Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis häh, kaikki rajoitukset pois ja totaalinen paluu normaaliin kuukauden kuluttua?

Vierailija
05.09.2021 |

Niinkö?

Kommentit (554)

Vierailija
241/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla rajoitusten poistaminen eli paluu normaaliin eroaisi nykyisestä tilanteesta?

Eihän teillä ole ollut kuin pieniä rajoitelmia siellä täällä eikä niitäkään ole ollut pakko totella jos ei ole ollut sopivaa fiilistä.

Vierailija
242/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, ei tee mieli palata vanhaan. En ikävöi sieltä juuri mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän niin, että vaikka kuinka sanotaan että palataan normaaliin ja poistetaan rajoitukset eikä enää välitetä koronasta, niin ei ne sanat pandemiaa poista. Se on siitä huolimatta edelleen, ja todennäköisesti vain pahenee Suomessakin jos leikitään että sitä ei muka olis.

Odotellaan nyt ensin, mitä hallitus päättää tänään koronastrategian muutoksista. Äsken suorassa lähetyksessä Krista Kiuru vaikutti varsin tyytyväiseltä, joten tuskinpa kaikista rajoituksista ollaan luopumassa. 

Noin yleisesti ottaen mun mielestä on ihan järkevää, että saadaan asioihin jokin tolkku. Tarkoitan, että julkisuudessa yksi asiantuntija tai viranomainen sanoo yhtä ja toinen toista. Kansalaisen sitten pitäisi osata päättää, saako esimerkiksi isovanhempia jo 1,5 vuoden jälkeen tavata vai ei tai voiko jo käydä parturissa. Valtaosa suomalaisista on koko ajan käyttänyt omaa järkeään ja rajoittanut omaa elämäänsä sen mukaisesti, kuinka tärkeää tartunnalta välttyminen on heille itselleen tai läheisilleen. Osa kuitenkin on noudattanut pilkun tarkasti kaikkia kiihtymis- ja/tai leviämisvaiheiden suosituksia ja ohjeita, vaikka asuisivatkin paikassa, joka on jo pitkään ollut perustasolla. Pidän siirtymistä alueelliseen tiedottamiseen ja alueelliseen epidemianhoitoon ihan järkevänä. Ei lieksalaisen tarvitse seurata pääkaupunkiseudun tilannetta vaan lieksalainen seuraa oman alueensa tilannetta sekä suosituksia ja ohjeita, jotka ovat voimassa siellä. 

Vierailija
244/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole rokotettu. Mutta en käy kuntosalilla, konserteissa, ravintoloissa ym. En käytä julkisia, en matkusta ulkomaille. Kaupassa käyn maski naamalla.

Nyt on jo moneen kertaan todennettu, että väkijoukoissa sisätiloissa tuo tarttuu-etenkin kun huudetaan ja lauletaan. Esim. Naistenpäivän konsertti.

Etkö käy töissä?

Maaliskuussa 2020 noin miljoona suomalaista siirtyi etätöihin. Ehkä aiempi kirjoittaja on yksi heistä?

Meinaatko että nämä miljoona suomalaista jatkavat etätöitä tästä ikuisuuteen? 100% etätyö ei ole todellakaan oma valinta suurelle osalle tästä porukasta vaan kyllä se toimistoille paluu on monelle heistä edessä.

Vierailija
245/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää yllättykö kun sitten kauhistellaan massiivisia tartuntalukuja ja saadaan hyvä tekosyy pistää taas paikat tiukemmin säppiin ja ehkäpä luovumme siinä samassa jokusesta oikeudestamme.

Tältä vältytään kätevästi sillä kun rokotettuja ei enää testata suurissa määrin. Saadan kivemmän näköiset käppyrät ja voidaan taputella itseä selkään. Samalla voidaan sanoa, että vain rokottamattomat sairastuvat (kun muita ei edes testata).

Eipä niillä sairastuneilla ole merkitystä, ainoastaan sairaalahoitoa tarvitsevilla. Ja tämän hetken tiedon valossa rokottamattomat ovat paljon suuremmassa riskissä sairastua vakavaan tautimuotoon kuin rokotetut.

Vierailija
246/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole rokotettu. Mutta en käy kuntosalilla, konserteissa, ravintoloissa ym. En käytä julkisia, en matkusta ulkomaille. Kaupassa käyn maski naamalla.

Nyt on jo moneen kertaan todennettu, että väkijoukoissa sisätiloissa tuo tarttuu-etenkin kun huudetaan ja lauletaan. Esim. Naistenpäivän konsertti.

Etkö käy töissä?

Maaliskuussa 2020 noin miljoona suomalaista siirtyi etätöihin. Ehkä aiempi kirjoittaja on yksi heistä?

Meinaatko että nämä miljoona suomalaista jatkavat etätöitä tästä ikuisuuteen? 100% etätyö ei ole todellakaan oma valinta suurelle osalle tästä porukasta vaan kyllä se toimistoille paluu on monelle heistä edessä.

Meinaatko, että kukaan heistä ei saa jatkaa etätöissä? Voihan aiempi kirjoittaja kuulua niihin, joiden työpaikalla on jo päätetty etätöiden jatkumisesta, jos haluaa tehdä etätöitä. Tai hän on voinut tehdä etätöitä jo ennen pandemiaakin. 

Vierailija
247/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla rajoitusten poistaminen eli paluu normaaliin eroaisi nykyisestä tilanteesta?

Eihän teillä ole ollut kuin pieniä rajoitelmia siellä täällä eikä niitäkään ole ollut pakko totella jos ei ole ollut sopivaa fiilistä.

On se vähän hankalaa lähteä illalla vaikka kaljalle, kun baari on kiinni.

Keikallekaan ei pääse, kun niitä ei ole järjestetty. Uimahalli ja leffateatterikin on ollut suljettu.

Vierailija
248/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosisadan pahin kusetus nimeltään korona.

Vierailija
249/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää yllättykö kun sitten kauhistellaan massiivisia tartuntalukuja ja saadaan hyvä tekosyy pistää taas paikat tiukemmin säppiin ja ehkäpä luovumme siinä samassa jokusesta oikeudestamme.

Enää ei laiteta säppikn vaan siedetään ja toisaalta ei testailla niin ahkeraan.

Vierailija
250/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei sitä koronaa sitten ollutkaan.  Kun elämä jatkuu kuin ennen vanhaan.  Ihan hyvä juttu.

Vierailija
251/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vähän hankalaa lähteä illalla vaikka kaljalle, kun baari on kiinni.

Keikallekaan ei pääse, kun niitä ei ole järjestetty. Uimahalli ja leffateatterikin on ollut suljettu.

Missä päin Suomea on uimahallit suljettu? Ainakin Vantaalla on auki. Tosin otetaan vain puolet normaalista asiakasmäärästä. 

Vierailija
252/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, ennen kuin se todella tapahtuu, siihen asti pidän sitä katteetomana lupailuna, kuten kaikki muutkin Marinin lupaukset. Moni kakku päältä kaunis jne.

Vierailija
253/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossakin jos on flunssa tms. niin ei tarvi mennä kouluun tai työpaikalle sairastuttamaan muita.

Vierailija
254/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun hallitus ei enää aio huolehtia kansalaisten terveysturvallisuudesta jokaisen ihmisen olisi syytä ymmärtää pysyä vain kotona mahdollisimman paljon.

Hekoheko. Lähden tästä kohta rientoihin rokotettuna!

Vierailija
255/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tältä vältytään kätevästi sillä kun rokotettuja ei enää testata suurissa määrin. Saadan kivemmän näköiset käppyrät ja voidaan taputella itseä selkään. Samalla voidaan sanoa, että vain rokottamattomat sairastuvat (kun muita ei edes testata).

Eipä niillä sairastuneilla ole merkitystä, ainoastaan sairaalahoitoa tarvitsevilla. Ja tämän hetken tiedon valossa rokottamattomat ovat paljon suuremmassa riskissä sairastua vakavaan tautimuotoon kuin rokotetut.

Tämän tiedon valossa, kukaan ei tiedä mitään.

Israelissa teho-osastot täyttyy täysin rokotetuista ja siellä puuhaillaan jo 4. piikkiä.

Massachusettsissa oli 2. piikitettyjen joukkotartunta.

Briteissä "vain-täysrokotettujen" festareilla löytyi kymmeniätuhansia läpäisyinfektioita.

Suomessa, hoivakodissa, täysrokotetut hoitajat levitti koronaa.

Nyt täysin rokotetuttujen ei enää toivota menevän testeihin jos on lieviä oireita.

Eli he voivat jatkaa elämäänsä "viruslinkoina" ja tartutella ihmisiä, joille immuniteettia ei synny, syystä tai toisesta, kovin helposti, vaikka saisivat tusinan piikkejä. Tähän ryhmään kuuluu mm. reilusti ylipainoiset, joita ihan Suomessakin on puolet väestöstä, sitten syöpähoitoja saavat, sitten vanhukset ja hylkimislääkkeitä käyttävät elinsiirtopotilaat, autoimmuuni-potilaat ja diabeetikot.

Suurinta älläkkää pitävät nämä narsistiset poppari: "mä ja mun napa ensin", "jos mä en saa toteuttaa itseeni tuhatpäisen fanilauman edessä palvonnan loisteessa, niin mä en enää ole edes elossa!... siis mä en enää edes tiedä kuka mä oon!"

Sitten nämä: " v*tut muista, meikän on pakko päästä baanalle" - tyypit.

kukaan ei vielä edes osaa varmaksi sanoa, miten tuo immuniteetti muodostuu. Ei ole mitään varmoja mittareita. lääkejätit väitti, että yksi piikki riittää, seuraavaksi 2. piikki antaa yli 90% immuniteetin. Nyt 2. piikki antaakin vain 60% jos sitäkään.

Ihan maallikkojärjellä, kaikki tuntee tyyppejä, jotka sairastaa kunnon räkätaudin ehkä kerran 10 vuodessa ja sitten on niitä tyyppejä, joihin tarttuu kaikki pöpöt. Terveetkin ihmiset on erilaisia immuniteetin suhteen.

Sitten kun aika monelle se 2 "jab" ei tosiaan ollut mikään "huviretki" vaan aika rankkaoireinen, niin moni ei uskalla ottaa sitä kolmosta, kun ei tiedä miten siitä selviää. Mun sisko esim. oli vuoteenomana viikon, vaikka muu perhe ei saanut mitään oireita.

Vierailija
256/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä katsomassa esim worldometerissä koronatilastoja ja verrata Suomen tilannetta monipuolisesti eri maihin. Itse katson miten mikin maa on ollut rauhallisemmassa vaiheessa, koronan esiintymisaaltoja ja kuolleisuutta. Suomen tilanne voi aiheuttaa vielä yllätyksiä, joten en kyllä riemusta kilju.

Vierailija
257/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla haluan kyllä odottaa tietoja long covidista ennen kuin päättelen, onko sairastumisella merkitystä. Vaikka sairaalaan joutuminen on omalla kohdalla epätodennäköistä, voi korona ymmärtääkseni pilata elämän muulla tavoin, ja haluan tietää tämän riskin suuruudesta enemmän ennen kuin ryhdyn huolettomaksi.

En käsitä, miksi koronan kanssa koko ajan mennään niin päin, että jos riski ei ole varmuudella suuri vaan ”ainoastaan” tuntematon, se pitäisi ottaa huoletta, ja vasta kun tarpeeksi monelle on käynyt huonosti, voidaan myöntää että oho hups, tuopas olikin vaarallista. .

Vierailija
258/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän tiedon valossa, kukaan ei tiedä mitään.

Israelissa teho-osastot täyttyy täysin rokotetuista ja siellä puuhaillaan jo 4. piikkiä.

Massachusettsissa oli 2. piikitettyjen joukkotartunta.

Briteissä "vain-täysrokotettujen" festareilla löytyi kymmeniätuhansia läpäisyinfektioita.

Suomessa, hoivakodissa, täysrokotetut hoitajat levitti koronaa.

Nyt täysin rokotetuttujen ei enää toivota menevän testeihin jos on lieviä oireita.

Eli he voivat jatkaa elämäänsä "viruslinkoina" ja tartutella ihmisiä, joille immuniteettia ei synny, syystä tai toisesta, kovin helposti, vaikka saisivat tusinan piikkejä. Tähän ryhmään kuuluu mm. reilusti ylipainoiset, joita ihan Suomessakin on puolet väestöstä, sitten syöpähoitoja saavat, sitten vanhukset ja hylkimislääkkeitä käyttävät elinsiirtopotilaat, autoimmuuni-potilaat ja diabeetikot.

Suurinta älläkkää pitävät nämä narsistiset poppari: "mä ja mun napa ensin", "jos mä en saa toteuttaa itseeni tuhatpäisen fanilauman edessä palvonnan loisteessa, niin mä en enää ole edes elossa!... siis mä en enää edes tiedä kuka mä oon!"

Sitten nämä: " v*tut muista, meikän on pakko päästä baanalle" - tyypit.

kukaan ei vielä edes osaa varmaksi sanoa, miten tuo immuniteetti muodostuu. Ei ole mitään varmoja mittareita. lääkejätit väitti, että yksi piikki riittää, seuraavaksi 2. piikki antaa yli 90% immuniteetin. Nyt 2. piikki antaakin vain 60% jos sitäkään.

Ihan maallikkojärjellä, kaikki tuntee tyyppejä, jotka sairastaa kunnon räkätaudin ehkä kerran 10 vuodessa ja sitten on niitä tyyppejä, joihin tarttuu kaikki pöpöt. Terveetkin ihmiset on erilaisia immuniteetin suhteen.

Sitten kun aika monelle se 2 "jab" ei tosiaan ollut mikään "huviretki" vaan aika rankkaoireinen, niin moni ei uskalla ottaa sitä kolmosta, kun ei tiedä miten siitä selviää. Mun sisko esim. oli vuoteenomana viikon, vaikka muu perhe ei saanut mitään oireita.

Kommentista paistaa edelleen läpi sairas rajoituksia kannattava pelkopsykoosia tarjoava koronauskonto. Ehkä kirjoittaja ei sitä edes itse huomaa?

Tiesitkö että todellisuus on se, että Ruotsin kuolleisuus on ollut jo yli puoli vuotta normaalissa, ja normaalin alapuolellakin. Siitä on vääjäämäton Eurtomomon tilasto. Silti on rummutettu mutkat oikoen ja "patologisesti" valehdellen Tuhansista koronaan kuolleista Samasta maasta samalta ajalta. Tämä on se skitso tulkinta Worldometers luvuista, jotka eivät edes kerro todellista kuolinsyytä. Siksi se on sitä ihan patologista vääristelyä.

Vierailija
259/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla haluan kyllä odottaa tietoja long covidista ennen kuin päättelen, onko sairastumisella merkitystä. Vaikka sairaalaan joutuminen on omalla kohdalla epätodennäköistä, voi korona ymmärtääkseni pilata elämän muulla tavoin, ja haluan tietää tämän riskin suuruudesta enemmän ennen kuin ryhdyn huolettomaksi.

En käsitä, miksi koronan kanssa koko ajan mennään niin päin, että jos riski ei ole varmuudella suuri vaan ”ainoastaan” tuntematon, se pitäisi ottaa huoletta, ja vasta kun tarpeeksi monelle on käynyt huonosti, voidaan myöntää että oho hups, tuopas olikin vaarallista. .

Olet kyllä mieleltäsi "sairas".

“WE HAVE ONE LIFE, SO JUST LIVE IT AND NO RAGRETS!”

t. Ateisti

Vierailija
260/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaahan sitten olla matkaamatta Indonesian suuntaan vaikka rajoituksen purettaisiinkin. Siellä nimittäin ladyboyt just sairastaa koronaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän