Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä nimien kohdalla ajattelet "hohhoijaa, eikö ne muuta keksineet"

Vierailija
12.10.2014 |

?

Kommentit (264)

Vierailija
41/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Canna.

Vierailija
42/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma, Ella, Alexandra/Aleksandra, Emilia, Katariina, isabella, Jessica, Sandra, Helmi ,Väinö, Eemil, Jimi, Eemeli, Mikael...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi
koiralle ihan ok, mutta .. huhhuh

Vierailija
44/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariia, Maria, Mari, Marja

tylsiä

Vierailija
45/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden Matti Mattilan, ja hänen kohdalla on kieltämättä käväissyt mielessä..

Vierailija
46/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ella ja Sofia varsinkin yhdistettynä pursuaa joka tuutista. Myöskin sara kuuluu tähän kategoriaan. Uni on ehkä typerin nimi jonka olen koskaan kuullut. Pojista matti-matias tyyppiset isä-poika nimet on kamalia. Hiljan lähipiirissä kastettiin Juho-poika. Nimessä itsessään ei vikaa ole, mutta kun isän nimi on JuhA niin johan häiritsee.
Kaikki marja-väännökset, kuten hilla tms on aivan urpoja. Tai hillan väännös hilda tai hilma..
En ymmärrä mikä vika on jossain venlassa, viivissä tai vanessassa. Yhtäkään en noista nimistä ole lähipiirissä kuullut. Vai onko nämä nyt - JUURI NYT in??

Vierailija
47/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mila on koiran nimi. Lähiympäristöön (ei onneksi naapuria tutumpia) on tämän vuoden aikana kastettu kolme milaa ja yksi milo. Hohhoj kun samalle luokalle varmaankin tulevat menemään.. Yhdellä milalla ja milolla on vieläpä sama sukunimi..

Vierailija
48/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mico, Mica, Miro, Jannica, Jannika. Kaikki sellaiset nimet, joissa tavoitellaan jotain "uutta ja modernia ja coolia" on ahterista. Ihan pissisten nimiä mun mielestä.

Vierailija
49/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:42"]

Kaikki nuo muotinimet nykyään. Kun tiedetään että joku Elias on muodissa, niin miksi sille lapselle annetaan nimeksi Elias?

[/quote]

No kun ei kaikki tiedä. Ei kaikkia todellakaan kiinnosta seurata nimitrendejä, eikä lähipiirissä välttämättä ole lapsiperheitä, niin ihmeelliseltä kuin sinusta se voikin kuulostaa. Joku saattaa hyvinkin nähdä omaan silmään sopivan nimen vaikka naistenlehdestä, jota terveyskeskuksessa vilkaisee. Ei ole mitään sääntöä, että siitä on heti rynnättävä googlettamaan nimen yleisyyttä.

Vierailija
50/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luca

Vierailija
51/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:29"]Tunnen yhden Matti Mattilan, ja hänen kohdalla on kieltämättä käväissyt mielessä..
[/quote]Korotan yhdellä: Matti Matinpoika Mattila.

Vierailija
52/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alakoulussa aineenopettajana, eli opetan lähes kaikkia koulumme luokkia (noin 250) lasta viikossa. Jostain syystä mun on tosi vaikea oppia muistamaan

a) Ella, Anni, Venla, Sofia, Eemil, Onni, Aleksi jne. -nimiset lapset, joita on lähes joka luokassa ainakin yksi, joissain pari kolmekin

b) ihan omituiset "keksityt" nimet tyyliin Jiro, Meela, Jitta, Rico jne.

a-tapaukset sekoitan keskenään ja b-tapauksissa muistan vaan, että nimi oli joku omituinen, mutten koskaan meinaa muistaa sitä ihan oikein.

Toki jouluun mennessä olen oppinut kaikki uudetkin, mutta nyt vielä pää on sekaisin, vaikka koulua on käyty jo aika kauan...

Vierailija
53/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juho!!!

Vierailija
54/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adolfiina Ritva Marjatta on ystäväpiirissäni omituisin annettu nimi.

Vierailija
55/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:32"]Mua kaikkein eniten ihmetyttää ja huvittaa nämä, kun lapsen nimeksi on laitettu joku Gabrielle Isabelle Ja vanhemmat on Matti ja Maija virtanen. Nuo ulkomaalaiset nimet on ok, jos toinen vanhemmista on ulkomaalainen tai asuvat ulkomailla. [/quote] En oo ikinä älynnyt tota että jos toinen vanhemmista sattuu nyt olemaan ulkomaalainen niin on ok antaa kansainvälinen nimi! Ne on vain nimiä! Ja onhan esim.Jasmin ulkomaalainen nimi ja hyväksytty teidän av-läskiperseiden keskuudessa :D Terv. "Tyttövauvani nimeksi tulee Madeleine"

[/quote]

Ai et? Meillä haluttiin ottaa huomioon molempien maiden nimeämiskulttuurit. Sen lisäksi on ihan huomaavaista ajatella että toisessakin kotimaassa ihmiset osaisivat/muistaisivat nimen. Erityisesti isovanhemmat ilahtuivat jos nimi on jotenkin tuttu, varsinkin kun lapsi voi olla kaukana. Kaikkein tärkeitä meistä kuitenkin oli nimen myötä liittää lapsi toisen vanhemman kulttuuriin, kun kerran Suomessa asutaan. Meidän onneksi löytyi nimiä jotka käyvät molemmissa maissa, vaikka sitten siinä onkin se c tai x. 

Vierailija
56/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverieni lapsia ovat esim. Jonne ja Niko, mua hävettää joskus leikkipaikoilla vahtia niitä kun joutuu huuteleen niiden nimiä ja joku voi luulla mun lapsiks. Karseet tusinanimet, vaikka äitinsä ovatkin mukavia.

Vierailija
57/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin lapsellista! Naurettavaa!
Mikä oma nimesi on tai lastesi tai vanhempiesi?!?!?! Hahaha
Nyt on tämä aika että annetaan noita nimiä mitä tonne ootte listannu.
Kohta on jotkut toiset nimet. Ja ennen oli mitä oli.
Ne tulee ja menee. Niinkun vaatemuotikin ja moni on sanonu et en varmana ikinä sitä tätä ja/tai tota. Ei tietenkään kaikki mene viimesimmän mukaan. Niinhän se on että mielipiteitä on ja tulee oleen.
En ymmärrä miks tätä nimi asiaakin aina vaan jaksetaan?

Vierailija
58/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:28"]Mariia, Maria, Mari, Marja

tylsiä
[/quote]

Haista paska, sinä olet räkälöntti.

Vierailija
59/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veeti, Nea, Neea, Emma, Emmi, Ella, Iida, Iita. Mä ihmettelen että vieläkö näitä nimiä annetaan.Veetiä sekä Nea ja Neea eniten. Nää oon yleisiä ja jopa rumia nimiä.

Vierailija
60/264 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen nuorin lapsi on Onni. Mielestäni hyvä nimi ja sopivin nimi pojallemme, vaikkakin nimi on tosi yleinen. Mitkä teidän mielestä on sitten hyviä nimiä lapselle eikä aiheuta "hohhoijaa"-ajatuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi