kumpikin puoli oli samaan aikaan esillä. Värit lähinnä vaaleanpunaiset. Tämä joskus 80-luvun alkupuoliskolla ehkä.

Joo, noilla aiemmin mainitsemillani  lilliputeilla oli just tuollainen koti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi