Miehen jatkuva ns.pakoauto parkkeeraaminen alkaa käydä hermoille
Miehen pitää aina mennä perä edellä. Koskaan ei voi parkkeerata normaalisti. Olen yrittänyt varovaisesti ottaa asiaa esille mm kysymällä ”onko meillä tästä jonnekin kiire?” Mutta mies ei suostu puhumaan asiasta lainkaan. Aina vaan sujauttaa takaapäin auton. Mulla alkaa nykyään hermoja kiristää jo siinä vaiheessa kun lähestytään parkkipaikkaa ja miehen kädet tarttuu rattiin tätä manuuveria varten.
Kommentit (89)
Miten se vähentää peltikolareita? Kun yrität peruuttaa kahden auton väliin, niin suurella todennäköisyydellä kolhit jommankunman.
Kun ajat ruutuun keula edellä, et kolhi kumpaakaan. Pois lähtiessä on takana reilusti tilaa peruuttaa eikä tarvi yrittää tähdätä mihinkään väliin.
Ei niihin takana kulkeviin törmää kun peruuttaa hi-taas-ti ja huolellisesti. Näin olen aina tehnyt enkä ole vielä kertaakaan kolhinut omaa enkä toisen autoa.
Nimimerkki "ajokortti jo 40 vuoden ajan"
Kyllähän siinä voi ohikulkijoillekin syntyä kaikenlaisia vääriä käsityksiä, kun näkevät auton perä edellä.[/quote]
Niinpä; Mitä ihmisetkin ajattelee...
Ei kun🤪🤣🤪
Juu, todella siveetöntä...
Ettäs kehdataankin tuolla tavalla vihjailevasti peruutella, hyi olkoon !
Menenpä heti tarkistamaan, että kaikkien autot ovat tuossa talomme parkkipaikalla
oikein päin.
Ja varmasti annan kitkerää palautetta, jos joku on hävyyttömyyksiin sortunut...
Tässä esimerkki :sä ajat parkkiksella ruutuun ns. Normisti. Sit lähdet siitä liikkeelle ja peruutat ja tulee kolari. Sinä maksat! Mutta jos teet palomies-parkin, todennäköisesti et aja kolaria koska näet mitä oikealla ja vasemmalla tapahtuu. Aina se kuka peruuttaa, maksaa. Miehesi on viisas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruutuun peruuttaminen on nimenomaan se tyyli, jota jokaisen pitäisi harjoittaa ja joka vähentäisi peltikolareita parkkipaikoilla ajo-opettajien mukaan. Jostain syystä vain osaavat kuskit harrastaa tätä, ei se ole edes sen vaikeampaa tai eroa ajallisesti mitenkään.
En tosin ymmärrä että miten tästäkin voi mennä hermot.
Miksi se vähentäisi kolareita enemmän kuin jonkun toisenlaisen parkkeerauksen opettelu?
Koska silloin näet ruudusta lähtiessä risteävän liikenteen.
Vierailija kirjoitti:
Miten se vähentää peltikolareita? Kun yrität peruuttaa kahden auton väliin, niin suurella todennäköisyydellä kolhit jommankunman.
Ole hyvä ja lopeta joko trollaaminen tai autoilu.
Kyllä keksin monta oikeampaa syytä hermostua.
Jos tuollaisesta TEKEE ongelman, niitä oikeita tuskin on.
Itsehän parkkeeraan aina ihan miten sattuu. Se on se paras tapa. Ihan sama, jos jotakuta toista ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kun ajat ruutuun keula edellä, et kolhi kumpaakaan. Pois lähtiessä on takana reilusti tilaa peruuttaa eikä tarvi yrittää tähdätä mihinkään väliin.
Ei niihin takana kulkeviin törmää kun peruuttaa hi-taas-ti ja huolellisesti. Näin olen aina tehnyt enkä ole vielä kertaakaan kolhinut omaa enkä toisen autoa.
Siis miten tämä on edes mahdollista? Peruuttaessa näet koko ajan peilistä miten lähellä se viereinen auto on. Etukulmaa ei sen sijaan näe mistään peilistä ja auton keulan mallista riippuen se voi olla todella hankala hahmottaa. Sitäpaitsi monissa nykyaikaisissa autoissa on takana peruutustutka tai -kamera.
Sanni16kerava kirjoitti:
Onko miehes kuorma-autokuski?
Isot autot ajetaan silleen että kun kuorma on saatu kyytiin, meno jatkuu suoraan eikä kuorma päällä vexlata tai peruutella.
Sen kuorman purkamiseen tarvitsee peruuttaa 99 kertaa sadasta. Ja lastaamiseen 100 kertaa sadasta.
Minun aikanani autokoulussa opetettiin parkkeeraamaan nimenomaan peruuttamalla.
N47
Mielestäni keula edellä parkkeerauksesta voisi ihan hyvin kirjoittaa sakot. Hankalampihan se on sieltä pois peruuttaa ja aiheuttaa muille liikenteessä oleville haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainut syy tuohon "taitavaan" peruutukseesi on että muut kuskit ovat olleet huomaavaisia törttöilyllesi.
Auto pitää aina jättää niin, että saa lähteä eteenpäin!
Ap voi olla varma, että miehensä on jännä m i e s.
Ja 99% pakoautoparkkeeraajista jättää kotteronsa ihan miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siinä voi ohikulkijoillekin syntyä kaikenlaisia vääriä käsityksiä, kun näkevät auton perä edellä.
Niinpä; Mitä ihmisetkin ajattelee...
Ei kun🤪🤣🤪
No ne ajattelee, että siinä on auto perä edellä parkkiin peruutettuna. Kyllähän se jotain kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni keula edellä parkkeerauksesta voisi ihan hyvin kirjoittaa sakot. Hankalampihan se on sieltä pois peruuttaa ja aiheuttaa muille liikenteessä oleville haittaa.
Keula edellä nimenomaan on se luontainen tapa liikkua. Vai montako ihmistä ja eläintä tiedät jotka kulkee perä edellä?
Jos mies alkaa kikkailla parkkipaikalla, minä nousen ulos autosta ja kävelen pois. Mies saa pysäköidä miten haluaa. Minä en jää odottamaan sitä arpomista.
Nopein tapa pysäköidä on keula edellä. Jos mies haluaa jostakin syystä pysäköidä hitaammin (perä edellä), se on hänen ongelmansa. Ehkä hän on niin epävarma itsestään, että haluaa aina olla "valmis pakenemaan"? Tai ehkä hän on niin epävarma, että haluaa "esitellä autonsa keulaa"? Auto on monelle miehelle kikkelinjatke, joten keula täytyy näkyä (kaikille ohikulkijoille) koska muuten mies tuntee olevansa näkymätön.
Ei jouduta peruuttamaan ruudusta takaisin ajokaistalle osittain sokkona. Ruutuun peruuttaessa kaistan liikenne on jo ollut selvillä ja myös muut ovat huomioineet sen peruuttavan auton.