Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5068)

Vierailija
4281/5068 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isabel, en ymmärtänyt viestiäsi. Onko Amadeuksen omistaja raskaana?

Vierailija
4282/5068 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amadeuksen kanssa sinulla on ainakin turvallista ratsastaa, kun tiedät sen ymmärtävän puhettasi.

Eikä sitä edes muut huomaa, kun monet ihmiset höpöttåvät eläimille ikään kuin ne ymmärtäisivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4283/5068 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hauskaa saada kohta Amadeuksen kertomus matkastaan. En kyllä millään usko, että meinasi lähteä Bosniaan. Miten edes uskalsi lähteä yksin yhtään minnekään.

Tykkään kyllä kovasti myös muista kirjoituksistanne.

Perhosia on kyllä vielä esillä. Miksei keltasirkku ja nokkosperhonen kirjoittele.

Vierailija
4284/5068 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isabel, en ymmärtänyt viestiäsi. Onko Amadeuksen omistaja raskaana?

No on kyllä! 😄 Minusta tuntuu vain hassulta kertoa se täällä, kun en ole sukulainen tai muutenkaan kovin läheinen. Mutta hän itse sanoi, ettei koe tarvetta salata sitä keltään. Rv 11!

Silloin perjantaina hän oli jo menossa Laurin mukaan, mutta tuli heti aamupalan jälkeen niin pahoinvoivaksi, ettei pystynyt kovasta halustaan huolimatta lähtemään. -Isa

Vierailija
4285/5068 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsellesi oma heppatyttö, niin voitte ratsastaa yhdessä.

Vierailija
4286/5068 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että on raskaana. Tosin voi olla Patrikille kuormittavaa.

Vierailija
4287/5068 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa, että on raskaana. Tosin voi olla Patrikille kuormittavaa.

Nyt hän oli kyllä innoissaan, mutta varmaan myöhemmin voi tuntea toisin kun vauva vie paljon huomiota. Toisaalta, onhan Patrik jo kuudennella, joten eiköhän hän pärjää.

Minua huvitti ajatus siitä, että nyt tähänkin ketjuun saadaan vauva! Sopii sitten entistä paremmin alkuperäisteemaan! 😉 -Isa

Vierailija
4288/5068 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hauskaa saada kohta Amadeuksen kertomus matkastaan. En kyllä millään usko, että meinasi lähteä Bosniaan. Miten edes uskalsi lähteä yksin yhtään minnekään.

Tykkään kyllä kovasti myös muista kirjoituksistanne.

Perhosia on kyllä vielä esillä. Miksei keltasirkku ja nokkosperhonen kirjoittele.

No mutta. Tässä tulee Keltasirkun päivitys: Ystäväni Nokkosperhonen vetäytyi jo talvihorrokseen, ravinto niin vähäistä syksyisin, että turvallisempaa jo horrostaa, jolloin energiaa kuluu minimaalisesti, verraten lentelyyn ja elosteluun.

Joku ihmetteli toista poikuettani, vaikka olin aiemmin kertonut tyytyväni yhteen... hmmm. Eihä se ain ihmiselkää iä... sattui vahinko ja näin kävi... osa suvustani lähti jo etelän maille, mut me sit päätettiin jäädä Suomeen talvehtimaan. Keräilemme nytten siemeniä ja muuta ravinnetta talven varalle. Kiirettä pitää puuhastelussa. Pesueen kanssa.

Eipä lintuloilla oo lintuospakkauksia tai kelan etuisuuksii... toisin ihmisil ja äityksillä.

Et sii juu ehkä next spring/summer

Vierailija
4289/5068 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä keltasirkku kertoilla myöskin talvella kuulumisia.

Vai kävi sulle vahinko ja saitkin toisen poikueen. Onkos ne ekan pesueen poikaset vielä jotenkin lähetryvillä tai samassa parvessa talvella.

Vierailija
4290/5068 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hieromassa turpia Amadeuksen kanssa tänään. Se näyttää jo paljon paremmalta kuin tullessaan. Osittain muutokset ovat ehkä pinnallisia, koska nyt sen huolella harjattu ja suittu karva kiiltää toisin kuin vaeltelun jälkeen. Helena oli sunnuntaina myös nyppinyt sen harjan ja tehnyt siihen huolella sykeröt sekä selvittänyt hännän. Se oli siis todellakin siisti eikä enää metsittyneen näköinen! Mutta oli se painoakin saanut lisää ja kuulemma ruoka olisi maittanut vähän liikaakin. :)

Vuohinen on parantunut hyvin ja huomenna Amadeus saa uudet kengät, joten vähitellen se alkaa olla edustuskunnossa ja ilmeisesti myös ratsastus on mahdollista. Perjantaina eläinlääkäri ottaa vielä näytteen ja tarkistaa matolääkityksen tehon. Sitten kaiken pitäisi alkaa olla vähitellen kunnossa!

L

Vierailija
4291/5068 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako katua paluutan? Luulen karkasi siksi ettei halua ihmisen pompottelevan. Ehkä karkaa uudestaan.

Vierailija
4292/5068 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin karkaa. Hevosella on leppoisaa olla ihmisten hyysättävänä.

Vierailija
4293/5068 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi miellyttävää, jos hevonen päivittäisi sitten useammin, kun hän palaa kirjoittelemaan.

Totta vie luen kyllä mielelläni myös teidän muiden kirjoituksia ja ratsastuskuulumisia.

Nokkosperhonen ja keltasirkku ovat hauska lisä.

Vierailija
4294/5068 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isabel, oletko kyennyt pysyttelemään irti miehistä?

Yritä sitä ainakin 2 kk. Kun sitten myöhemmin löydät kiinnostavan miehen, niin testaa se heti. Kysy, tuleeko kanssasi tallitreffeille. Jollei tule, niin lemppaa armotta.

Vierailija
4295/5068 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastus on vaarallista. Hevonen voi pillastua.

Voisi kehittää jonkun rauhoittavan ruiskeen ratsastajan turvaksi. Ratsastaja pistäisi sen hevoseen, mikäli hevonen pillastuu.

Vierailija
4296/5068 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isabel, oletko kyennyt pysyttelemään irti miehistä?

Yritä sitä ainakin 2 kk. Kun sitten myöhemmin löydät kiinnostavan miehen, niin testaa se heti. Kysy, tuleeko kanssasi tallitreffeille. Jollei tule, niin lemppaa armotta.

En ala omia asioitani täällä enempää ruotimaan, varsinkaan kun Amakin on nyt palannut takaisin. Sen voin sanoa, etten seurustele. Sen viimeisimmän tekstiviestin kanssa kävi kuitenkin vähän hassusti. Katsotaan nyt miten tässä käy. Saattaa myös olla ettemme pääse huomenna ratsastamaan, mutta kirjoitan kyllä viimeistään sunnuntaina mitä tapahtui. -Isa

Vierailija
4297/5068 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, viestini oli ihan hyväntahtoinen. Ei pitäisi noin vaikuttaa.

Olethan täällä kertonut miehistä ja kaverisikin on. Turha ärsyyntyä.

Vierailija
4298/5068 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuneena odottelen päivitystä!

Vierailija
4299/5068 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Äidin ja minun ratsastus siirtyi täksi päiväksi. Eilen oli ensimmäinen kerta kun Amadeuksella saattoi eläinlääkärin suosituksen mukaan ratsastaa, ja Katri oli tietenkin noussut sen selkään ensin. Myöhemmin oli sitten ratsastanut vielä Helena. Amadeus vaikutti Katrin mukaan olevan kyllä voimissaan, mutta ratsastaminen oli ollut Aman normaaliin tekemiseen verrattuna aika haastavaa. Katri kertoi, että Ama oli jotenkin haluton ja jopa vähän vaikea ratsastaa. Se oli vuoron perään ollut kuolaimen edessä ja takana eli vastustanut tai paennut kuolainta, mikä on sille omankin kokemukseni mukaan aivan vierasta. Se oli myös hidas reagoimaan apuihin ja jotkin melko yksinkertaiset jututkin, kuten laukanvaihdot onnistuivat kuulemma heikonlaisesti. Helena oli huomannut aivan saman ja nyt he olivat vähän ymmällään, mistä Aman kanssa oli kysymys. Mutta ehkä se oli vain alkukankeutta pitkän tauon jälkeen. Voimme ehkä saada sitten myös sen selityksen kun Lauri jossain vaiheessa pääsee sen kanssa liikkeelle.

Mutta osittain juuri tuosta syystä Katri ehdotti, että ottaisimme tänään taas Pacon ja Hassen. Tänään siksi, että niilläkin oli eilen riittävästi liikuntaa. Minä otin viime kerran tapaan Hassen. Retkemme sujui oikein hienosti, itse kyllä mietiskelin paljon sitä, miksi Amadeus on nyt ollut niin outo, jotenkin tuo kuulostaa siltä, ettei se olisi yhtään oma itsensä. Mutta kyllä se äitiä ja minua tuttuun tapaansa tervehti ja olisi selvästi halunnut aitauksesta luoksemme, kun sitä silitimme ja rapsuttelimme. Ehkä se myös malttamattomasti odottaa palaamista tänne palstalle ja sitä, että pääsee kertomaan asioitaan ja ei siksi pystynyt keskittymään ratsastamiseen. Eli toivottavasti sen käytös on ohimenevää, koska onhan sen nyt kuitenkin työnsä tehtävä. Muuten voi olla ikäviä asioita olla tiedossa. -Isa

Vierailija
4300/5068 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, viestini oli ihan hyväntahtoinen. Ei pitäisi noin vaikuttaa.

Olethan täällä kertonut miehistä ja kaverisikin on. Turha ärsyyntyä.

En minä ärsyyntynyt, ei siitä ole kysymys. Minä vain ajattelen, ettei täällä ketjussa haluta lukea minun henkilökohtaisia kuulumisiani, koska ketjun nimi ei ole että miten Isabel voisi osallistua. :) Minusta painopisteen siirtäminen minun asioihini ei ole myöskään ihan reilua Amaa kohtaan. Mutta ehkä näen asian eri tavoin kuin te. Anteeksi jos kuulostin tylyltä, se ei ollut tarkoitus tietenkään.

Se tekstarijuttu meni niin, että se mies johon olin törmännyt ravintolassa, kirjoitti minulle takaisin ihan ääreissuloisesti. Eikä hän painostanut minua jatkamaan tai mitään. Niinpä sitten muutaman päivän päästä laitoin itse hänelle viestin, jossa totesin että en ole halukas seurustelemaan juuri nyt mutta en sulje sitä mahdollisuutta pois jatkossa. Hän vastasi siihenkin tosi asiallisesti mutta huumorilla. Että selvitän nyt asiaa oman pääni sisällä ja katsotaan mihin tämä johtaa. -Isa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän