Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis häh, kaikki rajoitukset pois ja totaalinen paluu normaaliin kuukauden kuluttua?

Vierailija
05.09.2021 |

Niinkö?

Kommentit (554)

Vierailija
381/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso on riskiryhmää, saanut molemmat rokotteet ja saa varmaan kolmannenkin, silti iso riski vakavaan koronaan on olemassa immuniteettipuutteen vuoksi. Meillä sen ikäisiä lapsia, etteivät saa rokotetta ikänsä vuoksi, joten osa perheestä on rokottamattomia.

Yleinen maskisuoistus on vähentänyt meidän perheenjäsenten riskiä tuoda korona kotiin, alkuvuosi 2020 elettiin aivan eristyksissä ja kuplassa. Mua ei haittaa jos baarit on auki tappiin, tapahtumia saa järjestää tai muut kulkee erilaisissa vapaa-ajan jutuissa. Mutta se tuntuu hankalalta, että kouluista/työpaikoilta poistuu maskisuositukset ja jos enää ei testata rokotettuja, jotka silti voi koronaa levittää.

Meille ei-perusterveiden perhenjäsenille tämä rajoituksista kokonaan luopuminen tuo uuden huolen ja tosi hankalan tilanteen myös lapsille, jotka nyt maskisuositusten ja muiden turvin ovat voineet moneen asiaan osallistua normaalisti. Taas kerran tuntuu, ettei muilla kuin perusterveillä ole väliä, muut joutaa kuolla, sama virsi oli silloin keväällä 2020 eli ympäri käydään ja yhteen tullaan. Jos rokotukset oikeasti suojaisivat tai olisi kunnon lääkkeet tautiin, olisi tilanne eri. Influenssan suhteen ollaan otettu rokotukset joka vuosi ja jos tartunta  on silti iskenyt, tamiflu on auttanut välttämään sairaalan.

Kukaan tuskin kieltää sitä maskia käyttämästä. Ostatte perheellenne ffp2-maskit, huolehditte itse itsestänne ilman että yhteiskunnan tarvitsee pitää teitä kädestä. Ikävää, jos on perussairauksia, mutta ymmärräthän, ettei ihmisiä voi rajoittaa jonkun marginaaliporukan vuoksi. Elämä on.

Meillä on jo FFP2 maskit, myös lapsilla ja todellakin itse osataan varoa, mutta on se vaikkapa teinille eri asia pitää maskia kun muutkin pitää, kuin yksin kun muut ei pidä.

Vierailija
382/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua niiden perusterveiden ajatustenjuoksua jotka eivät pysty luopumaan rajoituksista vaikkei niitä enää tarvitsisi noudattaa. En tarkoita että heti pitäisi juosta joukoilla baareihin yms nuoleskelemaan kaikkea vastaantulevaa, mutta miten joku voi olla niin kiintynyt maskeihin yms. En ymmärrä.

No, olen muutenkin niin sekoamassa Novan päivän Niinan urpoiluihin, että pitää varmaan vaihtaa radiokanava.

t.koronan sairastanut

Voit olla varma että jotain 70% kansasta tekee just noin eli juoksee ilman mitään varomista ympäriinsä nuoleskellen kaikki ovenkahvat koska "koronahan on ohi". Sitten myöhemmin raivoaa lääkärissä että miten hänellä voi olla korona kun uutisissa sanottiin että se on ohi.

Jo nyt tuolla on kaupoissa aina vaan enemmän porukkaa ilman maskeja koska "mullahan on 2 rokotusta" ja samalla tartunnat huitelee tuhannessa per päivä. Jossain lehdessä (olisko ollut seiska) oli just kuvia pääministerin illanvietosta jossain pintaväen kapakassa ja ei niilläkään maskeja näkynyt. 

Vaikka sinä olet yksinkertainen ja haluat, että muut huolehtivat sinusta omalla kustannuksellaan ei tarkoita sitä että muut ajattelevat samoin.

Tartunnat ei huitelee tuhannessa päivittäin.

Seiska ei ole pätevä lähde yhtään millekään.

Et sitten ymmärtänyt kommentista ollenkaan mistä puhuttiin? Ehkä kannattaa pyytää natalia apuun kun se osaa suomea paremmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule onnistumaan. Taas liian aikaista. Ja koska on paljon näitä hurahtaneita foliohattuhyypiötä joiden mielestä korona rokote on p###eleestä, niin ei onnistu, riittävä rokotekattavuus.

Vierailija
384/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokotteet toimii ja suojaa niin mikä tässä on kaikille se suuri ongelma? Rokotetut on turvassa ja rokottamattomat kuolee. Uutta piikkiä vaan 6kk välein...

... meanwhile in Israel.... eihän ne toiminukkaan.

Vierailija
385/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso on riskiryhmää, saanut molemmat rokotteet ja saa varmaan kolmannenkin, silti iso riski vakavaan koronaan on olemassa immuniteettipuutteen vuoksi. Meillä sen ikäisiä lapsia, etteivät saa rokotetta ikänsä vuoksi, joten osa perheestä on rokottamattomia.

Yleinen maskisuoistus on vähentänyt meidän perheenjäsenten riskiä tuoda korona kotiin, alkuvuosi 2020 elettiin aivan eristyksissä ja kuplassa. Mua ei haittaa jos baarit on auki tappiin, tapahtumia saa järjestää tai muut kulkee erilaisissa vapaa-ajan jutuissa. Mutta se tuntuu hankalalta, että kouluista/työpaikoilta poistuu maskisuositukset ja jos enää ei testata rokotettuja, jotka silti voi koronaa levittää.

Meille ei-perusterveiden perhenjäsenille tämä rajoituksista kokonaan luopuminen tuo uuden huolen ja tosi hankalan tilanteen myös lapsille, jotka nyt maskisuositusten ja muiden turvin ovat voineet moneen asiaan osallistua normaalisti. Taas kerran tuntuu, ettei muilla kuin perusterveillä ole väliä, muut joutaa kuolla, sama virsi oli silloin keväällä 2020 eli ympäri käydään ja yhteen tullaan. Jos rokotukset oikeasti suojaisivat tai olisi kunnon lääkkeet tautiin, olisi tilanne eri. Influenssan suhteen ollaan otettu rokotukset joka vuosi ja jos tartunta  on silti iskenyt, tamiflu on auttanut välttämään sairaalan.

Ihan kuin tässä pitäisi heikoimpien ehdoilla elää, ei täällä allergikoiden takiakaan tehdä kaikkia ruokia heidän ehdoillaan.

Oikeasti kyllä riskiperheelläkin pitää olla suhteellisuudentajua! Ei muu maailma käytä maskeja vain heidän vuokseen, jos ffp on keksitty. Jos ei usko rokotusten tehoon, sekin on oma valinta.

Vierailija
386/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan tuskin kieltää sitä maskia käyttämästä. Ostatte perheellenne ffp2-maskit, huolehditte itse itsestänne ilman että yhteiskunnan tarvitsee pitää teitä kädestä. Ikävää, jos on perussairauksia, mutta ymmärräthän, ettei ihmisiä voi rajoittaa jonkun marginaaliporukan vuoksi. Elämä on.

Meillä on jo FFP2 maskit, myös lapsilla ja todellakin itse osataan varoa, mutta on se vaikkapa teinille eri asia pitää maskia kun muutkin pitää, kuin yksin kun muut ei pidä.

Kasvatuksessa lienee jotain pielessä, ellei teini ymmärrä ja arvosta isäänsä riittävästi suojatakseen häntä.

Joka tapauksessa ei yhteiskunta voi elää poikkeusyksilöiden mukaan.

Vierailija
387/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää. Valittaako joku oikeasti siitä, että kohta päästään elämään normaalisti? Luulisi, että oltaisiin iloisia. :D

Niin suurin osa onkin. Jäljelle jää tämän palsta jankkaajajäärät, joilla oli persoonallisuusongelmia ilmankin koronaa.

Rajoituksethan jää edelleen suuririskisiin tilanteisiin. Jos käyn kaupassa yksin enkä puhu kellekään, en ole tällä rokotekattavuudella vaaraksi ilman maskia edes riskiryhmille.

Vierailija
388/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ketään muuta, jonka mielestä ajatus rajoitusten poistumisesta onkin yhtäkkiä hieman pelottava… en siis pelkää varsinaisesti koronaa tms vaan sitä tilannetta että ns. normaalielämä palaa. Mitä se on, osaanko enää elää niin. Tätä on odotettu, minäkin, mutta nyt kun se näyttää olevan oikeasti jo lähellä, ajatus tuntuukin oudolta ja vähän pelottavalta. Ihmismieli on kummallinen…

Itse olen elänyt aika normaalisti joten en oikein ymmärrä tätä ajatusta. Mitä luulet unohtaneesi?

Olen esim ollut etätöissä koko pandemian ajan, kaikki työmatkat kotimaassa, joita ennen tein, on ollut kielletty. Olen käyttänyt tunnollisesti maskia joka paikassa enkä ole käynyt mm. Leffassa, keikalla, baarissa tms paikoissa ollenkaan. Eli aika paljon on mun elämä ollut erilaista verrattuna niin sanottuun normaaliin…

No jopas. Mun työtä ei voi tehdä etänä. Maskia en oo käyttänyt. Leffoissa ostoksilla ym oon käynyt kun oon halunnut. Eikä koronaa ole ollut eikä koko perheellä. Tai sit oireeton versio;) joten tää muutos lienee toisille isompi

Vierailija
389/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai kuitenkaan ajattele, että koko muu väestö pitäisi velvoittaa käyttämään maskeja loppuelämänsä vain, koska teini ei muuten kehtaa käyttää?

Vierailija
390/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua niiden perusterveiden ajatustenjuoksua jotka eivät pysty luopumaan rajoituksista vaikkei niitä enää tarvitsisi noudattaa. En tarkoita että heti pitäisi juosta joukoilla baareihin yms nuoleskelemaan kaikkea vastaantulevaa, mutta miten joku voi olla niin kiintynyt maskeihin yms. En ymmärrä.

No, olen muutenkin niin sekoamassa Novan päivän Niinan urpoiluihin, että pitää varmaan vaihtaa radiokanava.

t.koronan sairastanut

Ihmettelen myös etenkin tuota maskeihin liittyvää pakkomiellettä. Jotain on pielessä ihmisessä, jos ei osaa olla ilman maskia.

Vierailija
391/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se on, että hallitus meille tällaista lupailee. Ja hyvähän se on lupailla kun ehtona on 80%:n rokotekattavuus. THL:n rokotetilastojen mukaan yli 12-vuotiaista on rokotettu kertaalleen noin 82% ja toisen piikin on saanut 58,8%. Aikamoinen ihme tosiaan saa tapahtua, että jälkimmäinen saadaan nousemaan samoihin. 

Odottakaas nyt vaan kiltisti sinne lokakuulle, niin tulee ilmoitus, että emme voikaan avata kun follarit ei vieläkään suostu piikille. Ja siis itse kuulun myös niihin, tämän palstalla hyvin kapea-alaisesti tehdyn luokittelun perusteella :)

Vierailija
392/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä me molemmat kuulumme riskiryhmään ja kannatan rajoituksista luopumista. Tiedän, että korona voi olla minulle hengenvaarallinen, mutta pakkohan tämän yhteiskunnan on lähteä pyörimään. Ei yrittäjien tarvitse tehdä konkurssia ja ihmisten menettää työpaikkojaan minun suojelemisen vuoksi. Oma työpaikka meni jo. Aikuisen ihmisen täytyy ottaa vastuu itsestään.

Vierailija
393/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU:n tietokanta: Kokeellisiin koronarokotteisiin kuollut EU-alueella lähes 25 000 ihmistä – 2,2 miljoonaa vammautunut

EMA:n tietokanta lääkkeiden reaktioraporteista on EudraVigilance, johon on raportoitu elokuun loppuun mennessä 23 252 kuolemantapausta ja 2 189 597 vammautumista COVID-19-piikitysten jälkeen EU-alueella. Yli miljoona EU:n kansalaista on vammautunut vakavasti.

EudraVigilance  - European Database of suspected adverse drug reaction reports

Tämä ei pidä paikkaansa.

Kuolleita on oikeasti miljoonia, koska piikkihän on lopetuspiikki eikä rokote. Kaikki rokotetut on kuolleet. Myös minä.

Terveisiä rajan takaa;)

Vierailija
394/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singaporessakaan ei onnistu Covidin kanssa eläminen. Kesäkuussa poistivat rajoitukset, kansa on yli 80 % rokotettu. Nyt sitten tulee tiukkoja rajoituksia takaisin, koska Delta leviää niin paljon. He siis laittavat rajoitukset takaisin päälle, vaikka sairaaloissa tilanne ei vielä ilmeisesti näy.

Ja miten he tietävät tilanteen huonontuneen, ja miten he pystyvät ehkäisemään sairaaloiden täyttymisen? Koska tartuntamäärien seurantaa ei kuitenkaan ole lopetettu. Hätäjarrusta siis vedetään siellä nyt, koska tartunnat leviävät aiempaa nopeammin, ja tämän taas tiedetään johtavan nopeasti sairaaloiden täyttymiseen.

Jutussa mainitaan myös, että muiden maiden pitäisi ottaa oppia Singaporesta, jonka tilanne toimii varoituksena koko maailmalle.

https://edition.cnn.com/2021/09/07/asia/singapore-covid-19-restrictions…

Delta variant outbreak threatens Singapore's 'living with Covid' model

Vierailija
395/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo, kuka muka uskoo... nyt annetaan löysää, mutta flunssakausi on ovella ja kas... uudet psyhhoosit tulille taas.

Vierailija
396/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Singaporessakaan ei onnistu Covidin kanssa eläminen. Kesäkuussa poistivat rajoitukset, kansa on yli 80 % rokotettu. Nyt sitten tulee tiukkoja rajoituksia takaisin, koska Delta leviää niin paljon. He siis laittavat rajoitukset takaisin päälle, vaikka sairaaloissa tilanne ei vielä ilmeisesti näy.

Ja miten he tietävät tilanteen huonontuneen, ja miten he pystyvät ehkäisemään sairaaloiden täyttymisen? Koska tartuntamäärien seurantaa ei kuitenkaan ole lopetettu. Hätäjarrusta siis vedetään siellä nyt, koska tartunnat leviävät aiempaa nopeammin, ja tämän taas tiedetään johtavan nopeasti sairaaloiden täyttymiseen.

Jutussa mainitaan myös, että muiden maiden pitäisi ottaa oppia Singaporesta, jonka tilanne toimii varoituksena koko maailmalle.

https://edition.cnn.com/2021/09/07/asia/singapore-covid-19-restrictions…

Delta variant outbreak threatens Singapore's 'living with Covid' model

Suomen tekemät päätökset alkaa tuntua tosi hölmöiltä... onko meidän ihan pakko lyödä päätä seinään ja mennä samaa latua, jonka toiset on jo nähneet päättyvän umpikujaan??

Vierailija
397/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän perustuu siihen että tolkun ihmiset on sitten saaneet rokotuksen ja virus menee sinne jämäpalojen kimppuun ja näin päästään oikeaan lopputulokseen eli kaikki on joko rokotettu tai sairastaneet, toki 21 prossaa näistä tokentube tyypeistä saa pitkäaikaisia vaurioita ja osa kuolee mutta oma valintahan se on, pääasia ettei tule 5g sirua eikä metalli tartu kulkiessa :)

Vierailija
398/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pomo työpaikalla kertoo pidetäänkö maskia ja turvaväliä vai ei, myös kaikille etätöistä palaaville jos rajoitukset kerran puretaan.

Vierailija
399/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän perustuu siihen että tolkun ihmiset on sitten saaneet rokotuksen ja virus menee sinne jämäpalojen kimppuun ja näin päästään oikeaan lopputulokseen eli kaikki on joko rokotettu tai sairastaneet, toki 21 prossaa näistä tokentube tyypeistä saa pitkäaikaisia vaurioita ja osa kuolee mutta oma valintahan se on, pääasia ettei tule 5g sirua eikä metalli tartu kulkiessa :)

👆Voiko aivottomampaa ja typerämpää tekstiä ihminen suoltaa,no ei voi.

Vierailija
400/554 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoitukset ja maskit ovat jatkuneet jo pitkään, ja se on tuonut monelle turvallisuudentunnetta ja rutiinia. Siksi niistä luopuminen voi tuntua joistakin ihmisistä vaikealta. Tietysti maskia voi käyttää jatkossakin vaikkei suositusta enää olisikaan, mutta silloin valtaosa ei kuitenkaan enää käytä ja se saattaa tuntua ahdistavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän