Normaalipaino, laihdutus ja parisuhteen saaminen
Eli otsikossa aihe. Ikä lähempänä 40 kuin 30, joten ihan viimeinen hetki saada enää mies ja se yksi lapsi. Ei ole varaa kauneuskirurgiaan, joten laihdutus ja kehon trimmaaminen ainut vaihtoehto. Harrastan nytkin aktiivisesti ja paljon liikuntaa, mutta ei se kropasta näy, esim reidet hyllyy ja on paljon selluliittia. Tällä hetkellä painoindeksi 23, yritän saada 21 tai alle.
Ongelmana on se, että kestän todella, siis todella huonosti nälkää. Aivot jää ihan juntturaan ja minusta tulee suorastaan vihainen. Esimerkiksi töihin en voi mennä vihaisena, vaan pitää syödä kunnollinen aamupala töissä ja vielä joku välipala ettei iltapäivästä notkahda pahasti verensokeri. Kannattaako kokeilla pätkäpaastoa vapaapäivinä vai miten saisin karsittua olennaisesti kaloreita ilman että esimerkiksi työteho huononee? Teen töitä muiden ihmisten kanssa, joten töissä on ihan oikeasti pakko olla skarppi, en voi näännyttää työpäivinä.
Kommentit (68)
No en minä miestä saanut kun BMI oli 20-21 ja olen vielä pitkä niin se vääristää painoindeksiä eli olen vähän painavampanakin laihan näköinen. Tuli kyllä tapailtua miehiä ja kiinnostustakin osoitettiin, koska olen nätti, mutta aika moni mies halusi lopettaa tapailun. Mulla ei vaan pää ollut siihen aikaan 100% kunnossa. Tapasin kumppanini kun olin lihonut ja BMI oli 23. Eikä pieni masu häntä edelleenkään haittaa. Toki kiinnostui ulkonäöstäni, mutta ihan mun pääkopan takia halusi parisuhteen kanssani. 5-10kg ylipaino ei haittaa miehiä jos nainen on täyspäinen ja mies on itsekin järkevä. Jotkut höhlät miehet torppaavat naisen parin ylimääräisen kilon perusteella, mutta kuka haluaa olla sellaisen miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
No en minä miestä saanut kun BMI oli 20-21 ja olen vielä pitkä niin se vääristää painoindeksiä eli oletn vähän painavampanakin laihan näköinen. Tuli kyllä tapailtua miehiä ja kiinnostustakin osoitettiin, koska olen nätti, mutta aika moni mies halusi lopettaa tapailun. Mulla ei vaan pää ollut siihen aikaan 100% kunnossa. Tapasin kumppanini kun olin lihonut ja BMI oli 23. Eikä pieni masu häntä edelleenkään haittaa. Toki kiinnostui ulkonäöstäni, mutta ihan mun pääkopan takia halusi parisuhteen kanssani. 5-10kg ylipaino ei haittaa miehiä jos nainen on täyspäinen ja mies on itsekin järkevä. Jotkut höhlät miehet torppaavat naisen parin ylimääräisen kilon perusteella, mutta kuka haluaa olla sellaisen miehen kanssa?
Oot pitkä ja kaunis? Totta kai silloin kelpaa miehelle kuin miehelle, vaikka olisi se pari kiloa ylimääräistä. Mut jos oot tavis, ei mitään toivoa jos ei kroppa täysin 100% kuosissa. Jollakin se muu ulkonäkö pitää kompensoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä miestä saanut kun BMI oli 20-21 ja olen vielä pitkä niin se vääristää painoindeksiä eli oletn vähän painavampanakin laihan näköinen. Tuli kyllä tapailtua miehiä ja kiinnostustakin osoitettiin, koska olen nätti, mutta aika moni mies halusi lopettaa tapailun. Mulla ei vaan pää ollut siihen aikaan 100% kunnossa. Tapasin kumppanini kun olin lihonut ja BMI oli 23. Eikä pieni masu häntä edelleenkään haittaa. Toki kiinnostui ulkonäöstäni, mutta ihan mun pääkopan takia halusi parisuhteen kanssani. 5-10kg ylipaino ei haittaa miehiä jos nainen on täyspäinen ja mies on itsekin järkevä. Jotkut höhlät miehet torppaavat naisen parin ylimääräisen kilon perusteella, mutta kuka haluaa olla sellaisen miehen kanssa?
Oot pitkä ja kaunis? Totta kai silloin kelpaa miehelle kuin miehelle, vaikka olisi se pari kiloa ylimääräistä. Mut jos oot tavis, ei mitään toivoa jos ei kroppa täysin 100% kuosissa. Jollakin se muu ulkonäkö pitää kompensoida.
Luitko mitä kirjoitin? Ei tullut parisuhdetta, koska pää ei ollut ihan kunnossa ja useampi mies halusi lopettaa tapailun kanssani. Olin laiha ja nuori ja en kelvannut. Eli se ulkonäkö nyt ei kuule aina auta. Miehet pitävät tasapainoisista naisista. Mieluummin ottavat vähän rumemman ja tasapainoisen naisen kuin kauniin, jolla on liikaa ongelmia. Tämän olen kuullut useamman miehen suusta.
Vierailija kirjoitti:
Aina sanotaan, että laihduta niin löytyy kumppani. Sitten kun joku laihduttaa, niin haukutaan kilvan :D
Pelkäävät että joku onnistuukin hommaamaan sen hyvän vartalon ja löytää sitten parisuhteen. Koska hauskempaahan se on katsoa vierestä surullista yksinäistä sinkkua, voi ajatella että ainakaan oma elämä ei ole noin perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko mitä kirjoitin? Ei tullut parisuhdetta, koska pää ei ollut ihan kunnossa ja useampi mies halusi lopettaa tapailun kanssani. Olin laiha ja nuori ja en kelvannut. Eli se ulkonäkö nyt ei kuule aina auta. Miehet pitävät tasapainoisista naisista. Mieluummin ottavat vähän rumemman ja tasapainoisen naisen kuin kauniin, jolla on liikaa ongelmia. Tämän olen kuullut useamman miehen suusta.
Minulla on ystävä joka on alkoholisti mutta kaunis kuin missi. Voin sanoa että joka ikinen mies haluaa pelastaa hänet, kauniin reppanan. Ei ehdi edellisen suhteen päätyttyä olla paria kuukautta pidempään markkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä joka on alkoholisti mutta kaunis kuin missi. Voin sanoa että joka ikinen mies haluaa pelastaa hänet, kauniin reppanan. Ei ehdi edellisen suhteen päätyttyä olla paria kuukautta pidempään markkinoilla.
Ei ole niillä miehillä itsellään kaikki kunnossa. Terve hyvä itsetuntoinen ihminen ei ryhdy kenenkään pelastajaksi.
Outo keskustelu. Olen eronnut reilu nelikymppinen nainen, ja treffiseuraa on tarjolla vaikka kuinka paljon. Mitat 165cm/80kg.
Vierailija kirjoitti:
Outo keskustelu. Olen eronnut reilu nelikymppinen nainen, ja treffiseuraa on tarjolla vaikka kuinka paljon. Mitat 165cm/80kg.
Sulla on kauniit kasvot?
Sä olet normaalipainoinen. Mulla oli painoindeksi 37 kun aloin seurustella nykyisen miehen kanssa, ikää mulla oli tuolloin 34. Kilot on karissut vuosien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Sä olet normaalipainoinen. Mulla oli painoindeksi 37 kun aloin seurustella nykyisen miehen kanssa, ikää mulla oli tuolloin 34. Kilot on karissut vuosien aikana.
Edelleen, jos on kauniit kasvot totta kai silloin saa seuraa painossa kuin painossa. Mutta jos ei ole kaunotar, pitää olla muut avut sitten hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Joo mäkin oon 140 kg ja pituutta 130 cm, silti tulee miehiä ikkunoista ja ovista. Ai niin, oon myös yksisarvinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat miehen jolle kelpaat bmi 21 mutta et bmi 23?
Ne miehet joille käy BMI23 ne on varattuja miehiä. Ei esim tinderistä löydä sellaisia ollenkaan.
No tämä. Jos joku mies esim helsingissä valittaa että seuraa ei löydy, niin johtuu siitä että etsii itseään vähintään 10 vuotta nuorempaa, hoikkaa kaunotarta. Täällä on 30+ ikäisiä koulutettuja lapsettomia sinkkunaisia vaikka kuinka, mutta kun Arvon Herroille ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sun ongelmat ole päänsisäisiä.
Ei ole, kun lihosin vienti loppui kuin seinään. Naamassa on aika rumiakin piirteitä, millään meikkikerroksella en saa niitä poistettua. Se hyvä kroppa aiemmin kompensoi kivasti muita huonoja piirteitä. Tiedän että tässä iässä pitää tehdä todella, todella paljon töitä että jos haluaa näyttää vartaloltaan sille kuin olisin edelleen 22 jolloin olin hento ja timmi samaan aikaan.
Millon lihosit? Keskellä pandemiaa?
Ketään ei kiinnosta sun läskit tai niiden puute.
Varmaan sun henkinen taso on se ongelma, kun sun itsetunto ja arvo on sidottu painoon ja luulet laihdutuksen vaativan paastoa tai nälkää.
Lihomisesta jo useampi vuosi, lihosin pitkän sairastelun seurauksena. Vaikka sen jälkeen pystyin taas aloittamaan normaalin treenirutiinini kilot jäi tiukasti kiinni. Ja siihen loppui miesten kiinnostus kokonaan.
Todennäköisesti miesten kiinnostus loppui koska sun itseluottamus romahti. Kyllähän lihavatkin naiset pariutuu, jos heillä on riittävästi itseluottamusta. Laihakin voi jäädä yksin, jos on liian arka ja epävarma itsestään.
Todennäköisesti et muutenkaan ole niin ruma kuin luulet. Susta on kuitenkin joskus ollut joku kiinnostunut. Ja kyllä ne miehetkin lihoo, iän myötä varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, jos on kauniit kasvot totta kai silloin saa seuraa painossa kuin painossa. Mutta jos ei ole kaunotar, pitää olla muut avut sitten hyvät.
En ole kaunis vaan ihan tavis kasvoista. Enemmän vaikuttaa sun oma asenne, tuollainen surkuttelu on luotaantyöntävää.
Niin se maailma muuttuu. Ennen miesten piti yrittää saada naisia ja nyt naiset epätoivoisesti yrittää saada miehiä.
mies53v😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sun ongelmat ole päänsisäisiä.
Ei ole, kun lihosin vienti loppui kuin seinään. Naamassa on aika rumiakin piirteitä, millään meikkikerroksella en saa niitä poistettua. Se hyvä kroppa aiemmin kompensoi kivasti muita huonoja piirteitä. Tiedän että tässä iässä pitää tehdä todella, todella paljon töitä että jos haluaa näyttää vartaloltaan sille kuin olisin edelleen 22 jolloin olin hento ja timmi samaan aikaan.
Millon lihosit? Keskellä pandemiaa?
Ketään ei kiinnosta sun läskit tai niiden puute.
Varmaan sun henkinen taso on se ongelma, kun sun itsetunto ja arvo on sidottu painoon ja luulet laihdutuksen vaativan paastoa tai nälkää.
Lihomisesta jo useampi vuosi, lihosin pitkän sairastelun seurauksena. Vaikka sen jälkeen pystyin taas aloittamaan normaalin treenirutiinini kilot jäi tiukasti kiinni. Ja siihen loppui miesten kiinnostus kokonaan.
Todennäköisesti miesten kiinnostus loppui koska sun itseluottamus romahti. Kyllähän lihavatkin naiset pariutuu, jos heillä on riittävästi itseluottamusta. Laihakin voi jäädä yksin, jos on liian arka ja epävarma itsestään.
Todennäköisesti et muutenkaan ole niin ruma kuin luulet. Susta on kuitenkin joskus ollut joku kiinnostunut. Ja kyllä ne miehetkin lihoo, iän myötä varsinkin.
Tuo koko itseluottamusasia on myytti. Sillä ei se tinderkuvista näy kun niillä seuraa hakee. Kuvassa kuka vaan voi esittää mitä vaan. Mutta kun painoa onkin yhtäkkiä liikaa, niin ei niillä kuvilla matcheja saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat miehen jolle kelpaat bmi 21 mutta et bmi 23?
Tämä ei niin yksinkertainen asia. Se mies jolle kelpaa bmi 23 nainen ehkä alkoi alunperin seurustella laihan naisen kanssa ja sitten nainen lihoi tuohon painoon. Ihan perus prismatesti ei kerro mitään, koska moni niistä pariskunnista on törmännyt silloin kun molemmat oli vielä nuoria ja kauniita.
No tässähän se olisi. Ulkonäkö on kaikista tärkein pariutumiskriteeri. Joka muuta väittää valehtelee. Jokainen ikinä tinderiä tai deittipalstoja käyttänyt tietää tämän. Sillä mitä sinne kirjoittaa jne ei ole mitään väliä jos ei pääse esikarsinnasta läpi. Ja se esikarsinta tehdään vain ulkonäköön perustuen.
Onneksi on muitakin keinoja pariutua kuin deittipalstat. Tosielämässä ihmiset ihastuu toisiinsa paljon monimutkaisemmilla tavoilla. Tietysti jos ihmistä etsitään jostain katalogista, on ulkonäkö tärkeintä koska ei niistä ihmisistä muuta näe. Tosielämässä näkee ihmisistä monenlaisia asioita. Saattaa esimerkiksi ihastua työkaveriin vaikka se ei ole ulkoisesti se märkä päiväuni.
Jos ihmiset pariutuisi pelkästään ulkonäkökeskeisesti, ei ne Prismat olisi täynnä rumia taviksia joilla on kumppani ja lapset.
Vierailija kirjoitti:
Niin se maailma muuttuu. Ennen miesten piti yrittää saada naisia ja nyt naiset epätoivoisesti yrittää saada miehiä.
mies53v😄
No mutta hyvähän se on että nykypäivänä nainen voi itse tienata rahansa jne, ei tarvi ketä tahansa kelpuuttaa. Niistä hyvistä miehistä sitten onkin kova tappelu.
Vierailija kirjoitti:
Aina sanotaan, että laihduta niin löytyy kumppani. Sitten kun joku laihduttaa, niin haukutaan kilvan :D
Upeeta kaksinaismoralismia.
Ai et kelpaa? No laihduta.
Ai laihdutat? Lopeta heti, oot liian epävarma.
No tässähän se olisi. Ulkonäkö on kaikista tärkein pariutumiskriteeri. Joka muuta väittää valehtelee. Jokainen ikinä tinderiä tai deittipalstoja käyttänyt tietää tämän. Sillä mitä sinne kirjoittaa jne ei ole mitään väliä jos ei pääse esikarsinnasta läpi. Ja se esikarsinta tehdään vain ulkonäköön perustuen.