Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua enää ikinä vakituista työtä!

Vierailija
12.10.2014 |

Keikkailen ja pystyn kieltäytymään halutessani pätkistä, pituudet ovat olleet nyt viikkojen luokkaa, mikä on ollut ihan hyvä määrä toistaiseksi. Talo on tullut hyvin tutuksi jo monella eri osastolla.

Työttömyyspäivistä saan 60 euroa / pv + asumistuki.

Tykkään!

Kummasti koko ajan jää sukanvarteen satasia kuukaudessa, kun vakituisissa töissä ei jäänyt latin latia. Olin siis 10 vuotta vakituisena kunnes vaihdoin alaa kokonaan ja nyt keikkailen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuota rahaa saa työttömyyspäivistä? Itsekin keikkalainen. Onko siinä joku raja minkä verran saa tienata?

Vierailija
2/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:36"]

Miten tuota rahaa saa työttömyyspäivistä? Itsekin keikkalainen. Onko siinä joku raja minkä verran saa tienata?

[/quote]En tiedä, ilmoittaudun aina TE-toimistoon kun tulee työttömyyskausi ja haen työttömyyskassalta rahat. Päätös tullee noin viikossa. Tietysti saa Kelaankin toimitella todistuksia, mutta tämä paperityö on pikkuhinta "lomailusta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:38"]

[/quote]En tiedä, ilmoittaudun aina TE-toimistoon kun tulee työttömyyskausi ja haen työttömyyskassalta rahat. Päätös tullee noin viikossa. Tietysti saa Kelaankin toimitella todistuksia, mutta tämä paperityö on pikkuhinta "lomailusta".

[/quote]

Mites tuo toimii asumistuen kanssa, kun sehän yleensä myönnetään pidemmäksi ajaksi kerrallaan. Tuskin lakkautat asumistukea kolmeksi viikoksi ja sitten taas haet sitä uudelleen?

Vierailija
4/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:42"]

[/quote]

Mites tuo toimii asumistuen kanssa, kun sehän yleensä myönnetään pidemmäksi ajaksi kerrallaan. Tuskin lakkautat asumistukea kolmeksi viikoksi ja sitten taas haet sitä uudelleen?

[/quote]Ovat Kelassa nyt päättäneet niin, että toimittelen tulotietoja jatkuvasti. Kun eivät voi tehdä päätöstä pelkälle työttömyyskorvaukselle, kun työpätkiäkin tulee. Raha ei siis katkea koskaan, mutta eipä tule takaisin maksettavaakaan.

Vierailija
5/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:48"]

[/quote]

[/quote]Ovat Kelassa nyt päättäneet niin, että toimittelen tulotietoja jatkuvasti. Kun eivät voi tehdä päätöstä pelkälle työttömyyskorvaukselle, kun työpätkiäkin tulee. Raha ei siis katkea koskaan, mutta eipä tule takaisin maksettavaakaan.

[/quote]

Ootko varma ettei tule. Yleensä nimittäin se pelkkä tulotietojen toimittaminen ei riitä vaan pitäisi tehdä tarkistushakemus, jos tulot muuttuvat liikaa verrattuna edelliseen päätökseen. Voi tietysti olla että se toimii noinkin. Ehkä he sitten automaattisesti tarkistavat tuen aina kun tulotietoja toimitat? Ihmetyttää vaan kun olen ymmärtänyt että aina pitäisi tehdä ihan se tarkistushakemus.

Vierailija
6/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vaikeaa uskaltaa tehdä tuo päätös? Millä alalla keikkailet? Minkäpituisia pätkiä teet eniten tai mitä tarjotaan? Onko pitkiä välejä ilman keikkaa. Onnea sinulle!

Vierailija
7/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet tehnyt tuota?

Vierailija
8/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:48"]

[/quote]

[/quote]

Ootko varma ettei tule. Yleensä nimittäin se pelkkä tulotietojen toimittaminen ei riitä vaan pitäisi tehdä tarkistushakemus, jos tulot muuttuvat liikaa verrattuna edelliseen päätökseen. Voi tietysti olla että se toimii noinkin. Ehkä he sitten automaattisesti tarkistavat tuen aina kun tulotietoja toimitat? Ihmetyttää vaan kun olen ymmärtänyt että aina pitäisi tehdä ihan se tarkistushakemus.

[/quote]Mulla on parhaillaan hakemus sisällä heinäkuulta, kun pyysivät itse tulotietoja. Mutta kun niitä tippuu koko ajan lisää kuukausittain, ei päätöstä voida tehdä :) Viimeksi virkailija luki mulle päätöstä ääneen että takaisinperintää ei tule.

Vierailija
9/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa. Olen työtön ja tein kesän töitä. Elokuun lopussa tuli viimeinen tili. Yhä odottelen rahoja liitosta.

Vierailija
10/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitot on kyllä erilaisia nopeudessaan

Vierailija
11/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:52"]

Oliko vaikeaa uskaltaa tehdä tuo päätös? Millä alalla keikkailet? Minkäpituisia pätkiä teet eniten tai mitä tarjotaan? Onko pitkiä välejä ilman keikkaa. Onnea sinulle!

[/quote]Ei tämä nyt erityistä päätöstä vaatinut, keikkaa pukka minkä viitsin tehdä niin mitäpä sitä mitään vakkaripaikkoja kerkeäisi edes haeskelemaan :)

Vierailija
12/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:53"]

Kauanko olet tehnyt tuota?

[/quote]Kesäkuusta.

Vierailija
13/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:56"]

Vaikea uskoa. Olen työtön ja tein kesän töitä. Elokuun lopussa tuli viimeinen tili. Yhä odottelen rahoja liitosta.

[/quote]Ei mulla ole kyllä noin kauaa kestänyt yhdessäkään hakemuksessa. Joskus on ollut parin viikon viivettä, mutta ei ole tarvinnut vielä säästöjäkään ottaa käyttöön.

Vierailija
14/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:55"]

Mulla on parhaillaan hakemus sisällä heinäkuulta, kun pyysivät itse tulotietoja. Mutta kun niitä tippuu koko ajan lisää kuukausittain, ei päätöstä voida tehdä :) Viimeksi virkailija luki mulle päätöstä ääneen että takaisinperintää ei tule.

[/quote]

Mä en ole varma ymmärränkö. Sulle siis maksetaan koko ajan asumistukea jonkun aiemman päätöksen mukaan? Siellähän katsotaan sitä koko vuoden keskiarvotuloa ja sitä kai pitäisi ihan itse tarkkailla. En halua nillittää vaan olen ihan hyvällä asialla, kuulostaa jotenkin semmoiselta että ei kai sitten pääse kuitenkin tulemaan sellaista että sinulle maksetaan liikaa.

Vierailija
15/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:01"]

Mulla on parhaillaan hakemus sisällä heinäkuulta, kun pyysivät itse tulotietoja. Mutta kun niitä tippuu koko ajan lisää kuukausittain, ei päätöstä voida tehdä :) Viimeksi virkailija luki mulle päätöstä ääneen että takaisinperintää ei tule.

[/quote]

Mä en ole varma ymmärränkö. Sulle siis maksetaan koko ajan asumistukea jonkun aiemman päätöksen mukaan? Siellähän katsotaan sitä koko vuoden keskiarvotuloa ja sitä kai pitäisi ihan itse tarkkailla. En halua nillittää vaan olen ihan hyvällä asialla, kuulostaa jotenkin semmoiselta että ei kai sitten pääse kuitenkin tulemaan sellaista että sinulle maksetaan liikaa.

[/quote]Mulla oli tarkastushakemus toukokuussa. Se ok, sitten heinäkuussa Kelassa jostain keksivät, että olenkin saanut palkkatuloa kesäkuulta, niin kuin olinkin. Piti laittaa uusi hakemus mihin keräsin kaikki tulot ihan viime vuodelta saakka (mitäs pyysivät), ja arvioin tuloja tulevaisuuteen. Sieltä ehti tuon lisäksi tulla taas uudestaan lisäpyyntö, että mitä tulen saaman. Mistäs minä etukäteen tietäisin? Niinpä sitten heitin hatustani tuloksi pelkän työttömyyskorvauksen. Ja ilmoitan sitten taas tulojen muutoksesta, kun ne vaihtuvat. Koko tämän shown ajan on asumistuki juossut tuon toukokuisen päätöksen perusteella, ja viimeksi juuri virkailija luki ääneen sieltä koneeltaan että takaisinperintää ei tule.

Ja vaikka tulisikin, olisi mulla rahaa se maksaa! :)

Mut mennään nyt sit niin kun arvoisat lainsäätäjämme ovat ajatelleet :)

Vierailija
16/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa päättnyt jättää vakityön. Oon burnoutin partaalla. Ja tänään juuri sanoin, että en halua enää vakipaikkaa. Pelkkä riesa olla kiikissä yhdessä työpaikassa. Aloitan keikkailun myös. En ole varma haenko asumistukea, kun on niin pieni kämppä, että asumiskulut edulliset.

Vierailija
17/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:08"]

[/quote]

[/quote]Mulla oli tarkastushakemus toukokuussa. Se ok, sitten heinäkuussa Kelassa jostain keksivät, että olenkin saanut palkkatuloa kesäkuulta, niin kuin olinkin. Piti laittaa uusi hakemus mihin keräsin kaikki tulot ihan viime vuodelta saakka (mitäs pyysivät), ja arvioin tuloja tulevaisuuteen. Sieltä ehti tuon lisäksi tulla taas uudestaan lisäpyyntö, että mitä tulen saaman. Mistäs minä etukäteen tietäisin? Niinpä sitten heitin hatustani tuloksi pelkän työttömyyskorvauksen. Ja ilmoitan sitten taas tulojen muutoksesta, kun ne vaihtuvat. Koko tämän shown ajan on asumistuki juossut tuon toukokuisen päätöksen perusteella, ja viimeksi juuri virkailija luki ääneen sieltä koneeltaan että takaisinperintää ei tule.

[/quote]

Todennäköisesti ne tekee kuitenkin sen uusimman päätöksen sun aiempien tulojen perusteella, ei sen mukaan että saisit vain työttömyyskorvausta.

Vierailija
18/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:08"]

[/quote]

[/quote]

Todennäköisesti ne tekee kuitenkin sen uusimman päätöksen sun aiempien tulojen perusteella, ei sen mukaan että saisit vain työttömyyskorvausta.

[/quote]No, mut en minä ainakaan voi sinne arvioida mitään tulevia töitä kun niistä ei ole mitään tietoa. Katotaan mitä päätöksessä sitten lukee, jos summa vaihtuu, niin ilmoitan taas heti. Olen umpirehellinen ihminen ihan oikeasti enkä yritä vetää Kelalta mitään välistä.

Vierailija
19/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:38"]

No, mut en minä ainakaan voi sinne arvioida mitään tulevia töitä kun niistä ei ole mitään tietoa. Katotaan mitä päätöksessä sitten lukee, jos summa vaihtuu, niin ilmoitan taas heti. Olen umpirehellinen ihminen ihan oikeasti enkä yritä vetää Kelalta mitään välistä.

[/quote]

Yleensä ne kai tekeekin ne päätökset juuri niiden aiempien tulojen perusteella. En siis yritä vihjata että yrittäisit vetää mitään välistä :) Tilanne vaan kuulosti jotenkin semmoiselta että tukea on saatettu maksaa liikaa, jos tulosi ovat nyt olleet suuremmat kuin mitä siinä päätöksessä joka nyt on voimassa.

Vierailija
20/23 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:38"]

No, mut en minä ainakaan voi sinne arvioida mitään tulevia töitä kun niistä ei ole mitään tietoa. Katotaan mitä päätöksessä sitten lukee, jos summa vaihtuu, niin ilmoitan taas heti. Olen umpirehellinen ihminen ihan oikeasti enkä yritä vetää Kelalta mitään välistä.

[/quote]

Yleensä ne kai tekeekin ne päätökset juuri niiden aiempien tulojen perusteella. En siis yritä vihjata että yrittäisit vetää mitään välistä :) Tilanne vaan kuulosti jotenkin semmoiselta että tukea on saatettu maksaa liikaa, jos tulosi ovat nyt olleet suuremmat kuin mitä siinä päätöksessä joka nyt on voimassa.

[/quote]Mut katsos tulojen noususta täytyy ilmoittaa vasta kun se ylittää 300 euroa, laskusta puolestaan, jos alittaa 150 eli kyllä siinä jonkinlaista pelivaraa on (asiakkaan hyväksi) ettei mennä ihan sentilleen. Mulla on sen verran hyvä tuo päivärahakin, että pärjäisin jo pelkästään sillä + asumistuella että helpommalla sitä rehellisesti sanoen pääsisi jos ei keikkaa tekeisikään. Mutta vielä tää on ollut niin kivaa että teen mielelläni! Ja onhan se kiva että nyt alkaa olla taas uusi työssäoloehto kasassa pikku hiljaa, jos sitä vaikka tempaisisi pitemmänkin oman loman jonain päivänä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä