Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö rikosilmoituksen?

Vierailija
13.10.2014 |

Olen vähän hankalassa tilanteessa. Olin kaverilla (tai siis ex-kaverilla näiden tapahtumien jälkeen!) syömässä noin kuukausi sitten ja hän tarjosi makaronilaatikkoa. Koska olen allergikko, kyselin mitä ruoka sisältää, ja kaveri vakuutti sen sopivan minulle. Hyvää oli. Noin puolen tunnin sisään tästä aloin saada pahoja allergiaoireita... kurkku alkoi turvota umpeen, toinen silmä turposi täysin umpeen, naama oli kuin pallo, hengitys pihisi, ääni ei kulkenut. Eipä muuta kuin pikavauhtia päivystykseen, josta sain avun ja pari päivää sairauslomaa. Olo oli todella kurja, ja suoraan sanottuna pelkäsin henkeni puolesta. Toipuminen kesti useamman päivän.

Kaveri oli tietenkin kauhuissaan. Ei ollut ikinä ennen nähnyt pahaa allergiakohtausta. Vaan tunnusti sitten, että oli laittanut makaronilaatikkoon SOIJAA lihan sijasta, ja päättänyt vähän näpäyttää "lihansyöjää" todistamalla, että vegeruokakin on hyvää, ja oli sitä mieltä että allergiat ovat vain huomionhakua. Siis MITÄ V*TTUA??! Joku yrittää todistella jotain syöttämällä salaa soija-allergikolle soijaa???

Lääkäri kehotti tekemään asiasta rikosilmoituksen. Voisi hänen mielestään mennä pahoinpitelyn piikkiin. Vaan nyt sitten töissä kerrottiin, että jos on sairauslomalla pahoinpitelyn takia, niin ei saa siltä ajalta palkkaa ollenkaan, vaan menetetyt palkkatulot pitää hakea pahoinpitelijältä, eli siis tuolta ex-kaverilta. Joka on pienituloinen, joten tuskin ikinä saisin rahojani.

Miten te toimisitte? Toisaalta tekisi kyllä mieli näpäyttää ex-kaveria kunnolla, kun kerran on niin ihastunut näpäyttelyyn. Toisaalta useamman päivän menetetty palkka on vähän ikävämpi juttu perheen talouden kannalta.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa aikaa ja rahaa tuhlata..Tiesikö ees nimenpmaan soija-allergiastasi?

Vierailija
2/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAi ei saa palkkaa saikun ajalta, jos on pahoinpidelty? Ok, sitten teet kuten entinen ystäväsi, näpäytät, ja teet rikosilmoituksen ja vaadit korvausta menetetystä palkasta.

Jatkossa, pidä huoli, että sulla on lääkitys aina mukanasi mahdollisten allergioiden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskiaisia riittää. Helpompi itsellesi jättää asia sikseen ja välttää jatkossa kyseistä "tapausta".

Vierailija
4/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit näpäyttää tymhää muutenkin kuin haastamalla oikeuteen.

Vierailija
5/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:31"]

Turhaa aikaa ja rahaa tuhlata..Tiesikö ees nimenpmaan soija-allergiastasi?

[/quote]No en erikseen kysynyt onko tuotteessa soijaa, mutta kysyin mitä ruoka sisältää, mausteita myöten, ja väitti sen sisältävän tasan tarkkaan makarooneja, jauhelihaa, munamaitoa, suolaa, pippuria ja vähäsen ketsuppia. 

Vierailija
6/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ihan totta tämä tarina? Vaikuttaa vähän keksityltä...

No, jos viet asian käräjille niin siellä punnitaan ystäväsi tahallisuus, sillä rikoslaissa tuomitaan ainoastaan tahallisista teoista, ja huolimattomuudesta jos näin on erikseen säädetty. Kaverisihan ei halunnut tahallaan vahingoittaa terveyttäsi, eikö vain. 

Ole ensi kerralla tarkempi siitä, että ystäväsi todella tietävät mille kaikelle olet allerginen. Älä syö tarjottua ruokaa jos et saa kunnon selitystä mitä ruoka sisältää.

Vierailija
7/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kertonut että tiesikö se sun specifisistä allergioista vai olettiko että on ok 

Vierailija
8/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:32"]

VAi ei saa palkkaa saikun ajalta, jos on pahoinpidelty? Ok, sitten teet kuten entinen ystäväsi, näpäytät, ja teet rikosilmoituksen ja vaadit korvausta menetetystä palkasta.

Jatkossa, pidä huoli, että sulla on lääkitys aina mukanasi mahdollisten allergioiden vuoksi.

[/quote]Siis olihan minulla antihistamiinia mukana, mutta ei se tuollaisessa tilanteessa juuri mitään auta, tietenkään! Nyt sain adrenaliinipiikin, jota minulle ei ollut aikaisemmin annettu. 

Vierailija
9/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko todistaa että tiesi VARMASTI soija-allergian ja raaka-aineen käytön 

Vierailija
10/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin sen rikosilmoituksen. Todellakin.

Vierailija
11/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä provo paitsi ettei soija allergisoi noin. Kuin suoraan jostain vitsikirjasta.

Vierailija
12/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:36"]

et kertonut että tiesikö se sun specifisistä allergioista vai olettiko että on ok 

[/quote]Ex-kaveri tiesi että minulla on useampia allergioita, ja siksi kysyin mitä tarkalleen laatikko sisältää. Väitti, että se sisältää vain makaronia, jauhelihaa, munamaitoa, suolaa, pippuria ja vähän ketsuppia. Valehteli siis suoraan tuosta soijasta, väitti sen sisältävän jauhelihaa. En tietenkään olisi syönyt ruokaa, jos en olisi luottanut siihen, että minulle ei tuollaisessa asiassa valehdella.

Vierailija
13/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko naisia? ja joku vege-pelle yrittänyt todistaa että soija on hyvää.   

jos tiesi soija-allergian tekisin rikosilmoituksen. tahallisuus on tuomittavaa vähintää moraalisesti ja varmaan myös tuomarin mielestä. 

tuomari tekee päätöksen sen perusteella onko tahallista 

Vierailija
14/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että juttu päätyisi edes käräjille ast vaikka ilmoin tekisitkini. Kaverisi tarkoitus ei kertomasi mukaan ollut vahingoittaa terveyttäsi, vaan näpäyttää sinua, että vegeruokakin voi olla hyvää. 

Vierailija
15/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:39"]

Muuten hyvä provo paitsi ettei soija allergisoi noin. Kuin suoraan jostain vitsikirjasta.

[/quote]Hyvä että sinulla on hauskaa. Minua soija nähtävästi allergisoi juuri näin. Kysy vaikka lääkäriltä, jos et muuten usko.

Vierailija
16/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:36"]

[/quote]Ex-kaveri tiesi että minulla on useampia allergioita, ja siksi kysyin mitä tarkalleen laatikko sisältää. Väitti, että se sisältää vain makaronia, jauhelihaa, munamaitoa, suolaa, pippuria ja vähän ketsuppia. Valehteli siis suoraan tuosta soijasta, väitti sen sisältävän jauhelihaa. En tietenkään olisi syönyt ruokaa, jos en olisi luottanut siihen, että minulle ei tuollaisessa asiassa valehdella.

[/quote]

useampi allergia ei ole sama kuin soija-allergia. 

kerroitko tarkkaan että on soija-allergia? tiesikö?   

allergikkona söisin vain omia ruokia jos on noin paha 

Vierailija
17/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittäisi näpäytyksenä tuollaiselle kaverille rikosilmoitus ja tietoisuus siitä että poliisi lähtee tutkimaan asiaa. 

Vierailija
18/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 13:40"]

En usko, että juttu päätyisi edes käräjille ast vaikka ilmoin tekisitkini. Kaverisi tarkoitus ei kertomasi mukaan ollut vahingoittaa terveyttäsi, vaan näpäyttää sinua, että vegeruokakin voi olla hyvää. 

[/quote]

tahallisuus on rangaistavaa jos voi todistaa että tiesi soija-allergiasta.  kyse voi olla tietoisesta vahingoittamisesta. voisi saada vahingonkorvauksia vähintään 

Vierailija
19/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän tehdä rikosilmoitus petoksesta, kun erehtyy avaamaan provon?

Vierailija
20/40 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitusta tekemään. Näpäytys takaisin. Vegekiihkoilijat, tässä tapauksessa terroristi, kuriin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme