Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä nimien kohdalla ajattelet "hohhoijaa, eikö ne muuta keksineet"

Vierailija
12.10.2014 |

?

Kommentit (264)

Vierailija
261/264 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeee! Ei tullut kertaakaan meidän tytön nimeä, alkaa muuten T-kirjaimella. No ei vaiskaan seku tuuletan mutta tuuletan kumminkin ;).

Myös toiselle tytölle annamme todennäköisesti vanhemman sukupolven nimen mutta ei yleisen kuten esim. Aino on.

Poikien nimistä harvat "ärsyttävät" naisena. Ehkäpä Eetu ja Elias hyvin yleisenä nimenä.

Tyttöjen nimistä taas kyllä monikin. Eniten sellaiset mielestäni "lässyt" nimet eli liian imelät. Ei vaan sovi minun pirtaan. Siis näen punaista kun kuulen annettaneen nykypäivänä nimiä; Emilia, Aada, Iida, Sara, Rosa/Roosa, Nella, Nea, Emmi, Ella. Siinäpä ne minusta yli-imelimmät nimet.

Ja yleensä jos nimikaimoja on paljon niin kyllä se vaan ihmetyttää että eikö ihmiset seuraa minkä nimisiksi on kastettu viimeaikoina? No ei kaikki tietysti sitä huomaa tehdä. Ja makuja on monia siitä ei vaan pääse yli eikä ympäri.

Itse katselen Väestörekisterikeskuksen sivujen kautta kuinka paljon jotain nimeä on annettu Suomessa. Se antaa hyvän viitteen siitä mitä ei missään nimessä kannata antaa jos haluaa nimikaimoilta siinä ikäryhmässä välttyä.

Silti vanhemmat suomalaiset nimet ovat niitä joita itse arvostan, mutta ei mitään yleistä kuten esim. Onnikin nykyään on. Kalenterissa on tosiaan vaikka muille jakaa kun vaan jaksaa käyttää siihen nimen pohtimiseen aikaa hieman enemmän.

Ja loppukaneettina; jos joku täällä moittiii koiran nimeksi jotain nimeä. Siis me ihmisethän pilaamme monta hyvää ihmisen nimeä antamalla niitä koirille. Sitä en ymmärrä alkuunkaan...! Miksei Myrskyt, Tyrskyt ja muut Jepet ja Jopet voi olla niitä mutta Marttaa, Ellaa, Onnia jne. mennään eläimille nimiksi laittamaan :/ . Sen verran voisi olla kunnioitusta ihmisten nimiä kohtaan. Miettikääpä sitä kun seuraavan kerran ristitte rakasta kaikenkarvaistanne.

Vierailija
262/264 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 00:16"] Englannin prinssi George... nimivaihtoehtoja oli vaikka kuinka, mutta tylsällä linjalla mentiin. [/quote] Tottahan he laittavat nimen, jota on suvussa. Eivät he ajattele linjalla tylsä - ei tylsä. He ovat tuollaisten spekulaatioiden yläpuolella. Ollaan mekin. [/quote] Sanotaanko näin, että sen pojan ei tarvitse nimellään erottua...

[/quote]Ehkä se nimi siellä ei ole tylsä? Tuskin antoivat jonkin nimen kun eivät muutakaan keksineet. Varmasti oli harkittu ja mietitty valinta. Sitäpaitsi perinteet velvoittavat, ei ollut aivan rajattomasti mahdollisuuksia heillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/264 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 22:56"]

Minua ihmetyttää, jos joitain häiritsee se, jos joku kaunis nimi on yleinen. Kaikki yleisimmät nimet ovat kuitenkin - todella yleisiä. Vaikka mä esim. olen Helena, eikä Helenoita ole koskaan (ikäluokassani) ollut kauhean paljon, niin ei se mikään harvinainen nimi ole. Joten mitä haittaa on muista kauniista nimistä, vaikka ne olisivatkin suht yleisiä, kuten vaikkapa Onni, Emil, Aada jne?

Muutenkin tahvotavallisten nimien -joksi Helenankin lasken - antamisesta ei pitäisi tulla tuollaista hohhoijaa, ettekö muuta keksineet -efektiä, koska on normaalia antaa lapselle suhteellisen tavallinen nimi. 

Enemmän todella häiritsee joku nimi, joka on itse väkisin keksitty ja väännetty sekä useasti suhteellisen ruma, mutta ah niin ainoa laatuaan, jollainen nimen kantajakin tietenkin on. Ja me muut ollaankin sitten ihan muotista, just.

[/quote]Voisin antaa esimerkkejä muutamia mutta en tahdo pahoittaa vanhempien mieltä jos tätä palstaa lukevat.. mutta siis joistain nimistä tulee mieleen että yrittämällä yritetään erottua ja siksi keksitään epäaito ja naurettava nimi, jotta varmasti oltaisiin erikoisia. Tyyliin Jaakkkko neljällä l-kirjaimella. Tai Ero-Mikka

Vierailija
264/264 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 00:52"]

Jeee! Ei tullut kertaakaan meidän tytön nimeä, alkaa muuten T-kirjaimella. No ei vaiskaan seku tuuletan mutta tuuletan kumminkin ;).

Musta taas on tosi tylsää antaa eläimelle ihmisen nimi kun ois mahdollista keksiä vaikka mitä, mitä ihmisille ei voi antaa. Tunsin kerran koiran joka oli Jennifer. Ihan kiva ja nätti sekarotuinen, mutta Jennifer?

Myös toiselle tytölle annamme todennäköisesti vanhemman sukupolven nimen mutta ei yleisen kuten esim. Aino on.

Poikien nimistä harvat "ärsyttävät" naisena. Ehkäpä Eetu ja Elias hyvin yleisenä nimenä.

Tyttöjen nimistä taas kyllä monikin. Eniten sellaiset mielestäni "lässyt" nimet eli liian imelät. Ei vaan sovi minun pirtaan. Siis näen punaista kun kuulen annettaneen nykypäivänä nimiä; Emilia, Aada, Iida, Sara, Rosa/Roosa, Nella, Nea, Emmi, Ella. Siinäpä ne minusta yli-imelimmät nimet.

Ja yleensä jos nimikaimoja on paljon niin kyllä se vaan ihmetyttää että eikö ihmiset seuraa minkä nimisiksi on kastettu viimeaikoina? No ei kaikki tietysti sitä huomaa tehdä. Ja makuja on monia siitä ei vaan pääse yli eikä ympäri.

Itse katselen Väestörekisterikeskuksen sivujen kautta kuinka paljon jotain nimeä on annettu Suomessa. Se antaa hyvän viitteen siitä mitä ei missään nimessä kannata antaa jos haluaa nimikaimoilta siinä ikäryhmässä välttyä.

Silti vanhemmat suomalaiset nimet ovat niitä joita itse arvostan, mutta ei mitään yleistä kuten esim. Onnikin nykyään on. Kalenterissa on tosiaan vaikka muille jakaa kun vaan jaksaa käyttää siihen nimen pohtimiseen aikaa hieman enemmän.

Ja loppukaneettina; jos joku täällä moittiii koiran nimeksi jotain nimeä. Siis me ihmisethän pilaamme monta hyvää ihmisen nimeä antamalla niitä koirille. Sitä en ymmärrä alkuunkaan...! Miksei Myrskyt, Tyrskyt ja muut Jepet ja Jopet voi olla niitä mutta Marttaa, Ellaa, Onnia jne. mennään eläimille nimiksi laittamaan :/ . Sen verran voisi olla kunnioitusta ihmisten nimiä kohtaan. Miettikääpä sitä kun seuraavan kerran ristitte rakasta kaikenkarvaistanne.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi