Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko rintaruokitut lapset älykkäämpiä kuin pulloruokitut ?

Vierailija
12.10.2014 |

Kokemukseni ei ole laaja, mutta alan epäillä että ovat. Vertaan omia lapsiani ja heidän serkkujaan. Lisäksi tiedän yhden rintaruokitun (3 v. saakka ), joka on hyvin oppimiskykyinen. Oletteko muut huomanneet ?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis lapsen oppimiseen ei vaikuta opettajat ja koululaitos yleensäkään, vai??  Tai ympäristö,  jossa esim. kiusataan lapsi lähes masikseen, ei siis mitään tekemistä oppimisen kannalta? Tai opet on kuin viidakosta tulleita, jolloin koko oppimistapahtuma menee harakoille. Yleisesti ottaen lapset oppivat hyvässä, kannustavassa ilmapiirissä, joskus jopa kantapään kautta, mitä kulloikin ovat opettelemassa/oppimassa. Kaikille ei sovi mm. teoreettinen läpätys, jotkut oppii tekemällä, jotkut ei opi mitään tekemällä. Aika usein on niin, ettei hahmoteta kuin omat ympyrät ja mitä äiti ja iskä sanoo ja se se on viisautta. Ulkoa opettelulla tulee näitä kirjaviisaita..hmm.. taitaa olla niin, että tulevaisuudessa koululaiset (lue: usein pojat), jotka oppivat riittävät taidot koulussa ja hoitopaikoilla, vetää pidemmän korren. Hakeutuvat alemmalle koulutusasteelle ja saavat töitä. Oppivat siis riittävät taidot, riittävässä ajassa, ja elättävät itse itsensä. Varsinaisesti tässä ei ole millään älyllä mitään tekemistä. Paitsi, että älyävät ottaa sen amispaikan, jotta saavat joskus töitä. Muiden kouluasteiden tutkinnon omaavilla kun tuppaa olemaan heikommat liksat, saati töitä ollenkaan. Vuosien ulkoatankkamisesta huolimatta. Niin, miten se viisaus ja äo mitataan?? Ka. älykkyysosamäärä taitaa pyöriä Suomessa 100 paikkeilla, siinä ei ole hurraamista, mut suurin osa hoitaa asiansa. Liiallinen terävyys voi olla haitta enemmän kuin hyöty. Riippuen persoonasta, toiset eivät hyödy älystään mitenkään. Suurin osa äideistä tod.näk. antaa rintamaitoa, jos pystyvät. Vauvan oppistahti on geeneissä ja niiden sekoittumisessa ja virikkeissä. Kokeilemisessa, oppimisen ja erehtymisen kautta, jos annetaan kokeilla. Et huomannut, että koulutetut äidit käyttävät näitä yhteiskunnan  ilmaispalveluja tavikseen nähden kaiketi enemmän. Esim. näitä 3 päivän saikkupäiviä. Korkeammin koulutetuilla on siis ehkä enemmän aikaa antaa virikkeitä lapsilleen. Niin mikä tässä oli tulos, yhteiskunnan kannalta?? Kasvaa ulkoaosaavaksi koulutetuksi työttömäksi vai kasvaa amiksen kautta ammatilaiseksi työhön, josta pitää ja jossa voi näyttää taitonsa, ilman suuria teorioita?? En usko äidinmaidon olevan niiin suuri tekijä, jolla olisi kovinkaan kokonaisvaltaista merkitystä tulevaisuuden kannalta. Ennemmin uskon läsnäolon voimaan ja näkökentän laajentamiseen.

Vierailija
42/47 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se selvis miksi mun lapset on niin fiksuja =) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä on brittitukimus, jos ette ole asuneet siellä, niin ette tiedä. Ts. ero voi niiden olosuhteissa olla ihan eri kuin meillä. Eihän ne osaa kaikki edes kirjoittaa...jösses mikä yleistys. Iso osa koulutetuista brittinaisista on ns.paremman palkkaluokan vesoja. TS. siellä ero koulutetun ja kouluttamattoman välillä on muutenkin suuri.

Vierailija
44/47 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:11"]Mut on ruokittu nenäletkulla, synnyin niin pienenä ettei äitiltä edes tullu vielä maitoa. Mun rintaruokitut kamut on täys urpoja. [/quote] Joku ehtikin jo. T7

[/quote]

Miten mun juttu sun viestiin liitty? Mä olen ruokittu, en ruokkija. Kavereitten vanhempien fiksuudesta ei mitään tietoa, omat ihan tavis. Mut mä oon kamujen mielestä ärsyttävän kaikkitietävä eli siis viisaampi.

Vierailija
45/47 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/47 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
47/47 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:00"]Kokemukseni ei ole laaja, mutta alan epäillä että ovat. Vertaan omia lapsiani ja heidän serkkujaan. Lisäksi tiedän yhden rintaruokitun (3 v. saakka ), joka on hyvin oppimiskykyinen. Oletteko muut huomanneet ?
[/quote]

ovat joo ja reimaan puetut aktiivisempia pullaa syöneet empaattisempia, perhepetissä nukkuneet tasapainoisempia. Tämä aloitus kertoo vain sinun älykkyydestäsi tai sen puutteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän