Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä on päivän vegaaneille ilkkuva keskustelunavaus?

Vierailija
12.10.2014 |

En nähnyt krapulaltani vielä niin aloitetaan vaikkapa tästä. Mitä mieltä siitä että lehmien lantaa käytetään vegaanien viljelyksissä? Aika räikeä epäkohta. Sanoisin, että vegaanius kaatuu tähän kohtaan. Olen myös kuullut, että joku vegaani on kääntynyt joskus sekasyöjäksi.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 14:33"]

Sekaruoka on normaaliruokaa. Kaikki tarpeelliset vitamiinit tulisi saada lautaselta, eikä purkista.

J-P

[/quote]Edelleen. Tutustu aiheeseen ja yksi kasvisruokapäivä ei tapa.

Vierailija
22/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 14:34"]

Sekaruoka on normaaliruokaa. Kaikki tarpeelliset vitamiinit tulisi saada lautaselta, eikä purkista.

J-P

[/quote]Edelleen. Tutustu aiheeseen ja yksi kasvisruokapäivä ei tapa.

[/quote]

Ei kiinnosta. Tutkisin, jos kiinnostaisi. Anteeksi.

J-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 14:12"]

Veganismi-uskonnon alkulähteet sijoittuvat kaukoitään.

Lähde: A. Heikkilä

http://www.anttiheikkila.com/blogi/veganismi_-uskonto_valtaa_koulut/

[/quote]

Ei voi olla totta! Please, voiko joku nipistää mua että mä herään?

Niin, veganismin juurethan on varmaan enemmän valistusajan filosofiassa, utilitarismissa ja sellaisessa. Toki voidaan mennä antiikkiin asti, ja pohjata vaikka Plutarkhokseen. Jos haluaa tajuta jotain eläinoikeusfilosofiasta, niin kannattanee itämaisten uskonnollisten kirjoitusten sijaan lukea vaikka sitä klassista Peter Singeriä ja Tom Reagania, ja kotimaisista vaikka Elisa Aaltolaa.

Idän uskonnoilla taas on...odottakaas....joo, ei mitään tekemistä modernin länsimaisen eläinoikeusliikkeen kanssa.

Vierailija
24/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 14:27"]

Kasvisruokapäivä on ihan ok koulussa, kunhan tarjolla on samaan aikaan myös normaalia ruokaa.

Kouluruoka voi olla joillekkin tosi tärkeä juttu. Elämäntilanne voi olla perheessä niin, että kouluruokailu voi olla lapsen tärkein ateria ja näin ollen koulun pitäisi tarjota kunnon ruokaa ihan jokaisena päivänä. Kasvisruoka pitäisi olla vain vaihtoehto, ei pakko.

J-P

[/quote]

Kasvisruoka on ihan normaalia, kunnon ruokaa, jota jokainen (allergiat lukuunottamatta) pystyy syömään. Vai onko koulussa ennen ollut erillinen lihavaihtoehto tarjolla jos on ollut vaikka uunipuuroa tai pinaattilettuja? Miksette ole vaahdonneet tästä jo vuosikymmeniä, että lapsille kehdataan kerran, pari kuussa syöttää yksi lihaton ateria?

Vierailija
25/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 14:27"]

Kasvisruokapäivä on ihan ok koulussa, kunhan tarjolla on samaan aikaan myös normaalia ruokaa.

Kouluruoka voi olla joillekkin tosi tärkeä juttu. Elämäntilanne voi olla perheessä niin, että kouluruokailu voi olla lapsen tärkein ateria ja näin ollen koulun pitäisi tarjota kunnon ruokaa ihan jokaisena päivänä. Kasvisruoka pitäisi olla vain vaihtoehto, ei pakko.

J-P

[/quote]

Kasvisruoka on ihan normaalia, kunnon ruokaa, jota jokainen (allergiat lukuunottamatta) pystyy syömään. Vai onko koulussa ennen ollut erillinen lihavaihtoehto tarjolla jos on ollut vaikka uunipuuroa tai pinaattilettuja? Miksette ole vaahdonneet tästä jo vuosikymmeniä, että lapsille kehdataan kerran, pari kuussa syöttää yksi lihaton ateria?

[/quote]

Kyllä mäkin pystyn syömään vaikka kärpässieniä.... ainakin kerran :)

J-P

Vierailija
26/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

J-P

[/quote]

Suomalainen sekaruoka on normaalia ruokaa vain jonkun viiden miljoonan ihmisen mielestä koko maailmassa. Maailmassa on varmasta yhteensä enemmän kasvissyöjiä, kuin suomalaisia. Kasvisruoka ei tarkoita, että vitamiineja pitäisi ottaa purkista, paitsi se D-vitamiini, jota kaikkien pimeillä alueilla elävien tulisi ottaa purkista. Suomi siis ei ole ihmislajille luonnollinen elinympäristö, vaan niin keinotekoinen, ettei täällä edes pärjää, jollei syö lisäravinteita purkista.

Vierailija
27/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva vegaani on vegaani muista syistä kuin siitä, että saa kohotettua itsensä muiden yläpuolelle olemalla parempi ihminen kuin me muut. Tämän vuoksi olen alkanut syödä lihaa entistä enemmän :)

Vierailija
28/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 14:42"]

J-P

[/quote]

Suomalainen sekaruoka on normaalia ruokaa vain jonkun viiden miljoonan ihmisen mielestä koko maailmassa. Maailmassa on varmasta yhteensä enemmän kasvissyöjiä, kuin suomalaisia. Kasvisruoka ei tarkoita, että vitamiineja pitäisi ottaa purkista, paitsi se D-vitamiini, jota kaikkien pimeillä alueilla elävien tulisi ottaa purkista. Suomi siis ei ole ihmislajille luonnollinen elinympäristö, vaan niin keinotekoinen, ettei täällä edes pärjää, jollei syö lisäravinteita purkista.

[/quote]

Se viisi miljoonaa löytyy jo helposti pelkästään Suomesta :)

J-P

Vierailija
29/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokaa voisi mun puolesta tarjota joka päivä kouluissa, kunhan on tarjolla myös normi ruoka. Mulla ei oo mitään sitä vastaan. Mutta rehupakko ei ole hyvä asia. Ei muuta.

J-P

Vierailija
30/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 14:46"]

Harva vegaani on vegaani muista syistä kuin siitä, että saa kohotettua itsensä muiden yläpuolelle olemalla parempi ihminen kuin me muut. Tämän vuoksi olen alkanut syödä lihaa entistä enemmän :)

[/quote]

Minäkin olen alkanut ajaa autolla enemmän kuluttaakseni bensaa ituhippejä ärsyttääkseni. Ituhippien pitäisi ymmärtää että isoisämme jotka taistelivat sodassa eivät sotineet pelkän porkkanan voimalla. Kyllä kunnon mies tarvitsee kinkkupitsaa ja kebabia. Ituhipin pitäisi polvillaan kiittää sotaveteraanejamme siitä että saamme syödä nyt kebabia eikä nirsoilla ylpeänä. Jos emme olisi voittaneet sotaa niin emmehän edes voisi nyt maistella ulkomaalaisia oluita ja katsella formulaa. Minä ainakin osoitan kunnioitusta esi-isillemme laittamalla kaulaani suomenleijonan. Ituhipin pitäisi myös ymmärtää että se liha mistä he kieltäytyvät syömästä menee roskiin tai eläimet kärsivät nyttenkin lihattoman lokakuun aikana kun niitä ei voi teurastaa. Minä aion kuitenkin syödä nuo lihat niin eivät joudu roskiin. Oikeastaan taidan aloittaa karppaamisen. Eli alan välttelemään viljoja ja suosittelen muitakin lopettamaan viljansyönnin. Sitä en kuitenkaan jaksa ajatella että miten viljanviljelijöiden elinkeinon käy, so what. Haluan tukea vain lihankasvattajia.

