Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukriisi lokakuussa, olenko hirveä bitch

Vierailija
13.10.2014 |

Eli anoppi on viettänyt satunnaisen säännöllisesti jouluja kotimaassaan Virossa ja tämän vuoksi emme ole hänen kanssaan viettäneet jouluaattoja vaan minun perheeni kanssa. Nyt tänä vuonna isäni ehdotti, että viettäisimme joulua Levillä vuokramökissä emmekä kotona niinkuin joka vuosi. Suostuimme (jouduin miestä vähän suostuttelemaan) ja vanhempani maksavat matkamme meille joululahjana.

Nyt anoppi ilmoittikin, että onkin tämän joulun suomessa ja haluaa viettää sen meidän kanssa. Ilmoitin kohteliaasti, että olemme pohjoisessa, mutta voisimme viettää uuden vuoden aaton yhdessä ja vaikka tällöin jakaa lahjat yms. Tästä nousi aivan hirveä sota ja olemme kuulemma kauheita, kun hylkäämme hänet viettämään yksin joulua. Lisäksi hän kertoi vasta tässä vaiheessa, että menee leikkaukseen joulukuun alkupuolella ja on sairaslomalla vielä joulun ja tästä syystä ei mene Tallinnan asunnolleen.

En suostunut enää perumaan lähtöämme, sillä mökistä on varausmaksut yms maksettu. Nyt meillä on riitaa sekä anopin kanssa, että minulla mieheni kanssa. Anopin mielestä meidän pitäisi olla hänen kanssaan ja mies on kahden vaiheilla. En haluaisi riidellä ja tekisi mieli vaan perua matka, mutta tiedän, että se pahoittaisi isäni mielen ja toki olisi rahallisestikin aika epäreilusti tehty. Toisaalta ymmärrän anoppia ja minulla on paha mieli, että joutuisi olemaan yksikseen jouluna (miesystävänsä kanssa kahden, ei täysin yksin kuitenkaan). Tekee niin tai näin niin tästä ei taideta selvitä ilman sukuriitaa :(

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leikkauksesta toipuva anoppi lähtee mukaan pohjoiseen mökille joulunviettoon, niin sittenhän hänen miehensäkin pitää tulla mukaan, ettei tarvitse yksin olla. Ja missä kunnossa anoppi on jouluna, voiko hiihtää, lasketella tai mitä teettekään, tunteeko ap:n isä heitä jne.? Kaikenlaisia ehdotuksia täällä lenteleekin...

Vierailija
22/26 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan että olisi ilmoittanut aiemmin. Ihme nainen jos ei ymmärrä että olitte jo ehtineet sopia muuta, hohhoijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös, että jos anoppi lähtisi mukaan mökille, mutta tiedän, että se ei ole vaihtoehto. Anoppi vihaa mun vanhempia yli kaiken ja siksi yhteiset joulutkaan ei oikein onnistu. Kerran kun olivat kaikki yhdessä niin oli aivan hirveetä kun mun äiti koittaa jutella iloisesti ja anoppi suoraan sanoen vittuilee takaisin. En tiedä miksi näin on, mutta on ollut ihan alkuajoista lähtien. 

Jos tulisivatkin toimeen niin ottaisin itse anopin mielelläni mökille mukaan. Olen kuitenkin aika kiltti ihminen ja nytkään en saanut nukuttua kun mietin anoppia yksin jouluna. Mies kuorsasi ja minä märehdin tätä ongelmaa. Olisi pitänyt itse vaan anopilta kysyä, mutta en kaikessa vauva härdellissä osannut ajatella kovin selkeästi.

Ap

Vierailija
24/26 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 12:15"]Jos leikkauksesta toipuva anoppi lähtee mukaan pohjoiseen mökille joulunviettoon, niin sittenhän hänen miehensäkin pitää tulla mukaan, ettei tarvitse yksin olla. Ja missä kunnossa anoppi on jouluna, voiko hiihtää, lasketella tai mitä teettekään, tunteeko ap:n isä heitä jne.? Kaikenlaisia ehdotuksia täällä lenteleekin...
[/quote]
Jos oltu kymmenen vuotta yhdessä, niin varmasti on tavattu. Ja jos ei, niin nythän olis loistava tilaisuus. Lapissa ei myöskään ole pakko lasketella tms, voi ottaa ihan rennosti ja rauhoittumisen kannalta.

Vierailija
25/26 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit minun lapseni, niin et totisesti toimisi noin!

Ja  miksi  ihmeessä pitää pienen vauvan kanssa lähteä Lappiin? Se ei voi lasketella, pakkasella se saa astmakohtauksia, pulkasta se putoaa ja on muutenkin yhtä ongelmaa koko matka.

Vierailija
26/26 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja miehensä ovat aikuisia ihmisiä. He ovat päättäneet syyskuussa, miten viettävät joulunsa. Anoppi on valitettavasti myöhässä eikä voi vaatia suunnitelmien muutosta, ellei ap ja miehensä näin itse halua. Jos mies haluaa olla leikkauksesta toipuvan äitinsä tukena, niin mies voi sitten perua oman osallistumisensa, vaikka se epäkohteliasta onkin, mutta kustannuksiin hänen on osallistuttava silti. Yhden myöhäinen ilmoitus ei saa pilata kaikkien muiden joulua, se on nyt selvää, kun puhutaan normaaleista aikuisista eikä marttyyrimaisista kiukuttelijoista.

Tosin jos anoppi on jo joulukuun alussa leikkauksessa, on siinä runsaasti aikaa autella häntä eikä muutaman päivän joulunvietto muualla voi olla kynnyskysymys. Vaikuttaa siltä, että anoppi haluaa kontrolloida kaikkea ja mies kiltisti totella ja siksi tästä on syntynyt iso soppa. Jos mies olisi alusta asti sanonut äidilleen, että meillä on jo suunnitelmat lyöty lukkoon eikä asialle voi mitään, ei mitään kriisiä olisi päässyt syntymään. Anopin pitäisi vain ilmoittaa suunnitelmansa aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme