Miehen jatkuva ns.pakoauto parkkeeraaminen alkaa käydä hermoille
Miehen pitää aina mennä perä edellä. Koskaan ei voi parkkeerata normaalisti. Olen yrittänyt varovaisesti ottaa asiaa esille mm kysymällä ”onko meillä tästä jonnekin kiire?” Mutta mies ei suostu puhumaan asiasta lainkaan. Aina vaan sujauttaa takaapäin auton. Mulla alkaa nykyään hermoja kiristää jo siinä vaiheessa kun lähestytään parkkipaikkaa ja miehen kädet tarttuu rattiin tätä manuuveria varten.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Jos mies alkaa kikkailla parkkipaikalla, minä nousen ulos autosta ja kävelen pois. Mies saa pysäköidä miten haluaa. Minä en jää odottamaan sitä arpomista.
Nopein tapa pysäköidä on keula edellä. Jos mies haluaa jostakin syystä pysäköidä hitaammin (perä edellä), se on hänen ongelmansa. Ehkä hän on niin epävarma itsestään, että haluaa aina olla "valmis pakenemaan"? Tai ehkä hän on niin epävarma, että haluaa "esitellä autonsa keulaa"? Auto on monelle miehelle kikkelinjatke, joten keula täytyy näkyä (kaikille ohikulkijoille) koska muuten mies tuntee olevansa näkymätön.
Tämä! Siis niin tämä. Ai että.
Minä suosittelen "urheilulliselle" miehelle, että jos jaksaisi kävellä autolta sen 6 metriä kauppaan, niin voisi ajaa suoraan eteenpäin ruutuun, kun vähän kauempana kaupan ovesta on iso parkkipaikka lähes tyhjän. Ei tarvitsisi peruutella lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja 99% pakoautoparkkeeraajista jättää kotteronsa ihan miten sattuu.
Tämä!
Tälläiset pakoautoparkkeejat eivät ajattele kuin itseään. Saavat koko parkkipaikan hidastumaan kun aloittavat parkkeeraus manööveerin. Pari kertaa olen päässyt näpäyttämään kun edessä oleva on ajanut ruudun ohi, pysähtynyt ja selkeästi ajatuksena peruuttaa ruutuun. Olen tylysti ajanut ruutuun keula edellä.
Vierailija kirjoitti:
Tälläiset pakoautoparkkeejat eivät ajattele kuin itseään. Saavat koko parkkipaikan hidastumaan kun aloittavat parkkeeraus manööveerin. Pari kertaa olen päässyt näpäyttämään kun edessä oleva on ajanut ruudun ohi, pysähtynyt ja selkeästi ajatuksena peruuttaa ruutuun. Olen tylysti ajanut ruutuun keula edellä.
Oikein!
Vierailija kirjoitti:
Teen itse samaa. Ja sitten teeskentelen, että en huomannut parkkipaikan olevan varattu. Sehän oli tyhjä ja minun edelläni kulkeva auto ajoi tyhjän ruudun ohi. Ei selvästikään halunnut pysäköidä siihen. Jos olisi halunnut, niin olisi heti mennyt siihen KEULA EDELLÄ.
Vierailija kirjoitti:
Aina kannattaa peruuttaa ruutuun, jos vain mahdollista.
Ei kannata. Moni luulee, että kannattaisi, mutta karu totuus on aivan erilainen.
Perä edellä ruutuun Prisman parkkihallissa. Typerä temppu. Et pääse laittamaan ostoksia takakonttiin, koska auton perä on parkkiruudun perällä.
Perä edellä ruutuun taloyhtiön parkkipaikalla. Typerä temppu. Sähkötolppa on parkkiruudun perällä, joten joudut vetämään pitkät sähköjohdot kkun käytän lohkolämmitintä/sisätilanlämmitintä.
Perä edellä ruutuun jäähallin parkkipaikalla. Typerä temppu. Joku huolimaton autoilija (tai lumiauran kuljettaja) voi ajaa liian läheltä ohi ja kolhia sinun autosi keulaa. Sitten alkaa kova itku ja huuto. Keulan korjaaminen on vaikeampaa (lue: kalliimpaa) kuin takapuskurin vaurioiden korjaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän kaikki parkkeeraa jotka VIITSII
Myös minä 50v. nainen
Niin minäkin. Autokouluopettajani 80-luvulla jo siihen opetti. Ihanan helppoa lähteä eikä ole mikään vaiva mennessä peruuttaa parkkiin.
T. 51-v nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän kaikki parkkeeraa jotka VIITSII
Myös minä 50v. nainenNiin minäkin. Autokouluopettajani 80-luvulla jo siihen opetti. Ihanan helppoa lähteä eikä ole mikään vaiva mennessä peruuttaa parkkiin.
T. 51-v nainen
Niin 80-luvulla, yli 40v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni keula edellä parkkeerauksesta voisi ihan hyvin kirjoittaa sakot. Hankalampihan se on sieltä pois peruuttaa ja aiheuttaa muille liikenteessä oleville haittaa.
Keula edellä nimenomaan on se luontainen tapa liikkua. Vai montako ihmistä ja eläintä tiedät jotka kulkee perä edellä?
Juuri näin! Eli peruuttaen parkkiruutuun, jotta auto on lähtiessä jo valmiiksi keula menosuuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies alkaa kikkailla parkkipaikalla, minä nousen ulos autosta ja kävelen pois. Mies saa pysäköidä miten haluaa. Minä en jää odottamaan sitä arpomista.
Nopein tapa pysäköidä on keula edellä. Jos mies haluaa jostakin syystä pysäköidä hitaammin (perä edellä), se on hänen ongelmansa. Ehkä hän on niin epävarma itsestään, että haluaa aina olla "valmis pakenemaan"? Tai ehkä hän on niin epävarma, että haluaa "esitellä autonsa keulaa"? Auto on monelle miehelle kikkelinjatke, joten keula täytyy näkyä (kaikille ohikulkijoille) koska muuten mies tuntee olevansa näkymätön.
Etkö hermostu, kun parkkipaikalta lähtiessä mies alkaa kikkailla ja peruutella? Tulee pitkä kävelymatka kotiin, jos mies joskus parkkeeraakin keula edellä…
Vierailija kirjoitti:
Tyttöparkkeeraus olisi parempi ja helpompi. Ajetaan ekan ruudun yli, jolloin auto on heti lähtösuuntaan ilman kikkailuja.
Onko tällä oikeen nimi? Mä parkkeeraan aina näin jos vaan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Tyttöparkkeeraus olisi parempi ja helpompi. Ajetaan ekan ruudun yli, jolloin auto on heti lähtösuuntaan ilman kikkailuja.
Onko tällä oikeen nimi? Mä parkkeeraan aina näin jos vaan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Perä edellä on hyvä, paitsi jos takakonttiin pitää lastata jotain vaikka parkkihallissa. Miten sä sen ostoskärryn viet sinne autojen väliin?
Perä edellä on huolettoman sinkkumiehen parkkeeraus. Ei tarvi miettiä Prisma reissuja vaimon ja lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö hermostu, kun parkkipaikalta lähtiessä mies alkaa kikkailla ja peruutella? Tulee pitkä kävelymatka kotiin, jos mies joskus parkkeeraakin keula edellä…
Mitä hourit? Ei kirjoittaja sanonut kävelevänsä kotiin vaan kävelevänsä pois paikalta. Mies saa sekoilla autonsa kanssa ja hinkata taskuparkkausta niin kauan kuin lystää. Nainen vain häipyy ja etsii uuden paremman kulkuneuvon (taksi, joukkoliikenne tai oma auto). Pakkomielteinen perä edellä pysäköivä mies ei ole penaalin terävin kynä, joten hänellä ei ole paljon tarjottavaa naiselle.
Mulla alkoi hermoja kiristää mitä pidemmälle tätäkin tyhjänpäiväistä nalkutusta luin.
Vierailija kirjoitti:
Totuus: et ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hourit? Ei kirjoittaja sanonut kävelevänsä kotiin vaan kävelevänsä pois paikalta. Mies saa sekoilla autonsa kanssa ja hinkata taskuparkkausta niin kauan kuin lystää. Nainen vain häipyy ja etsii uuden paremman kulkuneuvon (taksi, joukkoliikenne tai oma auto). Pakkomielteinen perä edellä pysäköivä mies ei ole penaalin terävin kynä, joten hänellä ei ole paljon tarjottavaa naiselle.
Mennyvittuun
Samoin pitää olla aina yli puoli tankkia bensaa että pääsee nopeasti kauas.
Perä edellä on hyvä, paitsi jos takakonttiin pitää lastata jotain vaikka parkkihallissa. Miten sä sen ostoskärryn viet sinne autojen väliin?