Minkä nimien kohdalla ajattelet "hohhoijaa, eikö ne muuta keksineet"
Kommentit (264)
Voi nimi! Eikö ihmisillä ole muuta mietittävää! Kunhan vanhemmat ja lapsi ovat tyytyväisiä niin se riittää. Muoti tulee ja menee, myös nimien suhteen.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:30"]Ella ja Sofia varsinkin yhdistettynä pursuaa joka tuutista. Myöskin sara kuuluu tähän kategoriaan. Uni on ehkä typerin nimi jonka olen koskaan kuullut. Pojista matti-matias tyyppiset isä-poika nimet on kamalia. Hiljan lähipiirissä kastettiin Juho-poika. Nimessä itsessään ei vikaa ole, mutta kun isän nimi on JuhA niin johan häiritsee.
Kaikki marja-väännökset, kuten hilla tms on aivan urpoja. Tai hillan väännös hilda tai hilma..
En ymmärrä mikä vika on jossain venlassa, viivissä tai vanessassa. Yhtäkään en noista nimistä ole lähipiirissä kuullut. Vai onko nämä nyt - JUURI NYT in??
[/quote]
No Hilda ja Hilma ei ole Hilla nimen väännöksiä.Tuo Vanessa on samaa sarjaa kuin Barbara. Venla ja Viivi on joka lapsella ja koiralla nimenä.
Miksei saisi antaa sitä nimeä minkä haluaa? Naurettavampaa se mielestäni on jättää joku nimi antamatta jos se nyt sattuu olemaan top10-nimi.
Sitä paitsi nykyään niitä suosittujakin nimiä annetaan suhteellisesti vähemmän kuin vaikka -70- ja -80-luvuilla. Nimien kirjo on laajentunut.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:30"]
Kaikki marja-väännökset, kuten hilla tms on aivan urpoja.
[/quote]
Kiitos mielipiteestäsi, minä olen kyllä ala-asteaikoja lukuunottamatta aina pitänyt nimestäni.
Lyhyt ja selkeä, tässä ikäluokassa vielä harvinainen nimi ja oon saanut monesti kehuja. :)
t: Hilla 20 ja risat
Minä tunnen tytön jonka nimi on Rhada. Ihan tavallinen suomalainen tyttö, jonka siskojen nimet ovat tyyliin Leena, Jenna ja Anna, sukunimi on tyyliä Nieminen.
Sara, Aada, Jenna, Ella, Joonas, Henri...
Siis missä ihmeessä nuo kaikki aavat ja islat asuu? Yhden kumpaakin nimeä olen tavannut vaikka paljon eri kerhoissa ym liikutaankin.
Minäkin ihmettelen nyt, että missä nuo kaikki vanessat, lucat,janicat ja sarat asuvat. Täällä länsisuomessa tapaa vain aadoja, vivianeja, venloja ja veetejä. Valtteri ja verneri on myös yleistymässä.
Ja mikä ihme oli tuo jossain viestissä mainittu uni nimenä. Koskaan kuullutkaan.
104 jatkaa...
Tai mio??? Mikä nimi semmoinen on? Joskus olen ihmetellyt, miten varsinkin tren suuntaan on syntynyt niin monta Ia-tyttöä. Mioa en kyllä ole ikinä kuullut .
Janna, nanna, jarna, Jarno ja Arno
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:35"]
104 jatkaa... Tai mio??? Mikä nimi semmoinen on? Joskus olen ihmetellyt, miten varsinkin tren suuntaan on syntynyt niin monta Ia-tyttöä. Mioa en kyllä ole ikinä kuullut .
[/quote]
Keskisuomalaisen Kastetut-osiossa näkee tuota Mioa jonkin verran
Emma, Anna, Elisa, Laura, Sofia, Ella eikö mitään muuta keksitty? Maailma täynnä kauniita, rumia, erikoisia ja uniikkeja nimiä, mutta aina nämä samat nimet tulee vastaan liikkui missäpäin Suomea vain.
Ella, Emma, Veeti ja Leevi on kyllä tavattoman yleisiä.
En tajua teitä jotka haukutte tällä hetkellä yleiset nimet, mutta sitten erikoisemmatkaan nimet ei käy kun ne on niin rumia ja keksittyjä, mutta sitten perus pirjokaan ei kelpaa nimeksi. Eli ihmettelen vaan miten te nimeäisitte oman lapsenne nyt?
^No eiköhän ne ole eri tyypit, joita häiritsee ne kaikkein yleisimmät kuin ne, jotka haukkuvat erikoisempia.
Jee: mulla on kuusi lasta eikä yhdenkään nimeä ole mainittu!