Kuinka monien vuosien suhteesta pääsee yli?
Aloin miettimään, itse olen seurustellut "vasta" yli 2v, ja silti tuo puoliso tuntuu niin tutulta ja suunnitellaan tulevaisuutta, tehdään asioita niin paljon yhdessä.. Aivan kuin kasvaisimme yhteen. Entäs sitten henkilöt, jotka ovat olleet useita vuosia itseäni kauemmin suhteessa, jopa kymmeniä vuosia?
Miten voi päästä eroon siitä kaipuusta ja siitä, että on tottunut toisen olevan koko ajan läsnä? Miten selviää, kun ei voikaan enää hullutella ja nauraa toisen kanssa? Ei voi jakaa huoliaan ja surujaan sille ihmiselle johon on ennen voinut luottaa 100% ja joka ennen on aina tsempannut?
Neuvoja, kokemuksia?
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:27"]Siis kun eroaa tai puoliso kuolee? Ajan kanssa. Tuska muuttaa muotoaan.
[/quote]
Eroa lähinnä mietin, en tullut ajatelleeksikaan kuolemaa tmv..
No riippuu tapauksesta. Itse olin exän kanssa 10 vuotta yhdessä, 16-vuotiaasta 26-vuotiaaksi. Erosin ja ainut tunne jota tunsin eropäätöksen jälkeen oli helpotus.
Olin ex;n kanssa 9 vuotta. On edelleen mulle läheinen, kuin veli. Haen hänestä edelleenkin joskus turvaa, koska joissakin asioissa hän ymmärtää minua tosi hyvin. Ja tuntuu hyvältä tietää että hän on olemassa ja että kun hänellä on meidän lapset luonaan, hoitaa ja huolehtii hyvin ja kantaa vastuuta. Olen uudelleen naimisissa ja rakastan nykyistä miestäni. Silti ex on myös tärkeä, mutta eri tavalla. Tosiaan, kuin veli.
Ihan haikeasti muistelen niitä aikoja. Seurusteltiin kuusi vuotta, kasvettiin yhdessä aikuisiksi. Alkuun oli tietenkin vaikeata välillä, nykyisin ihan ystävyydellä muistelen.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:31"]
No riippuu tapauksesta. Itse olin exän kanssa 10 vuotta yhdessä, 16-vuotiaasta 26-vuotiaaksi. Erosin ja ainut tunne jota tunsin eropäätöksen jälkeen oli helpotus.
[/quote] Sama täällä, 12v yhdessä.
Siis kun eroaa tai puoliso kuolee? Ajan kanssa. Tuska muuttaa muotoaan.