Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä leluhittejä muistatte lapsuudestanne? Oliko teillä niitä?

Leluja ja krääsää
06.09.2021 |

Mä muistan ainakin omasta lapsuudesta

Trolls-hahmot
Squushit
eri firmojen logoilla päällystetyt jojot
tamagotchit
Baby Born- nuket
Kaalimaan kakarat
Nikko-autot
limanuljaskat ( ne, jotka jätti kivat jäljet osuessaan tapettiseinään )
Kinder-munien keräilyhahmot
Sylvanian Families- hahmot

taisi löytyä melkein kaikkia noita jossain vaiheessa...

Kommentit (303)

Vierailija
41/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän perheen lapsi kun olin niin aina ihmettelin kaikkia hienoja leluja mitä silloisilla kavereilla oli. No oli mulla sentään Nintedo 8bit ja aika paljon Legoja jotka olivat jo silloin 80-90 luvuilla aika kalliita. 

Vierailija
42/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan leluvillitystä jostain 80-90-luvun alusta, se oli pörröinen mato siimassa jota vedettiin sormien välistä :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rubiikin kuutio ja monchhichit.

Vierailija
44/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan leluvillitystä jostain 80-90-luvun alusta, se oli pörröinen mato siimassa jota vedettiin sormien välistä :) 

Mulla oli se, ja pojalleni ostin sellaisen pari kesää sitten Tigeristä.

Vierailija
45/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli:

Barbie ja Cindy,

Legoja,

kaalimaan kakara,

Playmobile,

sellainen pieni muovitutti,

kinder-leluja.

Ei ollut mutta halusin: monchichi-apina (vai mikä se oli)

Rubikin kuutio

Sylvanian family

Slinky-vieteri

Vierailija
46/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lady Lovely Locks. Vähän Barbieta pienemmät nuket joilla oli nilkkoihin asti ulottuvat hiukset ja kimaltava prinsessapuku. Mukana tuli ”lemmikkejä” eli jonkinlaista marsunkaltaista jyrsijää esittävä hiuspinni jolla oli pitkä ja värikäs hiustenkaltainen häntä. Tämän klipsin saattoi sitten kiinnittää joko omiin tai nuken hiuksiin siten, että se häntä sai ne näyttämään siltä, että niissä olisi värikäs raita.

Näistä oli piirettyjäkin. Mulla oli sellainen VHS-kasetti.

Olen syntynyt 1985.

Vierailija
47/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viewmaster.

Vierailija
48/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan Twist-narun, jota itse asiassa tässä vastikään kaipailin kun mietin, miten kivaa olisi oman lapsen kanssa sitä hyppiä lapsen kasvaessa. Ei taida vaan sen enempää löytyä narua kuin niitä ohjeitakaan eri sarjoihin :/ Itse olin kyllä ihan kohtuullisen hyvä siinä pitkänä ja hoikkana, vaikka olenkin jäätävän kömpelö.

Tamagotchi minulla oli ja siitä halpaversio. Tutteja oli kaulassa, vanhat ihanat My little ponyt ja trollit <3 Baby Bornia en koskaan saanut, mutta sen sijaan sain Clever Cutien - sen puhuvan nuken, joka kyseli "Missä on puhelimeni/harjani/enmuistamikäseviimeinen oli? Saisinko puhelimeni jne?" Sitten ketutti, kun hukkasin just tuon, mitä en muista mikä se viimeinen oli ja aina se nukke pyysi juuri sitä, mikä puuttui :D Jäi kommunikointi hyvin vähäiseksi.

vm-89

Vierailija
49/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne keijut jotka lensivat narusta vedettaessa.

Kauhee kolina aina kun ne tippu lattialle sen ilmalennon jälkeen

Vierailija
50/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vaikka kuinka paljon eri lelusarjoja mutta 90-luvun alussa kovin oli kyllä prätkähiiret. Eli 3 hiirtä ja niitä sai ostettua eri varusteilla, lisäksi oli näiden prätkät ja viholliset. Muistan kun olin lastentarhan kunkku koska minulla oli eniten eri prätkähiiri-leluja. Tuossa jotain listaa niistä https://www.coleka.com/en/collector-action-figures/biker-mice-from-mars…

Vierailija
51/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöydän reunaan ruuvattava Matchbox-autorata, jossa painovoima hoiti auton alas. Rataan sai halutessaan rakennettua myös silmukan mukana olleista osista.

M vm 1974

Vierailija
52/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöydän reunaan ruuvattava Matchbox-autorata, jossa painovoima hoiti auton alas. Rataan sai halutessaan rakennettua myös silmukan mukana olleista osista.

M vm 1974

Joo meilläkin oli tällanen hieno silmukkarata! Vm-72

Vierailija
53/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gogo’s Crazy Bones eli Gogot. Näitä tuntui olevan kaikilla vaikka suurin osa ei lopulta osannut edes pelata niillä. Kunhan vain vaihdeltiin. Nämäkin muuttui myöhemmin liian moderneiksi ja kummallisiksi. 

Vierailija
54/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lady Lovely Locks. Vähän Barbieta pienemmät nuket joilla oli nilkkoihin asti ulottuvat hiukset ja kimaltava prinsessapuku. Mukana tuli ”lemmikkejä” eli jonkinlaista marsunkaltaista jyrsijää esittävä hiuspinni jolla oli pitkä ja värikäs hiustenkaltainen häntä. Tämän klipsin saattoi sitten kiinnittää joko omiin tai nuken hiuksiin siten, että se häntä sai ne näyttämään siltä, että niissä olisi värikäs raita.

Näistä oli piirettyjäkin. Mulla oli sellainen VHS-kasetti.

Olen syntynyt 1985.

Oi, leidi Sulokutri! :D Mulla ei koskaan ollut niitä nukkeja, mutta VHS-kasetti kyllä. Ne lemmikit oli Keijuhäntiä :D

Vierailija
55/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

My Little Ponyt (päiväkodissa)

Jojot, etenkin Cokis-jojo (koulussa)

Gooshit tms, piikkipallot joilla oli kädet ja naama (koulussa)

Polly Pocketit  tms (koulussa)

Olin kyllä sellainen pikkunörtti, että paras lahja minulle oli päiväkirja ja jokin luettava kirja :D

Olen syntynyt 1980

Vierailija
56/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mä muiistan päiväkodissa kaverilla oli sellainen auto josta tuli robotti ja olin kateellinen siitä (ja nyt myöhemmällä iällä olen vielä nähnyt sellaisen). Itseasiassa meistä tuli parhaat kaverukset aina yläasteelle saakka ja nyt kaveri on kaupunkin liikennetie insinöööri.

Vierailija
57/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-90 luku. Paperinuket, mylittlepony, nukkekodit, pehmolelut olivat suosittuja ja niissä oli täpäkkä täyte - sopi myös koneessa pestäväksi sekä ihana pehmeä pinta, pikkaraiset eli sylvanian families, lasten ja nuortenkirjat oli monenlaisia, sarjakuvat, pelit, legot (esimerkiksi ritarit ja linna), lelukoirat ja figuurit, miniatyyrihuonekalut ja esineet. Hyllystä tehtiin joskus nukkekoti, eri hyllyt olivat eri kerros talossa ja lattialla istuen leikkiminen onnistui. Matkamuistoja oli esimerkiksi simpukoita, kiviä yms. Oli superpalloja, jojot, tasapainolauta jossa oli joku pallo keskellä, hyrrä, hyppynaru, pallo, sulkapallo, tikka jne.

Vierailija
58/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli se "kampauspää". Oli ihana kunnes hiukset meni takkuun ja pikkuveljeni meikkasi sitä tusseilla 🙁

Vierailija
59/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku "limajojo" oli suosittu, tosin mä en saanut sitä.

Vierailija
60/303 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviä, keppejä, käpyjä ja kaikkea muuta mitä luonnosta löytyi ja leluiksi sopi. Joillain onnekkailla pojilla oli kotona tehty puuhevonen ja tytöillä kotona tehty räsynukke. Minulla ei niitä ollut koska minulla ei ollut aikaa leikkiä koska jouduin tekemään töitä niin pienestä asti kun pystyin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä