Siis häh, kaikki rajoitukset pois ja totaalinen paluu normaaliin kuukauden kuluttua?
Kommentit (554)
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla rajoitusten poistaminen eli paluu normaaliin eroaisi nykyisestä tilanteesta?
Eihän teillä ole ollut kuin pieniä rajoitelmia siellä täällä eikä niitäkään ole ollut pakko totella jos ei ole ollut sopivaa fiilistä.
Sairas skitsoileva maski pakotus kouluissa. Patologinen valehtelu Zero Covid Finland Huuhaa tiedeporukoisssa. Hallusinaatiot täydellisistä laumasuojan tuovista rokotteista kuin pilven päällä istuvaa ukkoa kuunnellen.
Ja maailmalla pahempaa. Kyllä on sekopäisyys huipussaan.
Samalla huijattu naapurimaidenkin tilannetta WHO ja Worldometers luvuista seuraten tuhansista ylimääräisistä kuolleista viimeiseltä puolelta vuodelta, vaikka ylimääräisiä kuolleita ei ole tosiasiassa ollut enää tuolta ajalta ollenkaan.
Joko riittäisi?
Vierailija kirjoitti:
mun mummilla on muistisairaus.
kyllä mä ainakin aion vältellä ihmismassoja vielä toistaiseksi, ainakin niin kauan kun mun mummi vielä tuntee mut, että mä voin käydä auttamassa, lohduttamassa ja halaamassa sitä. Viis siitä, vaikka koen että mun "nuoruus menee hukkaan" ja "osattomaksi jääminen" kaikesta kivasta ahdistaa.
kakkospiikitettykin voi levittää koronaa.
https://www.artstation.com/artwork/KawD4x
Näytä mummille rakkautta, niin ei mene nuoruus hukkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää yllättykö kun sitten kauhistellaan massiivisia tartuntalukuja ja saadaan hyvä tekosyy pistää taas paikat tiukemmin säppiin ja ehkäpä luovumme siinä samassa jokusesta oikeudestamme.
Tältä vältytään kätevästi sillä kun rokotettuja ei enää testata suurissa määrin. Saadan kivemmän näköiset käppyrät ja voidaan taputella itseä selkään. Samalla voidaan sanoa, että vain rokottamattomat sairastuvat (kun muita ei edes testata).
Eipä niillä sairastuneilla ole merkitystä, ainoastaan sairaalahoitoa tarvitsevilla. Ja tämän hetken tiedon valossa rokottamattomat ovat paljon suuremmassa riskissä sairastua vakavaan tautimuotoon kuin rokotetut.
Omalla kohdalla haluan kyllä odottaa tietoja long covidista ennen kuin päättelen, onko sairastumisella merkitystä. Vaikka sairaalaan joutuminen on omalla kohdalla epätodennäköistä, voi korona ymmärtääkseni pilata elämän muulla tavoin, ja haluan tietää tämän riskin suuruudesta enemmän ennen kuin ryhdyn huolettomaksi.
En käsitä, miksi koronan kanssa koko ajan mennään niin päin, että jos riski ei ole varmuudella suuri vaan ”ainoastaan” tuntematon, se pitäisi ottaa huoletta, ja vasta kun tarpeeksi monelle on käynyt huonosti, voidaan myöntää että oho hups, tuopas olikin vaarallista. .
Kannattaa ottaa tuntematon tosissaan, eikä pilata elämäänsä.
Jokaisella on mahdollisuus.
Jesss!
Molemmat rokotteet saatu eikä enää pelkoa taudin pahasta versiosta.
Aion alkaa elää kuten ennenkin, maskitta. Rokottamattomat saavat minun puolestani kökkiä loppuelämänsä vaikka ilmatiiviissä laatikossa. Mahdollisuus rokotukseen on kuitenkin heille annettu.
VOIMIA jokaiselle joka näki tämän kusetuksen läpi jo maaliskuussa 2020!! Toivotaan että esitys on pian oikeasti ohi ja myös että oikeudenkäynnit tuottaisi tulosta jotta syylliset tuomittaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään muuta, jonka mielestä ajatus rajoitusten poistumisesta onkin yhtäkkiä hieman pelottava… en siis pelkää varsinaisesti koronaa tms vaan sitä tilannetta että ns. normaalielämä palaa. Mitä se on, osaanko enää elää niin. Tätä on odotettu, minäkin, mutta nyt kun se näyttää olevan oikeasti jo lähellä, ajatus tuntuukin oudolta ja vähän pelottavalta. Ihmismieli on kummallinen…
Tämä on ollut ihanaa aikaa, kun koronan varjolla on voinut skipata kaikki ylimääräiset menemiset ja tekemiset ilman, että kukaan ihmettelee tai loukkaantuu. Eikä ole ollut painetta mennä konttorille, mutta kohta sekin muuttuu 😞.
Älä liioittele kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ota rokotetta sairastut jossain vaiheessa kuitenkin koronaan. Onnea valitsemallasi tiellä! Koronan varmaankin hoidat myös ilman koululääketieteen vaarallisia lääkkeitä ja hoitoja. Vaihtoehtoisia hoitoja löytyy tosi laajalla valikoimalla: voima kristallit, etäparantajat, eroon oireista nettikurssit, hopeavesi ym
Ainoa tuntemani koronaan sairastunut sairastui pari kuukautta TOISEN rokotteen jälkeen.
Minä taas tunnen 5 sairastanutta ja jokainen ennen ensimmäistä rokotusta.
Kuinkas sairaita he Olivat? Taisivat selvitä jokainen kotihoidolla, normaalin flunssan oirein...
Todennäköisesti. Niinhän suurimmalla osalla on. Se ei muuta kuitenkaan sitä, että rokottamattomilla on paljon suurempi riski sairastua vakavasti kuin rokotetuilla. Rokotetut sairastaa lähes varmasti lievänä, rokottamattomatkin suurimmaksi osaksi, mutta eivät kuitenkaan kaikki. Itse asun pk-seudulla ja tunnen/ tiedän varmaan parikymmentä koronan sairastanutta. Yksi kuoli jo ihan silloin ensimmäisten joukossa. Yksi joutui sairaalaan, mutta ei teholle. Kärsii kuitenkin pitkäaikaisoireista edelleen lähes vuoden jälkeen. Myös parilla muulla tiedän olevan oireita vielä pitkän ajan kuluttua. Muut ovat sairastaneet lievän taudin.
Korona ajetaan nyt voimalla läpi väestöstä lähiviikkoina ja lähikuukausina. Idealla, että immuniteetti tulee jokaiselle joko rokotteesta tai sairastamalla lokakuun loppuun mennessä. Se tarkoittaa, että päivittäiset tartuntaluvut ovat ihan eri sfääreissä kuin tähän asti. Siksi testausta ollaan vähentämässä, karanteeniin asettamista ollaan jo vähennetty ja media ei julkaise enää tartuntalukuja. Eli jollei halua saada tartuntaa täydellä varmuudella (myös tuplarokotettu voi saada tartunnan ja tartuttaa), niin kannattaa käyttää tämä loppuvuosi kaupoissa etc sisätiloissa ffp2-suojainta. Jos teinilläsi ei ole vielä toista rokotusta, niin nopeuta sen saamista, nyt välin voi lyhentää 6 viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään muuta, jonka mielestä ajatus rajoitusten poistumisesta onkin yhtäkkiä hieman pelottava… en siis pelkää varsinaisesti koronaa tms vaan sitä tilannetta että ns. normaalielämä palaa. Mitä se on, osaanko enää elää niin. Tätä on odotettu, minäkin, mutta nyt kun se näyttää olevan oikeasti jo lähellä, ajatus tuntuukin oudolta ja vähän pelottavalta. Ihmismieli on kummallinen…
Tämä on ollut ihanaa aikaa, kun koronan varjolla on voinut skipata kaikki ylimääräiset menemiset ja tekemiset ilman, että kukaan ihmettelee tai loukkaantuu. Eikä ole ollut painetta mennä konttorille, mutta kohta sekin muuttuu 😞.
No, mutta täähän oli tosi relevantti näkökanta, kun puhutaan helvetin kalliiksi tulevista rajoitustoimista
Saako kasvomaskia käyttää mikäli haluaa, vai tuleeko naamioituminen kielletyksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs pakko sinne on mennä?
Tähän psykologiseen sodankäyntiin kuuluu, että ihmisille annetaan välillä löysiä ja sitten kiristetään kahta kauheammin. Kyllä ne löytää tekosyyt sille, että tikkari nykäistään ihmisten edestä juuri kun rajoitukset pitäisi purkaa. Heittäkää ne maskit jo tästä päivästä asti helkkariin! Ne eivät koskaan edes suojanneet mitään. Vain se, ettei ihmisten ilmoille mennä räkätaudin kourissa, auttaa estämään tauteja.
Ei me ihmiset olla näin tyhmiä. Kieltäydyn ajattelemasta niin vaikka tämä runsas puolitoista vuotinen on todistanut minut jatkuvasti vääräksi.
Vierailija kirjoitti:
kyllä mä ainakin aion vältellä ihmismassoja vielä toistaiseksi, ainakin niin kauan kun mun mummi vielä tuntee mut, että mä voin käydä auttamassa, lohduttamassa ja halaamassa sitä. Viis siitä, vaikka koen että mun "nuoruus menee hukkaan" ja "osattomaksi jääminen" kaikesta kivasta ahdistaa.
Tämä jatkuu loppuiän. Mummot kuolee kuitenkin influenssan jälkitauteihin. Voit omalta osaltasi estää sitä jäämällä poteroon. Näin ei virukset leviä. Sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Ei me ihmiset olla näin tyhmiä. Kieltäydyn ajattelemasta niin vaikka tämä runsas puolitoista vuotinen on todistanut minut jatkuvasti vääräksi.
Samaa mieltä. Lapset ei saa laulaa eikä puhua ruokaillessa. Järkyttävää!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on oltu 1,5 v tyhmiä. Ostettu tartuntojen laskenta vaikkei kukaan ole sairastunut, ainakaan enempää kuin ennen influenssa-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää yllättykö kun sitten kauhistellaan massiivisia tartuntalukuja ja saadaan hyvä tekosyy pistää taas paikat tiukemmin säppiin ja ehkäpä luovumme siinä samassa jokusesta oikeudestamme.
Tältä vältytään kätevästi sillä kun rokotettuja ei enää testata suurissa määrin. Saadan kivemmän näköiset käppyrät ja voidaan taputella itseä selkään. Samalla voidaan sanoa, että vain rokottamattomat sairastuvat (kun muita ei edes testata).
Eipä niillä sairastuneilla ole merkitystä, ainoastaan sairaalahoitoa tarvitsevilla. Ja tämän hetken tiedon valossa rokottamattomat ovat paljon suuremmassa riskissä sairastua vakavaan tautimuotoon kuin rokotetut.
Omalla kohdalla haluan kyllä odottaa tietoja long covidista ennen kuin päättelen, onko sairastumisella merkitystä. Vaikka sairaalaan joutuminen on omalla kohdalla epätodennäköistä, voi korona ymmärtääkseni pilata elämän muulla tavoin, ja haluan tietää tämän riskin suuruudesta enemmän ennen kuin ryhdyn huolettomaksi.
En käsitä, miksi koronan kanssa koko ajan mennään niin päin, että jos riski ei ole varmuudella suuri vaan ”ainoastaan” tuntematon, se pitäisi ottaa huoletta, ja vasta kun tarpeeksi monelle on käynyt huonosti, voidaan myöntää että oho hups, tuopas olikin vaarallista. .
Long Covid voi olla vakava tilanne, josta jokaisella saattaa kuitenkin olla mahdollisuus toipua, jota ei vielä tiedetä, kenelle kaikille ja kuinka se ehkä oli tai on mahdollista.
Ihan osuva selvennys aiheeseen löytyy myös tästä:
Täytyy kyllä sanoa, että tämän koronan jälkeen musta ei tule sitä samaa tyyppiä, mikä olin ennen. Kuluttaa pitäisi, mutta kun huomasin sen säästön esim työpaikkalounaan muodossa, niin todennäköisesti jatkan omien eväiden syömistä enkä mene etänäkään ulos syömään niin kuin ennen. Ylipäänsä jotenkin kulutustottumukset muuttui pysyvästi. Toki tämä ei ole sitä mallikansalaisuutta, että jätetään kuluttamatta. Sehän on meidän palkkatyöläisen velvollisuus ja sitä kautta tukea yrittäjyyttä. Saa siis nähdä palataanko koskaan siihen normaaliin kulutukseen. Itse uskaltaisin väittää, että oma vähäinen kulutus niin palveluiden tavaroiden osalta on pysyvästi pienempi nyt ja ikuisesti ja olen vasta 35.
Kaikki on huijausta, josta lääkefirmat käärivät mahtavat voitot. Erilaisia koronaviruksia on ollut AINA, ja tulee olemaan.
Rokotetut: otan osaa