Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis häh, kaikki rajoitukset pois ja totaalinen paluu normaaliin kuukauden kuluttua?

Vierailija
05.09.2021 |

Niinkö?

Kommentit (554)

Vierailija
221/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä suomen on julistaa koron aloppuneeksi, kun Israelista tiedetään, että kohta on rokotteet menettäneet tehonsa. Niiden teho on 5-6 kuukautta.

Kaikille ehditään antaa kolmas ensi kesään mennessä.

Kun tahti on noin hidas, korona on kaikkea muut kuin voitettu.

Lisäksi monesta suunnasta on tulossa variantteja, jotka kiertävät rokotesuojaa. Pandemia pitäisi olla koko maailmassa kuriss ennen kuin meillä aletaan rajoituksia purkaa.

Minä epäilen, ettei Suomi rokota (kuin ehkä kaikista heikoimmat) kolmannen kerran ennen kuin on liian myöhäistä. Olen varma, että kolmannen kanssa vatuloidaan ja vetuloidaan ja sitten ollaan kusessa.

Kuunnellaan tarkalla korvalla.  Ja kun riskiryhmäläiset kuolee kaikissa ikäryhmissä (esim leukemia lapset) ollaan kai sitten ihan miellissään??  Säästyyhän Kelan rahat?

Vierailija
222/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole rokotettu. Mutta en käy kuntosalilla, konserteissa, ravintoloissa ym. En käytä julkisia, en matkusta ulkomaille. Kaupassa käyn maski naamalla.

Nyt on jo moneen kertaan todennettu, että väkijoukoissa sisätiloissa tuo tarttuu-etenkin kun huudetaan ja lauletaan. Esim. Naistenpäivän konsertti.

Etkö käy töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä suomen on julistaa koron aloppuneeksi, kun Israelista tiedetään, että kohta on rokotteet menettäneet tehonsa. Niiden teho on 5-6 kuukautta.

Kaikille ehditään antaa kolmas ensi kesään mennessä.

Kun tahti on noin hidas, korona on kaikkea muut kuin voitettu.

Lisäksi monesta suunnasta on tulossa variantteja, jotka kiertävät rokotesuojaa. Pandemia pitäisi olla koko maailmassa kuriss ennen kuin meillä aletaan rajoituksia purkaa.

Minä epäilen, ettei Suomi rokota (kuin ehkä kaikista heikoimmat) kolmannen kerran ennen kuin on liian myöhäistä. Olen varma, että kolmannen kanssa vatuloidaan ja vetuloidaan ja sitten ollaan kusessa.

Samaa mieltä. Annetaan sairaaloiden ensin täyttyä ja sitten vasta taivutaan rokottamaan muitakin. Rahastahan tässä on kysymys.

Joo, aivan älyttömän hidasta on tuon kolmannen rokoteannoksen antaminen Suomessa. Keväällä toisen rokotteen saaneita pitäisi alka kiireesti rokottaa jo nyt.

Syöpäpotilaana sain ekan helmikuussa ja toisen toukuun alussa.  Nyt sitten kai siirryn taas riskiin??

Vierailija
224/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole rokotettu. Mutta en käy kuntosalilla, konserteissa, ravintoloissa ym. En käytä julkisia, en matkusta ulkomaille. Kaupassa käyn maski naamalla.

Nyt on jo moneen kertaan todennettu, että väkijoukoissa sisätiloissa tuo tarttuu-etenkin kun huudetaan ja lauletaan. Esim. Naistenpäivän konsertti.

Etkö käy töissä?

Maaliskuussa 2020 noin miljoona suomalaista siirtyi etätöihin. Ehkä aiempi kirjoittaja on yksi heistä?

Vierailija
225/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää yllättykö kun sitten kauhistellaan massiivisia tartuntalukuja ja saadaan hyvä tekosyy pistää taas paikat tiukemmin säppiin ja ehkäpä luovumme siinä samassa jokusesta oikeudestamme.

Tältä vältytään kätevästi sillä kun rokotettuja ei enää testata suurissa määrin. Saadan kivemmän näköiset käppyrät ja voidaan taputella itseä selkään. Samalla voidaan sanoa, että vain rokottamattomat sairastuvat (kun muita ei edes testata).

Vierailija
226/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se ilo urkenee,jokainen ottaa vastuun koronastaan.Mitäs lähtit tyyliin..

Vierailija
227/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ketään muuta, jonka mielestä ajatus rajoitusten poistumisesta onkin yhtäkkiä hieman pelottava… en siis pelkää varsinaisesti koronaa tms vaan sitä tilannetta että ns. normaalielämä palaa. Mitä se on, osaanko enää elää niin. Tätä on odotettu, minäkin, mutta nyt kun se näyttää olevan oikeasti jo lähellä, ajatus tuntuukin oudolta ja vähän pelottavalta. Ihmismieli on kummallinen…

Itse olen elänyt aika normaalisti joten en oikein ymmärrä tätä ajatusta. Mitä luulet unohtaneesi?

Itsestä tuo "lupaus" paluusta normaaliin outo. Missään ei ole ollut vielä täyttä paluuta "normaaliin".

En jotenkin luota poliitikkojen päätökseen pandemiasta, siis siihen, että he voivat päättää milloin se on ohi.

Tosin olen riskiryhmää ja jos tuo nyt ajetaan kansan läpi talven aikana niin taidan edelleen suojata itseni. Rokotteet toki on, mutta en täysin luota niihin.

Älytöntä kyllä lupailla tuollaista, kun ei tämä ole todellakaan ohi. Kun rajoitukset poistetaan niin tartunnat räjähtävät. Tilastot eivät ehkä näytä niin pahoilta kun rokotettuja ei enää testata, vaikka he sairastuvat ja tartuttavat tämän takia enemmän kuin rokottamattomat. Tartuntaketjujen jäljityskin käy mahdottomaksi.

Tottakai tartuntoja tulee enemmän ja niitä jää piiloon, kun rokotettuja ei testata. Koko ajanhan on puhuttu, että tämä jää todennäköisesti kiertämään väestöä muiden tautien tapaan. Tartuntojen kasvu ei ole suuri rasite yhteiskunnalle, kun rokotekattavuus saadaan tarpeeksi suureksi. Vaikka rokotetutkin sairastuvat, he sairastavat taudin useimmiten lievänä eivätkä tarvitse sairaalahoitoa.

Vierailija
228/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä liioittele kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ota rokotetta sairastut jossain vaiheessa kuitenkin koronaan. Onnea valitsemallasi tiellä! Koronan varmaankin hoidat myös ilman koululääketieteen vaarallisia lääkkeitä ja hoitoja. Vaihtoehtoisia hoitoja löytyy tosi laajalla valikoimalla: voima kristallit, etäparantajat, eroon oireista nettikurssit, hopeavesi ym

Ainoa tuntemani koronaan sairastunut sairastui pari kuukautta TOISEN rokotteen jälkeen.

Minä taas tunnen 5 sairastanutta ja jokainen ennen ensimmäistä rokotusta.

Kuinkas sairaita he Olivat? Taisivat selvitä jokainen kotihoidolla, normaalin flunssan oirein...

En ole tuo 5  tuntenut, tunnen vain 4, joista yksi oli kahdesti teholla.  Noin 45v nainen, perusterve normaalisti.

Vierailija
229/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, testaus maksulliseksi eikä ilman sitä pääse esim. päivystykseen tai baariin. Tai sitten koronapassi ja lupa sairastaa ja levittää virusta.

Älä höpise. Ei se passi liity päivystykseen menemiseen, luultavasti katsovat sun tiedoista siellä joka tapauksessa jos menet flunssaoireisena että onko sut rokotettu tai ootko sairastanut, ja testiin menet jos ei ole kumpaakaan.

Baareihin ja festareille, ehkä elokuviin jne. tulee passit. Sillä yritetään suojella rokottamattomia. Tosin turhaahan se on koska rokottamattomat tulevat sairastamaan koronan ennemmin tai myöhemmin.

Näin on, koska koronaa liikkuu edelleenkin suhteellisen paljon, niin rokottamattoman on aika vaikea välttyä siltä ja sen lisäksihän rokotetut tartuttavat sitä heihin. Rokotetuille korona suurella todennäköisyydellä tulee olemaan suht normi nuha-flunssa. 

Vierailija
230/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tarkoita sitä, ett rajoituksia ei enää olisi missään.

JATKOSSA ei enää olisi valtakunnallisia rajoituksia, rajoitukset olisivat paikallisia.

Jos jossain puhkeaisi koronarypäs, alueviranomaiset päättäisivät rajoituksista.

– Pääsisimme toimintamalliin, jossa hyvin paikallisesti tukahdutetaan tarpeen vaatiessa kohdennetuilla rajoitustoimilla mahdollisia tautipesäkkeitä. Laajasti haluamme pitää yhteiskuntaa auki, Marin valotti asiaa viime viikolla.

Tähän avuksi tulisi valmisteilla oleva vapaaehtoinen koronapassi.

Kun valtakunnallisia rajoituksia ei enää olisi, ja jollain alueella ryöpsähtää koronapesäke, alueen tapahtumat ja ravintolat voisivat olla auki koronapassin avulla.

Passi tulee ja tuo kuukausi on ylioptimistinen tavoite.

Passi on aluksi vapaaehtoinen, myöhemmin siitä tulee pakollinen, ihmiset on niin sokeita kaikelle tälle,hurrataan vaan ja kehutaan kuinka menee kaikki perusoikeudet ja ei saa päättää yksilö enää omista asioistaan,edes niistä perusasioista.

Miten siitä tehdään pakollinen? Ei mitenkään. Jos sä et sitä käytä, sit sä et käytä.

Vierailija
231/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hassulta, kun itse ei ole kertaakaan käyttänyt maskia, ottanut rokotetta tai vältellyt julkisia paikkoja. Terveenä olen pysynyt. Pari ryhmäharrastusta jäi tauvolle mutta kavereita tullut nähtyä, pippaloissa käytyä jne ihan normaalisti.

N25

Vierailija
232/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ketään muuta, jonka mielestä ajatus rajoitusten poistumisesta onkin yhtäkkiä hieman pelottava… en siis pelkää varsinaisesti koronaa tms vaan sitä tilannetta että ns. normaalielämä palaa. Mitä se on, osaanko enää elää niin. Tätä on odotettu, minäkin, mutta nyt kun se näyttää olevan oikeasti jo lähellä, ajatus tuntuukin oudolta ja vähän pelottavalta. Ihmismieli on kummallinen…

Täh? Voi tsissus tätä länsimaalaisen elämäntuskaa...

Olet ilmeisesti niitä onnekkaita, joilla ei ole vakavaa sairautta tai rakkaalla läheisellä ei ole. Nauti tästä onnesta, sillä kaikilla sitä ei ole. Mutta yritä ymmärtää edes sen verran, että joillain tilanne on aidosti vaarallinen. Enempää en pyydä kuin sitä, että ymmärrät kuuluvasi onnekkaisiin. Ja lopeta pilkkaaminen.

Ystävällisin terveisin,

syöpäsairaan tytär

Tässä tapauksessahan te olette kaikki eristyneinä, kuten muutenkin olisitte esim influenssakaudella. Muiden ihmisten tekemiset eivät siis vaikuta teidän tekemisiin.

Isäni on ollut puolitoista vuotta eristäytyneenä. Ei edes ruokakaupassa ole käynyt. Käy vain kävelylenkeillä. Mies, joka on sosiaalinen ja, joka nauttisi ihmisten tapaamisista, kahvilla käynneistä, elokuvista, uimahallissa käynneistä. Nyt on yksin. Puolitoista vuotta kotonaan vankilassa. Siinä alkaa mieli murtua kenellä tahansa. Mutta eihän se sinua liikauta mitenkään. Tajuan sen kyllä.

Syytä siitä oikeita tahoja. Lehdet ovat pelotelleet hänet hulluksi. Ei ole minun vikani, jos ei osaa kriittisesti analysoida lukemaansa. Harmi hänen puolestaan, ettet sinäkään osaa järkevästi ajatella. Hänellä ollut jo pitkään 2 rokotetta ja voi käyttää parempia maskeja....

Juuri näin! Minun isäni on 86-v. monisairas vanhus, joka ei pahojen hengitysvaikeuksien takia voi käyttää edes maskia, ja rokotukset saatuaan hän on tavannut ihmisiä, käynyt kauppakeskuksissa kävelemässä, kun niissä on ilmastointi ja tasainen kävelyalusta. Juuri osallistui mm juhliin, joissa oli 30 henkilöä.

Vierailija
233/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää yllättykö kun sitten kauhistellaan massiivisia tartuntalukuja ja saadaan hyvä tekosyy pistää taas paikat tiukemmin säppiin ja ehkäpä luovumme siinä samassa jokusesta oikeudestamme.

Tältä vältytään kätevästi sillä kun rokotettuja ei enää testata suurissa määrin. Saadan kivemmän näköiset käppyrät ja voidaan taputella itseä selkään. Samalla voidaan sanoa, että vain rokottamattomat sairastuvat (kun muita ei edes testata).

Kyllä. Tämä on tilastojen vääristelemistä parhaimmillaan. Voidaan hyvillä mielin sanoa, että kyseessä on rokottamattomien pandemia - niinpä kai kun rokotettuja ei enää edes testata, vaikka olisivat oireisia.

Vierailija
234/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen elänyt aika normaalisti joten en oikein ymmärrä tätä ajatusta. Mitä luulet unohtaneesi?

Itsestä tuo "lupaus" paluusta normaaliin outo. Missään ei ole ollut vielä täyttä paluuta "normaaliin".

En jotenkin luota poliitikkojen päätökseen pandemiasta, siis siihen, että he voivat päättää milloin se on ohi.

Tosin olen riskiryhmää ja jos tuo nyt ajetaan kansan läpi talven aikana niin taidan edelleen suojata itseni. Rokotteet toki on, mutta en täysin luota niihin.

Älytöntä kyllä lupailla tuollaista, kun ei tämä ole todellakaan ohi. Kun rajoitukset poistetaan niin tartunnat räjähtävät. Tilastot eivät ehkä näytä niin pahoilta kun rokotettuja ei enää testata, vaikka he sairastuvat ja tartuttavat tämän takia enemmän kuin rokottamattomat. Tartuntaketjujen jäljityskin käy mahdottomaksi.

Tottakai tartuntoja tulee enemmän ja niitä jää piiloon, kun rokotettuja ei testata. Koko ajanhan on puhuttu, että tämä jää todennäköisesti kiertämään väestöä muiden tautien tapaan. Tartuntojen kasvu ei ole suuri rasite yhteiskunnalle, kun rokotekattavuus saadaan tarpeeksi suureksi. Vaikka rokotetutkin sairastuvat, he sairastavat taudin useimmiten lievänä eivätkä tarvitse sairaalahoitoa.

Näinhän se menee ja vaikka testaamisen lopettaminen nyt, kun tautia liikkuu taas enemmän, on tyhmää, saadaan ainakin paikkoja auki. Muualla maailmassahan testausta on päinvastoin lisätty aina silloin, kun rajoitukset on purettu, jotta ehditään reagoida nopeasti mikäli uusia ryppäitä taas ilmenee. Ja muualla passikin on voimassa (käytössä ollessaan) rajatun ajan testillä, mikä on enemmän kuin järkevää Mutta, tällä mennään Suomessa.

Vierailija
235/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Rokottamattomat vastaavat nyt itse valinnastaan. Ja samoin rokotetut, he odottavat mahdollista veritulppaa ja rokottamattomat mahdollista flunssaa.

Sinustromboosi tulee kahden viikon sisällä rokotteesta jos on tullakseen. Sitä tulee muutenkin hormonikkaille naisille. Menopaussin ajat sitten ohittaneille ei adenovirusvektorirokote AZ ole mikään ongelma. Itse asiassa sillä voisi antaa tehosteita nyt juuri 65-69-vuotiaille.

Mulle kelpaisi hyvin. 3x riskiryhmäläinen.

Vierailija
236/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että nuhakuumeen takia perseily loppuu.

Vierailija
237/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Suomen kansa tollona innostuu🤦🏻

Vierailija
238/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Suomen kansa tollona innostuu🤦🏻

Ja sinä tollo hoet vieläkin aivopesumantraa

Vierailija
239/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän niin, että vaikka kuinka sanotaan että palataan normaaliin ja poistetaan rajoitukset eikä enää välitetä koronasta, niin ei ne sanat pandemiaa poista. Se on siitä huolimatta edelleen, ja todennäköisesti vain pahenee Suomessakin jos leikitään että sitä ei muka olis.

Vierailija
240/554 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovana riskiryhmyrinä, taivas se vaan on hieman lähempänä:).  Vaikkei ehkä ihan vielä aika sinne lähteä normaalioloissa olisikaan:).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän