Kuinka vanha on mummo?
Siis kuinka vanha tai nuori on mielestäsi mummoikäinen? Jos asiaa katsoo biologian kannalta, parikymppisenä ekan lapsen saanut voi olla nelikymppisenä mummo.
Palstan mammat tosin kertovat kuinka ovat nelikymppisenä niiin jaksavia ja hyvässä kunnossa. Pukeutuminenkaan ei välttämättä erota eri sukupolvia kuten joskus aiemmin. Niin, missä iässä itse haluaisit sinua kutsuttavan mummoksi?
Kommentit (45)
Nykyisin on epäkohteliasta harrastaa ikärasismia, lisäksi se osoittaa typeryyttä. "Mummo" tarkoittaa lapsenlapsen omaavaa ihmistä, mutta ei sanaa silloinkaan käytetä ilman asianosaisen suostumusta.
Vierailija kirjoitti:
Tulin mummoksi 45-vuotisena ja minua luultiin lapsen äidiksi. Kyllä minua saa mummoksi sanoa, tottahan se on. Tuntuu jotenkin hassulta, kun joillakin on vielä pieniä lapsia tuossa iässä.
Olit sitten mummoäiti tai äitimummo!
Apua! Googletin ja luin Mick Jaggerin olevan jo 75v. Ei ole todellakaan Vanhus!
Vierailija kirjoitti:
miksi ikäihmistä pitäisi sanoa mummoksi jollei hän ole oma mummosi :O En minä ainakaan mummottele ketään, on meillä parempikin sana: "rouva" jos pakko on käyttää muuta kuin henkilön omaa nimeä.
Näin juuri.
Vanhus on mielestäni yli 80 vuotias, jos hän on huonokuntoinen. En millään voi kutsua vaikka Mick Jaggeria vanhuudeksi tai 80v Pirkko Mannolaakaan.