Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanha on mummo?

Vierailija
12.10.2014 |

Siis kuinka vanha tai nuori on mielestäsi mummoikäinen? Jos asiaa katsoo biologian kannalta, parikymppisenä ekan lapsen saanut voi olla nelikymppisenä mummo.
Palstan mammat tosin kertovat kuinka ovat nelikymppisenä niiin jaksavia ja hyvässä kunnossa. Pukeutuminenkaan ei välttämättä erota eri sukupolvia kuten joskus aiemmin. Niin, missä iässä itse haluaisit sinua kutsuttavan mummoksi?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 v

Vierailija
2/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on sellainen jolla on lapsenlapsia. Jos taas on lapseton, niin minusta sellaista yli 70-vuotiasta voi alkaa kutsua mummoksi, viimeistään 80-vuotiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten saa mummoksi kutsua kun ensimmäinen lapsenlapsi siunaantuu, ei se ikää katso.
Omasta äidistäni tuli mummo ekan kerran 35vuotiaana

Vierailija
4/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tulin mummoksi 42-vuotiaana, eikä yhtään haittaa vaikka mummoksi kutsutaan. Joskus oli hassua kun kun satunnaisesti hoidin vauvaa niin minua luultiin äidiksi, lapsen äitiä taas siskokseni! Mummous on ihanaa näin nuorempanakin..vaikea sanoa miten yleisesti voisi sanoa mummoksi. Teinithän sanovat 50-60v mummoiksi, säälittää tietysti ne mummoäitien lapset.

Vierailija
5/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummous on sieluntila, ei voi määritellä välttämättä iän mukaan. Joku voi olla jo nelikymppisenäkin ihan mummo- matskua ja sitten on tietysti nuoria iso- äitejä, mutta en mä heitä mummoiksi kutsuisi.

Vierailija
6/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli mummo 40-vuotiaana, kun sain ensimmäisen lapsenlapsen. Mummoäiti kai sitten 45-vuotiaana, kun sain oman kuopukseni.

Vierailija
7/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

65+

Vierailija
8/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mitään siinä vaiheessa, kun on mummo?

Vierailija
9/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 42v ja ja olen pienen pojan mummo. Ulkonäöltäni en muistuta perinteistä mummoa.

Vierailija
10/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin tapaamani mummo oli 32-vuotias. Työkuvioissa kohtaisn hänet. 16-vuotiaana  itse äidiksi ja tytär samalla lailla 16-vuotiaana äidiksi. Eli mummoksi voi tosiaan tulla kolmekymppisenä.

Mutta mummo tarkoittaa minusta eläkeikäistä eli sanotaan nyt 70 v ja yli.

Vierailija
11/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoikä alkaa 55-60-vuotiaana, yksilöllisiä vaihteluita on suuria.

Vierailija
12/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoikä on mielestäni jostain 65-75-vuotiaasta lähtien vähän olemuksesta riippuen. Sitä nuorempien kutsuminen mummoksi tuntuisi oudolta muiden kuin heidän omien lapsenlastensa toimesta. (Tai heidän lapsenlapsilleen puhuttaessa.)

Vierailija
13/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46v mummo ja fyysisesti paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen.

Vierailija
14/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoksi tuleminen ei näy päällepäin. Eihän kaikki saa lapsiakaan. 4, suututko jos sinua sanoo mummoksi esim 50-vuotiaana? Minusta on vaikea joskus tietää, onko ikäihmisestä korrektia sanoa mummo, jos ei tiedä, onko henkilöllä lapsia - ap

Vierailija
15/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ikäihmistä pitäisi sanoa mummoksi jollei hän ole oma mummosi :O En minä ainakaan mummottele ketään, on meillä parempikin sana: "rouva" jos pakko on käyttää muuta kuin henkilön omaa nimeä.

Vierailija
16/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 50 v ole ikäihminen. Ap kuulosta itse ihan teiniltä.

Vierailija
17/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vanhanaikainen mummo-käsite ei enää nykyään päde. Eläkeläiset ovat hyväkuntoisia ja nuorekkaita ihmisiä, jotka harrastavat kaikenlaista ja pitävät kunnostaan sekä ulkonäöstään huolta, siis suuri osa, eivät toki kaikki. Tästä on ollut lehdissäkin juttua, samoin siitä, että isovanhemmat eivät halua hoitaa lapsenlapsia, koska haluavat "ottaa aikaa itselleen". Maailma muuttuu.

Minusta tuli mummo, kun ensimmäinen lapsenlapsi syntyi, olin silloin 50. Kun käytin lasta vanhempiensa puolesta lääkärissä, luultiin minuakin lapsen äidiksi. Lähinnä nauratti, mutta ymmärsin sen johtuvan siitä, että nykyään monet tekevät lapsia iäkkäinä, henkilökunta vain pelasi varman päälle:)

Vierailija
18/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minustakaan ole korrektia kutsua ketään muuta mummoksi kuin omaa mummoaan tai lastensa mummoja. Anoppini on yli 80 v eikä tulisi mieleenkaan kutsua häntä mummoksi, ellei hän olisi siis meidän lasten mummo ja kutsun häntäkin mummoksi vain kun puhun hänestä lapsillemme. Anoppi on aktiivinen ja terve, pyöräilee ja autoilee, matkustelee, meikkaa, ostelee vaatteita, laittaa hiuksia, käy eläkeläisten tansseissa, harrastaa liikuntaa ja vaikka mitä. Ja miesystäväkin löytyy. Paljon menevämpi ja nuorekkaampi kuin monet puolta nuoremmat!

Vierailija
19/45 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, minkä ikäiseltä kysytään.

Vierailija
20/45 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorin tapaamani mummo oli 32-vuotias. Työkuvioissa kohtaisn hänet. 16-vuotiaana itse äidiksi ja tytär samalla lailla 16-vuotiaana äidiksi.

Käykö bingossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän