Siis häh, kaikki rajoitukset pois ja totaalinen paluu normaaliin kuukauden kuluttua?
Kommentit (554)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noo, voidaanhan sitä kokeilla. Sitten taas tulee rajoitukset, kun tartuntoja tulee liikaa.
Niinhän se menee muuallakin. Virossakin on taas uudet rajoitukset.Ei niitä tule liikaa kun ei testata.
Silloin kun oli lähelle 1000 tartuntaa per päivä ei rajoitettu mitään. Luvun pitäisi nousta pilviin ennen kuin ruvettaisiin uudestaan rajoittelemaan, mutta todiaankaan kun ei testata…
Tässähän käy niin, että sairaaloista alkaa kuulua whistle blowerien (hoitajien ja lääkäreiden) nurinaa siitä, että osastoilla alkaa olla kurja tilanne kun koronapotilaita kasautuu. Siitä sitten hitaasti ja jälkijättöisesti paine päättäjiä kohtaan kasvaa ja he heräävät jälleen tekemään edes jotain - pahasti toki myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän perustuu siihen että tolkun ihmiset on sitten saaneet rokotuksen ja virus menee sinne jämäpalojen kimppuun ja näin päästään oikeaan lopputulokseen eli kaikki on joko rokotettu tai sairastaneet, toki 21 prossaa näistä tokentube tyypeistä saa pitkäaikaisia vaurioita ja osa kuolee mutta oma valintahan se on, pääasia ettei tule 5g sirua eikä metalli tartu kulkiessa :)
Kyllä se jatkuvasti mutatoituva korona sinutkin kiinni saa, ja mahdollisesti liitettyä myös kansainväliseen aivovamma-kerhoon. Etenkin kun kaikki rokotetut kuvittelevat nyt olevansa jotenkin voiton puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU:n tietokanta: Kokeellisiin koronarokotteisiin kuollut EU-alueella lähes 25 000 ihmistä – 2,2 miljoonaa vammautunut
EMA:n tietokanta lääkkeiden reaktioraporteista on EudraVigilance, johon on raportoitu elokuun loppuun mennessä 23 252 kuolemantapausta ja 2 189 597 vammautumista COVID-19-piikitysten jälkeen EU-alueella. Yli miljoona EU:n kansalaista on vammautunut vakavasti.
EudraVigilance - European Database of suspected adverse drug reaction reports
Tämä ei pidä paikkaansa.
Kuolleita on oikeasti miljoonia, koska piikkihän on lopetuspiikki eikä rokote. Kaikki rokotetut on kuolleet. Myös minä.
Terveisiä rajan takaa;)
Olipa hauskaa taas. Venäjän foliot toki kopsaa kommentistasi tuon sopivan kohdan ja spämmii sitä totuutena.
Vierailija kirjoitti:
Kivahan se on, että hallitus meille tällaista lupailee. Ja hyvähän se on lupailla kun ehtona on 80%:n rokotekattavuus. THL:n rokotetilastojen mukaan yli 12-vuotiaista on rokotettu kertaalleen noin 82% ja toisen piikin on saanut 58,8%. Aikamoinen ihme tosiaan saa tapahtua, että jälkimmäinen saadaan nousemaan samoihin.
Odottakaas nyt vaan kiltisti sinne lokakuulle, niin tulee ilmoitus, että emme voikaan avata kun follarit ei vieläkään suostu piikille. Ja siis itse kuulun myös niihin, tämän palstalla hyvin kapea-alaisesti tehdyn luokittelun perusteella :)
Voi myös olla, että meilläkin läpäisyinfektioita alkaa ilmenemään siihen malliin, että täysin rokotetuksi katsotaan vain 3. rokotuksen saaneet ja maalitolppia siirretään sitten sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule onnistumaan. Taas liian aikaista. Ja koska on paljon näitä hurahtaneita foliohattuhyypiötä joiden mielestä korona rokote on p###eleestä, niin ei onnistu, riittävä rokotekattavuus.
Jep, näitä salaliittoteoriahörhöjä riittää joka lähtöön. Ärsyttää nämä vastuuttomat tollot.
Testaamista ja julki tuomista ei pidä lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pomo työpaikalla kertoo pidetäänkö maskia ja turvaväliä vai ei, myös kaikille etätöistä palaaville jos rajoitukset kerran puretaan.
Pomo kun alkaisi vaatimaan esim. maskia niin saisi etsiä uuden työntekijän ihan saman tien. en pidä nyt enkä tulevausuudessa
Vierailija kirjoitti:
Kivahan se on, että hallitus meille tällaista lupailee. Ja hyvähän se on lupailla kun ehtona on 80%:n rokotekattavuus. THL:n rokotetilastojen mukaan yli 12-vuotiaista on rokotettu kertaalleen noin 82% ja toisen piikin on saanut 58,8%. Aikamoinen ihme tosiaan saa tapahtua, että jälkimmäinen saadaan nousemaan samoihin.
Odottakaas nyt vaan kiltisti sinne lokakuulle, niin tulee ilmoitus, että emme voikaan avata kun follarit ei vieläkään suostu piikille. Ja siis itse kuulun myös niihin, tämän palstalla hyvin kapea-alaisesti tehdyn luokittelun perusteella :)
Johan se on sanottu monesti, että prosentteja ei niin tuijotella, mutta lokakuun lopussa kaikilla halukkailla on ollut _mahdollisuus_ ottaa rokote. Se riittää rajoitusten purkuun.
Ulkomaanmatkoja odotellessa :) baareissa yms festareillakin käynyt normaalisti kokoajan aina kun ollut auki
Vierailija kirjoitti:
Ei tule onnistumaan. Taas liian aikaista. Ja koska on paljon näitä hurahtaneita foliohattuhyypiötä joiden mielestä korona rokote on p###eleestä, niin ei onnistu, riittävä rokotekattavuus.
Korona on paljon harmittomampi kuin nuhakuume. Koronaan on kuollut tällä hetkellä alle 5 miljoonaa ihmistä ja joka tunti maapallolle syntyy 10 tuhatta ihmistä. Lopettakaa koronalla pelottelu ja kasvakaa aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän perustuu siihen että tolkun ihmiset on sitten saaneet rokotuksen ja virus menee sinne jämäpalojen kimppuun ja näin päästään oikeaan lopputulokseen eli kaikki on joko rokotettu tai sairastaneet, toki 21 prossaa näistä tokentube tyypeistä saa pitkäaikaisia vaurioita ja osa kuolee mutta oma valintahan se on, pääasia ettei tule 5g sirua eikä metalli tartu kulkiessa :)
Kyllä se jatkuvasti mutatoituva korona sinutkin kiinni saa, ja mahdollisesti liitettyä myös kansainväliseen aivovamma-kerhoon. Etenkin kun kaikki rokotetut kuvittelevat nyt olevansa jotenkin voiton puolella.
mee jo perseesee!
Mikä siitä normaalista tekee "totaalista"?
Tänäään huippuvaarallinen pandemia, neljän viikon päästä ei mitään :D Eiköhän viimeistään NYT jokainen ymmärrä, ettei tässä mtn pandemiaa edes ole ollut :D
En oo missään vaiheessa pandemiaa maskia tai muutakaan käyttänyt, vaikka Helsingin pahimmalla korona-alueella asustankin ja käytän julkisia joka päivä. Onneksi säästyin koronalta, enää en usko, että se ainakaan pahana tulisi kun olen molemmat rokotteet ottanut. En tunne myöskään lähipiiristäni yhtäkään, jolla se olisi ollut, vaikka en siis tietenkään vähättele koronan vakavuutta. Olen myös matkustellut ja käynyt baareissa pandemiasta huolimatta, mutta olen kyllä silti äärimmäisen ilonen rajoitusten poistumisesta ❤️
Tuntuu jotenkin hätkähdyttävältä, että kaikki rajoitukset puretaan juuri nyt kun koko pandemian aikana en ole ennen tätä syksyä ja koulujen alkua kuullut niin monen saaneen tartunnan.
Ja kyse vielä pääosin lapsista, jotka virallisen infon mukaanhan ei tartuta toisiaan, joten kaikien heidän perheissä täytyy jollain aikuisellakin olla tartunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noo, voidaanhan sitä kokeilla. Sitten taas tulee rajoitukset, kun tartuntoja tulee liikaa.
Niinhän se menee muuallakin. Virossakin on taas uudet rajoitukset.Ei niitä tule liikaa kun ei testata.
Silloin kun oli lähelle 1000 tartuntaa per päivä ei rajoitettu mitään. Luvun pitäisi nousta pilviin ennen kuin ruvettaisiin uudestaan rajoittelemaan, mutta todiaankaan kun ei testata…Tässähän käy niin, että sairaaloista alkaa kuulua whistle blowerien (hoitajien ja lääkäreiden) nurinaa siitä, että osastoilla alkaa olla kurja tilanne kun koronapotilaita kasautuu. Siitä sitten hitaasti ja jälkijättöisesti paine päättäjiä kohtaan kasvaa ja he heräävät jälleen tekemään edes jotain - pahasti toki myöhässä.
Se on kuule ihan sama terveydenhoito, jotka vaatii lopettamaan turhan testauksen ja jäjityksen, jotta resurssit saa järkevämpään käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Testaamista ja julki tuomista ei pidä lopettaa.
Ei hoitohenkilökunnnalla ole aikaa jatkaa sitä vaan vouhottajien mielenrauhan säilyttämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään muuta, jonka mielestä ajatus rajoitusten poistumisesta onkin yhtäkkiä hieman pelottava… en siis pelkää varsinaisesti koronaa tms vaan sitä tilannetta että ns. normaalielämä palaa. Mitä se on, osaanko enää elää niin. Tätä on odotettu, minäkin, mutta nyt kun se näyttää olevan oikeasti jo lähellä, ajatus tuntuukin oudolta ja vähän pelottavalta. Ihmismieli on kummallinen…
Itse olen elänyt aika normaalisti joten en oikein ymmärrä tätä ajatusta. Mitä luulet unohtaneesi?
Olen esim ollut etätöissä koko pandemian ajan, kaikki työmatkat kotimaassa, joita ennen tein, on ollut kielletty. Olen käyttänyt tunnollisesti maskia joka paikassa enkä ole käynyt mm. Leffassa, keikalla, baarissa tms paikoissa ollenkaan. Eli aika paljon on mun elämä ollut erilaista verrattuna niin sanottuun normaaliin…
Sama, paitsi etten tehnyt kotimaan työmatkoja, käynyt leffoissa, keikoilla tai baareissa ennen pandemiakaan.
Foliohattua kannattaa aina pitää päässä, estää viranomaisia skannaamasta olinpaikkaasi
Älä