Vierailija
31/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 14:55"]

[/quote]

Minäkin olen alkanut ajaa autolla enemmän kuluttaakseni bensaa ituhippejä ärsyttääkseni. Ituhippien pitäisi ymmärtää että isoisämme jotka taistelivat sodassa eivät sotineet pelkän porkkanan voimalla. Kyllä kunnon mies tarvitsee kinkkupitsaa ja kebabia. Ituhipin pitäisi polvillaan kiittää sotaveteraanejamme siitä että saamme syödä nyt kebabia eikä nirsoilla ylpeänä. Jos emme olisi voittaneet sotaa niin emmehän edes voisi nyt maistella ulkomaalaisia oluita ja katsella formulaa. Minä ainakin osoitan kunnioitusta esi-isillemme laittamalla kaulaani suomenleijonan. Ituhipin pitäisi myös ymmärtää että se liha mistä he kieltäytyvät syömästä menee roskiin tai eläimet kärsivät nyttenkin lihattoman lokakuun aikana kun niitä ei voi teurastaa. Minä aion kuitenkin syödä nuo lihat niin eivät joudu roskiin. Oikeastaan taidan aloittaa karppaamisen. Eli alan välttelemään viljoja ja suosittelen muitakin lopettamaan viljansyönnin. Sitä en kuitenkaan jaksa ajatella että miten viljanviljelijöiden elinkeinon käy, so what. Haluan tukea vain lihankasvattajia.

[/quote]

Aikamoinen kontrasti sulla.  Kyllä siellä sodassa aika laihat vellit oli joskus. Mun pappa oli sodassa muonakuskina ja se ruoka oli kyllä joskus ihan laihaa hernekeittoa ilman yhtäkään lihanrippua. Toki lihaa pyrittiin aina ruokaan laittamaan ja sitä lähetettiin kotoa rintamalle.

J-P

Vierailija
32/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tää on mun mielestä aina niin uskomatonta, miten sinnikkäästi ihmiset etsii vegaaniudelle kaikkia muita syitä kuin sen ilmeisen - ne eläimet! Lukisitte vähän eläinoikeusfilosofiasta ja sen eri suuntauksista, niin saattaisitte ymmärtää vähän paremmin. En tarkoita, että teidän täytyisi olla samaa mieltä, mutta yleensä normaaliälyinen ihminen, joka ymmärtää jotain filosofiasta, kykenee käsittämään esim. kategorisen imperatiivin, vaikka itse olisikin utilitaristi, eikä sinänsä kannattaisi velvollisuusetiikkaa. Samallalailla normaali ihminen kykenee käsittämään eläinoikeusfilosofiaa ja kykenee ymmärtämään, millä perusteilla jotkut sitä kannattavat, vaikkei itse olisikaan samaa mieltä.

Vierailija
33/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 14:42"]

J-P

[/quote]

[/quote]

Se viisi miljoonaa löytyy jo helposti pelkästään Suomesta :)

J-P

[/quote]

Luetun ymmärtäminen? Sitähän mä just sanoin, että vaan niiden viiden miljoonan suomalaisen mielestä suomalainen sekaruoka on normaalia ruokaa.

Vierailija
34/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHA! VEGAANI SAATU PUHEIDEN MUKAAN KIINNI ABC:LLA! SAMASSA UPPORASVASSA PAISTETTU KANAA! KYLLÄ KYLLÄ KYLLÄ NYT MENI VEGAANEILTA KAIKKI USKOTTAVUUS!

Vierailija
35/36 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegeruoka on pahaa. Piste. Lämpimät kasvikset on ällöjä, raa'asta paprikasta tulee maha kipeäksi ja soijaa en suuhuni vapaaehtoisesti pistä. Ja miten muka on eettisempää syödä ulkomailta tuotuja papuja kuin lohta, jos minä pidän enemmän lohesta kuin pavuista!? Ja miten vegaanit perustelevat sen, että syöttävät soijaa lapsilleen ja tekevät näistä lapsettomia!? Lastensuojeluilmon paikka, jos kaltoinkohtelee lastaan vegaaniruoalla. Lapsella on oikeus täyspainoiseen ateriaan joka päivä! 

Vierailija
36/36 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö soijasta mene ihmisen kroppa täysin sekaisin? Hamppu ei ole edes ihmisen ravinto. Miksi heittäytyä syöpävaaraan vain siksi, että pääsee kiukuttelemaan sekasyöjien ruokakekkereiden isäntiä ja emäntiä? Syön tätä kirjoittaessa pekonia, maiskis, ja syön siivun lisää jokaisesta vegaanin tyhmästä kiukutteluvastauksesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan