Miten hevosena pystyn osallistumaan?
On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!
Kommentit (5068)
Onko perhosella jotain kuulumisia. Välillä paistaa ja välillä sataa.
Vierailija kirjoitti:
Onko perhosella jotain kuulumisia. Välillä paistaa ja välillä sataa.
Sopivainen sää perhosille, mutta ystäväni Sitruunaperhonen on kadonnut. En ole hetkiseen nähnyt. Pihahaka odottaa edellisesti hevosia, muina vuosina on ollut. Ketokukkia on paljon, me perhoset rakastakaamme niitä: Metsäkurjenpolvi, Kielo, Puna-ailakki, Vuohenputki, Ahomansikka, Orvokki...
Pelottaa sitruunaperhoskaverisi puolesta! Kerro, jos löytyy.
Ihmettelen, miten littanaksi pystytte menemään. Vanhassa talossa tuli valkoinen perhonen ensin ikkunoiden väliin ja illalla se oli jo huoneessa läpyttelemässä. Toki se vietiin takaisin ulos.
Kummaa, ettei siellä ole vielä hevosia.
Hienosti on kwtokukkia tosiaan. Sireenitkin kukkivat.
Kiitos kirjoituksista hevoselle, perhoselle, Isabelille ja Laurille.
Amadeuksen kirjoitus ei jotenkin olut yhtä elämäniloinen ja ponnekas kuten tavallisesti. Mistä lie johtuu.
Kirjoitelkaa lisää. Milloin saamme Amadeuksen uuden viestin. Kesälaitumelta kenties?
Kirjoittakaa muutkin. Lueskelen aina kun muistan.
Onpa ollut kiireistä opiskelun ja kaiken muunkin suhteen. En ole ehtinyt täällä edes käymään saati kirjoittamaan. Mutta toisaalta minun on kova ikävä Amadeusta ja sitä ikävää työntouhu on sentään vähän lievittänyt.
Nyt kello on jo paljon, joten en ehdi pitkään kirjoittamaan. Tänään olin ensimmäistä kertaa Ringon selässä ja äiti oli mukana ohjaamassa. Tallilla on liina, jonka avulla pääsin ensimmäistä kertaa kokeilemaan kevyttä laukkaa. Eli äiti piti liinasta kiinni keskellä ja Ringo juoksi hänen ympärillään ympyrää. Se tuntui huisin hienolta! Muuten kävimme paljon läpi samoja perusjuttuja kuin aiemmin. Ja olihan minun alkuun tehtävä tuttavuuttakin Ringon kanssa!
Se on ihana hevonen ja vaikutti aivan yhtä kiltiltä ja tottelevaiselta kuin Amakin. Se on Amaa kaksi vuotta vanhempi ja on tallin vanhin hevonen, ja siis suomenhevonen. Tietysti oli vähän erilaista ratsastaa muulla hevosella kuin Amadeuksella, koska se ymmärtää varmasti monia juttuja niin eri tavoin kuin "tavallinen" hevonen. Mutta ratsastaminen sinänsä oli yhtä hienoa ja elämyksellistä!
Lisää taas toiste. Kivaa kesän alkua kaikille! -Isa
Isabel, kiitos tekstistäsi!
Oli hauskaa lukea taas kuulumisiasi. Onko suomenhevonen Amadeusta suurempi? Onko yhtä säyseä?
Se varmaan haistoi joistain tarvikkeistasi ystävänsä Amadeuksen ja tykkäsi siksi sinusta .
Onkobtuo Ringon paikka ratsastajan kannalta paljon mukavampi, kun se on tuohon toimintaan? Varmqqn, kun siellä on se maneesikin, jossa voi turvallisesri harjoitella. Ei päääse ainakaan hevonen pinkomaan hevon kuuseen paniikissa. Siellä voi rauhassa harjoitella perusjuttuja. Montako hevosta on yhteensä siellä? Siellähän on uusi tallirakennus myös.
Ja nokkosperhoselle: mikset mene katsomaan läheisestä tallirakennuksesta, onko siellä niitä hevosia enää, jotka tulisivat pihahakaan. Outoa jos eivät vieläkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Ja nokkosperhoselle: mikset mene katsomaan läheisestä tallirakennuksesta, onko siellä niitä hevosia enää, jotka tulisivat pihahakaan. Outoa jos eivät vieläkään ole.
No kun ne on niinkuin semmottisia " vuokrahevosia " - tulevat jostain kauempaa kesän ajaksi. Monta kesää olleet - nyt ei näy ei kuulu. Naapuritalon koirakin ystävystyi niiden kaa, kirmasivat yhdessä pitkin hakaa. Niin. Siis monet eläimet voi olla ystävyksiä keskenänsä. Näin muuten näädän yks päivä. Monet ei ole ystäväksiä niiden kaa.
Nokkosperhonen, onko sitruunaperhonen löytynyt?
Kummallista, ettei hevosia näy. Luulisi niiden jo tulevan. Voisit kuunnella, mitä maa-alueen omistajat juttelevat asiasta. Tai ehkä se koira on kuullut jotain.
Vierailija kirjoitti:
Isabel, kiitos tekstistäsi!
Oli hauskaa lukea taas kuulumisiasi. Onko suomenhevonen Amadeusta suurempi? Onko yhtä säyseä?
Se varmaan haistoi joistain tarvikkeistasi ystävänsä Amadeuksen ja tykkäsi siksi sinusta .
Onkobtuo Ringon paikka ratsastajan kannalta paljon mukavampi, kun se on tuohon toimintaan? Varmqqn, kun siellä on se maneesikin, jossa voi turvallisesri harjoitella. Ei päääse ainakaan hevonen pinkomaan hevon kuuseen paniikissa. Siellä voi rauhassa harjoitella perusjuttuja. Montako hevosta on yhteensä siellä? Siellähän on uusi tallirakennus myös.
Ringo on minusta ihan samankokoinen kuin Amakin. En osaa tarkkoja mittoja sanoa kummastakaan, mutta selkään nouseminen oli suunnilleen yhtä vaikeaa.😊
Kiltti se oli. Ehkä vähän voimakkaammin jouduin antamaan pohkeilla sille apuja, en tiedä selittääkö sen rotu ja kylmäverisyys asiaa. Mutta saatuani ohjeet perille se kyllä teki hienosti mitä pyysin. Enpä tullut ajatelleeksi, että hansikkaissa tai housuissa olisi voinut olla sille tuttua hajua! Mutta varmasti se on ihan mahdollista.
Ratsastajien näkökulmasta maneesi on totta kai kätevä harjoitteluun. Me tietenkin näin hienolla säällä ratsastimme Ringon kanssa ulkokentällä, mutta sateella ja pakkasella maneesi on hyvä juttu. Uusi talli vaikutti minun silmääni valmiilta. Jos muistan oikein, omistaja sanoi, että heillä on nyt kahdeksan hevosta, joista kaksi on oreja. Loppukesällä tulee vielä yksi ori. He ovat nyt kasvatuksessa keskittyneet suomenhevosiin ja friisiläishevosiin ja jos kaikki menee hyvin, ensi keväänä talliin syntyy kaksi omaa varsaa. Niitä haluan kyllä päästä silloin katsomaan! Jos minulta sujuu harjoittelu ja opin ratsastamaan itsenäisesti, voisin ehkä mennä Amankin kanssa.
Ai niin! Äiti oli toissa perjantaina vielä Amadeuksen kanssa maastossa. Minä en harmikseni päässyt mukaan ja seuraavana päivänähän Ama sitten jo lähtikin. Mutta äiti oli nähnyt tallilla Helenan ja hän oli lähettänyt minulle terveisiä. Kuulemma saisin Aman poissaollessa ratsastaa myös Julian tai hänen äitinsä hevosella! Ihana tarjous, Helena on tosi ystävällinen ja niin täytyy tietysti olla Juliankin. Mutta kun nyt jo ehdimme suunnitella asian näin, en tiedä kannattaako minun enää vaihtaa. Täytyy miettiä vielä. - Isa
Jos minä haluaisin kanssa ratsastaa tällä fiksulla hepalla, niin kenelle minun pitäisi soittaa? Voisin maksaa enemmän kuin muut. Eli missä päin hevosen talli on?
Mitä paskaa mä just luin? AP: et ole hevonen. Lopeta tämä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä paskaa mä just luin? AP: et ole hevonen. Lopeta tämä.
En MINÄ olekaan. Mutta lopetinkin jo kahden vastauksen jälkeen ja niistäkin on toinen jo poistunut. Amadeukselle voit toiveesi esittää sitten kun se palaa. (Mutta täällä taitaa olla enemmän niitä, jotka toivovat, että se jatkaa...)
Laiteyhteyttä en kesäksi millään saanut järjestettyä enkä myöskään ehdi sitä käydä tapaamassa. Luulisin, että se nauttii "kesäsiirtolan" ajastaan ja olisi muutenkin vähän yliampuvaa lähteä tavoittamaan sitä tabletti kainalossa seitsemän muun hevosen joukosta. Otetaan nyt kesä rennosti - vaikka minulla kyllä töitä riittääkin.
L
Mä oon miettinyt joskus että eikö nää kesällä vapaana olevat hevoset villiinny? Antaako ne lopuksi taas ottaa itsensä helposti kiinni ja haluaako jatkaa ihmisten kanssa oloa? Luulisi että ei mielellään taas pukisi satulaa ja suitsia kuolaimia ja alkaisi tehdä mitä ratsastaja haluaa? Vai tuleeko niillä kuitenkin ihmistä vähän ikävä?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miettinyt joskus että eikö nää kesällä vapaana olevat hevoset villiinny? Antaako ne lopuksi taas ottaa itsensä helposti kiinni ja haluaako jatkaa ihmisten kanssa oloa? Luulisi että ei mielellään taas pukisi satulaa ja suitsia kuolaimia ja alkaisi tehdä mitä ratsastaja haluaa? Vai tuleeko niillä kuitenkin ihmistä vähän ikävä?
Etkös sä voi kysyä tältä konilta kun se tulee takasin? Siis jos ne saa sen kiinni. 😂😆🤣
Hevosilla on helppoa. Toista se on meillä ampiaisilla ku on noita lapsiakin ja ne ei rauhotu ollenkaan. Joku on syönyt salaa vanukkaat kaupastakin. Kiva juttu kun koitat rentoutua, niin eikö joku lyö sanomalehdellä. Parempi tekeytyä kuolleeksi ja kuolla pois.
Vierailija kirjoitti:
Hevosilla on hyvä muisti. Kun niitä kohtelee ystävällisesti, kyllä ne tulevat pitämänsä ihmisen luokse "villin" kesän jälkeenkin. Ehkä ne eivät tykkää kaikista ihmisten niille tekemistä asioista, mutta kun liittävät ihmisiin enimmäkseen kivoja asioita niin sietävät sitten meiltä vähän epämukaviakin juttuja. :-)
I heppatytsy I
Vierailija kirjoitti:
Hevosilla on helppoa. Toista se on meillä ampiaisilla ku on noita lapsiakin ja ne ei rauhotu ollenkaan. Joku on syönyt salaa vanukkaat kaupastakin. Kiva juttu kun koitat rentoutua, niin eikö joku lyö sanomalehdellä. Parempi tekeytyä kuolleeksi ja kuolla pois.
Kerro tarkemmin. Inhoaako kaikki ihmiset muka Ampiaisia? Eikös ole sen niminen drinkkikin? Must Ampiainen on ihana, sitkeä sisupussi. Kimalainen on hellyttävä pörriäinen
Milloinkas se Amadeus sitten tulee takaisin. Sen viimeinen viestittelypäivä oli turhan hätäinen.
Mukavaa kumminkin, kun Isabel, Lauri ja Nokkosperhonen kirjoittelevat.
Missä viipyy Isabelin kokemus Amadeuksen kaverilla ratsastamisesta.
Haluaisin tietää, miksi Amadeus oli jotenkin "erilainen" viimeksi, kun piti kirjoituspäivän. Onko sillä jotain stressiä.
Pystyykö Amadeus kirjoittelemaan jotenkin sieltä saarelta? Milloin on paluu?